برای دریافت مشاوره کاهش وزن تماس بگیرید
برای دریافت مشاوره کاهش وزن تماس بگیرید
تهیه پیتزا رژیمی

طرز تهیه پیتزا رژیمی: برای لاغری غید طعم خوب پیتزا رو نزنید!

آیا دلتان برای پیتزای خوشمزه بدون احساس گناه لک زده است؟ پیتزای خود سالم رژیمی یکی از بهترین گزینه‌هایی است که می‌توانید در دستورالعمل‌های خود جای دهید. این نوع پیتزا با مواد اولیه کم کالری و مغذی طبخ می‌شود و طعمی دلچسب را بدون اضافه وزن به همراه دارد. در ادامه با ما همراه باشید تا به رازهای طرز تهیه پیتزا رژیمی و فوق‌العاده خوشمزه پی ببریم. 

طرز تهیه پیتزا رژیمی

طرز تهیه پیتزا رژیمی چگونه است؟ 

طرز تهیه پیتزای رژیمی، فرمول ثابتی ندارد و تنوع بسیاری دارد، این پیتزا شامل خمیر رژیمی، مواد مغذی کم کالری، مواد لازم پیشنهادی و نحوه پخت و درست کردن آن است. ممکن است فرمول‌های مختلفی از این پیتزا وجود داشته باشد که تفاوت‌ها و شباهت‌های زیادی با هم داشته باشند. 

بیشتر بخوانید: رژیم لاغری بدون گرسنگی

خمیر پیتزای رژیمی

خمیر پیتزای کم کالری، سه ماده غذایی با پروتئین بالا دارد، کالری کمتری دارد (حدود ۵۰۰ کالری) و طعمی شبیه به خمیر پیتزای معمولی دارد. این خمیر خانگی به اندازه کافی آسان و خوشمزه است تا تمام خانواده درگیر آن شوند، درست کردن این خمیر خانگی، فقط ۸ دقیقه طول می‌کشد. سالم بودن مواد اولیه، به این معنی نیست که هوس پیتزای شما را برآورده نمی‌کند. نکته کلیدی استفاده از آرد گندم کامل است که طعمی کلاسیک به پیتزا می‌دهد. ماست یونانی خامه‌ای کم چرب و کمی نمک تنها مواد دیگری هستند که به آن نیاز دارید. 

اضافه کردن سس پیتزا و مقدار زیادی سبزیجات تازه برای یک پیتزای رژیمی سریع و سالم بسیار مهم است. این کار، مقدار کالری را کم نگه می‌دارد و مقدار زیادی مواد مغذی سالم اضافه می‌کند. این خمیر، آرد کمتری دارد، به این معنی که حاوی کربوهیدرات کمتری در هر برش است و یکی از کم کالری‌ترین گزینه‌های خمیر پیتزا است. 

مزایای پیتزای رژیمی

فوایدی که این خمیر پیتزا دارد، عبارتند از: 

  • داشتن پروتئین بالا
  • مناسب بودن برای وگن‌ها و کسانی که در حال کاهش وزن هستند
  • مغذی و مفید بودن برای کودکان
  • ساده بودن طرز تهیه
  • سریع و کم کالری بودن
  • نیازی به ابزار خاصی برای درست کردن ندارد
  • طعم مشابه با پیتزای معمولی

مواد مورد نیاز برای خمیر پیتزای رژیمی 

مواد لازم برای درست کردن این خمیر پیتزا را به راحتی می‌شود پیدا کرد و در دسترس همه هستند. این مواد عبارت‌اند از: 

  • آرد سبوس دار: آرد سبوس دار، آردی است که از قبل بکینگ پودر و نمک در آن وجود دارد تا فهرست مواد بسیار ساده بماند. این آرد، مواد مغذی‌تر و فیبر بیشتری نسبت به سایر آردها دارد. 
  • ماست یونانی: ماست یونانی ساده و کم‌چرب چیزی است که این دستور تهیه پایه پیتزای سالم پر از پروتئین را در خود دارد. در مورد خواص ماست یونانی بیشتر بدانید.
  • نمک: نمک برای هر دستور پخت نان ضروری است، آن را شور نمی‌کند اما طعم خوبی به آن می‌دهد. 

جایگزینی مواد تشکیل دهنده

  • آرد: در صورت تمایل، آرد سفید را جایگزین انواع آرد گندم کنید. 
  • ماست یونانی بدون چربی: اگر به دنبال دستور پخت پیتزای کم‌چرب هستید، می‌توانید از ماست یونانی بدون چربی نیز استفاده کنید. با این کار، کالری و چربی را بیشتر کاهش دهید و این خمیر را به یک خمیر پیتزای بدون چربی تبدیل کنید. ماست یونانی پرچرب قوام متفاوتی دارد، بنابراین ممکن است مجبور شوید مقدار آرد یا آب مصرفی را تنظیم کنید. 
  • نمک سیر: برای داشتن خمیری خوش طعم در این دستور غذای کم کالری، به جای نمک از نمک سیر استفاده کنید. 
خمیر پیتزا رژیمی

طرز تهیه خمیر پیتزای رژیمی

همه مواد را در یک کاسه بزرگ بریزید و مخلوط کنید تا خمیر شکل بگیرد و اگر خمیر خیلی خشک شد، ½ قاشق غذاخوری آب اضافه کنید. خمیر را روی یک سطح کمی آرد پاشی شده و تمیز قرار دهید و ورز دهید تا مخلوط یکدست شود. قبل از استفاده، اجازه دهید خمیر به مدت ۵ دقیقه در همان حالت بماند. خمیر را روی سطحی که کمی آرد پاشی شده است به صورت گرد باز کنید. روی خمیر پیتزا را با مواد کم کالری، مغذی و مورد علاقه خود بپوشانید و سپس در فر که از قبل گرم شده قرار دهید. در دمای ۴۰۰ درجه فارنهایت به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه یا تا زمانی که پنیر طلایی شود بگذارید در فر بماند. 

همچنین بخوانید: اشتباهات رایج در رژیم لاغری

مواد کم کالری برای پیتزای رژیمی

خمیر پیتزا مهم‌ترین بخش پیتزا است، اما نباید از موادی که روی خمیر قرار می‌دهید نیز غافل شوید. در ادامه، چند نمونه از مواد مغذی، سالم و کم کالری معرفی می‌کنیم که عبارت‌اند از: 

  • پیتزای کلاسیک: سس مارینارا، سس پستو یا روغن زیتون را روی خمیر پیتزا بمالید. روی آن را با پنیر پارمزان، پنیر موزارلا، پنیر فتا، یا پنیر رنده شده مورد علاقه خود بریزید. سپس فلفل دلمه‌ای خلال شده، قارچ، زیتون سیاه، ریحان تازه، پیاز، اسفناج یا فلفل قرمز تفت داده شده را اضافه کنید. 
  • پیتزای گیاهی: روی خمیر پیتزا، سس گوجه فرنگی بمالید سپس موزارلای خرد شده، پیاز قرمز، فلفل دلمه‌ای قرمز، زیتون و ریحان تازه را روی آن قرار دهید. 
  • پیتزا مارگاریتا: با سس پیتزای کم کالری مانند: سس کتو مارینارا شروع کنید و پنیر موزارلای تازه برش خورده و ریحان تازه خرد شده را اضافه کنید. ریحان این طعم را درست مانند طعم واقعی پیتزا می‌کند. 
  • پیتزای پر پروتئین با گوشت: برای یک پیتزای پر پروتئین برای گوشتخواران، روی آن را با پنیر کم چرب و پپرونی بوقلمون، گوشت چرخ کرده یا مرغ و یک مشت اسفناج تازه پر کنید. 

کلام پایانی

پیتزای رژیمی لذت بردن از یک شام خوش طعم را بدون نیاز به محاسبه‌ای به ارمغان می‌آورد. با این روش ساده و سالم، می‌توان بدون دغدغه سلامتی‌تان را حفظ کرد و از یک پیتزای خانگی و مغذی لذت برد. پس دل به دریا بزنید و پیتزایی رژیمی و خوشمزه را تجربه کنید. 

سوالات متداول

آیا پیتزای رژیمی واقعاً جای پیتزای معمولی را می‌توانید بگیرید؟ 

برای بسیاری از افراد، جواب مثبت است. با انتخاب درست مواد اولیه و تکنیک‌های پخت، پیتزای رژیمی می‌تواند علاوه بر اینکه سالم است، بسیار خوشمزه هم باشد. 

آیا پیتزای رژیمی برای کودکان مناسب است؟ 

بله، پیتزای رژیمی با مواد اولیه مغذی می‌تواند برای کودکان نیز گزینه‌های سالم و مقوی باشد. 

چگونه می‌توانیم خمیر پیتزا را رژیمی‌تر کنیم؟ 

با جایگزین کردن آرد معمولی با آرد سبوس دار یا آرد های کم کربوهیدرات مانند آرد بادام، می‌توانید خمیر را سالم‌تر کنید.

نتایج دوره:

مصاحبه با تعدادی از قهرمانان کاهش وزن ما رو ببینید و با تجربه اونا کاهش وزن سریعتری رو تجربه کنید.

نویسنده تیم تحقیقاتی اندام برتر

گروه تخصصی کاهش وزن اندام برتر، ارائه دهنده متد اختصاصی کاهش وزن ریشه ای است که به همه علاقمندان به تناسب اندام کمک می کند به راحتی در کنار سفره غذایی خانواده وزن کم کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه کاربران
مطالب مرتبط