برای دریافت مشاوره کاهش وزن تماس بگیرید
برای دریافت مشاوره کاهش وزن تماس بگیرید
رژیم لاغری بدون گرسنگی

رژیم لاغری بدون گرسنگی

اکثر مردم فکر می‌کنند که کاهش وزن مترادف با محدودیت‌ها، فداکاری‌ها و گرسنگی است. اما این باور اشتباه است که کاهش دادن غذا بهترین راه برای بازگشت به  تناسب اندام است. در واقع، با خوردن فراوان و گرسنه نماندن، وزن بیشتری از دست می‌دهید اما میتوانید برای لاغر شدن از یک رژیم لاغری بدون گرسنگی که به صورت اصولی تنطیم شده باشد، بهره ببرید.

هنگامی که ما مقدار بسیار کمی کالری می‌خوریم، متابولیسم متوقف می‌شود و بدن مواد مغذی را با دقت توزیع می‌کند. در بیشتر موارد، کربوهیدرات‌ها و لیپید‌ها مستقیماً در بدن ذخیره می‌شوند تا گرسنگی را بهتر تحمل کنند، اما به محض اینکه ما به وفور غذا می‌خوریم، اثر آزاردهنده یویو تمام تلاش ما را بی‌اثر می‌کند. برای آماده شدن برای یک دوره دیگر از گرسنگی، بدن تقریباً تمام مواد مغذی را که می‌خورد به چربی بدن تبدیل می‌کند که در نهایت به باسن شما می‌رسد! خلاصه اینکه گرسنه ماندن برای کاهش وزن، اصلا‌ ایده خوبی نیست!

رژیم لاغری بدون گرسنگی

کالری مورد نیاز خود را در نظر داشته باشید

اولین قدم برای کاهش وزن بدون احساس گرسنگی، محاسبه و رعایت کالری مورد نیاز است که به هدف شخصی و کالری مصرفی شما بستگی دارد. قدم دوم بررسی ویژگی‌های فردی است و با توجه به عوامل مختلفی مانند جنسیت، قد و سطح فعالیت روزانه متفاوت است. بسته به اینکه می‌خواهید وزن کم کنید، وزن اضافه کنید یا سالم زندگی کنید، تعادل بین کالری مورد نیاز و کالری مصرفی ضروری است.

بیایید یک مثال عملی در نظر بگیریم:

 اگر بدن شما ۲۰۰۰ کالری در روز می‌سوزاند، باید مقدار کمتری غذا بخورید تا دچار کمبود کالری شوید و وزن کم کنید، اما اگر مصرف روزانه ۲۰۰۰ کالری را حفظ کنید، وزن شما بدون تغییر باقی می‌ماند. در صورتی که هدف شما افزایش وزن است، باید به کالری مازاد برسیم؛ یعنی کالری بیشتری نسبت به مصرف خود دریافت کنید. با استفاده از ماشین حساب کالری ما می‌توانید به راحتی نیاز‌های انرژی خود را دریابید.

زمانی که رژیم نیستید، احتمالا بیشتر از کالری روزانه خود غذا می‌خورید، پس در ابتدا باید کالری اضافی روزانه را حذف کنید. در ادامه نیز بایدکالری مصرفی خود را به کمتر از میزان روزانه برسانید تا به تناسب اندام برسید.

البته دقت کنید که علاوه بر میزان کالری مصرفی، غذا‌های مناسب نیز ضروری هستند. شما باید کالری روزانه خود را از غذاهای سالم و مفید جذب کنید.

رژیم لاغری بدون گرسنگی

در رژیم لاغری بدون گرسنگی عادات غذایی خود را به جای رژیم غذایی تغییر دهید

آیا می‌توان بدون احساس گرسنگی رژیم گرفت؟ بله! تنها کاری که باید انجام دهید این است که به یک رژیم غذایی سالم و متعادل روی بیاورید، که به معنای گرسنه ماندن یا تسلیم شدن نیست! خوردن شکلات یا پیتزا هر چند وقت یکبار شما را چاق نمی‌کند اما عادات اشتباه چرا. در این مقاله در مورد اینکه چگونه بتوانید عادات غذایی خود را تغییر دهید، دستور العمل‌های مفید و خوشمزه‌ای را خواهید یافت.

احتمال اینکه دیگر هرگز شیرینی یا غذا‌های ناسالم نخورید چقدر است؟ بسیارکم، درست است؟ این مسئله هیچ مشکلی ندارد، در واقع گاهی اوقات ما به غذای راحتی به عنوان درمان روح نیاز داریم! اما مثل همه چیز، زیاده روی نکنید.  اگر نقطه ضعف شما اشتهای قوی و گرسنگی مداوم است، غذا‌های سیر‌کننده‌ای را وارد رژیم غذایی خود کنید که باعث احساس سیری در معده شما می‌شوند. برای کاهش وزن بدون احساس گرسنگی، ضروری است از میان مواد غنی از آب و فیبر مانند موارد زیر مصرف شود :

  • سالاد
  • مخلوط میوه
  • کرم‌های گیاهی
  • حبوبات
  • آجیل (بدون نمک و سرخ نشده)
  • دانه کتان و چیا
  • غلات کامل

همچنین بخوانید: طرز تهیه پیتزای رژیمی: برای لاغری غید طعم خوب پیتزا رو نزنید!

متابولیسم خود را تسریع کنید:

متابولیسم عملکردی است که مصرف انرژی را تنظیم می‌کند. اگر سرعت آن را افزایش دهیم می‌توانیم کالری بیشتری بسوزانیم و بنابراین بدون احساس گرسنگی وزن کم می‌کنیم.برای بدست آوردن این نتیجه باید فعالیت بدنی با شدت متوسط انجام دهیم. همچنین نوشیدن آب و خوردن بعضی از غذاها متابولیسم را تحریک می‌کند. به عنوان مثال :

  • زنجبیل
  • فلفل
  • دارچین
  • چای سبز
  • آووکادو
  • روغن نارگیل
  • گریپ فروت
  • سیر

چربی‌ها را خوب انتخاب کنید:

رژیم‌های کم چرب مؤثر نیستند ، ما باید مقدار مناسب چربی، اما با کیفیت خوب بخوریم. به این ترتیب متابولیسم را نیز تسریع می‌کنیم و کمتر احساس گرسنگی می‌کنیم. غذا‌های سرشار از چربی‌های سالم عبارتند از:

  • روغن نارگیل
  • روغن زیتون
  • آووکادو
  • آجیل
  • دانه
  • زرده تخم مرغ

بین گرسنگی و اشتها تفاوت قائل شوید

زمانی که رژیم لاغری بدون گرسنگی می‌گیرید، باید تفاوت اشتها و گرسنگی را درک کنید. اشتها داشتن یا غذا خوردن از روی کسالت چیزی است که واقعاً ما را چاق می‌کند. بنابراین فقط وقتی واقعاً گرسنه هستیم باید چیزی بخوریم! به همین دلیل مهم است که همیشه از خود بپرسیم که آیا واقعاً گرسنه هستیم یا فقط احساس گرسنگی می‌کنیم. در واقع ما اغلب از روی عادت غذا می‌خوریم.

از دست دادن وزن، بدون گرسنگی نیز به معنای دانستن تمایز بین گرسنگی واقعی و اشتهای ساده است. اگر هر شب یک بسته چیپس می‌خورید چون نمی‌خواهید چیزی را ر‌ها کنید، مطمئناً نمی‌توانید انتظار کاهش وزن داشته باشید. بدیهی است که اگر عصر کمی گرسنه شوید داستان تغییر می‌کند، البته در این مورد می‌توانید یک میان وعده بخورید، اما باید از خود بپرسید که آیا واقعاً می‌خواهید چیپس بخورید یا یک سیب کافی است.

با رژیم لاغری بدون گرسنگی تغذیه مناسب خود را پیدا کنید

آیا می‌خواهید بدون احساس گرسنگی و بدون نیاز به برنامه‌های غذایی پیچیده وزن کم کنید؟ کلید پیدا کردن رژیم غذایی‌ ایده‌آل این است که با خودتان صادق باشید:

 نادیده گرفتن عادات بد کمک چندانی نمی‌کند، درست مانند متقاعد کردن خود به اینکه فقط می‌خواهید سالاد بخورید! این مهم است که میان چیز‌های ناسالمی که دوست دارید بخورید و غذا‌های سالم، واسطه شادی را بیابید، اما ممکن است کمی طول بکشد.

مطمئناً برای یافتن تغذیه مناسب باید غذا‌های مختلف، دستور العمل‌های جدید را امتحان کنید و گهگاه از وسوسه‌های خود دست بکشید. شروع ورزش نیز‌ ایده خوبی است، اما اگر قبلاً این کار را انجام داده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم به دنبال چالش‌های جدید باشید و با آن روبرو شوید.

همچنین مطالعه کنید : رژیم hCG ، نحوه عملکرد و کاهش وزن

رژیم غذایی

با رژیم لاغری بدون گرسنگی چگونه زیاد و سریع وزن کم کنیم؟

آیا رویای شما کاهش وزن زیاد و سریع است؟ گرسنه ماندن یا تا حد امکان کمتر غذا خوردن قطعاً راه درستی نیست! اولین کاری که برای کاهش وزن باید انجام دهید این است که کالری سوزی خود را محاسبه کنید و سپس انرژی مورد نیاز خود را با هدف خود تنظیم کنید. برای کاهش وزن، باید کالری کمتری نسبت به آنچه مصرف می‌کنید، سوزانده شود. اما ما به شما پیشنهاد می‌کنیم که حداکثر کسری کالری بین ۳۰۰ تا ۵۰۰ کالری داشته باشید. به این ترتیب شما به روشی سالم وزن کم می‌کنید و در معرض خطر اثر یویو قرار نمی‌گیرید.

حتی ترکیبی از تغذیه پروتئین و فعالیت بدنی به شما کمک می‌کند تا سریع‌تر وزن خود را کاهش دهید. در واقع با حرکت بیشتر کالری بیشتری می‌سوزانید و متابولیسم خود را بهبود می‌بخشید و نکته اینجاست:

ماهیچه‌ها حتی در حالت استراحت هم کالری مصرف می‌کنند! این بدان معنی است که هر چه توده عضلانی بیشتری داشته باشید، کالری مورد نیاز شما بیشتر خواهد بود!

برای کاهش وزن سریع بدون احساس گرسنگی، مهم‌تر از همه غذا‌های غنی از پروتئین، مانند گوشت و ماهی بدون چربی، حبوبات و پنیر کوارک که شما را برای مدت طولانی سیر می‌کند، مصرف کنید. در این صورت کاهش وزن برای شما یک بازی کودکانه خواهد بود!

چه چیزی به کاهش وزن به روشی سالم کمک می‌کند؟

بهترین راه برای کاهش وزن بدون احساس گرسنگی، پیروی از یک رژیم غذایی سالم و متعادل است. کاهش وزن سریع حتی بدون ورزش یا گرسنگی امکان‌پذیر است. تغییر عادات غذایی اغلب به همان اندازه مؤثر است و به شما امکان می‌دهد وزنی را که به آن رسیده‌اید حفظ کنید. تنها چیزی که نیاز دارید نظم و وضوح است، بنابراین پیشنهاد می‌کنیم به پنج سؤال کلیدی پاسخ دهید:

  • چقدر می‌خواهید وزن کم کنید؟ مهم است که وزن یا توده بدن خود را به طور منظم ثبت کنید تا نتایج به دست آمده را سیاه و سفید ببینید.
  • چه زمانی می‌خواهید به هدف خود برسید؟ برای رسیدن به وزن دلخواه خود تاریخی تعیین کنید و به آن پایبند باشید!
  • برای رسیدن به هدف خود به چه ابزاری نیاز دارید؟ آن‌ها می‌توانند مکمل‌های غذایی، تجهیزات ورزشی یا ظروف آشپزخانه باشند.
  • چگونه می‌خواهید به هدف خود برسید؟ آیا رژیم غذایی خاصی در ذهن دارید یا می‌خواهید برخی از غذا‌ها را کنار بگذارید؟ اگر قصد دارید بیشتر ورزش کنید، به نوع ورزشی که برای شما مناسب است فکر کنید.

بهترین ورزش برای کاهش وزن چیست؟

دویدن، شنا، ورزش‌های قدرتی یا رقصیدن؟ برای سوزاندن کالری، مهم ورزش است، بنابراین از نظر تئوری همه انواع ورزش‌ها برای کاهش وزن مناسب هستند. آیا فعالیت بدنی کار شما نیست؟ نگران نباشید، حتی یک پیاده روی ساده یا باغبانی خوب است. برای دستیابی به اهداف خود مهم است که ورزش را بر اساس علایق خود انتخاب کنید و نه فقط بر اساس مصرف کالری، تنها از این طریق می‌توانید آن را به طور مداوم تمرین کنید. با این حال، اگر علاقه‌مندید بدانید که با یک ورزش خاص چه مقدار کالری می‌سوزانید، به جدول ما نگاهی بیندازید.

همچنین مطالعه کنید : چگونه بعد از کاهش وزن چاق نشویم ؟

نتایج دوره:

مصاحبه با تعدادی از قهرمانان کاهش وزن ما رو ببینید و با تجربه اونا کاهش وزن سریعتری رو تجربه کنید.

نویسنده تیم تحقیقاتی اندام برتر

گروه تخصصی کاهش وزن اندام برتر، ارائه دهنده متد اختصاصی کاهش وزن ریشه ای است که به همه علاقمندان به تناسب اندام کمک می کند به راحتی در کنار سفره غذایی خانواده وزن کم کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه کاربران
مطالب مرتبط