برای دریافت مشاوره کاهش وزن تماس بگیرید
برای دریافت مشاوره کاهش وزن تماس بگیرید
کله-پاچه در کاهش وزن

کله پاچه در دوران کاهش وزن

یکی از چالش های بزرگ برای کاهش وزن محدودیت سبد غذایی در دوره کاهش وزن است؛ به عبارتی فکر میکنیم برای وزن کم کردن نباید خیلی غذا های مورد علاقه خودمان را استفاده کنیم، به همین ترتیب خیلی شنیده ایم که غذا هایی مثل کله پاچه هم به دلیل کلسترول و چربی بالا یکی از غذا های ممنوعه در دوران کاهش وزن می باشند. اما خوشبختانه در متد کاهش وزن اندام برتر شما نه تنها کله پاچه بلکه هر غذای دیگری را می توانید با خیال راحت میل کنید و با این حال باز هم دچار اضافه وزن نشوید! اما چطور؟

کله پاچه در دوران کاهش وزن

خوردن کله پاچه در دوران کاهش وزن شاید عجیب باشد اما غیر ممکن نیست. در نظر داشته باشید که یک خوراکی کله پاچه متشکل از بخش های مختلفی از نظر ارزش غذایی و کالری می باشد؛ هر چند برخی از اجزاء این خوراکی لذیذ بسیار پر کالری هستند اما برخی دیگر از اجزاء آن اتفاقا ارزش غذایی بالا و میزان کالری معقولی دارند که از آن ها می توانید به عنوان یک وعده غذایی معمولی و به دور از مشکل استفاده کنید.

آگاهی نسبت به ارزش غذایی هر خوراکی مثل کله پاچه در رژیم غذایی کاهش وزن می تواند کمک کند تا با خیال راحت آن را در وعده های غذایی تان استفاده کنید و دچار اضافه وزن نشوید. برای خوردن یک وعده کله پاچه در حین کاهش وزن هم کافیه به دو نکته مهم به شرح زیر توجه کنید.

نکاتی که در خوردن کله پاچه برای لاغری باید رعایت کنید

فراموش نکنید که کله پاچه در دسته پر کلسترول ترین و پر کالری ترین غذا های ایرانی قرار میگیرد. قطعا ناپرهیزی در مصرف این غذا روند کاهش وزن شما را تحت تاثیر قرار میده و ممکنه تلاش های ارزشمند شما برای کاهش وزن را از بین ببرد! با این حال با رعایت کردن نکات مصرف کله پاچه رژیمی می توانید کالری آن را به حداقل میزان ممکن برسانید و هر از گاهی به عنوان یک وعده معمولی آن را استفاده کنید.

روغن کله پاچه را از آب جدا کنید

کافیه یک کاسه از آب کله پاچه را یک مدت کوتاه کنار بگذارید تا روغن آن تبدیل به نیمه جامد شود و ببینید درصد زیادی از آب کله پاچه از روغن تشکیل شده است. بد نیست بدانید که هر قاشق از این روغن بالغ بر 120 کالری دارد در حالیکه یک کاسه آب کله پاچه بدون روغن تنها 50 کالری دارد؛ به عبارتی اگر شما روغن کله پاچه را قبل از مصرف جدا کنید گویا یک غذای پر کالری و سنگین را به یک غذای کم کالری و مقوی تبدیل کرده اید که مشکل چندانی هم برای کاهش وزن شما ایجاد نمیکند.

در مصرف نان هنگام خوردن کله پاچه ناپرهیزی نکنید

عموما در مصرف غذا هایی مثل کله پاچه، آبگوشت، عدسی و… مقدار زیادی نان را در یک کاسه ریز می کنیم و استفاده می کنیم و این یک عادت اشتباه غذایی محسوب می شود. فراموش نکنید که یک نان کامل حدود 1000 کالری دارد! پس مصرف بی رویه نان می تواند روند کاهش وزن شما را بهم بزند. توصیه میکنیم در مصرف کله پاچه به میزان محدود و مشخص شده از نان استفاده کنید تا با خیال راحت و به دور از نگرانی و عذاب وجدان چاقی یک وعده کله پاچه میل نمایید.

آیا با خوردن کله پاچه دچار بازگشت وزن می شویم؟

کاهش وزن

بازگشت وزن برای افرادی که به تازگی وزن کم کرده اند یک کابوس بزرگ است؛ اما واقعیت اینکه اگر مسیر درستی را برای کاهش وزن انتخاب نکرده باشید نه تنها کله پاچه بلکه آب خوردن هم می تواند باعث بازگشت وزن شما شود. شما صرفا زمانی می توانید وزن خودتان را برای سال ها تثبیت شده حفظ کنید که ریشه های چاقی را از طریق نورون درمانی و تغذیه در وجودتان بخشکانید!

متاسفانه در حال حاضر بیش از 70 درصد افرادی که کاهش وزن را تجربه می کنند؛ به دلیل راهکار غیر اصولی که از طریق آن وزن کم کرده اند، خیلی زود دچار بازگشت وزن می شوند. اما خبر خوب اینکه اگر با کمک نورون درمانی و تغذیه یک بار برای همیشه ریشه های چاقی را در وجودتان از بین ببرید و وزن کم کنید، هیچ خوراکی و شرایط دشواری حتی کله پاچه نمی تواند منجر به بازگشت وزن شما بشود.

مقدار کالری خوراکی کله پاچه

همواره آگاهی داشتن نسبت به غذا هایی که مصرف میکنیم در انتخاب وعده های غذایی و مقدار آن ها کمک زیادی به ما می کند تا با انتخاب های درست، کمتر دچار اضافه وزن بشویم و تا حدودی بتوانیم وزن خودمان را کنترل کنیم. به همین دلیل در جدول زیر می توانید میزان کالری بخش های مختلف کله پاچه را مشاهده نمایید تا زمان مصرف انتخاب های درست و کم کالری تری داشته باشید:

کالری غذای کله پاچه
کالری پاچه گوسفند100 گرم266 کالری
کالری زبان گوسفند100 گرم222 کالری
کالری مغز گوسفند100 گرم145 کالری

ارزش غذایی خوراکی کله پاچه

فارق از مقدار کالری موجود در هر خوراکی بد نیست نگاهی هم به ارزش غذایی آن داشته باشید تا بدانید غذایی که استفاده میکنید دقیقا چه مواد مغذی وارد بدن شما می کند. گاهی اوقات با عدم آگاهی نسبت به خوراکی ها آنقدر مواد نامناسب وارد بدن می کنیم و در نهایت دچار اضافه وزن می شویم. با کمی دقت در ارزش غذایی خوراکی ها به ویژه کله پاچه می توانید انتخاب های مناسب تری برای وعده های غذایی خودتان داشته باشید.

ارزش غذایی کله پاچه در هر 100 گرم
 مغز گوسفندزبان گوسفندپاچه گوسفند
چربی کل10 گرم17 گرم16 گرم
چربی اشباع2 گرم6 گرم7 گرم
کلسترول2043 میلی گرم156 میلی گرم94 میلی گرم
کربوهیدرات0 گرم0 گرم0 گرم
فیبر0 گرم0 گرم0 گرم
پروتئین12 گرم15 گرم26 گرم
کلسیم12 میلی گرم9 میلی گرم
آهن1.6 میلی گرم2.6 میلی گرم
سدیم134 میلی گرم78 میلی گرم67 میلی گرم
پتاسیم0 گرم257 میلی گرم319 میلی گرم

مزایا خوردن کله پاچه برای بدن

فارق از اینکه به لطف چربی و کلسترول بالا، کله پاچه یک خوراکی چاق کننده بشمار می روند اما بد نیست بدانید که یکی از مقوی ترین وعده های غذایی را هم برای شما مهیا می کند. یک وعده کله پاچه سرشار از پروتئین، کلسیم، پتاسیم و… است. مصرف درست و به اندازه این خوراکی می تواند یک وعده ایده آل را برای سلامتی شما به همراه داشته باشد! علاوه بر آن به لطف پروتئین زیاد در این خوراکی، شما تجربه سیری طولانی مدتی پس از مصرف کله پاچه خواهید داشت.

فارق از مواد مغذی نام برده شده در جدول بالا، یک وعده کله پاچه سرشار از انواع ویتامین ها به ویژه ویتامین های خانواده B به ویژه ویتامین B12 می باشد. کمتر خوراکی پیدا می شود که در یک وعده این مقدار مواد مغذی مورد نیاز بدن را تامین کند. واقعیت اینکه اگر دغدغه اضافه وزن و چاقی را ندارید، قطعا یک وعده کله پاچه می تواند برای شما مزایای زیادی داشته باشد و نیاز های بدن تان را تامین کند؛ البته اگر در دوران کاهش وزن هم هستید باز هم با رعایت نکات می توانید کله پاچه میل کنید و از خواص آن بهره مند شوید.

معایب خوردن کله پاچه برای بدن

اشباع بی رویه مواد مغذی به ویژه چربی و کلسترول در خوراکی ها و به طور ویژه در کله پاچه باعث میشه این خوراکی برای برخی افراد و برخی شرایط معایبی همراه داشته باشه. فارق از چاق کننده بودن این غذا، احتمال بروز برخی مشکلات و بیماری ها هم در مصرف بی رویه آن اعم از مشکلات قلبی، فشار خون، نقرس و… وجود دارد. به همین ترتیب هضم سنگین این وعده غذایی میتواند یک روز شما را درگیر کند و انرژی روزتان را کاهش دهد پس حتما میزان کافی آن را مصرف کنید.

سخن ابوعلی سینا

چه افرادی نباید کله پاچه بخورند؟

همینطور که میدانید کلسترول و چربی بالا در کله پاچه این خوراکی را برای برخی از افراد به یک وعده غذایی ممنوعه تبدیل کرده است چرا که مصرف آن به ویژه به صورت کنترل نشده می تواند مشکلات زیادی به همراه داشته باشد. توصیه میکنیم اگر جزء افراد زیر هستید کله پاچه را کمتر مصرف کنید و در مصارف خودتان حتما نگاتی که به کاهش چربی و کالری این وعده غذایی کمک می کند را رعایت کنید تا دچار عوارض مصرف کله پاچه نشوید:

  • بیماران دچار فشار خون بالا
  • افراد با بیماری های قلبی و عروقی
  • افراد با چربی خون بالابیماران با مشکلات کلیوی
  • افراد با بیماری های التهابی مثل نقرس
  • افراد با سابقه سکته قلبی و مغزی
  • اهمیت خرید کله پاچه خوب!

یک وعده کله پاچه در صورتی وعده غذایی با کیفیت و مناسبی محسوب می شود که کله پاچه خوبی تهیه کنید؛ فراموش نکنید کله پاچه های ارزان در واقع کله گوسفند نیستند بلکه کله میش و بز هستند که البته طعم چندان خوبی هم نسبت به کله پاچه اصل گوسفند ندارند. در تهیه کله پاچه نمی توانید بر اساس رنگ مغز و گوشت آن را بسنجید چرا که رنگ آن بسته به نژاد و تغذیه دام متفاوت است به همین دلیل زمان خرید به کیفیت مغز بیشتر توجه کنید؛ اگر مغز مانده باشد نسبتا خشک و متلاشی و با ظاهری وارفته است.

بهترین راه برای خرید کله پاچه مراجعه به فروشنده های با تجربه و مطرح می باشد به همین ترتیب خرید کله پاچه های بسته بندی شده هم به دلیل نظارت بهداشتی توصیه می شوند. به طور کلی از خرید کله پاچه به ویژه موارد خام که به صورت غیر بهداشتی خارج از یخچال و به صورت رو باز در معرض حشرات یا در کنار خیابان ها با رفت و آمد زیاد قرار دارند، بپرهیزید! چرا که مصرف هر گونه گوشت آلوده به بیماری یا آلودگی به صورت مستقیم میتواند سلامتی شما را به خطر بیاندازد.

اخطار: بروز هر نوع بوی غیر طبیعی و نامطبوع مثل ترشیدگی، عفونت، تعفن یا هر گونه تغییر رنگ نشان دهنده فاسد شدن این غذا است و از تهیه آن خودداری کنید.

بهترین زمان مصرف کله پاچه

با توجه به اینکه کله پاچه یک خوراکی سنگین و یک وعده پر کالری است بهترین زمان برای مصرف آن در وعده صبحانه است تا طی روز فرصت کافی برای هضم آن را داشته باشید. در صورتی که این غذا را در وعده ناهار استفاده کنید، هضم سنگین و انرژی بر بودن آن روز شما را با مشکل مواجه می کند و خستگی مضاعف برایتات به وجود می آورد به همین ترتیب اگر کله پاچه را در وعده شام مصرف کنید قطعا روی کیفیت خواب شما تاثیر منفی خواهد داشت و خواب سخت و پر استرسی را تجربه می کنید.

بد نیست در صورتی که صبحانه پر کالری مثل کله پاچه میل می کنید سایر وعده های روز را با خوراکی های کم کالری سپری کنید تا دچار بهم ریختگی کالری روزانه و در نتیجه اضافه وزن نشوید.

سوالات متداول

در هنگام کاهش وزن میتونیم کله پاچه بخوریم؟

با رعایت اصول مصرف (جدا کردن روغن از کله پاچه و میزان کمتر نان) بله می توانید استفاده کنید.

کله پاچه چقدر کالری داره؟

هر 100 گرم کله پاچه حدود 350 کالری داره با این حال کالری اجزاء مختلف اون به تفکیک در جدول داخل مقاله ذکر شده.

با خوردن کله پاچه دچار افزایش وزن میشیم؟

در صورتی که کاهش وزن شما اصولی نباشه نه تنها با مصرف کله پاچه بلکه با خوردن هر خوراکی دیگری امکان افزایش وزن در بدن شما وجود دارد.

چرا باید کله پاچه بخوریم؟

کله پاچه یک منبع سرشار از مواد مغذی است؛ اگر دچار بیماری هایی نیستید که مصرف این غذا برای شما ممنوعیت داشته باشد، میتوانید طی ماه از آن استفاده کنید و از فواید آن بهره مند شوید.

بهترین زمان خوردن کله پاچیه کیه؟

به دلیل سنگین بودن کله پاچه، بهترین زمان برای مصرف این خوراکی صبح است چرا که زمان کافی تا شب برای هضم آن وجود دارد.

نتایج دوره:

مصاحبه با تعدادی از قهرمانان کاهش وزن ما رو ببینید و با تجربه اونا کاهش وزن سریعتری رو تجربه کنید.

نویسنده تیم تحقیقاتی اندام برتر

گروه تخصصی کاهش وزن اندام برتر، ارائه دهنده متد اختصاصی کاهش وزن ریشه ای است که به همه علاقمندان به تناسب اندام کمک می کند به راحتی در کنار سفره غذایی خانواده وزن کم کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه کاربران
مطالب مرتبط