برای دریافت مشاوره کاهش وزن تماس بگیرید
برای دریافت مشاوره کاهش وزن تماس بگیرید
اشتباهات رایج در رژیم لاغری

اشتباهات رایج در رژیم لاغری

با فکر لاغرتر بودن و داشتن اندامی متناسب، یکی از اولین چیزهایی که به ذهن می‌رسد رژیم غذایی است. وقتی این موضوع حساس مورد توجه بسیاری از افراد قرار می‌گیرد، متاسفانه اشتباهاتی صورت می‌گیرد. اشتباه کردن در رژیم غذایی نه تنها از کاهش وزن جلوگیری می‌کند، بلکه باعث ناسالمی نیز می‌شود. ما می‌توانیم بدن خود را با اعمال اشتباه به خاطر کاهش وزن شکنجه کنیم. ما در این مقاله از اندام برتر به بررسی اشتباهات رایج در رژیم لاغری پرداخته‌ایم. پیشنهاد می‌کنیم برای داشتن یک رژیم لاغری درست تا آخر این مقاله همراه ما بمانید.

اشتباهات رایج در رژیم لاغری

اشتباهات رایج در رژیم لاغری چیست؟

ممکن است متوجه نشوید که در هنگام رژیم گرفتن اشتباه می‌کنید. چرا نمی‌توانم وزن کم کنم؟ یا چرا سلامتی من تحت تاثیر قرار گرفته است؟ اگر اینطور فکر می‌کنید یا این سوالات به ذهنتان می‌رسد احتمالاً در جایی از رژیم خود اشتباه می‌کنید. در ادامه به بررسی اشتباهات رایج در رژیم لاغری در پرداخته‌ایم. این‌ اشتباهات عبارتند از:

بیشتر مطالعه کنید: اشتباهات رژیم لاغری و تاثیر آن بر بدن

استفاده از قرص‌های کاهش وزن

بزرگترین اشتباهی که در مورد کاهش وزن انجام می‌شود، مصرف قرص‌های کاهش وزن است. این قرص‌ها که شما را به کاهش وزن بدون توجه به آنچه می‌خورید تشویق می‌کنند، خطر بزرگی هستند. آنها می‌توانند مشکلات زیادی برای سلامتی ایجاد کنند.

غذا خوردن مکرر بیرون از خانه

غذا خوردن در بیرون، مخصوص کسانی است که زمان زیادی را در بیرون از خانه می‌گذرانند. ممکن است مجبور شویم در زندگی تجاری یا اجتماعی بیرون غذا بخوریم. اما وقتی صحبت از رژیم غذایی به میان می‌آید، غذا خوردن در بیرون خانه می‌تواند مشکلات بزرگی ایجاد کند. وعده‌های غذایی پرچرب و بزرگ می‌توانند باعث شکستن رژیم غذایی شوند. حتی بشقاب‌های رژیمی گاهی اوقات می‌توانند باعث شکستن رژیم شوند. به همین دلیل باید تا حد امکان از خوردن غذا در بیرون پرهیز کنید.

وزن کشی‌های مکرر

وزن کشی‌های مکرر می‌تواند انگیزه شما را کاهش دهد. چون وقتی روی ترازو قرار می‌گیرید، امیدوارید که وزن زیادی کم کرده باشید. تغییرات کوچک باعث می‌شود که موفقیت خود را دست کم بگیرید.

ترک نکردن نوشیدنی‌های پر کالری

نوشیدنی‌های پر کالری یکی از دلایل افزایش وزن ما هستند. نوشیدنی‌های غیر مغذی اعتیاد ایجاد می‌کنند. نوشیدنی‌ها می‌توانند ظرفیت معده را افزایش دهند و باعث گرسنگی بیشتر شوند. به جای این نوشیدنی‌ها، باید نوشیدنی‌هایی مانند آب، آب میوه‌های طبیعی را ترجیح دهید.

مصرف مکرر غذاهای کم کالری

محصولات سبک و رژیمی یکی از اشتباهات بزرگ و رایج در رژیم لاغری هستند. این غذاهای بسته بندی شده کم کالری آنقدرها هم که فکر می‌کنید، مفید نیستند. کسانی که فقط با این خوراکی‌ها سعی در کاهش وزن دارند، اشتباه می‌کنند. حتی اگر غذا از نظر انرژی سبک شده باشد، باید متعادل و سنجیده مصرف شود. این نوع رژیم می‌تواند متابولیسم را یکنواخت کرده و کاهش وزن را به تعویق بیاندازد. می‌توانید این غذاها را به عنوان میان وعده انتخاب کنید.

حذف وعده‌های غذایی

یکی از اشتباهات رژیم غذایی، حذف وعده‌های غذایی است. کسانی که منطق کاهش وزن بیشتر با غذای کمتر را می‌پذیرند، در نهایت با ناامیدی مواجه می‌شوند. یک فرد بالغ باید 3 میان وعده اصلی در روز بخورد. بنابراین، در این صورت، متابولیسم به درستی کار می‌کند.

ورزش نکردن

ما می‌توانیم با سوزاندن کالری‌هایی که دریافت می‌کنیم، وزن کم کنیم. این یک معادله ساده است. اگر این معادله در تعادل باقی بماند، می‌توانید در فرم خود بمانید. به همین دلیل است که هنگام رژیم گرفتن باید یک سبک زندگی فعال داشته باشید.

بیشتر مطالعه کنید: ورزش مناسب برای رژیم لاغری

اشتباهات رایج در رژیم لاغری

تعیین اهداف غیر واقعی

اهداف کاهش وزن شما باید دست یافتنی و معقول باشند. اگر هدفتان کاهش وزن اضافی در مدت زمان کوتاهی باشد، هم سلامتی شما تحت تاثیر قرار می‌گیرد و هم می‌توانید با احساس شکست رژیم را متوقف کنید. با خودتان صادق باشید. دستاوردهای خود را جشن بگیرید و از خود قدردانی کنید. پس با اهداف کوچک شروع کنید.

نداشتن تنوع غذایی

هیچ رژیم غذایی سالمی مبتنی بر یک نوع تغذیه نیست. محرومیت بدن از گروه‌های غذایی باعث مشکلات سلامتی می‌شود. بنابراین، شما باید از رژیم‌های غذایی مانند رژیم غذایی سیب زمینی یا رژیم غذایی سوپ دوری کنید.

مصرف آب ناکافی

کم نوشیدن آب باعث ایجاد ادم در بدن می‌شود. مصرف آب برای عملکرد منظم دستگاه گوارش مورد نیاز است. چرا که بر وزن شما تأثیر می‌گذارد.

مصرف کربوهیدرات‌های ناکافی

به دلایلی، رژیم غذایی به ما یادآوری می‌کند که مصرف کربوهیدرات را کنار بگذارید. با این حال، بدن به کربوهیدرات نیز نیاز دارد. شما باید به مصرف کربوهیدرات‌های سالم مانند غلات کامل و چاودار توجه کنید.

نادیده گرفتن مواد مغذی

برخی از افراد در تلاش برای کاهش وزن، مواد مغذی اساسی مانند پروتئین، ویتامین و مواد معدنی را نادیده می‌گیرند. این امر ممکن است باعث کمبود مواد مغذی در بدن شود و باعث کاهش سلامتی و سطح انرژی بدن شود.

حذف کامل یک گروه غذایی

برخی از افراد در تلاش برای کاهش وزن، یک گروه غذایی را به طور کامل از رژیم خود حذف می‌کنند. این امر ممکن است باعث کمبود مواد مغذی و باعث کاهش سلامتی بدن شود.

چگونه از اشتباهات رایج در رژیم لاغری جلوگیری کنیم؟

برای جلوگیری از اشتباهات رایج در رژیم لاغری، می‌توانید از روش‌های زیر استفاده کنید.

مشاوره با یک کارشناس تغذیه یا پزشک متخصص تغذیه

مشاوره با یک کارشناس تغذیه یا پزشک متخصص تغذیه، می‌تواند به شما کمک کند تا رژیم لاغری مناسبی را برای خود انتخاب کنید و از اشتباهات رایج جلوگیری کنید.

تنوع در رژیم غذایی

برای جلوگیری از اشتباهات رایج در رژیم لاغری، بهتر است در رژیم غذایی خود تنوع ایجاد کنید و از مواد غذایی مختلف استفاده کنید.

تمرینات ورزشی

برای جلوگیری از اشتباهات رایج در رژیم لاغری، تمرینات ورزشی را روزانه انجام دهید. تمرینات ورزشی می‌تواند به شما کمک کند تا وزن خود را کنترل کنید و سلامتی بدن خود را حفظ کنید.

توجه به مواد مغذی

برای جلوگیری از اشتباهات رایج در رژیم لاغری، بهتر است به مواد مغذی مورد نیاز بدن توجه کنید و به اندازه کافی از آن‌ها در رژیم غذایی خود استفاده کنید.

توجه به نیازهای بدن

بهتر است به نیازهای بدن خود برای جلوگیری از اشتباهات رایج در رژیم لاغری توجه کنید و رژیم غذایی و تمرینات ورزشی خود را بر اساس آن تنظیم کنید. به طور کلی، برای جلوگیری از اشتباهات رایج در رژیم لاغری، بهتر است به مشاوره تغذیه‌ای متخصص و پزشک مراجعه کنید و به نیازهای بدن خود توجه کنید.

آیا رژیم‌های کم کالری می‌توانند به من کمک کنند تا وزن خود را کاهش دهم؟

بله، رژیم‌های کم کالری می‌توانند به شما کمک کنند تا وزن خود را کاهش دهید، اما مهم است که رژیم شما حاوی تمامی مواد غذایی مورد نیاز برای بدن شما باشد. در غیر این صورت، ممکن است به جای کاهش وزن، به سلامتی شما آسیب برساند.

آیا حذف کامل یک گروه غذایی از رژیم غذایی، می‌تواند به من کمک کند تا وزن خود را کاهش دهم؟

خیر، حذف کامل یک گروه غذایی از رژیم غذایی شما ممکن است باعث کاهش وزن شما شود، اما به طولانی مدت ممکن است به سلامتی شما آسیب برساند. برای مثال، حذف کربوهیدرات به طور کامل ممکن است باعث کاهش وزن شما شود، اما این کار می‌تواند منجر به کاهش انرژی و کاهش قدرت تمرکز شما شود.

نتایج دوره:

مصاحبه با تعدادی از قهرمانان کاهش وزن ما رو ببینید و با تجربه اونا کاهش وزن سریعتری رو تجربه کنید.

نویسنده تیم تحقیقاتی اندام برتر

گروه تخصصی کاهش وزن اندام برتر، ارائه دهنده متد اختصاصی کاهش وزن ریشه ای است که به همه علاقمندان به تناسب اندام کمک می کند به راحتی در کنار سفره غذایی خانواده وزن کم کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه کاربران
مطالب مرتبط