برای دریافت مشاوره کاهش وزن تماس بگیرید
برای دریافت مشاوره کاهش وزن تماس بگیرید
رژیم پلانک

رژیم پلانک : کاهش وزن 9 کیلویی در دو هفته!

رژیم پلانک که به طور مرموزی به نام این فیزیکدان آلمانی نامگذاری شده است، یک برنامه غذایی محدود کننده است که وعده می‌دهد به شرکت‌کنندگان در کاهش وزن سریع در طی دو هفته کمک کند. رژیم غذایی ماکس پلانک یک منوی مشخص برای هر وعده غذایی در روز در نظر می‌گیرد. خالق این رژیم ناشناخته است و هیچ مدرک خاصی برای حمایت از ادعاهای طرفداران رژیم ماکس پلانک وجود ندارد.

رژیم پلانک برای کاهش وزن

عملکرد

رژیم مکس پلانک ادعا می‌کند که می‌توانید 9 کیلوگرم وزن کم کنید (در یک دوره دو هفته‌ای). این رژیم همچنین ادعا می‌کند که بدن شما این وزن را تا سه سال پس از این رژیم دو هفته‌ای حفظ خواهد کرد.

دلیل اینکه شما ظاهراً کاهش وزن خود را به مدت سه سال حفظ خواهید کرد این است که میزان متابولیسم بدن در طی دو هفته رژیم غذایی تغییر می‌کند.

رژیم مکس پلانک یک منوی بسیار خاص را برای فرد مشخص می‌کند که باید آن را برای هفت روز اول دنبال کنید. سپس این برنامه غذایی را برای هفته باقیمانده از رژیم تکرار کنید.

صبحانه

صبحانه در رژیم مکس پلانک با چیزی جز قهوه در روز اول شروع می شود. چرخه در روزهای دوم تا چهارم می‌توانید یک بار دیگر هر چقدر که دوست دارید قهوه بنوشید، اما می‌توانید یک رول نان هم بخورید.

در روز پنجم صبحانه شما یکبار دیگر قهوه است اما این بار همراه با هویج و لیمو. روز ششم شما را به قهوه و یک رول نان برمی گرداند.

صبحانه روز هفتم شما شامل چای با آب لیمو است. تئوری احتمالی پشت این همه قهوه در وعده‌های صبحانه شما این است که کافئین به تسریع ضربان قلب شما کمک می‌کند که باعث افزایش متابولیسم می‌شود.

ناهار

ناهار در رژیم غذایی ماکس پلانک تنوع بیشتری نسبت به صبحانه دارد.

روز اول دو عدد تخم مرغ آب پز و اسفناج بخورید.

در روز دوم یک استیک بزرگ با سالاد یا میوه در منو است.

در روز سوم دو تخم مرغ آبپز، یک سالاد و گوجه فرنگی خواهید داشت.

ناهار روز چهارم شامل یک تخم مرغ آب پز، هویج و پنیر سوئیسی است.

در روز پنجم شما ماهی بخارپز شده با گوجه فرنگی می‌خورید.

ناهار روز ششم فقط مرغ کبابی است.

در روز آخر چرخه یک استیک کبابی و هر نوع میوه ای خواهید داشت. علاوه بر این دو میوه، ناهار شما سرشار از پروتئین و کربوهیدرات کم خواهد بود.

شام

شام در رژیم مکس پلانک با یک استیک بزرگ یا سه بیفت استیک با سالاد و کرفس شروع می‌شود. شام روز دوم شامل ژامبون پخته شده به اندازه ای است که شما ترجیح می‌دهید بخورید.

در روز سوم شما ژامبون و سالاد پخته .

در روز چهارم میوه و ماست ساده میل خواهید کرد. 

شام روز پنجم شامل یک استیک با سالاد است.

در روز ششم دو عدد تخم مرغ آبپز و هویج می‌خورید. در آخرین روز چرخه می‌توانید هر چیزی را که می‌خواهید برای شام بخورید.

رژیم غذایی ماکس پلانک

ملاحظات

رژیم ماکس پلانک به احتمال زیاد انحراف قابل توجهی از رژیم غذایی معمولی دارد.
این رژیم تقریباً هر روز یک استیک می‌خورید، بنابراین اگر با گوشت قرمز مشکلی دارید، ممکن است این رژیم برای شما مناسب نباشد. فنجان‌های قهوه مقدار متوسطی باشد که باید در هنگام نوشیدن قهوه به اندازه دلخواه در هنگام صبحانه به آن توجه کنید.

در حالی که منوی ناهار و شام تنوع بیشتری نسبت به منوی صبحانه در رژیم ماکس پلانک دارد، این رژیم تنوع کمتری نسبت به یک رژیم معمولی و متعادل دارد.

منتقدان رژیم ماکس پلانک اشاره می کنند که عدم تنوع باعث می‌شود این رژیم غذایی فاقد مواد مغذی حیاتی کافی باشد. همچنین بعید است که منجر به کاهش وزن طولانی مدتی شود که وعده داده است. قبل از شروع این رژیم غذایی با پزشک خود مشورت کنید.

نتایج دوره:

مصاحبه با تعدادی از قهرمانان کاهش وزن ما رو ببینید و با تجربه اونا کاهش وزن سریعتری رو تجربه کنید.

نویسنده تیم تحقیقاتی اندام برتر

گروه تخصصی کاهش وزن اندام برتر، ارائه دهنده متد اختصاصی کاهش وزن ریشه ای است که به همه علاقمندان به تناسب اندام کمک می کند به راحتی در کنار سفره غذایی خانواده وزن کم کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه کاربران
مطالب مرتبط