برای دریافت مشاوره کاهش وزن تماس بگیرید
برای دریافت مشاوره کاهش وزن تماس بگیرید
 رژیم لاغری شکم بدون ورزش

 رژیم لاغری شکم بدون ورزش

همان‌طور که تمامی پزشکان و متخصص تغذیه توصیه می‌کنند رژیم غذایی در کنار فعالیت بدنی نتیجه می‌دهد و باعث سلامت بدن ما می‌شود. دراین‌بین برخی از افراد تمایلی به ورزش‌کردن ندارند و یا نمی‌توانند ورزش کنند. ازطرف دیگری تحرکی یا نشستن طولانی‌مدت باعث چاقی شکم می‌شود. آیا برای چنین افرادی رژیم لاغری شکم بدون ورزش وجود دارد؟ بیایید بررسی کنیم.

لاغری شکم بدون ورزش

رژیم لاغری شکم بدون ورزش

زمانی که به فکر لاغر کردن شکم خود هستید باید به چند نکته مهم توجه کنید. اولین و شاید مهم‌ترین نکته این است که شکم شما بدون رژیم غذایی لاغر نمی‌شود حتی اگر ساعت‌ها ورزش کنید. برای لاغر کردن شکم، باید کالری کل بدن کم شود تا بدن احساس کند که انرژی ندارد و چربی شکم را بسوزاند.

ورزش‌کردن باعث افزایش چربی‌سوزی می‌شود و می‌تواند شما را گرسنه کند که اگر در امتداد آن یک رژیم غذایی مناسب نباشد و چه‌بسا بعد از ورزش‌کردن چاق هم بشوید. مثل بسیاری از افراد لاغر که از ورزش‌کردن برای تحریک متابولیسم و افزایش وزن استفاده می‌کنند.

نکته دیگر این است که رژیمی مختص ناحیه خاص از وجود ندارد؛ اما ورزش برای ناحیه خاص بدن وجود دارد. پس اگر می‌خواهید شکم خود را با رژیم لاغر کنید، بهتر است بدانید که رژیم شما روی تمامی قسمت‌های بدن تأثیر می‌گذارد و اگر شما فقط شکم دارید و نمی‌خواهید سایر نواحی بدن شما لاغر شود، باید علاوه بر رعایت تغذیه سالم، ورزش انجام دهید.

دراین‌بین نکات دیگری وجود دارد که به شما کمک می‌کند در حین رژیم غذایی راحت‌تر و زودتر شکم خود را آب کنید و شامل موارد زیر است:

9 نکته برای کاهش وزن بدون ورزش

برای کاهش وزن بدون ورزش باید کارهای زیر را انجام دهید، این کارها به شرح زیر است:

پروتئین بخورید

پروتئین بیشتر از کربوهیدرات‌ها شما را سیر نگه می‌دارد، بنابراین مهم است که به‌اندازه کافی دریافت کنید.

خواب کافی داشته باشید

خستگی شما را مستعد حملات گرسنگی عصبی می‌کند. به طور متوسط، ما باید 7-8 ساعت در شب بخوابیم تا بدنمان بتواند بهترین عملکرد را داشته باشد. از این به بعد به ما توجه کنید.

تنقلات غیرضروری را کنار بگذارید

دست از تنقلات پرکالری بردارید! آیا اغلب خود را در حال خوردن کلوچه‌ها یا خوردن آبنبات‌های لثه دار می‌بینید؟ وسط بعدازظهر شیرینی خوب کسی را نمی‌برد؟ دریافت کالری‌های غیرضروری که به شما اجازه نمی‌دهد در پایان روز کمبود کالری خود را حفظ کنید، بسیار آسان است.

مقدار زیادی آب بنوشید

 شاید باورش سخت باشد؛ اما در اغلب موارد ما گرسنه نیستیم، بلکه تشنه هستیم. این جمله را بارها شنیده‌ایم؛ اما وقتی میل به شکلات پیدا می‌کنیم، نوشیدن یک لیوان آب کافی نیست. برای اینکه به این نقطه نرسید توصیه می‌کنیم به طور منظم بنوشید و حداقل 2 لیتر آب در روز مصرف کنید.

وارد آشپزخانه شوید

غذاهای راحت معمولاً کالری بالایی دارند. با پختن خودتان، نه‌تنها در مورد مواد تشکیل‌دهنده آن یاد می‌گیرید، بلکه دقیقاً می‌دانید چه چیزی در بشقاب خود دارید. در  صفحه دستور پخت ما ایده‌های متعددی برای غذاهای سریع و آسان پیدا خواهید کرد. 

آماده‌سازی غذا

آیا هر روز برای آشپزی وقت ندارید؟ آماده‌سازی غذا برای شما مناسب است. این درباره چیست؟ در پخت‌وپز چند وعده غذایی به طور هم‌زمان. این باعث صرفه‌جویی در زمان می‌شود؛ اما همچنان یک ناهار سالم را برای دفتر تضمین می‌کند.

به دنبال جایگزین‌های سالم باشید

تغذیه سالم به این معنا نیست که غذاهای موردعلاقه خود را کنار بگذاریم. به‌جای ممنوعیت، باید به دنبال جایگزین‌های سالم برای پنکیک، براونی و… باشید.

هدف خود را تعیین کنید

فقط کسانی که هدف خاصی در ذهن دارند می‌توانند به آن دست یابند. آنچه را که می‌خواهید به دست آورید بنویسید.

یک برنامه‌ریزی دقیق داشته باشید

هدف بدون برنامه برای رسیدن به آن فقط یک آرزو است. اگر می‌خواهید بدون ورزش وزن کم کنید، مهم است که برنامه داشته باشید. به هر پیشرفت کوچکی که می‌کنید توجه داشته باشید تا همیشه مروری بر موفقیت‌های خود داشته باشید.

رژیم لاغری شکم بدون ورزش

9 غذایی که توصیه می‌شود تا شکم خود را از بین ببرید

حالا که نکات مهم را متوجه شدیم، وقت آن است که بدانیم چه غذاهایی کمک می‌کنند تا زودتر از شر شکم خلاص شویم:

  1. تخم‌مرغ ازآنجایی‌که حاوی کولین است. کولین یک ماده مغذی ضروری که محققان معتقدند ژن‌های چربی احشایی را خاموش می‌کند. زیرا یکی از عملکردهای آن حذف ترکیباتی است که می‌تواند باعث التهاب شود.
  2. میوه‌های قرمز، سرشار از آنتی‌اکسیدان.
  3. روغن زیتون و سایر چربی‌های سالم مانند آووکادو.
  4. حبوبات، برنج قهوه‌ای، بلغور جو دوسر. غذاهای غنی از فیبر که به بهبود سلامت روده کمک می‌کنند.
  5. سویا، آجیل یا دانه‌ها، برای به‌دست‌آوردن پروتئین گیاهی.
  6. گوشت بدون چربی، مانند سینه مرغ یا بوقلمون.
  7. سبزیجات برگ سبز مانند کلم، کلم‌پیچ یا کلم‌پیچ، کلم بروکسل، کرفس…
  8. اسموتی‌های که حاوی میوه و سبزیجات هستند و فاقد شکرند.
  9. ادویه‌هایی مانند دارچین، زنجبیل و حتی شکلات تلخ که خاصیت ضدالتهابی دارند.
برای رفع شکم چه غذاهایی را حذف کنیم؟

حبوبات
میوه خشک شده
آدامس
شیرین کننده‌ها 
محصولات لبنی

نتایج دوره:

مصاحبه با تعدادی از قهرمانان کاهش وزن ما رو ببینید و با تجربه اونا کاهش وزن سریعتری رو تجربه کنید.

نویسنده تیم تحقیقاتی اندام برتر

گروه تخصصی کاهش وزن اندام برتر، ارائه دهنده متد اختصاصی کاهش وزن ریشه ای است که به همه علاقمندان به تناسب اندام کمک می کند به راحتی در کنار سفره غذایی خانواده وزن کم کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه کاربران
زهرا ریاحی فر

سلام چند کیلو وزن زیادی دارم می خواهم به وزن مورد نظرم برسم

25 دی 1402 پاسخ
مطالب مرتبط