برای دریافت مشاوره کاهش وزن تماس بگیرید
برای دریافت مشاوره کاهش وزن تماس بگیرید

لاغری با زنجبیل : خواص زنجبیل برای لاغری

کمتر کسی پیدا می شود ک نسبت به تناسب اندام خود بی تفاوت باشد. متاسفانه هر روزه با گذر زمان به تعداد افراد چاق و دارای اضافه وزن در دنیا اضافه می شود که دلایل اصلی آن، کاهش تحرک، پشت میز نشینی، استرس و مصرف وعده های غذایی پر کالری و کم ارزش می باشد. کمبود زمان و مشغله های زیاد سبب شده تا مصرف فست فود در میان جوامع شهری افزایش پیدا کرده و تحرک کاهش پیدا کند. در نتیجه اغلب افراد به دلیل نابرابری کالری دریافتی و مصرفی خود در روز، دچار اضافه وزن و چاقی شوند. در این بین راهکار های بسیار ساده و عملی برای کنترل وزن و لاغری وجود دارد. مصرف زنجبیل برای لاغری یکی از راه های بسیار ساده برای کاهش وزن و افزایش چربی سوزی می باشد. لاغری با زنجبیل به راحتی با قرار دادن این ادویه پر ارزش در وعده های غذایی و یا نوشیدن دمنوش زنجبیل برای لاغری میسر می شود.

در این مقاله از اندام برتر به خواص زنجبیل برای لاغری و سلامتی پرداخته و تاثیر لاغری با زنجبیل را مورد بررسی قرار می دهیم. بنابراین اگر به دنبال راهی برای لاغری و کاهش وزن می گردید، این مقاله در رابطه با خواص زنجبیل برای لاغری را از دست ندهید.

فهرست مطالب

زنجبیل برای لاغری سریع

مصرف هیچ ماده غذایی نمی تواند باعث لاغری سریع شما شود، مگر آنکه با ورزش و رژیم مناسب غذایی همراه گردد. زنجیل برای لاغری بسیار تاثیر گذار بوده و بسیاری از داروها و مکمل های لاغری در ترکیبات خود از زنجبیل استفاده می کنند. مصرف زنجبیل می تواند با تسهیل جریان خون و افزایش متابولیسم بدن شما، سرعت کالری سوزی را افزایش داده و باعث کاهش چربی های ذخیره شده در بدن و لاغری شود.

برای لاغری سریع با زنجبیل در وهله اول رژیم غذایی خود را اصلاح نمایید. وعده های غذایی دریافتی شما ارتباط مستقیمی با وزن و تناسب اندام شما دارد. افراد دارای رژیم های کم کالری و مغذی از تناسب اندام بهتر و سلامتی بیشتری برخوردار هستند. برخلاف آن، افرادی پایبند به رژیم های پر کالری، پر چربی و کم ارزش با گذر زمان تناسب اندام خود را از دست داده و دچار چاقی و اضافه وزن می شوند. بنابراین برای لاغری سریع با زنجبیل می بایست رژیم خود را اصلاح نموده و به مصرف وهده های سالم و مغذی روی آورید.

همچنین برای سریع تر کردن لاغری با زنجبیل کافیست تا کمی ورزش را در برنامه خود بگنجانید. ورزش کردن به خصوص ورزش های هوازی به معنای افزایش کالری سوزی و در نتیجه لاغری سریع تر با زنجبیل است.

اینفوگرافیک توضیحات ر

زنجبیل برای لاغری شکم و پهلو خوبه؟

استفاده از زنجبیل برای لاغری شکم و پهلو مناسب بوده و می تواند حجم چربی های ذخیره شده در این نواحی را کاهش دهد. البته تاثیر لاغری با زنجبیل به محدوده شکم و پهلو ها خلاصه نشده و باعث کاهش چربی های کل بدن خواهد شد.

اگر بر روی کاهش چربی های شکم و پهلو تمرکز دارید، می توانید پس از مصرف زنجبیل به ورزش های هوازی و ورزش های شکمی بپردازید تا تاثیر مصرف زنجبیل برای لاغری شکم و پهلو شما دو چندان شود.

خواص زنجبیل برای لاغری

زنجبیل با افزایش سوخت و ساز بدن، بهبود هضم غذا و ایجاد احساس سیری به چربی سوزی و لاغری کمک می کند. تمامی این موارد در افزایش چربی سوزی موثر بوده و در کنار بهبود سلامتی باعث کاهش وزن ایمن می شود. همچنین خاصیت ضد التهابی زنجبیل می تواند در لاغری و کاهش وزن موثر واقع شود.

1. زنجبیل و افزایش متابولیسم

پس از مصرف زنجبیل، متابولیسم بدن افزایش پیدا کرده و بدن شما بیش از حد معمول کالری می سوزاند. این کالری سوزی باعث افزایش نسبت کالری مصرفی به کالری دریافتی شده و در موجوع باعث لاغری شما می گردد. با کاهش مقدار کالری دریافتی روزانه و افزایش کالری سوزی با زنجبیل، لاغری شما سرعت بیشتری می گیرد.

2. کمک به هضم غذا

زنجبیل به کاهش التهابات روده و رفع یبوست و نفخ کمک کرده و عملکرد دستگاه گوارش را بهبود می بخشد. هر چه نفخ و التهابات دستگاه گوارش بیشتر باشد، هضم غذا سخت تر اتفاق افتاده و جذب مواد مغذی کاهش پیدا می کند.

3. کاهش احساس گرسنگی

احساس گرسنگی با مقدار وعده های دریافتی رابطه ای مستقیم دارد. هر چه فرد بیشتر احساس گرسنگی داشته باشد، ریزه خواری و مصرف وعده های غیر ضروری افزایش پیدا کرده و در کنار افزایش کالری مصرفی روزانه، فشار بر روی معده و روده افزایش می یابد. استفاده از زنجبیل باعث کاهش احساس گرسنگی می شود و افرادی که به صورت منظم زنجبیل مصرف می کنند، کمتر به ریزه خواری تمایل پیدا می کنند.

سایر خواص زنجبیل برای سلامتی و بدن

زنجبیل از خواص قابل توجهی برای سلامتی و بدن برخوردار می باشد که از مهم ترین آن ها می توان به موارد زیر اشاره نمود.

  • کمک به تنظیم قند خون
  • کاهش سطح کلسترول بد خون
  • ایجاد احساس سیری بیشتر
  • افزایش گرمازایی بدن
  • موثر در پیشگیری از ابتلا به سرطان ها
  • بهبود سیستم ایمنی بدن
  • برطرف کردن حالت تهوع
  • کمک به ضهم بهتر غذا
  • کمک به کاهش التهابات بدن
  • کاهش درد

عوارض مصرف زنجبیل برای بدن

مصرف زنجبیل می تواند در برخی از افراد باعث ایجاد عوارضی چون سوزش معده، نفخ و ناراحتی معده شود. البته عوارض زنجبیل در همه افراد شایع نبوده و استفاده متعادل از زنجبیل، عارضه خاصی را به همراه نخواهد داشت. بطور کل عوارض زنجبیل شامل موارد زیر می شوند. در صورت بروز هر یک از این موارد در حین استفاده از زنجبیل، مصرف زنجبیل برای لاغری را کاهش دهید.

  • افزایش نفخ معده و روده
  • کاهش شدید قند خون
  • خارش، سوزش و التهاب دهان و پوست
  • افزایش اسید معده
  • رقیق شدن بیش از اندازه خون
  • سوزش سر معده
  • اسهال

چگونه از زنجبیل برای لاغری استفاده کنیم؟

برای لاغری با زنجبیل می توانید آ ن را به صورت دمنوش زنجبیل و چای زنجبیل میل نمایید. مصرف دمنوش و چای زنجبیل برای افرادی که معده های حساسی دارند می تواند گزینه مناسبی باشد. همچنین شما می توانید پودر زنجبیل را با شیر، ماست، عسل و سیب میل نمایید. یکی دیگر از روش های مصرف زنجبیل نیز استفاده از آن در پخت و سرو غذا می باشد.

مصرف زنجبیل طبق تمامی روش های بالا به کاهش وزن و چربی سوزی شما کمک خواهد کرد. اگر طعم زنجبیل برای شما ناخوشایند است، بهتر است تا از مصرف زنجبیل به همراه غذا صرف نظر نموده و از چای و دمنوش زنجبیل برای لاغری استفاده نمایید.

زنجبیل می تواند سوخت و ساز بدن شما را تا حد چشم گیری افزایش دهد و کالری سوزی شما را بیشتر نماید. با این حال مصرف زنجبیل به تنهایی نمی تواند شما را از شر تمامی چربی ها خلاص کند. بنابراین برای افزایش تاثیرگذاری زنجبیل برای کاهش وزن می توانید مواد غذایی رژیمی و لاغر کننده دیگری چون دارچین را در کنار زنجبیل مصرف کنید.

انواع روش مصرف زنجبیل برای کاهش وزن

روش های مصرف زنجبیل بسیار متعدد بوده و انواع مختلفی از دمنوش زنجبیل برای لاغری و ترکیبات زنجبیل وجود دارد که می توانید بسته به سلیقه خود از آن ها برای کاهش وزن و چربی سوزی استفاده کنید. ساده ترین روش مصرف زنجبیل برای لاغری، استفاده از زنجبیل به عنوان ادویه در غذا می باشد. زنجبیل به دلیل طبع گرم خود می تواند مصلح خوبی برای مواد غذایی با طبع سرد باشد. اگر طرفدار چای هستید، می توانید زنجبیل مورد نیاز برای لاغری را به صورت چای زنجبیل مصرف نمایید.

1. دمنوش زنجبیل برای لاغری

یکی از بهترین روش های مصرف زنجبیل برای لاغری، نوشیدن دمنوش های زنجبیل و دارچین، لیمو، آویشن، زردچوبه، زعفران و نعناع می باشد. دمنوش زنجبیل به سادگی و در عرض نهایتا 20 دقیقه آماده شده و می توان آن را در هر ساعتی از روز برای کاهش وزن استفاده نمود. برای تهیه دمنوش زنجبیل بهتر است تا از تکه های تازه زنجبیل استفاده شود ولی در صورت عدم دسترسی به زنجبیل تازه می توان پودر زنجبیل را جایگزین زنجبیل تازه نمود.

افرادی که از داروهای رقیق کننده خون و کنترل قند استفاده می کنند، باید در مصرف دمنوش زنجبیل برای لاغری دقت کافی داشته باشند. همچنین افراد مبتلا به بیماری های خاص باید پیش از مصرف دمنوش زنجبیل برای کاهش وزن با پزشک خود مشورت کرده و در صورت دریافت اجازه از پزشک، مصرف دمنوش زنجبیل را به آرامی و از مقدار کم شروع نمایند.

دمنوش زنجبیل و دارچین برای لاغری

دارجین مانند زنجبیل باعث افزایش متابولیسم شده و مصرف این دو ماده غذایی کنار هم باعث تشدید اثر آن ها بر روی سوخت و ساز بدن و در نهایت، افزایش سرعت چربی سوزی خواهد شد. همچنین دارچین میل به مصرف مواد غذایی شیرین را کاهش داده و از مصرف وعده های غذایی شیرین و پر کالری ممانعت می کند. نوشیدن دمنوش زنجبیل و دارچین برای لاغری بسیار موثر بوده و می تواند در کنار کنترل قند خون و کاهش کلسترول به هضم غذا و کاهش وزن کمک نماید.

برای تهیه دمنشوش زنجبیل و دارچین برای لاغری کافیست تا چند ورقه نازک از زنجبیل پوست گرفته شده را با 1 تکه کوچک از چوب دارچین در 1 لیوان آب جوش ریخته و پس از 15 دقیقه آن را صاف نموده و میل کنید.

دمنوش زنجبیل و لیمو برای لاغری

لیمو ترش سرشار از ویتامین C و آنتی اکسیدان بوده و با مقابله با رادیکال های آزاد از شما در برابر سرطان و آسیب های پوستی محافظت می کند. همچنین مصرف لیمو ترش و زنجبیل در کنار هم به هضم بهتر غذا و بهبود عملکرد گوارش کمک قابل توجهی می کند. دمنوش زنجبیل و لیمو برای لاغری به افرادی که طبع بدنشان گرم بوده و مصرف گرمی زیاد برایشان مشکل ساز است، توصیه می شود. لیمو به دلیل طبع سرد خود می تواند گرمی زنجبیل را اصلاح کرده و در کنار زنجبیل به چربی سوزی شما کمک نماید.

برای تهیه دمنوش زنجبیل و لیمو می توانید چند ورقه زنجبیل را در 1 لیوان آب جوش ریخته و اجازه دهید تا برای مدت 15 دقیقه دم بکشد. پس از صاف کردن دمنوش، آب لیمو ترش را به آن اضافه نموده و سپس دمنوش خود را میل کنید.

دمنوش زنجبیل و آویشن برای لاغری

آویشن به دلیل وجود پتاسیم باعث کنترل بهتر فشار خون شده و همانند زنجبیل به افزایش سوخت و ساز بدن و کالری سوزی کمک می کند. مصرف آویشن برای هضم غذا نیز موثر بوده و با کاهش نفخ و گاز معده و روده به بهبود عملکرد دستگاه گوارش کمک می کند. دمنوش زنجبیل و آویشن برای لاغری جزو موثر ترین دمنوش های کاهش وزن بوده و با استفاده روزانه از آن می توانید به از دست دادن چربی های خود کمک نمایید.

جهت تهیه دمنوش زنجبیل و آویشن برای لاغری، چند ورقه زنجبیل را به همراه 1 قاشق غذاخوری آویشن در یک قوری ریخته و 1 لیوان آب جوش به آن اضافه کنید. اجازه دهید تا محتویات داخل قوری برای 20 دقیقه دم بکشند. سپس دمنوش خود را صاف کرده و برای بهبود طعم، کمی عسل طبیعی به آن اضافه نموده و میل نمایید.

دمنوش زنجبیل و زردچوبه برای لاغری

دمنوش زنجبیل و زردچوبه یکی دیگر از دمنوش های لاغری و چربی سوز است که در کنار ورزش و یک رژیم غذایی هدفمند به لاغری سریع شما کمک کند. زردچوبه حاوی ماده ای به نام کورکومین می باشد که برای کاهش چربی و لاغری بسیار مفید بوده و در کنار آن به کاهش کلسترول بد خون کمک می کند. مصرف دمنوش زنجبیل و زردچوبه برای لاغری مانع از رشد چربی های سفید در بدن شده و به لاغری و تناسب اندام شما کمک می کند.

برای تهیه دمنوش زنجبیل و زردچوبه برای لاغری، چند ورقه زنجبیل پوست گرفته شده را به همراه 1 قاشق چای خوری زردچوبه درون قوری ریخته و 1 لیوان آب جوش به آن اضافه کنید. بسته به سلیقه خود اجازه دهید تا زنجبیل و زردجوبه برای 10 الی 20 دقیقه در قوری دم بکشد و سپس محتویات قوری را صاف کنید. برای بهبود طعم دمنوش خود نیز می توانید به آن آب لیمو ترش و عسل اضافه نمایید.

دمنوش زنجبیل و زعفران برای لاغری

زعفران با بهبود متابولیسم بدن می تواند در کاهش چربی و لاغری مفید واقع شده و باعث کاهش وزن شود. همچنین زعفران بر روی اشتها نیز تاثیر داشته و مصرف آن باعث کاهش اشتها کاذب و پر خوری می شود. دمنوش زنجبیل و زعفران برای لاغری مفید بوده و مصرف آن به کاهش وزن شما کمک می کند.

جهت تهیه دمنوش زنجبیل و زعفران برای لاغری، چند ورقه نازک زنجبیل را با چند رشته زعفران و یا کمی پودر زعفران در قوری قرار داده و 1 لیوان آب جوش به آن اضافه کنید. برای مدت 15 الی 20 دقیقه صبر کنید تا دمنوش شما دم بیفتد. سپس دمنوش زنجبیل و زعفران را صاف کرده و میل نمایید.

دمنوش زنجبیل و نعنا برای لاغری

مصرف نعناع برای کاهش وزن و چربی سوزی بوده و به بهبود هضم غذا کمک می کند. ترکیب زنجبیل و نعناع به صورت دمنوش می تواند به لاغری و چربی سوزی شما کمک نماید. دقت داشته باشید که مصرف نعناع برای افراد دارای معده ضعیف می تواند به درد معده منتهی شده و رفلاکس ایجاد نماید. در صورت مشاهده این عوارض، مصرف نعناع را قطع کنید.

برای درست کردن دمنوش زنجبیل و نعناع برای لاغری، 5 برگ نعناع و یا 1 قاشق چای خوری نعناع پودر شده را به همراه چند ورقه نازک زنجبیل در قوری قرار داده و 1 لیوان آب جوش به آن اضافه کنید. اجازه دهید تا دمنوش برای 10 الی 15 دقیقه دم بکشد. سپس دمنوش خود را صاف کرده و سرو نمایید.

2. پودر زنجبیل برای لاغری

پودر زنجبیل برخلاف زنجبیل تازه همه جا در دسترس بوده و می توان از آن به جای زنجبیل تازه برای لاغری و کاهش وزن استفاده کرد. مصرف پودر زنجبیل می تواند متابولیسم بدن شما را افزایش داده و مقدار چربی سوزانده شده توسط بدن را افزایش دهد. همچنین تاثیر پودر زنجبیل روی احساس سیری سبب کاهش وعده های دریافتی و کالری وارد شده به بدن شما می شود.

جهت مصرف پودر زنجبیل برای لاغری می توانید آن را به شیر، عسل، ماست و سیب اضافه کرده و به عنوان یک وعده غذایی میل کنید.

شیر با زنجبیل برای لاغری

شیر به عنوان یک وعده غذایی کامل شناخته شده و مصرف روزانه شیر می تواند مقدار قابل توجهی از مواد معدنی مورد نیاز بدن را تامین کند. شیر حاوی پروتئین دیر هضمی به نام کازئین است که هضم آن به آرامی اتفاق افتاده و پروتئین مورد نیاز بدن را تامین می کند. مصرف شیر با زنجبیل برای لاغری مناسب بوده و در حین کمک به کاهش وزن شما، بخش زیادی از مواد معدنی مورد نیاز بدن را تامین می کند.

برای درست کردن شیر با زنجبیل برای لاغری، یک قاشق چای خوری زنجبیل پودر شده را با 1 لیوان شیر ترکیب کرده و آن را برای مدت 5 الی 7 دقیقه درون یک شیر جوش بجوشانید. در حین جوشاندن شیر و زنجبیل، آن را به صورت پیوسته هم بزنید.

زنجبیل با عسل برای لاغری

مصرف عسل باعث افزایش گرمای بدن شده و با کاهش میل به مصرف وعده های شیرین و قندی به کاهش وزن کمک می کند. یکی از ترکیبات لاغری بسیار مناسب و مغذی، ترکیب زنجبیل با عسل است. ترکیب زنجبیل با عسل برای لاغری ضمن افزایش سوخت و ساز بدن، میل شما را به مصرف مواد شیرین کاهش داده و همچنین به هضم بهتر غذا کمک می کند.

زنجبیل با ماست برای لاغری

ماست کم چرب در میان ورزشکاران به عنوان یک وعده غذایی محبوب شناخته می شود. مصرف ماست برای معده بسیار سودمند بوده و در کنار کالری پایین، ارزش غذایی بسیار بالایی دارد. ورزشکاران برای تامین بخشی از پروتئین مورد نیاز خود می توانند از ماست یونانی استفاده نمایند. ترکیب زنجبیل با ماست برای لاغری به افزایش سوخت و ساز و چربی سوزی کمک کرده و در کنار آن، بخشی از مواد مغذی مورد نیاز بدن را فراهم می کند. همچنین زنجبیل به دلیل طبع گرم خود، سردی ماست را از بین برده و مانع از سردی بدن می شود.

زنجبیل با سیب برای لاغری

یکی از ترکیب های لاغری و رژیمی برای کاهش وزن، ترکیب زنجبیل با سیب است. سیب حاوی فیبر بوده و در کنار کمک به هضم بهتر غذا، گرسنگی کاذب را کاهش می دهد. همچنین سیب از احتباس آب در بدن جلوگیری کرده و باعث کاهش وزن ناشی از جمع شدن آب در بدن می گردد. ترکیب زنجبیل با سیب برای لاغری می تواند در حین تامین فیبر، ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن به کاهش وزن و چربی سوزی کمک قابل توجهی نماید.

برای تهیه زنجبیل با سیب می توانید یک تکه سیب را پوست کنده و آن را 4 قسمت نمایید. 1 تکه زنجبیل کوچک را پوست بکنید و همراه با سیب درون مخلوط کن و یا غذا ساز بریزید. برای بهبود عطر و طعم این ترکیب می توانید کمی گلاب و آب لیمو و برای افزایش شیرینی آن نیز کمی عسل طبیعی به آن اضافه کنید. سپس مخلوط کن را روشن کرده و پس از 2 دقیقه پالس، محتویات آن را در یک ظرف ریخته و پس از صاف کردن آن، ترکیب زنجبیل و سیب را میل نمایید.

3. چای زنجبیل برای لاغری

نوشیدن چای زنجبیل یکی دیگر از شیوه های لاغری با زنجبیل و بهره مندی از خواص آن بر روی کاهش وزن و سلامتی است. برای تهیه چای زنجبیل کافیست تا چند ورقه نازک زنجبیل پوست کنده را در یک لیوان آب جوش قرار داده و آن را برای مدت 15 دقیقه دم کنید. برای بهبود طعم آن می توانید کمی عسل طبیعی به چای زنجبیل خود اضافه کرده و سپس آن را میل کنید.

4. مصرف زنجبیل همراه با غذا برای کاهش وزن

مصرف زنجبیل همراه با غذا یکی از ساده ترین و کم دردسر ترین روش های مصرف زنجبیل برای لاغری است. اگر کم حوصله هستید و زمان کافی برای تهیه چای و دمنوش زنجبیل را ندارید، می توانید به سادگی پودر زنجبیل را همراه با غذای خود میل کنید.

مصرف زنجبیل همراه غذا همانند سایر روش های مصرف زنجبیل برای لاغری به کاهش وزن شما کمک کرده و می تواند برای چربی سوزی مفید واقع شود. با این حال، زنجبیل طعم و عطر قالبی داشته و باعث تغییر در طعم غذای شما خواهد شد. بنابراین اگر به طعم زنجبیل در کنار غذا علاقه ای ندارید، از چای و یا دمنوش زنجبیل برای لاغری استفاده نمایید.

بهترین روش مصرف زنجبیل برای لاغری

مصرف زنجبیل به هر شکلی برای لاغری مفید است و سوخت و ساز بدن و در نتیجه کالری سوزی شما را افزایش می دهد. انتخاب روش مصرف زنجبیل برای لاغری، سلیقه ای بوده و برای لاغری با زنجبیل می توانید از تمامی روش های معرفی شده استفاده کنید. با این حال مصرف زنجبیل در کنار مواد غذایی که تاثیر مشابه بر روی لاغری شما داشته و دارای خاصیت چربی سوزی هستند، می تواند به تاثیر لاغری با زنجبیل افزوده و به کاهش وزن شما سرعت بخشد.

بنابراین بهترین و کارآمد ترین روش مصرف زنجبیل برای لاغری، نوشیدن دمنوش های زنجبیل و ترکیبات زنجبیل برای لاغری می باشد.

بهترین زمان خوردن زنجبیل برای لاغری

بهترین زمان برای خوردن زنجبیل برای لاغری، کمی پس صرف وعده های غذایی و یا در حین صرف غذا می باشد. خوردن زنجبیل با معده خالی باعث سوزش سر معده شده و اثراتی سوء بر روی معده شما خواهد گذاشت. بنابراین خوردن زنجبیل با معده خالی ممنوع است.

اگر تمایل به مصرف زنجبیل در صبح دارید، می توانید آن را در کنار صبحانه میل کنید. مصرف زنجبیل همراه با صبحانه، اثرات سوء زنجبیل برای معده را برطرف کرده و به افزایش انرژی شما در شروع روز کمک می کند.

موارد منع مصرف زنجبیل

زنجبیل در کنار فواید و خواص بی نظیر خود می تواند برای بعضی از افراد مشکل ساز شده و سلامتی آن ها را مختل نماید. بنابراین پیش از تصمیم به مصرف زنجبیل، موارد منع مصرف زنجبیل برای لاغری را مطالعه نمایید. اگر شما جزو گروه های زیر هستید، باید در مصرف زنجبیل احتیاط کرده و یا از مصرف آن صرف نظر نمایید.

1. افراد مبتلا به هموفیلی

افراد مبتلا به هموفیلی نباید از زنجبیل برای کاهش وزن و لاغری استفاده کنند. افرادی که به بیماری هموفیلی مبتلا هستند، فاقد فکتورهای لازم برای تشکیل لخته در خون بوده و مصرف زنجبیل به دلیل خاصیت ضد پلاک خود برای این افراد خطرناک است.

2. افراد مبتلا به بیماری قلبی

خوردن زنجبیل برای پیشگیری از بیماری های قلبی بسیار مفید است اما افرادی که به بیماری های قلبی مبتلا هستند باید در مصرف زنجبیل توجه فراوانی داشته باشند.

3. دوران بارداری و شیردهی

زنجبیل در هفته های انتهایی بارداری می تواند تاثیراتی سوء بر روی سلامتی جنین داشته باشد. بنابراین بنا به شرط احتیاط، مادران باردار باید از مصرف زنجبیل در دوران بارداری و به خصوص در هفته های انتهایی خودداری کنند. مصرف زنجبیل در دوران شیردهی ممکن است باعث ایجاد مشکل در معده نوزاد شود. بطور کل پیش از مصرف زنجبیل در دوران بارداری و شیردهی، حتما با پزشک خود مشورت کرده و در صورت مجاز بودن به خوردن زنجبیل، از زیاده روی در مصرف آن شدیدا پرهیز نمایید.

4. افراد مبتلا به دیابت

یکی از خواص زنجبیل، کاهش قند خون است، از همین رو مصرف زنجبیل برای افراد مبتلا به دیابتی که از داروهای کنترل قند خون استفاده می کنند، خطرناک است.

قبل و بعد از عمل جراحی

خاصیت زنجبیل در کاهش غلظت خون می تواند باعث کاهش ایجاد لخته در خون شود. با این که این خاصیت زنجبیل می تواند برای افراد مبتلا به غلظت خون مفید باشد، مصرف زیاد آن برای افرادی که قصد جراحی دارند، خطرناک بوده و لخته شدن و بند آمدن خون را مشکل می کند. بطور کل افرادی که خون ریزی دارند، نباید از زنجبیل استفاده کنند.

مصرف دارو و بیماری های خاص

خوردن زنجبیل با برخی از دارو ها مانند داروی فشار خون و دارو های کنترل قند خون تداخل دارد. اگر از داروی خاصی استفاده می کنید و یا مبتلا به بیماری خاصی هستید، پیش از مصرف زنجبیل با پزشک خود مشورت کنید.

چقدر در روز زنجبیل برای لاغر شدن استفاده کنیم؟

برای لاغر شدن با زنجبیل می توانید در روز 4 مرتبه زنجبیل مصرف کنید. مصرف 1 گرم زنجبیل در هر وعده می تواند به لاغری شما کمک کرده و به لاغری ایمن شما کمک کند. استفاده از بیش از 1 گرم زنجبیل در هر وعده خطرناک بوده و باعث مشکلات معده و ایجاد نفخ می شود. همچنین مصرف بیش از 4 گرم زنجبیل در روز به هیچ عنوان توصیه نمی شود.

برای نتیجه گیری بهتر از لاغری با زنجبیل می توانید 1 گرم زنجبیل در کنار صبحانه، 1 گرم زنجبیل همراه با نهار، 1 گرم در عصر و 1 گرم همراه شام میل نمایید.

برای اطمینان از بدون عارضه بودن زنجبیل برای خود بهتر است تا مصرف زنجبیل را از مقدار کم شروع کرده و در صورت ظاهر نشدن عوارض آن، مصرف خود را تا سقف 1 گرم در وعده افزایش دهید.

جمع بندی؛ بهترین راه لاغری با زنجبیل چیه؟

یکی از مهم ترین عوامل در تناسب اندام، تغذیه و رژیم غذایی است. همانطور که مصرف مواد غذایی پر کالری باعث افزایش چربی و اضافه وزن می شوند، برخی از مواد غذایی به کاهش وزن و چربی سوزی کمک کرده و باعث لاغر تر شدن می گردند. یکی از مواد غذایی مفید برای لاغری و کاهش وزن، زنجبیل است.

خوردن زنجبیل باعث لاغری شده و با افزایش سوخت و ساز بدن، کاهش اشتها و بهبود هضم غذا به کاهش چربی های بدن کمک می کند. همچنین مصرف زنجبیل برای کاهش کلسترول، تنظیم فشار خون و کاهش قند مفید بوده و از ابتلا به بیماری های قلبی، چربی خون و دیابت جلوگیری می کند.

مصرف زنجبیل به تنهایی برای لاغری سریع کافی نبوده و اصلاح رژیم غذایی و ورزش در کنار خوردن زنجبیل برای لاغری سریع و دستیابی به تناسب اندام توصیه می شود. برای افزایش تاثیر زنجبیل بر روی کاهش وزن و چربی می توان از مواد غذایی چون دارچین، لیمو و زردچوبه استفاده نمود.

جهت لاغری با زنجبیل می توانید از دمنوش های زنجبیل، ترکیبات زنجبیل برای لاغری و پودر زنجبیل در غذا استفاده نموده و از تاثیرات آن بر روی لاغری و حفظ سلامتی برخوردار شوید.

برای شروع لاغری با زنجبیل بهتر است تا مصرف زنجبیل را از مقادیر کم شروع کنید و در صورت عدم حساسیت خود به زنجبیل، مصرف آن را تا 1 گرم در هر وعده و به میزان حداکثر 4 وعده افزایش دهید.

پاسخ به سوالات پرتکرار درباره لاغری با زنجبیل

آیا استفاده از زنجبیل برای لاغری خوب است؟

بله! زنجبیل به کاهش اشتها و افزایش چربی سوزی کمک می‌کند. برای کاهش وزن در رژیم های لاغری ،زنجبیل هم به صورت چای گیاهی و هم به صورت رنده شده در بشقاب ها و یا  به عنوان میان وعده در طول روز مصرف می‌شود.

بهترین زمان نوشیدن زنجبیل و لیمو

  مصرف زنجبیل و لیمو بعد از ناهار ، برای تقویت فرآیند گوارش عالی  است . همچنین بعد از شام باعث آرامش 
و آرامش بدن می شود، با استرس مقابله می‌کند و خواب را بهبود می‌بخشد.  اما برای کاهش وزن، هم بعد از غذا و هم در عصر مفید است.

برای کاهش وزن چقدر زنجبیل مصرف کنیم؟

می توان روزانه نهایتا 10 گرم زنجبیل تازه مصرف کرد.

بهترین زمان مصرف زنجبیل برای لاغری کیه؟

همراه با غذا و یا ترکیبی در چای، شیر یا… در میان وعده ها بهترین زمان مصرف زنجبیل برای لاغری می باشد.

نتایج دوره:

مصاحبه با تعدادی از قهرمانان کاهش وزن ما رو ببینید و با تجربه اونا کاهش وزن سریعتری رو تجربه کنید.

نویسنده تیم تحقیقاتی اندام برتر

گروه تخصصی کاهش وزن اندام برتر، ارائه دهنده متد اختصاصی کاهش وزن ریشه ای است که به همه علاقمندان به تناسب اندام کمک می کند به راحتی در کنار سفره غذایی خانواده وزن کم کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه کاربران
مطالب مرتبط