برای دریافت مشاوره کاهش وزن تماس بگیرید
برای دریافت مشاوره کاهش وزن تماس بگیرید
بهترین رژیم برای لاغری بالاتنه

بهترین رژیم برای لاغری بالاتنه؛ لاغری بازو، شکم و کوچک‌کردن سینه

بسیاری از افراد دچار چاقی موضعی هستند که شامل چاقی بالاتنه نیز می‌شود. ممکن است با وجود تناسب‌اندام در سایر قسمت‌های بدن، بازو، شکم یا سینه‌های بزرگی داشته باشید که تناسب‌اندام شما را زیر سؤال برده باشد. به همین جهت رژیم برای لاغری بالاتنه برای شما می‌تواند مناسب باشد. در این بخش از اندام برتر درمورد لاغرشدن هر یک از بخش‌های بالاتنه توضیح داده‌ایم. با ما همراه باشید.

رژیم برای لاغری بالاتنه

چرا چاقی بالا تنه  دارم؟

 تیپ بدن مدل سیب یا اپل تایپ به عبارت دیگر چاقی تیپ مردانه نوعی بدن است که در آن نسبت چربی در بدن بیشتر در بالاتنه ناحیه شکم و سینه متمرکز است، در حالی که دست‌ها و پاها لاغرتر هستند. در این افراد میزان چربی در قسمت بالایی بدن به جای باسن و پاها جمع می‌شود. به همین دلیل، خطر ابتلا به چاقی، دیابت و بیماری‌هایی قلبی عروقی در این افراد در مقایسه با افراد با بدن گلابی‌شکل بیشتر است، زیرا چربی در اطراف اندام‌ها ایجاد می‌شود.

اندازه‌گیری دور کمر می‌تواند به افراد این ایده را بدهد که آیا خطری از نظر سلامتی وجود دارد یا خیر. وقتی دور کمر را با یک متر اندازه‌گیری می‌کنند، مقادیری که در مردان بیش از 92 سانتی متر و در زنان 88 سانتی متر است،  شاخص توده بدنی است. حتی اگر طبیعی باشد، برای سلامتی خطرناک تلقی می‌شود و به این افراد توصیه می‌شود وزن خود را کاهش دهند.

همچنین بخوانید: انواع تیپ‌های بدنی : ویژگی‌ها، معایب و مزایا 

رژیم برای لاغری بالاتنه

رژیم برای لاغری بالاتنه همیشه آسان نیست. افراد با تیپ بدنی سیبی شکایت دارند که نمی‌توانند هنگام رژیم‌گرفتن از مناطق بالاتنه نظر وزن کم کنند. اگرچه تصور می‌شود که از بین بردن چربی‌های شکم دشوار است، اما زمانی که یک برنامه رژیم غذایی با توجه به تیپ بدنی سیب تهیه شود، می‌توان از شر چربی‌های این ناحیه خلاص شد. افراد با بدن سیبی معمولاً دوست دارند غذاهای حاوی کربوهیدرات بخورند. بیشتر این افراد عاشق شیرینی هستند و غذاهای پرچرب را در وعده‌های غذایی خود ترجیح می‌دهند.

علاوه بر این،  مقاومت به انسولین در افراد با بدن نوع سیب به‌احتمال زیاد دیده می‌شود. این افراد به دلیل مقاومت به انسولین احتمال کاهش انرژی بعد از ناهار و در نتیجه هوس شیرینی بیشتر دارند. به همین دلیل، اولین کاری که باید در افراد با تیپ بدنی سیب انجام شود، کنترل بحران‌های شیرین تجربه شده بعد از ناهار است. به همین دلیل در تهیه لیست رژیم غذایی با توجه به نوع بدن سیب، باید از غذاهای پوست‌دار مانند فندق و بادام استفاده کرد که به کنترل سطح قند خون کمک می‌کند.

همچنین بخوانید: چاقی موضعی

غذاهای ممنوع در رژیم برای لاغری بالاتنه

غذاهایی که افراد با تیپ بدنی سیب باید از آن اجتناب کنند کربوهیدرات‌ها و  شاخص گلیسمی  مانند برنج سفید است. مواد مغذی بالا از آنجایی که این غذاها باعث تغییرات ناگهانی در سطح قند خون می‌شوند، افراد ممکن است به‌سرعت احساس گرسنگی کنند. اعتیاد به الکل و کافئین نیز در این افراد شایع است. اجتناب از الکل و محصولات با محتوای کافئین بالا به روند کاهش وزن کمک می‌کند. توصیه می‌شود این افراد در مصرف سبزیجات و میوه‌جات احتیاط کنند. به عنوان مثال، غذاهایی مانند موز، سیب‌زمینی، خربزه، انگور، هویج و ذرت غذاهایی هستند که افراد با تیپ بدنی سیب باید از آنها اجتناب کنند، زیرا غذاهای حاوی قند و نشاسته بالا می‌توانند باعث تغییرات ناگهانی در سطح قند خون شوند. برای این افراد مهم است که مصرف شیر و لبنیات را افزایش دهند. به گفته متخصصان تغذیه، لبنیات مانند ماست به سوزاندن چربی دور کمر کمک می‌کند.

همچنین بخوانید: چربی سوزی شکم و پهلو در خواب

رژیم برای لاغری بالاتنه

رژیم لاغری سریع بالاتنه

رژیم لاغری سریع بالاتنه فقط با افزایش تحرک امکان‌پذیر است. از آنجایی که توزیع چربی در افراد با تیپ بدنی سیب در قسمت‌های کم‌تحرک بدن است، توصیه می‌شود برای رسیدن به وزن مورد نظر، رژیم غذایی را با ورزش حمایت کنید. در عین حال، از آنجایی که این افراد در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به چاقی و بیماری‌هایی قلبی عروقی هستند، یک برنامه غذایی با حمایت ورزش نیز برای سلامتی مهم است.

با افزایش زندگی کم‌تحرک و عادات غذایی غلط در سراسر جهان، تعداد افراد چاق افزایش جدی پیدا کرده است. با این حال، بیشتر اوقات، زمانی که افراد می‌خواهند وزن کم کنند، رژیم‌هایی را ترجیح می‌دهند که به نظرشان برای دیگران مفید باشد. از آنجایی که شخصیت هر فردی متفاوت است، لیست رژیم غذایی از فردی به فرد دیگر متفاوت است. به همین دلیل، مهم است که لیست‌های رژیم غذایی شخصی‌سازی شوند.

برای این مهم است که بدانید نوع بدن و نسبت چربی در کدام مناطق متمرکز است و یک لیست رژیم غذایی با توجه به بدن تهیه کنید. اگرچه افراد اغلب می‌خواهند وزن خود را کاهش دهند تا از نظر زیبایی احساس خوبی داشته باشند، کاهش وزن نیز برای یک زندگی سالم ضروری است. به همین دلیل فراموش نکنید که با پزشک متخصص در این زمینه مشورت کنید و معاینات خود را انجام دهید. برای شما روزهای سلامتی آرزومندیم.

همچنین بخوانید: افزایش متابولیسم بدن

رژیم غذایی لاغری بالاتنه

همانطور که گفتیم با رعایت یک رژیم مناسب و فعالیت بدنی متناسب با بلاتنه می‌توانید به خوبی وزن کم کنید. اما با رعایت هر یک از نکاتی که در ادامه معرفی می‌کنیم، می‌توانید تاثیر لاغری در هر یک از بخش‌های بازو، شکم و سینه را بیشتر کنید.

رژیم غذایی و برنامه تغذیه مخصوص برای لاغر کردن بازوها

مانند کل بدن، برای آب‌شدن چربی‌های ناحیه بازو، باید به عادات غذایی نیز توجه کرد. اگر تمرینات ورزشی انجام شده برای آب‌کردن چربی در منطقه با عادات غذایی مناسب پشتیبانی شود، موفقیت مطلق است. در حالی که رژیم غذایی خاصی برای لاغری بازو وجود ندارد، کاهش وزن و کاهش چربی بدن می‌تواند از لاغری در ناحیه بازو حمایت کند.

لاغری بازوها اغلب بخشی از فرایند لاغری بدن است؛ بنابراین، کاهش چربی بدن با رعایت یک برنامه غذایی متعادل و سالم بسیار مهم است. می‌توانید توصیه‌های کلی زیر را برای رژیم لاغری بازو در نظر بگیرید:

  • تعادل کالری
  • تغذیه سالم
  • مصرف پروتئین
  • چربی‌های سالم
  • نوشیدن آب کافی به عملکرد منظم بدن کمک می‌کند.
  • باید از شکر تصفیه شده و غذاهای فراوری شده دوری کنید.

 در رژیم غذایی بالاتنه مخصوص بازو باید مواد غذایی زیر باشد:

  • ماست؛ به لطف مصرف ماست در وعده‌های غذایی مناسب، آب‌کردن چربی در ناحیه بازو آسان‌تر می‌شود. به تسریع متابولیسم در حین و بعد از مصرف کمک می‌کند.
  • کینوآ؛ به دلیل غنی‌بودن از پروتئین و فیبر، فاکتورهای لازم برای آب‌کردن چربی بازو را نیز فراهم می‌کند.
  • دارچین؛ به لطف مصرف دارچین، کنترل اشتها و تسریع متابولیسم فراهم می‌شود. با این اثر، چربی بازو در مدت زمان کوتاهی شروع به آب‌شدن می‌کند.
  • چای گیاهی؛ اگر می‌خواهید چربی ناحیه بازوی خود را با طعمی خنثی بسوزانید، مصرف حداقل سه فنجان چای سبز در روز توصیه می‌شود.
  • قهوه؛ اگر می‌خواهید چربی‌های ناحیه بازو را آب کنید، علاوه بر دم‌نوش‌های گیاهی، مصرف یک فنجان قهوه تازه آسیاب شده در روز نیز مفید است، مشروط بر اینکه صبح‌ها مصرف شود.

همچنین بخوانید: تقویت عضلات بازو در خانه بازو

لاغری بازو

رژیم لاغری بالاتنه مخصوص شکم

مصرف مواد غذایی با چربی بالا، یعنی دریافت کالری بیش از حد، باعث افزایش چربی‌های ایجاد شده در اطراف شکم می‌شود. می‌توانید با مطالعه برچسب غذاهایی که مصرف می‌کنید، مصرف چربی‌های اشباع خود را کاهش دهید. علاوه بر این، افزایش مصرف میوه و سبزیجات و کنترل سهم خود به مبارزه با چربی کمک می‌کند. غذاهای فست فود حاوی سطوح بالایی از چربی هستند. این باعث افزایش وزن و چربی دور شکم می‌شود که خطر ابتلا به بیماری‌هایی مختلف را افزایش می‌دهد. به همین دلیل، غفلت نکردن از کنترل‌های خود و ملاقات با متخصص تغذیه در این روند برای شما مفید خواهد بود.

اولین پیشنهاد ما برای خلاص‌شدن از شر چربی‌های دور شکم این است که اگر عادت به مصرف فست فود داشته باشید، از شر آن خلاص خواهید شد. می‌توانید عادات غذایی خود را با غذاهای سالمی که می‌توانید به‌سرعت در خانه مصرف کنید تغییر دهید. به عنوان مثال، اگر سرعت شما در طول روز شدید است و باید سریع میان‌وعده بخورید، همراه‌داشتن میوه‌ها و مصرف این میوه‌ها در میان‌وعده‌هایتان می‌تواند قدم خوبی در تغییر عادات غذایی شما باشد.

همچنین بخوانید: بهرتین خوراکی برای چربی سوزی شکم

رژیم لاغری بالاتنه برای کوچک‌کردن سینه

آنچه می‌خورید در میزان چربی ذخیره شده در بدن شما نقش دارد. چربی کلی بدن می‌تواند به اندازه سینه کمک کند. یک تمرین متعادل و رژیم غذایی سالم کاهش وزن شما را بهینه می‌کند و سایز سینه شما را کاهش می‌دهد. خوردن کالری بیشتر از آنچه می‌سوزانید باعث تجمع چربی و بزرگ‌شدن سینه‌ها می‌شود.

گوشت بدون چربی، ماهی، میوه‌ها و سبزیجات غذاهایی هستند که به شما کمک می‌کنند تا خارج از تمرین معمولی خود چربی بسوزانید. مصرف کمتر غذاهای فراوری شده و شیرینی‌ها نیز به کاهش وزن کمک می‌کند.

برای گام برداشتن به سمت یک رژیم غذایی سالم و متعادل، می‌توانید از فرصت‌های رژیم غذایی آنلاینی که توسط متخصصین تغذیه آنلاین برای شما تهیه شده است، استفاده کنید.

نتایج دوره:

مصاحبه با تعدادی از قهرمانان کاهش وزن ما رو ببینید و با تجربه اونا کاهش وزن سریعتری رو تجربه کنید.

نویسنده تیم تحقیقاتی اندام برتر

گروه تخصصی کاهش وزن اندام برتر، ارائه دهنده متد اختصاصی کاهش وزن ریشه ای است که به همه علاقمندان به تناسب اندام کمک می کند به راحتی در کنار سفره غذایی خانواده وزن کم کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه کاربران
سومن

ندارم

8 آبان 1402 پاسخ
مطالب مرتبط