برای دریافت مشاوره کاهش وزن تماس بگیرید
برای دریافت مشاوره کاهش وزن تماس بگیرید
چه میوه‌هایی کالری بالایی دارند؟

چه میوه‌هایی کالری بالایی دارند؟

چه از یک رژیم غذایی سخت پیروی کنید که مصرف کالری را کنترل می‌کند یا به‌سادگی کنجکاو هستید، در اینجا بررسی می‌کنیم که چه میوه‌هایی کالری بالایی دارند. در این بخش از اندام برتر، درمورد کالری میوه‌ها و قند موجود در میوه‌ها صحبت خواهیم کرد.

چه میوه‌هایی کالری بالایی دارند؟

موز حاوی مقدار زیادی کالری است، به‌ازای هر 100 گرم آن حدود 90 کالری است. علاوه بر این، 23 گرم در هر 100 گرم موز کربوهیدرات است. این بدیهی است که به این معنی نیست که موز در همان مقدار مصرف شده، شما را بیشتر از ماکارونی چاق می‌کند. اما درهرصورت، شمارش کالری‌ها هرگز ضرری ندارد، حتی وقتی میوه و سبزیجات را سر سفره می‌آورید. مثال دیگر میوه خشک است که سرشار از کربوهیدرات (گردو، بادام‌زمینی، فندق، پسته) است.

سایر میوه‌های سرشار از کالری عبارت‌اند از:

  • انار (74 کیلوکالری در 100 گرم)،
  • انگور (70 کیلوکالری در هر 100 گرم)،
  • گیلاس (62 کیلوکالری در هر 100 گرم)،
  • انجیر (61 کیلوکالری در هر 100 گرم).

در مقایسه با سبزیجات و سبزیجات، میوه‌ها قطعاً غنی‌تر از کربوهیدرات هستند. اما دانستن ارزش غذایی غذاهایی که سر سفره می‌آورید ضرری ندارد. به‌عنوان‌مثال، فلفل‌ها به همان مقدار دارای کربوهیدراتی برابر با سه برابر کاهو و دوبرابر قارچ هستند. به همین ترتیب، کلم در مقایسه با سایر سبزیجات دارای کربوهیدرات نسبتاً بالایی است. درحالی‌که یکی از غذاهایی که کربوهیدرات بسیار کمی دارد.

چه میوه‌هایی کالری بالایی دارند

میوه‌های خشک که کالری بسیار بالایی دارند:

در اینجا لیستی از کالری در میان آجیل‌های پرمصرف توسط ما آمده است:

  • گردوی خشک 660 کالری
  • بادام‌زمینی بوداده، 610 کالری
  • نارگیل خشک، 604 کالری
  • پسته 600 کالری
  • آجیل کاج، 595 کالری
  • بادام‌زمینی، 580 کالری
  • بادام خشک 575 کالری
  • بادام‌زمینی خشک، 547 کالری
  • کشمش، 317 کالری
  • شاه بلوط خشک 300 کالری
  • خرمای خشک 284 کالری
  • زردآلو خشک، 260 کالری
  • انجیر خشک 246 کالری
  • آلو، 180 کالری

کدام میوه‌ها بیشترین و کمترین قند را دارند؟

همان‌طور که متخصص تغذیه توضیح می‌دهد، وقتی صحبت از میوه می‌شود هیچ منع مطلقی وجود ندارد. درست است که برخی از میوه‌ها درصد قند بیشتری نسبت به سایرین دارند، اما این بدان معنا نیست که به هر قیمتی باید از مصرف آنها پرهیز کرد. نکته مهم این است که آنها را بااحتیاط مصرف کنید و از مقدار شروع کنید.

پس میوه‌هایی که بیشترین و کمترین قند را دارند کدام‌اند؟

میوه‌هایی با قند بیشتر

میوه‌هایی که به طور مطلق بیشترین قند را دارند مواردی هستند که در زیر ذکر شده است که در آن مقادیر در نظر گرفته شده برای هر 100 گرم محصول در نظر گرفته شده است:

  • خرما (63 گرم)؛
  • انجیر خشک (58 گرم)؛
  • آلو (38 گرم).

این میوه‌ها که همگی در دسته میوه‌های خشک قرار می‌گیرند، غذاهایی با مقدار زیادی قند ساده هستند. اما ازآنجایی‌که میوه هستند، فوایدی برای سلامتی به همراه دارند .

به‌عنوان‌مثال خرما سرشار از آهن است و احساس خستگی را از بین می‌برد؛ بنابراین آنها منبع کاملی از انرژی برای کسانی هستند که ورزش می‌کنند. انجیر خشک، از سوی دیگر، سرشار از پتاسیم، و همچنین از نظر کلسیم، فسفر و آهن است. در نهایت، اگر از یبوست رنج می‌برید، آلو یک درمان طبیعی ایده‌آل است .

بنابراین، حتی اگر برای کسانی که رژیم غذایی کم قند دارند توصیه نشود، این میوه‌ها همچنان غذاهایی هستند که می‌توانند در مقادیر مناسب مصرف شوند و قندهای باقیمانده مصرف شده روزانه را به‌خوبی متعادل کنند.

قند آجیل و میوه خشک

میوه خشک کربوهیدراتی، میوه خشک و میوه خشک، سرشار از قند است، اما چربی کمی دارد.

آجیل‌های چربی (بادام، فندق و گردو) دارای چربی بالایی هستند؛ اما قند کمی دارند.

میوه‌هایی با مقدار متوسط ​​شکر

این دسته شامل میوه‌هایی می‌شود که در هر 100 گرم محصول، مقدار شکر بین 10 تا 20 گرم دارند. در یک رژیم غذایی بدون قند، می توان آنها را با درنظرگرفتن کل قندهای مصرفی در طول روز مصرف کرد. بیایید ببینیم آنها چه هستند.

موز

موز در هر 100 گرم محصول 12 گرم شکر دارد. آنها خواص آنتی‌اکسیدانی دارند، سرشار از پتاسیم، فیبر و ویتامین C هستند و به‌سلامت روده کمک می‌کنند .

گیلاس

گیلاس 12.8 گرم قند دارد. آنها سرشار از مواد معدنی هستند، به‌ویژه پتاسیم که برای کنترل فشار خون مهم است. علاوه بر این، آنها دارای خواص آنتی‌اکسیدانی و ضدالتهابی هستند.

گیلاس حاوی همان مقدار قند پرتقال ماندارین است. اینها مرکباتی هستند که از تلاقی نارنگی و پرتقال به وجود می‌آیند و سرشار از آنتی‌اکسیدان هستند و همچنین منبع عالی ویتامین A و C و همچنین فیبر، آهن و پتاسیم هستند.

خرمالو

خرمالو در هر 100 گرم محصول 13 گرم شکر دارد. آنها حاوی فیبرهایی هستند که به‌سلامت روده کمک می‌کنند و مولکول‌هایی که فعالیت‌های آنتی‌اکسیدانی و ضد پیری را انجام می‌دهند .

انبه

انبه (14 گرم قند) منبع عالی ویتامین‌های A و C است. خاصیت ضدالتهابی و آنتی‌اکسیدانی دارد و به هضم غذا کمک می‌کند. با نگاهی به ارزش غذایی، 100 گرم انبه تنها حاوی 53 کالری است: این ویژگی آن را به یک غذای عالی برای کسانی تبدیل می‌کند که رژیم کم کالری دارند.

نارنگی

نارنگی با 17.6 گرم شکر در هر 100 گرم، مرکباتی هستند که بیشترین قند را دارند. در مورد مواد مغذی، نارنگی سرشار از ویتامین C است که دارای فعالیت آنتی‌اکسیدانی است، منیزیم، پتاسیم، کلسیم و آهن.

چه میوه هایی کالری بالایی دارند

میوه‌هایی با شکر کمتر

اغلب از رژیم‌های لاغری منع می‌شود؛ زیرا کالری بالایی دارد (160 کیلوکالری در 100 گرم)، آووکادو میوه‌ای است با قند بسیار کمی (یک آووکادوی خام حدود 1 گرم قند دارد). به‌علاوه، سرشار از فیبر، ویتامین‌ها، پتاسیم، پروتئین و چربی‌های سالم است که به ایجاد حس سیری کمک می‌کند.

لیمو

در هر 100 گرم محصول تنها 2.5 گرم قند دارد. علاوه بر این، آنها سرشار از آب، کم کالری و سرشار از ویتامین C هستند. گریپ‌فروت همچنین دارای قند کمی است (7 گرم شکر در هر 100 گرم محصول)، مانند پرتقال (حدود 9 گرم).

توت‌فرنگی

از جمله میوه‌هایی است که کمترین میزان قند موجود (4.9 گرم) را دارد. همین مورد در مورد توت‌ها نیز صدق می‌کند. زغال اخته، شاه توت، مویز و تمشک در هر 100 گرم فقط 5 گرم قند دارند. علاوه بر این، توت‌فرنگی و انواع توت‌ها در میان خواص فراوانی که دارند، حساسیت بدن به انسولین، هورمون تنظیم‌کننده سطح قند خون (گلیسمی) را بهبود می‌بخشند؛ بنابراین آنها به‌ویژه برای بیماران دیابتی مناسب هستند. توت‌فرنگی و انواع توت‌ها وقتی با یک ماست سبک برای صبحانه میل شوند، خوشمزه هستند یا یک دسر عالی، اما کم کالری.

هندوانه و خربزه

هندوانه و خربزه ممکن است؛ مانند میوه‌های بسیار شیرین به نظر برسند، اما در واقع حاوی کمتر از 10 گرم قند در هر 100 گرم محصول هستند. این میوه‌ها پس از یک جلسه تناسب‌اندام، باتوجه‌ به مقدار زیادی آب و املاح معدنی، همراهی برای کسانی است که در هر سطحی فعالیت بدنی دارند.

هلو و زردآلو

هلو و زردآلو نیز در لیست میوه‌های کم قند قرار دارند. با کمتر از 10 گرم شکر، آنها برای یک میان وعده مغذی در میانه روز عالی هستند، همچنین باتوجه‌به دریافت کالری کم آنها. سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی، خواص آنتی‌اکسیدانی دارند و سیستم ایمنی را تقویت می‌کنند.

کیوی

کیوی برای سالاد میوه ایده‌آل است؛ اما حتی اگر به‌تنهایی مزه شود بسیار خوب است، کیوی در هر 100 گرم محصول 9 گرم شکر دارد. سرشار از ویتامین‌ها و آنتی‌اکسیدان‌ها، جذب آهن را افزایش می‌دهند و به‌سلامت روده کمک می‌کنند.

آناناس میوه‌ای سرشار از آب و قند کم (10 گرم) است. سرشار از فیبر و املاح معدنی است و به دلیل مقادیر بالای ویتامین C و منیزیم ، دارای خواص آنتی‌اکسیدانی است .

سیب

سیب، سرشار از فیبر و آب، دارای محتوای قند کم (10 گرم) و همچنین کالری بسیار کمی است. همچنین سطح کلسترول بد خون را کاهش می‌دهد و به هضم غذا کمک می‌کند. نه‌تنها این آیا می‌دانستید که بیشتر ویتامین‌ها و فیبرهای سیب در پوست آن وجود دارد؟ فقط باید آن را بخورید تا از مزایای آن کاملاً بهره‌مند شوید.

گلابی

گلابی (10 گرم) به لیست میوه‌هایی با قند کمتر اضافه می‌شود. اینها بیشتر حاوی فروکتوز و سوربیتول هستند که بار گلیسمی کمتری نسبت به ساکارز و گلوکز دارند. به همین دلیل است که آنها به‌ویژه برای بیماران دیابتی مناسب هستند.

نارگیل

نارگیل میوه‌ای کم قند (6 گرم در هر 100 گرم محصول) اما با کالری زیاد (364 کیلوکالری) است: به همین دلیل برای کسانی که کلسترول بالایی دارند مناسب نیست. فراتر از این ویژگی‌ها، نارگیل به تضمین عملکردهای متابولیک و گوارشی خوب کمک می‌کند و دارای خواص ضد پیری است.

آیا هنداونه و خربزه برای دیابتی‌ها ضرر دارد؟

هندوانه و خربزه ممکن است؛ مانند میوه‌های بسیار شیرین به نظر برسند، اما در واقع حاوی کمتر از 10 گرم قند در هر 100 گرم محصول هستند. افراد دیابتی باید به اندازه استاندارد ازین این میوه‌ها استفاده کنند.

نتایج دوره:

مصاحبه با تعدادی از قهرمانان کاهش وزن ما رو ببینید و با تجربه اونا کاهش وزن سریعتری رو تجربه کنید.

نویسنده تیم تحقیقاتی اندام برتر

گروه تخصصی کاهش وزن اندام برتر، ارائه دهنده متد اختصاصی کاهش وزن ریشه ای است که به همه علاقمندان به تناسب اندام کمک می کند به راحتی در کنار سفره غذایی خانواده وزن کم کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه کاربران
مطالب مرتبط