برای دریافت مشاوره کاهش وزن تماس بگیرید
برای دریافت مشاوره کاهش وزن تماس بگیرید
رژیم میوه خواری

رژیم میوه خواری راهی برای کاهش وزن

این که میوه‌ها و سبزیجات یک‌پایه اساسی برای سلامتی بدن ما هستند کاملاً شناخته شده است. اما اگر رژیم غذایی وجود داشته باشد که بتواند با تنها خوردن میوه روزانه خود براساس باعث کاهش وزن شما شود، چه؟ در واقع ما در مورد رژیم میوه خواری صحبت می‌کنیم. یک رژیم غذایی غنی از ویتامین‌ها و مواد معدنی، کوتاه، آسان برای پیروی که می‌تواند فواید بسیاری برای بدن به ارمغان بیاورد. البته این رژیم باید در کوتاه مدت و به درستی انجام شود.

رژیم میوه خواری به بدن اجازه می‌دهد در مدت‌زمان کوتاهی (حدود سه روز) وزن کم کند و به خود کمک می‌کند. به لطف قدرت تخلیه و سم‌زدایی که دارد، خود را پاکسازی می‌کند.

پس بیایید باهم ببینیم که دقیقاً رژیم میوه خواری چیست؟ رژیم میوه خواری چگونه انجام می‌شود؟ و آیا موارد منع مصرفی وجود دارد که بهتر است قبل از شروع به دنبال آن در نظر بگیرید یا خیر.

رژیم میوه خواری

آیا این درست است که میوه‌ها شما را چاق می‌کنند؟

قبل از اینکه بفهمیم رژیم میوه خواری چگونه کار می‌کند، مهم است به سؤالی پاسخ دهیم که تقریباً همه ما در طول زندگی خود از خود پرسیده‌ایم. آیا میوه شما را چاق می‌کند یا خیر ؟ پاسخ خیر است.

در واقع در یک رژیم غذایی سالم، میوه جایگاه بسیار مهمی را به خود اختصاص می‌دهد. به‌طوری‌که مصرف پنج وعده در روز (از جمله سبزیجات) توصیه می‌شود. این به بدن اجازه می‌دهد تا مقدار مناسبی از مواد مغذی مانند ویتامین‌ها و مواد معدنی لازم برای تضمین سلامت طبیعی خود را داشته باشد. پس چرا بسیاری فکر می‌کنند که میوه شما را چاق می‌کند؟

صرفاً به این دلیل که اگر در مقادیر بیش از حد مصرف شود (و همچنین هر ماده غذایی دیگری) می‌تواند در فعالیت‌های طبیعی بدن اختلال ایجاد کند.

نفش فروکتوز

دلیل این امر در فروکتوز است. قندی که به طور طبیعی در میوه وجود دارد که اگر به مقدار زیاد و طولانی مصرف شود، می‌تواند ذخیره چربی احشایی را تسهیل کند و به بیماری‌هایی مانند چاقی یا دیابت کمک کند.

بنابراین آنچه تفاوت را ایجاد می‌کند، تعادل است. یعنی مصرف آگاهانه و صحیح میوه (دو یا سه بار در روز) همیشه ترجیحاً دور از وعده‌های غذایی اصلی. 

نقش میوه در رژیم غذایی و رژیم میوه خواری

وقتی صحبت از میوه به میان می‌آید، در واقع، دانستن نقش آن در یک رژیم غذایی سالم و تمام خواصی که آن را مشخص می‌کند و به‌سلامت بدن ما کمک می‌کند، مهم است.

اول‌ازهمه، همان‌طور که قبلاً ذکر شد، میوه یک غذای غنی از ویتامین‌ها، املاح معدنی و فیبر است که برای عملکرد صحیح بدن و سلامت روده مفید است. اما نه‌تنها این، در واقع میوه همچنین به طور طبیعی عاری از کلسترول، چربی، کم کالری است، قدرت سیرکنندگی و تخلیه بسیار زیادی دارد و در یک رژیم غذایی سالم و متعادل به شما اجازه می‌دهد:

  • فشارخون را کنترل کنید.
  • سلامت روده و گوارش بهتر شود.
  • بدن در برابر انواع خاصی از سرطان محافظت شود.

به طور خلاصه، مجموعه‌ای کامل از عملکردها و جنبه‌های مهم که آن را برای سلامت بدن و برای عملکرد صحیح آن ضروری می‌کند. علاوه بر داشتن ویژگی‌های عالی برای کاهش وزن (بدیهی است اگر طبق رژیم میوه به‌درستی خورده شود).

رژیم میوه خواری 3روزه

رژیم میوه خواری چیست؟

برای اطمینان از اینکه مصرف میوه واقعاً برای اهداف لاغری مؤثر است، در واقع خوب است در نظر داشته باشید که مانند هر ماده غذایی، غذاهای مناسب‌تری وجود دارد و بنابراین خوب است که میوه و سایر مواردی که در شما بهتر است را معرفی کنید. رژیم غذایی از خود رژیم حذف شود.

به طور خاص، وقتی در مورد رژیم لاغری صحبت می‌کنیم، میوه‌هایی که بهتر است موردپسند قرار گیرند را می‌توان به چند دسته تقسیم کرد:

  • میوه‌هایی با محتوای کربوهیدرات بالا، مانند موز، آلو، گلابی، کیوی، میوه‌های عجیب‌وغریب مانند آناناس، و انبه، انگور و انجیر که باید برای صبحانه مصرف شوند زیرا می‌توانند انرژی موردنیاز برای شروع روز را تأمین کنند.
  • کربوهیدرات کم و آب زیاد مانند هلو، هندوانه، خربزه یا سیب که به مقابله با تولید کلسترول بد و کاهش وزن کمک می‌کند (تصادفی نیست که سیب وجود دارد).
  • میوه خشک مفید برای سوزاندن چربی اضافی و کاهش کلسترول؛
  • مرکبات و انواع توت‌ها، به‌عنوان‌مثال زغال اخته یا تمشک که فعالیت روده را تقویت می‌کند، به سم‌زدایی بدن، تقویت سیستم قلبی عروقی، فرایند گوارش، کاهش اشتها و کمک به کاهش تدریجی وزن کمک می‌کند.

نمونه رژیم میوه خواری

اما چه چیزی را می‌توان در یک رژیم غذایی میوه‌ای مصرف کرد که هنوز متعادل و سالم است، کاهش وزن سریع و کامل را تضمین می‌کند اما بدون به خطر انداختن سلامت طبیعی بدن؟

بدیهی است که با پیروی از توصیه‌های یک متخصص تغذیه می‌توانید یک منوی ویژه را براساس ویژگی‌ها و نیازهای خود تهیه کنید و همیشه به یاد داشته باشید که این نوع رژیم مدت‌زمان بسیار محدودی دارد، سه روز که در طی آن می‌توانید تا سه یا چهار کیلوگرم وزن کم کنید.

اولین روز

  • صبحانه: آب سیب و موز، یک قهوه.
  • میان وعده: یک گریپ‌فروت و یک کاسه یا آلو بدون شکر.
  • ناهار: سالاد مخلوط با تکه‌های میوه گلابی، آناناس، کیوی، هلو.
  • شام: ماست کم‌چرب با انواع توت‌ها و بادام و یک چای گیاهی.

روز دوم

  • صبحانه: چای سبز و دو عدد کیوی.
  • میان وعده: اسموتی سیب به‌اضافه کمی شیر نارگیل.
  • ناهار: پرتقال با رازیانه چاشنی شده با روغن زیتون فوق بکر و دارچین.
  • شام: اسموتی موز، سیب و ماست ساده.

روز سوم

  • صبحانه: گلابی و انجیر با و شکلات.
  • میان وعده: میوه خشک و مویز.
  • ناهار: اسفناج با آووکادو و هندوانه.
  • شام: سالاد میوه خربزه و توت‌فرنگی و زردآلو.

یک نکته مهم این است  که همیشه میوه‌های فصلی و ارگانیک را چه به‌صورت خام و چه پخته ترجیح دهید و برحسب نوع و دوز از یک متخصص مشاوره دریافت کنید.

موارد منع مصرف رژیم میوه خواری

همان‌طور که قبلاً ذکر شد، در واقع، باوجوداینکه مصرف میوه برای بدن ما بسیار مفید است، اگر بیش از حد مصرف شود می‌تواند عواقب ناخوشایندی را به همراه داشته باشد.

این رژیم منع مصرف خاصی ندارد مگر اینکه بدن شما مشکل مواد مغذی داشته باشد که به بیماری‌های خاصی مانند دیابت دچار باشید. اگر تصمیم دارید از رژیم میوه استفاده کنید، قبل از اینکه به بدن آسیب برسانید یا باعث ضعف جسمانی شوید، حتی اگر کوتاه‌مدت باشد، تأیید و مشورت با متخصص تغذیه ضروری است.

اگر فقط میوه بخورید چه اتفاقی می‌افتد؟

 نتیجه تنها میوه خوردن چیزی جز کمبود اسیدهای آمینه، اسیدهای چرب، ویتامین‌ها و مواد معدنی، افزایش متابولیسم فروکتوز، زوال دندان‌ها و موارد دیگر مانند نقص پیش‌رونده تنظیم قند خون نخواهد بود چرا که میوه‌ها همه مواد مغذی که بدن لازم دارد را ندارند.

فقط با خوردن میوه چقدر وزن کم می‌کنید؟

اولاً که نباید همیشه میوه خورد. درمورد رژیم میوه خواری نیز فقط برای 3 روز در ماه  مجاز است که شما می‌توانید  با آن تا یک و نیم کیلوگرم در روز کم کنید.

چه زمانی میوه ما را چاق می‌کند؟

 میوه شما را چاق نمی‌کند  بلکه اشتباهی که نباید مرتکب شوید این است که باور کنید می‌توانیم تمام میوه‌هایی را که می‌خواهیم بخوریم. به‌جای سبزیجات چه می‌توانیم بگوییم که در واقع تنها غذای رایج مورد استفاده
 هستند که می‌توانیم با خیال راحت از کالری دریافتی آن غافل شویم.

کدام میوه از همه چاق‌کننده  است؟

میوه‌هایی که بیشتر شما را چاق می‌کنند، میوه‌های شیرین و پرکالری هستند، مانند موز، نارگیل، خرمالو، خرما، آووکادو (بیش از نصف میوه در روز) و انگور

خوردن چه مقدار میوه در روز برای جلوگیری از افزایش وزن مجاز است؟

در یک رژیم غذایی سالم و متعادل، پنج وعده میوه و سبزیجات ارائه می‌شود. متخصصان تغذیه مصرف روزانه 400 گرم میوه برای زنان بالغ تا 600 گرم برای مردان بالغ تا سن 60 سالگی را توصیه می‌کنند.

اگر هر روز میوه بخورید چه اتفاقی می‌افتد؟

از پیری جلوگیری می‌کند، سیستم ایمنی بدن را افزایش می‌دهد و خطر بیماری‌های سیستم قلبی عروقی را کاهش می‌دهد. رژیم غذایی سرشار از میوه‌ها و سبزیجات نیز شما را در خلق‌وخوی خوب قرار می‌دهد، ظاهر بدنی شما را بهبود می‌بخشد و باعث افزایش وزن نمی‌شود. در اینجا همه دلایل خوب برای خوردن به دلخواه آورده شده است.

نتایج دوره:

مصاحبه با تعدادی از قهرمانان کاهش وزن ما رو ببینید و با تجربه اونا کاهش وزن سریعتری رو تجربه کنید.

نویسنده تیم تحقیقاتی اندام برتر

گروه تخصصی کاهش وزن اندام برتر، ارائه دهنده متد اختصاصی کاهش وزن ریشه ای است که به همه علاقمندان به تناسب اندام کمک می کند به راحتی در کنار سفره غذایی خانواده وزن کم کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه کاربران
مطالب مرتبط