برای دریافت مشاوره کاهش وزن تماس بگیرید
برای دریافت مشاوره کاهش وزن تماس بگیرید
رژیم غذایی مناسب برای چاقی پایین تنه

رژیم غذایی مناسب برای چاقی پایین تنه

اگر به دنبال رژیم غذایی مناسب برای چاقی پایین تنه هستید، ممکن است ناامید شوید. توده چربی بدن تا حد زیادی به رژیم غذایی و عادات غذایی شما بستگی دارد. با این حال، توزیع چربی بدن توسط هورمون‌های جنسی، ژنتیک و اپی ژنتیک تعیین می‌شود. به هر حال ما سعی کرده‌ایم در  این بخش 6 مرحله را عنوان کنیم که به چاق شدن پایین تنه شما کمک کند.

رژیم غذایی مناسب برای چاقی پایین تنه

رژیم غذایی مناسب برای چاقی پایین تنه

با توجه به محبوبیت اندام ساعت شنی، بسیاری از مردم ممکن است بخواهند غذا‌هایی مصرف کنند که می‌تواند سایز باسن و ران پا را افزایش دهد. اساساً، این‌ها غذا‌هایی هستند که مستقیماً به پایین تنه شما ‌می‌روند تا معده و سایر نواحی.

روشی که بدن شما چربی را ذخیره می‌کند براساس عواملی مانند هورمون‌های جنسی، ژنتیک و اپی ژنتیک است. مقدار قابل توجهی ورزش، مصرف زیاد غذا، دیابت و تولید استروژن همگی می‌توانند در اندازه باسن، ران‌ها و کل پایین تنه شما نقش داشته باشند.

مقادیر بیشتری از چربی گلوتئوفمورال در زنان نسبت به مردان ذخیره می‌شود. یکی از دلایل اصلی این امر تولید هورمون جنسی استروژن است.

بدن گلابی شکل اساساً بدنی را توصیف می‌کند که در درجه اول چربی گلوتئوفمورال را ذخیره می‌کند. این اساساً به این معنی است که شما چربی بیشتری در اطراف باسن، ران‌ها و پا‌های خود نسبت به سایر قسمت‌های بدن خود دارید.

به گفته انتشارات سلامت هاروارد، این نوع فرم برای شما بسیار سالم‌تر از سایر انواع بدن است. چربی بدنی که در بدن شما ذخیره می‌شود ممکن است به کاهش سطح کلسترول بد و‌ تری گلیسیرید، بهبود حساسیت به انسولین و کاهش سطح قند خون کمک کند.

عوامل زیادی وجود دارند که می‌توانند بر تجمع چربی و توزیع آن در سراسر بدن تأثیر بگذارند. با این حال، متأسفانه چیزی به نام رژیم بدن گلابی شکل یا رژیم غذایی مناسب برای چاقی پایین تنه وجود ندارد.

اگر نگران تجمع چربی خود هستید، احتمالاً بهتر است از یک رژیم غذایی سالم پیروی کنید و ورزش بیشتری را در برنامه روزانه خود بگنجانید. اگر از قبل غذا‌های سالم مصرف می‌کنید، این ورزش است، نه رژیم غذایی، که به احتمال زیاد بر توزیع چربی شما تأثیر می‌گذارد.

 در رژیم غذایی مناسب برای چاقی پایین تنه چه چیز‌هایی بخوریم؟

یک رژیم غذایی سالم معمولاً دارای مقدار متعادلی از کربوهیدرات، پروتئین و چربی است. این معمولاً به معنای خوردن حدود ۵۰ تا ۶۰ درصد کربوهیدرات، ۱۲ تا ۲۰ درصد پروتئین و ۳۰ درصد چربی است.

با این حال، نسبت‌های مختلف درشت مغذی‌ها وجود دارد که می‌توانید به جای آن برای کاهش چربی بدن مصرف کنید. تنظیم درشت مغذی‌ها و پیروی از رژیم‌های غذایی پر پروتئین، کربوهیدرات بالا یا کم‌چربی همگی می‌توانند به کاهش وزن کمک کنند. در صورتی که تمایل به چاق کردن بخش پایین بدن خود دارید، باید چربی‌های سالم بخورید و افزایش کالری را با ورزش مناسب ترکیب کنید.

۶ مرحله برای رژیم غذایی مناسب برای چاقی پایین تنه

مرحله اول

با انتخاب غذا‌هایی که انرژی کافی (کالری) و همچنین غنی از مواد مغذی هستند، کل کالری دریافتی خود را افزایش دهید. نمونه‌های خوب عبارتند از کره بادام زمینی یا بادام، پنیر، آووکادو و میوه‌های خشک. از کالری‌های بی کیفیت مانند آب نبات و فست فود‌ها و… دوری کنید. این‌ها ممکن است به شما کمک کنند که به دست‌آورید، اما ویتأمین‌ها و مواد معدنی مورد نیاز شما را تأمین نمی‌کنند.

مرحله دوم

بیشتر غذا بخورید مصرف شش وعده غذایی در طول روز به شما این امکان را می‌دهد که بدون احساس پر شدن غذای بیشتری مصرف کنید. هر وعده غذایی باید متعادل باشد و حاوی سبزیجات، پروتئین، کربوهیدرات و چربی باشد. ساندویچ‌ها و شیک‌های تهیه شده با میوه و ماست انتخاب‌های خوبی هستند.

مرحله سوم

اشتهای خود را برای تشویق به خوردن تحریک کنید. این کار را با انتخاب غذا‌هایی که به نظر شما جذاب هستند و همچنین ورزش مختصر قبل از غذا انجام دهید. از نوشیدن آب یا مایعات دیگر همراه با غذا خودداری کنید، زیرا این مایع شما را سیر می‌کند و شما را از خوردن بیشتر باز می‌دارد. در عوض، بین وعده‌های غذایی آب بنوشید.

مرحله چهارم

با استفاده از چاشنی‌های پرچرب مانند هوموس یا مقداری روغن زیتون، کالری بیشتری در وعده‌های غذایی خود قرار دهید. بدون اینکه احساس سیری کنید، غذای بیشتری اضافه خواهید کرد. با این حال، غذا‌های سرخ شده و چربی‌های حیوانی را از سس مایونز یا سایر مواد اضافه کنید. برای کاهش خطر بیماری‌های قلبی عروقی از چربی‌های سالم‌تری از منابع گیاهی استفاده کنید.

مرحله پنجم

تمرینات قدرتی را دو تا چهار بار در هفته انجام دهید تا توده عضلانی باسن و بقیه بدن شما افزایش یابد. عضله اضافه شده باعث می‌شود باسن شما بزرگتر به نظر برسد. تمرکز فقط بر روی یک ناحیه از بدن می‌تواند منجر به عدم تعادل شود، بنابراین بازو‌ها، سینه، پشت، پا‌ها، بازو‌ها و شکم خود را نادیده نگیرید. برای باسن خود، لانژ، اسکات و ددلیفت انجام دهید.

مرحله ششم

اهداف سالم تعیین کنید. با خوردن یک رژیم غذایی مغذی و پر کالری می‌توانید انتظار داشته باشید که نیم تا یک کیلو در هفته اضافه وزن داشته باشید. حتی اگر احساس می‌کنید که پایین تنه شما ضعیف است، لزوماً به معنای بد بودن یا کمبود وزن نیست. تا زمانی که قدرت ورزش کردن داشته باشید و بدنتان عملکرد طبیعی داشته باشد، هیچ اشکالی ندارد که چند پوند از وزن‌ایده‌آل خود کمتر باشید.

چه کار کنیم که فقط پایین تنه چاق شود؟

اگر می‌خواهید بدن خوش فرمی داشته باشید و پایین تنه شما پر باشد، اما شکم نداشته باشید باید در کنار افزایش میزان کالری، ورزش مناسب را نیز افزایش دهید.

نتایج دوره:

مصاحبه با تعدادی از قهرمانان کاهش وزن ما رو ببینید و با تجربه اونا کاهش وزن سریعتری رو تجربه کنید.

نویسنده تیم تحقیقاتی اندام برتر

گروه تخصصی کاهش وزن اندام برتر، ارائه دهنده متد اختصاصی کاهش وزن ریشه ای است که به همه علاقمندان به تناسب اندام کمک می کند به راحتی در کنار سفره غذایی خانواده وزن کم کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه کاربران
مطالب مرتبط