برای دریافت مشاوره کاهش وزن تماس بگیرید
برای دریافت مشاوره کاهش وزن تماس بگیرید
رژیم حبوبات

رژیم حبوبات برای کاهش وزن و فواید آن!

مواد غذایی با پروتئین بالا مانند لوبیا و حبوبات می‌توانند با سوزاندن چربی‌ها و کالری به اهداف کاهش وزن شما کمک کنند. آنها حاوی مواد مغذی و اسیدهای آمینه‌ای هستند که می‌توانند باعث کاهش مصرف کالری و چربی نیز شوند. همچنین، فیبر موجود در لوبیا به شما کمک می‌کند بدون کالری اضافی زودتر احساس سیری کنید. به این ترتیب مصرف لوبیا و حبوبات باعث کاهش وزن می‌شود. ما در این مقاله به بررسی رژیم حبوبات برای کاهش وزن پرداخته‌ایم. با ما همراه باشید.

رژیم حبوبات برای کاهش وزن

لوبیا و حبوبات منجر به کاهش وزن سریعتر می‌شوند

شواهد جمع ‌آوری‌شده از طریق مطالعات نشان می‌دهد کسانی که در هفته 3 فنجان لوبیا و سایر حبوبات مصرف می‌کنند، وزن زیادی از دست داده‌اند. مطالعه دیگری نشان داد کسانی که چهار وعده حبوبات در روز با یک رژیم غذایی با کالری محدود می‌خورند، نسبت به افرادی که حبوبات نمی‌خورند، وزن بیشتری از دست می‌دهند.

مشخص شده است که انواع لوبیا و سایر حبوبات مانند لوبیا سیاه، لوبیا چشم بلبلی و غیره در از بین بردن چربی شکم مفید بوده‌اند. مصرف منظم این غذاهای پر پروتئین می‌تواند چربی را از دور کمر دور کند. علاوه بر این، مصرف آنها در تنظیم سطح قند خون و انسولین مفید است. به طور کلی، رژیم غذایی کم کربوهیدرات برای کاهش وزن پیشنهاد می‌شود. اما شواهد اخیر حاکی از آن است که اجزای پر فیبر و پروتئین بالا در لوبیا و سایر حبوبات می‌تواند نتایج بهتری در کاهش وزن نسبت به رژیم کم کربوهیدرات داشته باشد. همچنین، لوبیا و سایر حبوبات نیز می‌توانند سطح کلسترول LDL را کاهش دهند و در نتیجه سلامت قلب را تامین کنند.

فواید حبوبات برای کاهش وزن و سلامتی

حبوبات انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی و همچنین فیبر و مواد شیمیایی گیاهی را فراهم می‌کنند. علاوه بر این، آنها به طور طبیعی چربی کمی دارند و شاخص گلیسمی (GI) آن‌ها به طور کلی بین 10 و 40 متغیر است. غذاهای با فیبر بالا و GI پایین می‌توانند به تنظیم تعادل قند خون و انرژی کمک کنند. همچنین حبوبات منبع سالمی از کربوهیدرات‌های پیچیده و پروتئین هستند و جزء اصلی رژیم‌های غذایی گیاهی هستند.

حبوبات از نظر مواد مغذی شبیه گوشت هستند، اما سطح آهن کمتری دارند و چربی‌های اشباع شده ندارند. پروتئین بالای حبوبات، آنها را به گزینه‌ای عالی به جای گوشت و محصولات لبنی تبدیل می‌کند. گیاهخواران اغلب حبوبات را جایگزین گوشت می کنند. حبوبات منبع عالی فیبر هستند و به شما کمک می‌کنند تا حرکات منظم روده داشته باشید.  حبوبات مملو از مواد مغذی هستند آنها کالری کمی دارند، اما فیبر و پروتئین آنها باعث می‌شود احساس سیری کنید. بدن از کربوهیدرات‌های موجود در حبوبات به آرامی استفاده می‌کند و انرژی ثابتی را برای بدن، مغز و سیستم عصبی فراهم می‌کند. خوردن حبوبات بیشتر به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی سالم می‌تواند به کاهش قند خون و فشار خون کمک کند.

لوبیا و حبوبات حاوی آنتی اکسیدان‌هایی هستند که به جلوگیری از آسیب سلولی و مبارزه با بیماری و پیری کمک می‌کند. فیبر و سایر مواد مغذی برای سیستم گوارش مفید هستند و حتی امکان دارد به پیشگیری از سرطان‌های گوارشی کمک کنند. حبوبات را می توان به هر وعده غذایی، برای صبحانه، ناهار یا شام اضافه کرد. پس از پخته شدن، می‌توان آنها را گرم یا سرد مصرف کرد.

برخی از حبوبات رایج و مفید عبارتند از:

  • نخود
  • بادام زمینی
  • لوبیا سیاه
  • نخود سبز
  • لوبیا قرمز
  • نخود سیاه چشم
  • لوبیا شمالی عالی
  • لوبیا چیتی
  • سویا
  • عدس

کلام آخر

شواهد جمع ‌آوری‌شده از طریق مطالعات نشان می‌دهد کسانی که در هفته 3 فنجان لوبیا و سایر حبوبات مصرف می‌کنند، وزن زیادی از دست داده‌اند. مطالعه دیگری نشان داد کسانی که چهار وعده حبوبات در روز با یک رژیم غذایی با کالری محدود می‌خورند، نسبت به افرادی که حبوبات نمی‌خورند، وزن بیشتری از دست می‌دهند. مواد غذایی با پروتئین بالا مانند لوبیا و حبوبات می‌توانند با سوزاندن چربی‌ها و کالری به اهداف کاهش وزن شما کمک کنند. آنها حاوی مواد مغذی و اسیدهای آمینه‌ای هستند که می‌توانند باعث کاهش مصرف کالری و چربی نیز شوند. حبوبات مملو از مواد مغذی هستند آنها کالری کمی دارند، اما فیبر و پروتئین آنها باعث می‌شود احساس سیری کنید.

رژیم حبوبات برای کاهش وزن
آیا حبوبات باعث افزایش وزن می‌شوند؟

خیر. لوبیا، نخود، عدس سیری را افزایش می‌دهند و می‌توانند به مدیریت وزن کمک کنند. خوردن روزانه یک وعده لوبیا، نخود یا عدس می‌تواند سیری را افزایش دهد که می‌تواند منجر به مدیریت بهتر وزن و کاهش وزن شود.

کدام لوبیا چربی شکم را کاهش می‌دهد؟

لوبیا سفید می‌تواند یک مکمل عالی برای رژیم غذایی شما باشد زیرا دارای فیبر محلول بالایی است. در میان بسیاری از مزایای دیگر، تحقیقات نشان می‌دهد که فیبر محلول در آن به کاهش چربی دور کمر کمک می‌کند.

کاهش وزن با حبوبات امکان پذیر است؟

آیا می‌دانید چرا حبوبات برای رژیم‌های کاهش وزن ایده آل هستند؟ اول از همه به این دلیل که آن‌ها سرشار از پروتئین و فیبر هستند و باعث سیری و می‌شود. علاوه بر این آن‌ها به راحتی آماده می‌شوند.

نتایج دوره:

مصاحبه با تعدادی از قهرمانان کاهش وزن ما رو ببینید و با تجربه اونا کاهش وزن سریعتری رو تجربه کنید.

نویسنده تیم تحقیقاتی اندام برتر

گروه تخصصی کاهش وزن اندام برتر، ارائه دهنده متد اختصاصی کاهش وزن ریشه ای است که به همه علاقمندان به تناسب اندام کمک می کند به راحتی در کنار سفره غذایی خانواده وزن کم کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه کاربران
مطالب مرتبط