برای دریافت مشاوره کاهش وزن تماس بگیرید
برای دریافت مشاوره کاهش وزن تماس بگیرید
آرد بادام

آرد بادام چیست و چه خواصی دارد؟

بادام به دلیل طعم و مزه و همچنین فواید سلامتی یکی از محبوب‌ترین غذاهاست. بسیاری از محصولات مختلف را می‌توان از بادام به دست آورد که به لطف اجزای موجود در آن ارزش غذایی بالایی دارد. آرد بادام یکی از آنهاست که به یک خوراکی محبوب بین ورزشکاران و افرادی که رژیم غذایی دارند، تبدیل شده است. در این بخش از اندام برتر به طور کامل در مورد خواص آرد بادام و نحوه استفاده از آن صحبت کنیم. با ما همراه باشید.

خواص نان بادام

آرد بادام چیست؟

آرد بادام محصولی است که به راحتی از آسیاب‌کردن بادام پوست‌کنده به دست می‌آید. آرد بادام که ستاره دستور پخت‌های متعددی شده است، به دلیل طعم لطیف، مصرف مواد مغذی بالا و محتوای کم کربوهیدرات معروف است.  این آرد جایگزین را می‌توان در دستورالعمل‌های شیرین و خوش‌طعم استفاده کرد. از آنجایی که این  آراد از 100٪ بادام ارگانیک ساخته شده است، تمامی خواص بادام را دارد، یعنی سرشار از پروتئین است و فیبر را به کیک شما می آورد و کربوهیدرات کمی دارد. همچنین روغن کمتری نسبت به بادام آسیاب شده دارد، زیرا تا حدودی روغن آن یا با فشاردادن روغن گرفته می‌شود.

خواص تغذیه‌ای آرد بادام

برخلاف آرد سنتی، بدون گلوتن است. با آردهایی مانند آرد برنج که شاخص گلیسمی بالایی دارند و در رژیم‌های کم کربوهیدرات یا کتوژنیک توصیه نمی‌شود، متفاوت است. بسیاری از ورزشکاران و افرادی که رژیم می‌گیرند از این آراد استفاده می‌کنند و علت آن خواص زیر است:

  • شاخص گلیسمی پایینی دارد و بنابراین قند خون شما را بالا نمی‌برد. به طور کلی گفته می‌شود که شاخص گلیسمی آن حدود 15 است.
  • دارای محتوای پروتئین بالا (غنی از پروتئین) است که آن را به یک نیروگاه واقعی تبدیل می‌کند؛ بنابراین منبع مطمئن پروتئین است، به عنوان مثال اگر ورزش می‌کنید، می‌توانید از آن به عنوان مکمل استفاده کنید. آرد بادام حاوی آرژنین است.
  • سرشار از ریزمغذی‌ها است: حاوی روی، کلسیم، آهن و منیزیم است.
  • سرشار از آنتی‌اکسیدان: بادام سرشار از آنتی‌اکسیدان است و به محافظت از سلول‌های ما در برابر پیری زودرس کمک می‌کند.
  • آرد بادام سرشار از فیبر است که عمدتاً نامحلول است؛ بنابراین برای انتقال روده عالی است و همچنین با دیابت، بیماری‌های قلبی عروقی و کلسترول بد مبارزه می‌کند.
  • آرد بادام چربی کمی دارد. چربی‌های باقی‌مانده، چربی‌های خوب و غنی از مواد مغذی مانند چربی‌های تک غیراشباع و امگا 9 هستند.
  • همچنین بخوانید: فواید بادام تلخ چیست؟!
آرد بادام چیست

ارزش غذایی بادام در هر صد گرم عبارت‌اند از:

(معتبر برای 100 گرم آرد بادام)

 

استحکام – قدرت

160 کالری

پروتئین ها

6 گرم

کل کربوهیدرات ها

6 گرم

الیاف

3 گرم

ویتامین E

6 میلی گرم

1 میلی گرم

اهن

منیزیم

2 میلی گرم

پتاسیم

4 میلی گرم

روغن

14 گرم

 

فواید آرد بادام چیست؟

 بادام یک نیروگاه طبیعی برای سلامت قلب، کنترل قند خون و برخی سرطان‌ها است. شاید باورش سخت باشد اما آرد بادام حتی بهتر از کربوهیدرات‌های پیچیده هنگام کاهش وزن و حفظ کمرباریک تر است. بیایید نگاهی به این آرد شگفت‌انگیز بیندازیم که به عنوان یک گزینه آرد سالم‌تر عمل می‌کند:

حمایت از سلامت قلب با بیش از 65 درصد چربی موجود در آن

آرد بادام تک غیراشباع است که برای حفظ سطح کلسترول سالم و سلامت کلی قلب بسیار عالی است. علاوه بر این، دانشمندان دریافته‌اند که مصرف بادام ممکن است خطر ابتلا به بیماری عروق کرونر قلب را با حفظ سلامت رگ‌های خونی کاهش دهد.

آزمودنی‌ها به مدت یک ماه روزانه 50 گرم بادام مصرف کردند و نتایج برای سلامت قلب آنها بسیار مثبت بود. این تحقیقات نشان می دهد که خوردن بادام به میزان قابل توجهی سطح آنتی اکسیدان ها را در جریان خون افزایش می دهد، گردش خون را بهبود می‌بخشد و فشار خون را کاهش می دهد. همه این نشانگرهای سلامتی به عملکرد صحیح قلب کمک می کنند و ممکن است احتمال بیماری قلبی را کاهش دهند. به جلوگیری از تشکیل تومور کمک می‌کند.

بهبود سطح انرژی با بادام 

ترکیبی از چربی‌های سالم، درشت‌مغذی‌ها و ریزمغذی‌ها، آرد بادام را به یک تقویت‌کننده عالی انرژی تبدیل می‌کند. دقیقاً آرد حاوی انرژی‌زا مانند ریبوفلاوین، منگنز و مس است. ریبوفلاوین (ویتامین B2) موجود در بادام نقش مهمی در تولید انرژی، تشکیل گلبول‌های قرمز خون، عملکرد سلولی، رشد و نمو دارد.

همچنین حاوی مقادیر کمی از مواد معدنی منگنز و مس است. این دو ماده معدنی نقش مهمی در آنزیمی به نام سوپر اکسید دیسموتاز دارند.

این آنزیم کلیدی رادیکال‌های آزاد موجود در میتوکندری (مولدهای انرژی در سلول‌های ما) را خنثی می‌کند و به انرژی ما اجازه می‌دهد به جریان خود ادامه دهد. هنگامی که از آرد بادام به عنوان بخشی از یک دستور قضایی کلی سالم استفاده می‌کنید، نه تنها خوب است، بلکه منبع سوخت ثابتی را فراهم می‌کند که باعث افزایش ناگهانی قند خون شما نمی‌شود.

واقعاً غیرممکن است که بگوییم آرد بادام یا نارگیل سالم‌تر است یا بهتر از دیگری. این واقعاً به نیازها و اهداف شما بستگی دارد، اما ما به‌شدت آرد نارگیل و بادام را به جای آرد گندم توصیه می‌کنیم.

آرد بادام

آرد بادام را چگونه باید مصرف کرد؟

می‌توانید آرد بادام را از فروشگاه مواد غذایی محلی، فروشگاه مواد غذایی یا آنلاین خریداری کنید. هنگامی که آرد بادام را به محصولات پخته شده اضافه می‌کنید، آنها را مرطوب‌تر می‌کند و طعم آجیلی فوق‌العاده‌ای به آن اضافه می‌کند. غذاهای پخته شده با آرد بادام دارای کالری بالایی هستند. کوکی‌ها، کلوچه‌ها، نان‌های آرد بادام… فهرست برای هر چیزی که می‌توانید با آرد بادام درست کنید ادامه دارد.

به طور عمده آراد بادام در محصولاتی مثل کیک و نان  استفاده می‌شود، اما همچنین می‌تواند به عنوان جایگزین پودر سوخاری در مرغ برای مصرف سالم‌تر استفاده شود. همچنین برای سرخ کردن ماهی نیز مناسب است. آرد بادام به طور معمول می‌تواند جایگزین آرد گندم  شود.

به‌خاطر داشته باشید که اگر به جای آرد گندم از آرد بادام استفاده می‌کنید، احتمالاً باید تخم مرغ یا ترکیب لخته ساز دیگری را اضافه کنید تا دستور پخت موفقیت‌آمیز باشد. همچنین بدانید که با استفاده از آرد بادام به جای آرد گندم، نتایج شما نرم‌تر خواهد بود. هنگام استفاده از آرد بادام در پخت، از بافت خمیر خود نترسید. خمیرهای آرد بادام به طور کلی ضخیم‌تر از آردهای مبتنی بر گندم و همچنین سایر آردهای بدون گلوتن هستند. از افزودن مایعات بیشتر به مخلوط خودداری کنید وگرنه به محصول نهایی دست خواهید یافت که احتمالاً نمی‌توانید آن را بپزید. همچنین آرد با ارزش را هدر خواهید داد.

پودر بادام و آرد بادام یکی هستند؟


اگرچه این دو با هم اشتباه گرفته‌اند، اما با یکدیگر متفاوت هستند. پودر بادام از آسیاب کردن بادام بدون پوست به دست می‌آید. بادام پودری که به بادام آسیاب شده نیز معروف است ساختار ضخیم‌تری دارد. آرد بادام از پوست کندن و آسیاب کردن بادام به دست می‌آید.

نتایج دوره:

مصاحبه با تعدادی از قهرمانان کاهش وزن ما رو ببینید و با تجربه اونا کاهش وزن سریعتری رو تجربه کنید.

نویسنده تیم تحقیقاتی اندام برتر

گروه تخصصی کاهش وزن اندام برتر، ارائه دهنده متد اختصاصی کاهش وزن ریشه ای است که به همه علاقمندان به تناسب اندام کمک می کند به راحتی در کنار سفره غذایی خانواده وزن کم کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه کاربران
مطالب مرتبط