برای دریافت مشاوره کاهش وزن تماس بگیرید
برای دریافت مشاوره کاهش وزن تماس بگیرید
میوه قبل شام یا بعد شام؟

میوه قبل شام یا بعد شام؟ بهترین زمان مصرف میوه

افراد زیادی هستند که بین خوردن میوه در نیمه شب یا بعد از شام یا نخوردن آن دچار دو دلی هستند. در حالی که یک طرف تأیید می‌کند که سالم است، طرف دیگر با آن مخالف است. برخی فکر می‌کنند خوردن میوه قبل از شام مفیدتر است، در حالی که برخی دیگر معتقدند خوردن سیب، گلابی یا موز بعد از شام یک میان وعده ساده و شیرین است. در مقاله امروز ما این راز را فاش خواهیم کرد. صفحه را عوض نکنید و به جای دیگری بروید!

میوه قبل شام یا بعد شام

خوردن میوه بعد از شام

احتمالاً یاد گرفته‌اید که ابتدا باید غذا‌های خوش طعم را بخورید و سپس دسر بخورید. اما برخی افراد فکر می‌کنند بهتر است برای ر‌هایی از مشکلات گوارشی قبل از شام چیز‌های شیرین مانند میوه بخورند. می‌پرسید چرا؟ زیرا به این ترتیب احساس سیری و رضایت بیشتری خواهید داشت. اگر رژیم دارید یا نمی‌خواهید قبل از خواب یک کیلو وزن اضافه کنید، این برای شما مناسب است. برخی افراد هنگام شام زیاد غذا می‌خورند. این وضعیت برای سلامتی بسیار مضر است. اگر بعد از شام میوه بخورید، کالری موجود در این میوه‌ها از کاهش وزن شما جلوگیری می‌کند. از نظر عناصر غذایی، خوردن میوه در شب به اندازه خوردن آن در روز به کاهش وزن کمک نمی‌کند.

زیرا میوه‌ها متابولیسم را تسریع می‌کنند. اما این فقط در صورتی اتفاق می‌افتد که شما یک سبک زندگی فعال داشته باشید. اگر روی مبل دراز بکشید یا از رختخواب بلند نشوید، متابولیسم شما همیشه کندتر می‌شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله انواع میوه‌های بدون قند را بشناسید! را مطاله کنید.

چرا خوردن میوه با معده خالی سالم‌تر است؟

میوه‌ها از سلامت بدن حمایت می‌کنند زیرا سرشار از ویتأمین‌ها، مواد معدنی، فیبر و آنتی اکسیدان هستند. اما زمانی از روز که میوه می‌خوریم تعیین می‌کند که آیا می‌توانیم از این فواید بهره‌مند شویم یا خیر. طبق گفته متخصصان تغذیه در شرایط عادی میوه‌ها می‌توانند در عرض ۱۵ تا ۲۰ دقیقه با معده خالی جذب بدن شوند. معده همچنین آنزیم‌های گوارشی مختلفی را برای جذب قند‌های ساده موجود در میوه ترشح می‌کند. هنگامی که میوه‌ها به سرعت معده را ترک می‌کنند، قند‌های خود را در روده کوچک آزاد می‌کنند. اما اگر معده پر باشد، اوضاع پیچیده می‌شود.

 بعد از غذا، پروتئین و نشاسته موجود در غذا وقتی با قند میوه مصرف شده ترکیب شود، باعث تخمیر می‌شود. محیط اسیدی ایجاد می‌شود و باعث ایجاد مشکلاتی مانند سوزش سر دل، ترش معده، نیاز به آروغ زدن و حتی رفلاکس می‌شود. از آنجایی که می‌توانید معده خود را خیلی دیر خالی کنید، به احتمال زیاد دچار مشکلات نفخ و سوء هاضمه شوید. به عبارت دیگر، یک دلیل بسیار ساده پشت نظرات متخصصان تغذیه در حمایت از مصرف میوه با معده خالی وجود دارد: واکنش‌های شیمیایی.

 در نهایت، چون میوه‌ها سرشار از قند هستند، ممکن است باعث مصرف بیشتر کربوهیدرات و افزایش قند خون شوند. به عنوان مثال، علیرغم تمام اطلاعات فوق، متخصصان تغذیه  هشدار می‌دهند که افراد مبتلا به دیابت، مقاومت به انسولین و بیماری‌های تیروئید نباید میوه را با معده خالی مصرف کنند.

همچنین بخوانید: چه میوه‌هایی کالری بالایی دارند؟

میوه قبل شام یا بعد شام

زمان درست مصرف میوه‌ها قبل از غذا باید حدود ۱ ساعت قبل باشد. مصرف میوه ۱ ساعت قبل از غذا به ما کمک می‌کند تا از مواد مغذی و میوه حداکثر بهره را ببریم. هضم بهتر، سم زدایی بدن، جذب بهتر ویتأمین‌ها و مواد معدنی و اشتهای کمتر وقتی پشت میز می‌نشینیم، در نتیجه کالری کمتری دریافت می‌کنیم.

اگر می‌گویید به خوردن میوه بعد از غذا عادت دارید، بسته به غذایی که می‌خورید، باید حداقل ۱ تا ۲ ساعت صبر کنید. نکته مهم در اینجا این است که صبر کنید تا شکمتان خالی شود. فرض کنید غذا‌های پر از چربی، کربوهیدرات و پروتئین مانند ماکارونی، پیتزا، همبرگر و غیره مصرف می‌کنید که این غذا‌ها حداقل به ۳-۴ ساعت برای هضم نیاز دارند.

میوه قبل شام یا بعد شام

مزایا و مضرات خوردن میوه در شب

بیایید در مورد اینکه چرا میوه یک گزینه عالی برای دسر است صحبت کنیم!

  • یک میان وعده سالم و غنی هستند به شرطی که در مصرف آن‌ها زیاده روی نشود.
  • سرشار از ویتأمین‌ها، مواد مغذی و مواد معدنی مورد نیاز بدن هستند.
  • خطر ابتلا به بیماری‌های جدی را کاهش می‌دهند.
  • به شما کمک می‌کنند وزن سالمی داشته باشید.
  • جایگزین شیرین بسیار بهتری برای دسر‌های پر شده با شکر فرآوری شده و غیره هستند.
  • اشتهای شما را سرکوب می‌کنند تا در شب زیاد غذا نخورید.

 بهترین زمان برای خوردن میوه

فقط یک سؤال باقی می‌ماند: چه زمانی میوه بخوریم؟ میوه‌ها برای سلامتی مفید هستند، اما با این نظریه که نباید آن‌ها را به عنوان دسر بخوریم، کمی سردرگم شده‌ایم.

پاسخ این است: بهتر است صبح میوه بخوریم! و طبیعتا اطلاعات کافی برای حمایت از این ادعا را در اختیار شما قرار خواهیم داد.

خوردن میوه برای صبحانه راهی عالی برای شروع روز با دوز سالم انرژی است. متابولیسم شما تا ظهر با حداکثر سرعت کار می‌کند. این زمان زمانی است که در طول روز بیشترین فعالیت را دارید. با خوردن میوه در صبح، کالری بیشتری نسبت به نوشیدن یک فنجان قهوه می‌سوزانید. به یاد داشته باشید که میوه‌ها حاوی چربی بسیار کمی هستند، بنابراین‌ایده خوبی نیست که صبح‌ها خود را به این غذا‌ها محدود کنید. بدن شما همچنین به کربوهیدرات و فیبر نیاز دارد.

اما علاوه بر خوردن میوه در صبح، می‌توانید از آن به عنوان میان وعده برای ناهار نیز استفاده کنید. وقتی باتری شما شروع به تمام شدن کرد و هنوز کار‌های زیادی برای انجام دادن دارید، می‌توانید به میوه‌ها متوسل شوید. به عنوان مثال، اگر شما نیاز دارید که بعد از کار به باشگاه بروید، کلاس‌های شبانه، یا خانواده شما در خانه منتظر شما هستند.

میوه‌ها بخش مهمی از رژیم غذایی شما را تشکیل می‌دهند، اما تنها در صورتی که آن‌ها را به درستی مصرف کنید. همه چیز بستگی به نوع بدن شما و میزان غذا خوردن شما دارد. به عنوان مثال، اگر می‌خواهید بعد از شام چند عدد انگور بخورید، اشکالی ندارد، اما باید از مصرف میوه‌های شیرین مانند موز خودداری کنید.

همچنین بخوانید: رژیم میوه خواری راهی برای کاهش وزن

نتایج دوره:

مصاحبه با تعدادی از قهرمانان کاهش وزن ما رو ببینید و با تجربه اونا کاهش وزن سریعتری رو تجربه کنید.

نویسنده تیم تحقیقاتی اندام برتر

گروه تخصصی کاهش وزن اندام برتر، ارائه دهنده متد اختصاصی کاهش وزن ریشه ای است که به همه علاقمندان به تناسب اندام کمک می کند به راحتی در کنار سفره غذایی خانواده وزن کم کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه کاربران
مطالب مرتبط