برای دریافت مشاوره کاهش وزن تماس بگیرید
برای دریافت مشاوره کاهش وزن تماس بگیرید
بهترین زمان خوردن میوه برای لاغری

بهترین زمان خوردن میوه برای لاغری چه زمانی است؟

برای تغذیه انسان، میوه‌ها مواد غذایی ضروری هستند که طیف غنی از مواد مغذی را فراهم می‌کنند. مصرف میوه در فصل تابستان افزایش می‌یابد، همه ما از فواید میوه‌ها برای سلامتی خود آگاه هستیم. میوه ها خطر بیماری‌های قلبی را کاهش می‌دهند، فشار خون را حفظ می‌کنند و همچنین در برابر سلول‌های سرطان زا از بدن محافظت می‌کنند. با این حال، وقتی نوبت به بهترین زمان برای خوردن میوه می‌رسد، اغلب گیج می‌شویم.

برای به دست آوردن فواید سلامتی و جلوگیری از اثرات نامطلوب، باید آنها را به مقدار مناسب و در زمان مناسب مصرف کرد. در این مقاله بهترین و بدترین زمان خوردن میوه‌ها را به همراه برخی افسانه‌ها در مورد بهترین زمان میوه خوردن برای لاغری مورد بحث قرار می‌دهیم.

بهترین زمان خوردن میوه برای لاغری

بهترین زمان برای میوه خوردن برای لاغری چه زمانی است؟

برخی افراد می‌گویند صبح بهترین زمان برای خوردن میوه است. منطق آنها این است که خوردن میوه‌ها با معده خالی هضم را بهبود می‌بخشد، وزن را حفظ می‌کند، سیستم‌های بدن را سم زدایی می‌کند و از برخی بیماری‌های مرتبط با چاقی جلوگیری می‌کند. برخی دیگر ادعا می‌کنند که بعد از ظهر بهترین زمان برای خوردن میوه است.

با این حال، این پیشنهاداتاز نظر علمی معتبر نیستند. تنها دلیل معتبر برای چنین زمان‌بندی‌های توصیه‌شده این است که خوردن میوه در بعدازظهر یا صبح سطح قند خون را افزایش می‌دهد و سیستم گوارشی شما را فعال می‌کند. اگر در ابتدای روز میوه بخورید، تمام روز فعال خواهید بود.

بدترین زمان برای خوردن چه زمانی است؟

فرد نباید قبل از خواب میوه بخورد. بدترین زمان برای خوردن میوه قبل خواب است. زیرا می‌تواند سطح قند خون را افزایش دهد و شما را تمام شب بیدار نگه دارد. همچنین توسط بسیاری از کارشناسان بهداشت توصیه می‌شود که شام را حداقل 2 تا 3 ساعت قبل از رفتن به رختخواب میل کنید. خوردن شام بلافاصله قبل از خواب می‌تواند منجر به سوء هاضمه، اسیدیته و نفخ شود.

افسانه‌ها درباره بهترین زمان برای خوردن میوه

افسانه‌های زیادی برای بهترین زمان میوه خوردن برای لاغری وجود دارد. در ادامه به بررسی آن‌ها پرداخته‌ایم.

شما نباید میوه‌ها را همراه با وعده‌های غذایی مصرف کنید

گفته می‌شود که خوردن میوه‌ها همراه با وعده‌های غذایی، فرآیند گوارش را کند می‌کند و باعث تخمیر یا پوسیدگی غذا در معده می‌شود. در نتیجه منجر به مشکلات معده، اسیدیته، ناراحتی و سایر مشکلات گوارشی می‌شود. خوردن میوه‌ها همراه با وعده‌های غذایی در واقع به دلیل فیبر موجود در آنها، هضم غذا را کاهش می‌دهد، اما هیچ منبع علمی معتبری این موضوع را تایید نمی‌کند. میوه کمک می‌کند مدت طولانی‌تری سیر بماند و در طول روز انرژی داشته باشید اما باعث نمی‌شود که غذا برای مدت نامحدود در معده بماند.

بهترین زمان خوردن میوه برای لاغری

خوردن میوه قبل یا بعد از غذا، ارزش غذایی آن را کاهش می‌دهد

طبق این افسانه، تنها با خوردن میوه با معده خالی می‌توانید به تمام فواید غذایی میوه دست یابید و خوردن آن قبل یا بعد از هر وعده غذایی ارزش غذایی آن را کاهش می‌دهد. درواقع این یک افسانه است. بدن شما به گونه‌ای عمل می‌کند که فرآیندهای متعددی را برای استخراج تمام مواد مغذی از غذا انجام می‌دهد. روده کوچک غول پیکر است و دارای ناحیه جذب بزرگی است، به این معنی که تا حد ممکن مواد مغذی بیشتری را از غذا یا میوه‌ای که می‌خورید جذب می‌کند. برای روده مهم نیست که میوه‌ها را با معده خالی بخورید یا با غذا.

افراد دیابتی باید 1 تا 2 ساعت قبل یا بعد از غذا میوه بخورند

برخی افراد مدعی هستند که افراد دیابتی معمولاً مشکلات گوارشی دارند و برای بهبود سیستم گوارشی خود باید حداقل ۱ تا ۲ ساعت قبل یا بعد از غذا میوه بخورند. با این حال، این ادعا فاقد شواهد علمی است. وقتی میوه‌ها را جداگانه می‌خورید، کربوهیدرات‌ها و قند میوه‌ها ممکن است با سرعت بیشتری وارد جریان خون شوند که ممکن است برای افراد دیابتی مضر باشد. وقتی چیزی می‌خورید، معده به عنوان یک مخزن عمل می‌کند و برای هضم آسان، تنها مقدار کمی غذا را در هر زمان وارد روده کوچک شما می‌کند.

بنابراین، فرد باید میوه‌ها را با وعده غذایی یا میان وعده سرشار از پروتئین، فیبر یا چربی به جای مصرف جداگانه آنها همراه کند. مصرف میوه همراه با وعده غذایی برای افراد دیابتی مفید است زیرا در هر زمان مقدار کمتری قند جذب می‌شود که ممکن است باعث افزایش کمتری در سطح کلی قند خون آنها شود. برخی از افراد دیابتی ممکن است دچار مشکلات گوارشی مانند گاستروپارزی شوند که با ایجاد تغییرات در رژیم غذایی و انجام ورزش قابل درمان است.

بهترین زمان خوردن میوه برای لاغری

صبح تنها بهترین زمان برای خوردن میوه است

هیچ منبع علمی معتبری این موضوع را تایید نمی‌کند. صرف نظر از زمان، میوه‌ها در حالی که گلوکز در بدن جذب می‌شود، سطح قند خون را افزایش می‌دهند. آن‌ها در هر زمانی از روز برای بدن سالم هستند. با این حال، فرد نباید قبل از خواب میوه بخورد.

بعد از ساعت 14:00 نباید میوه بخورید

ادعا می‌شود که خوردن میوه‌ها بعد از ساعت 14:00 قند خون را افزایش می‌دهد و بدن زمان کافی برای تثبیت چنین سطح افزایش یافته از قند خون را قبل از خواب ندارد. این وضعیت به نوبه خود می‌تواند منجر به افزایش وزن شود. همچنین این ادعا که خوردن میوه بعد از ساعت ۱۴ منجر به افزایش وزن می‌شود صحت ندارد. اگرچه میزان متابولیسم شما هنگام خواب کاهش می‌یابد، اما همچنان کالری می‌سوزانید.

بهترین زمان میوه خوردن برای کاهش وزن

زمان مناسب برای خوردن میوه برای کاهش وزن وجود ندارد. میوه‌ها سرشار از فیبر هستند. بنابراین پس از مصرف آنها برای مدت طولانی‌تری سیر می‌مانید که از پرخوری جلوگیری می‌کند. دریافت کالری کمتر باعث کاهش وزن می‌شود. بنابراین می‌توانید در هر زمانی از روز یک میوه کم کالری و پر فیبر همراه با غذا میل کنید. همچنین می‌توانید میوه را به عنوان میان وعده مصرف کنید تا از خوردن غذاهای فرآوری شده خودداری کنید و هوس غذایی را کنترل کنید.

کلام آخر

میوه‌ها بدون در نظر گرفتن زمان مصرف، ویتامین‌ها، مواد معدنی و سایر مواد مغذی را برای بدن تامین می‌کنند. بهترین زمان مناسبی برای خوردن میوه وجود ندارد. شما می‌توانید آنها را در هر زمانی از روز مصرف کنید. شما باید مصرف میوه را بسته به ترجیحات و سبک زندگی خود مدیریت کنید. یک رژیم غذایی متعادل داشته باشید و از خوردن زیاد میوه‌ها خودداری کنید زیرا ممکن است به دلیل وجود فیبر بالا باعث بروز مشکلاتی مانند اسهال شوند.

آیا میوه‌ها را با شکم خالی می‌توان خورد؟

بله، می‌توانید میوه‌ها را با معده خالی مصرف کنید. خوردن میوه با معده خالی ضرری ندارد. با این حال، یک فرد دیابتی باید از خوردن میوه با معده خالی خودداری کند زیرا ممکن است به سرعت سطح قند خون را افزایش دهد.

آیا خوردن میوه در شب خوب است؟

خیر، خوردن میوه در شب توصیه نمی‌شود. مصرف میوه در شب باعث افزایش سطح انرژی در بدن و اختلال در خواب می‌شود.

نتایج دوره:

مصاحبه با تعدادی از قهرمانان کاهش وزن ما رو ببینید و با تجربه اونا کاهش وزن سریعتری رو تجربه کنید.

نویسنده تیم تحقیقاتی اندام برتر

گروه تخصصی کاهش وزن اندام برتر، ارائه دهنده متد اختصاصی کاهش وزن ریشه ای است که به همه علاقمندان به تناسب اندام کمک می کند به راحتی در کنار سفره غذایی خانواده وزن کم کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه کاربران
مطالب مرتبط