برای دریافت مشاوره کاهش وزن تماس بگیرید
برای دریافت مشاوره کاهش وزن تماس بگیرید
آووکادو

آووکادو : فواید و مضرات آن!

آووکادو در سال‌های اخیر بسیار محبوب شده است و به میوه‌ای پرمصرف در کشور ما تبدیل شده است. این میوه که برای سلامتی بسیار مفید است به بدن اجازه می‌دهد تا ویتامین‌ها و مواد معدنی محلول در چربی را جذب کند و در صورت مصرف همراه با مواد غذایی دیگر فواید بالایی برای بدن دارد. این میوه نقش مهمی در متعادل کردن سطح تری گلیسیرید خون دارد. به لطف آنتی اکسیدان‌های فراوان موجود در آن، به پیشگیری از بیماری‌ها کمک می‌کند و تأثیر مثبتی بر ایمنی دارد آووکادو که حاوی پتاسیم و ویتامین‌های B، E، K، C است، سرشار از ویتامین است و برای سلامت پوست، مو و چشم باید حتما مصرف شود.

آووکادو

آووکادو چیست؟

آووکادو میوه روغنی درخت آووکادو است. این میوه که در اطراف مکزیک و آمریکای مرکزی رشد می‌کند، میوه‌ای بسیار غنی است زیرا حاوی چربی‌های غیر اشباع است. این میوه که نسبت به سایر میوه‌ها چربی بالایی دارد، بافتی کرمی دارد و به راحتی قابل مصرف است. بیش از 70 درصد از یک آووکادوی متوسط ​​از چربی‌های خوب تشکیل شده است. آووکادو از جمله میوه‌های حاوی آنتی اکسیدان‌های محلول در چربی است. روغن این میوه را می‌توان در وعده‌های غذایی به جای چربی‌های ترانس ترجیح داد. آووکادو میوه مناسب برای گیاهخواران است.

چگونه آووکادو بخوریم؟

آووکادو میوه‌ای تقریبا بدون طعم است که می‌توان آن را با بسیاری از غذاها مصرف کرد. آووکادو را می‌توان با برش دادن آن، اضافه کردن لیمو، نمک و ادویه‌های مختلف، پخش آن روی نان یا افزودن مستقیم آن به سالاد مصرف کرد. همچنین در اسموتی‌ها یا به عنوان دسر مانند پودینگ با مخلوط کردن شکلات و کاکائو مصرف کرد. مهم نیست که این میوه چقدر مفید باشد، کالری آن در صورت مصرف بیش از حد به دلیل چربی‌های سالم موجود در آن افزایش می‌یابد. بنابراین، کسانی که رژیم دارند یا سعی در حفظ تعادل کالری و وزن دارند، باید از مصرف بیش از حد این میوه خودداری کنند. طبق توصیه متخصصان، مصرف نصف آووکادو یا 1/3 آووکادو در روز کافی خواهد بود. بعد از اینکه میوه از وسط بریده شد به دو قسمت مساوی تقسیم می‌شود.

هسته بزرگ در وسط برداشته می‌شود. سپس می‌توان آن را به صورت برش‌های هلالی شکل نازک برش داد و در ظرفی خرد کرد و به صورت پوره درآورد. در صورت تمایل می‌توان آن را با ادویه‌هایی مانند نمک، فلفل چیلی، فلفل سیاه و پودر سیر غنی کرد. در صورت تمایل می‌توان با ماست مخلوط کرد یا با افزودن گوجه فرنگی، پیاز و جعفری به عنوان سالاد مصرف کرد.

فواید آووکادو چیست؟

از فواید این میوه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • این میوه حاوی ویتامین‌های C، E، K، B6، B1، B3، B9، B2، B5 است
  • آهن
  • فلز مس
  • فلز روی
  • فسفر
  • پتاسیم

همچنین حاوی مواد معدنی مانند منگنز، حاوی اسیدهای چرب مورد نیاز بدن مانند امگا 3 است. آووکادو منبع بسیار خوبی از فیبر است. به این ترتیب وقتی مصرف شود برای دستگاه گوارش مفید است و همچنین شما را سیر نگه می‌دارد. ارزش کالری یک آووکادو متوسط ​​تقریباً 260 و مقدار فیبر موجود در نیمی از این میوه 6-7 گرم است. غذایی است که برای مشکلات یبوست مفید خواهد بود. به لطف اسیدهای چرب موجود در آن هنگام مصرف، سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند. سطح قند خون را متعادل می‌کند. همچنین جذب ویتامین‌ها و مواد معدنی را تسهیل می‌کند. این میوه ثبات سطح کلسترول را تضمین می‌کند و این وضعیتی است که مستقیماً بر قلب تأثیر می‌گذارد.

آووکادو

دارای آنتی اکسیدان است

به لطف آنتی اکسیدان قوی کاروتن موجود در آن از سلامت چشم محافظت می‌کند. این امر یک دفاع در برابر محافظت از چشم در برابر اشعه ماوراء بنفش ایجاد می‌کند. همچنین به لطف پتاسیم معدنی بالایی که دارد، افسردگی را کاهش می دهد.

آووکادو دارای ویتامین k است

مصرف نصف آووکادو در روز به تامین 22 درصد از نیاز ویتامین K شما کمک می‌کند. آووکادو حاوی ویتامین K که برای سلامت استخوان‌ها بسیار مهم است، در صورت مصرف برای سلامت استخوان‌ها بسیار مفید خواهد بود. آووکادو میوه‌ای با ارزش غذایی بالاست.

حاوی فیبر است

آووکادو به دلیل فیبری که دارد یک ماده غذایی دفاعی در برابر بیماری‌های مزمن است. بروز بیماری‌های قلبی، فشار خون بالا، بیماری‌های روده و معده در افرادی که به طور مکرر آووکادو مصرف می‌کنند کمتر است.

حاوی بتاکاروتنوئید

هنگامی که این میوه به لطف بتاکاروتنوئیدهای موجود در آن مصرف می‌شود، آسیب‌های غضروفی کمتر دیده می‌شود. از ایجاد پوکی استخوان جلوگیری می‌کند. آووکادو به ویژه برای افرادی که پوکی استخوان دارند توصیه می‌شود.

با جلوگیری از مواد سمی در بدن، مکانیسم دفاعی در برابر پیری ایجاد می‌کند. بنابراین از پیری جلوگیری می‌کند و از ایجاد بیماری‌های احتمالی جلوگیری می‌کند. چربی‌های سالم، پروتئین و مواد معدنی موجود در آن برای مصرف سالمندان، کودکان و زنان باردار مناسب است. مصرف آن به ورزشکاران و افرادی که رژیم دارند توصیه می‌شود زیرا متابولیسم را تسریع می‌کند، باعث سیری می‌شود و حاوی مواد مغذی مورد نیاز بدن است. اسید لینولئیک موجود در آووکادو به خشکی پوست کمک می‌کند.

مضرات آووکادو

اگرچه آووکادو فواید زیادی دارد، اما می‌تواند مضراتی نیز به همراه داشته باشد. اثرات این میوه ممکن است از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد. مصرف زیاد این میوه ممکن است مضر باشد و در صورت مصرف به دلیل وجود برخی بیماری‌ها در فرد یا همراه با برخی داروها، نتایج نامطلوبی به همراه داشته باشد. قبل از مصرف این میوه باید عوامل زیر را در نظر گرفت:

افرادی که باردار یا شیرده هستند باید با مشورت پزشک آووکادو مصرف کنند. در صورت مصرف زیاد آووکادو، بدن; ممکن است باعث واکنش‌های آلرژیک مانند خارش و قرمزی شود. افرادی که دارای انواع پوست حساس هستند باید در استفاده از آن احتیاط کنند. افراد مبتلا به بیماری‌های دستگاه تنفسی فوقانی مانند آنفولانزا و آسم باید در مصرف این میوه احتیاط کنند. اگر فردی از داروهای رقیق کننده خون استفاده می‌کند، باید قبل از مصرف آووکادو با پزشک مشورت کند. کسانی که مبتلا به کلسترول و بیماری‌های کبدی هستند باید تحت نظر پزشک از آن استفاده کنند.

کلام آخر

آووکادو به دلیل بافت خامه‌ای و طعم ملایمش یکی از محبوب‌ترین میوه‌ها است. این میوه انواع مختلفی دارد که از نظر اندازه، رنگ و بافت متفاوت هستند. همه آنها بومی آب و هوای گرمسیری هستند و هنگام برداشت، گوشت آن بافت کره‌ای ایجاد می‌کند که در همه چیز از سس گرفته تا دسر بسیار محبوب شده است. آووکادو بومی مکزیک و آمریکای مرکزی است اما در بسیاری از نقاط جهان از جمله آمریکای شمالی رشد می‌کند.

چگونه می‌توانم بفهمم آووکادو رسیده است؟

معمولاً می‌توانید با فشار نرم و لطیفی که به این میوه می‌دهید، بفهمید آیا رسیده است یا خیر. همچنین با جدا کردن سر آووکادو می‌توانید به وجود رنگ زیرپوستی آن نگاه کنید. اگر رنگ زیرپوستی این میوه قهوه‌ای تیره باشد، احتمالاً رسیده است.

نتایج دوره:

مصاحبه با تعدادی از قهرمانان کاهش وزن ما رو ببینید و با تجربه اونا کاهش وزن سریعتری رو تجربه کنید.

نویسنده تیم تحقیقاتی اندام برتر

گروه تخصصی کاهش وزن اندام برتر، ارائه دهنده متد اختصاصی کاهش وزن ریشه ای است که به همه علاقمندان به تناسب اندام کمک می کند به راحتی در کنار سفره غذایی خانواده وزن کم کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه کاربران
مطالب مرتبط