برای دریافت مشاوره کاهش وزن تماس بگیرید
برای دریافت مشاوره کاهش وزن تماس بگیرید
کنترل اشتها

کنترل اشتها : مواد غذایی موثر برای کاهش اشتها!

چه بخواهید کمی وزن کم کنید یا فقط به دنبال راه‌های سالم‌تری برای سوخت رسانی باشید، یکسری خوراکی‌ها به شما کمک می‌کنند بدون احساس سیری احساس سیری کنید. این غذاهای طبیعی کنترل اشتها مملو از مواد مغذی هستند. آنها مواد ساده و سالم هستند که منجر به سوخت و ساز بدن شما و همچنین کم کردن اشتها شما می‌‌شوند.  بدن شما را سوخت می‌دهند و با گرسنگی به روش‌های سالم‌تری مبارزه می‌کنند. ما در این مقاله به برسی مواد غذایی پرداخته‌ایم که به کنترل کاهش اشتها کمک می‌کنند. با ما همراه باشید.

کنترل اشتها

کنترل اشتها با مواد طبیعی

برای کم کردن اشتها و کاهش وزن، در این قسمت به معرفی مواد طبیعی که منجر به کم شدن اشتها می‌شوند پرداخته‌ایم. این مواد غذایی عبارتند از:

بادام‌ها

یک مشت بادام منبع غنی از آنتی اکسیدان‌ها، ویتامین E و منیزیم است. و یک سرکوب کننده طبیعی اشتها است که قدرت ماندگاری دارد. بر اساس مطالعه‌ای در سال 2006 نشان داده شده است که بادام باعث افزایش احساس سیری در افراد و کمک به مدیریت وزن می‌شود.

قهوه

مقدار متوسط ​​قهوه می‌تواند به افزایش متابولیسم کمک کرده و به عنوان یک سرکوب کننده اشتها عمل کند. کافئین همراه با آنتی اکسیدان‌های موجود در دانه‌های قهوه منجر به کاهش اشتها می‌شود.

زنجبیل

زنجبیل برای قرن‌ها به دلیل قدرت گوارشی شگفت انگیزش مورد استفاده قرار گرفته است زنجبیل چه در اسموتی و چه در یک غذای هندی، به عنوان محرکی عمل می‌کند که به بدن انرژی می‌دهد و هضم را بهبود می‌بخشد، در نتیجه شما را از طریق یک راه طبیعی کمتر گرسنه می‌کند.

آووکادو

آووکادو سرشار از فیبر و چربی غیراشباع مفید برای قلب است، وقتی در حد متعادل مصرف شود، اشتها را سرکوب می‌کند. در واقع، چربی‌های موجود در این میوه سیگنال‌هایی را به مغز شما می‌فرستند که به شما می‌گویند شکم پر است.

سیب

انواع و اقسام سیب به دلایل مختلفی به عنوان سرکوب کننده اشتها عمل می‌کنند. سیب‌ها پر از فیبر محلول و پکتین هستند که به شما کمک می‌کند احساس سیری کنید. سیب همچنین گلوکز شما را تنظیم می‌کند و سطح انرژی شما را افزایش می‌دهد. در نهایت، سیب به زمان زیادی برای جویدن نیاز دارد، که به کاهش سرعت شما کمک می‌کند و به بدن شما زمان بیشتری می‌دهد تا متوجه شود که دیگر گرسنه نیستید.

تخم مرغ

مطالعات نشان داده‌اند که خوردن یک یا دو تخم‌مرغ برای صبحانه می‌تواند به شما کمک کند که در طول 24 ساعت احساس سیری بیشتری داشته باشید تا زمانی که یک نان با همان مقدار کالری بخورید. در همین مطالعه، کسانی که تخم مرغ می‌خوردند، در طول یک روز به طور متوسط ​​330 کالری کمتر از کسانی که نان می‌خورند، دریافت کردند.

آب

اگر هر روز حتی یک لیوان بیشتر آب را هدف قرار دهید می‌توانید تفاوت بزرگی را نه تنها در اشتهای خود بلکه در پوست و گوارش خود نیز مشاهده کنید. در یک مطالعه در سال 2010، افرادی که دو لیوان آب قبل از غذا می‌نوشیدند، بین 75 تا 90 کالری کمتری نسبت به افرادی که آب نمی‌نوشیدند، در وعده غذایی خود دریافت کردند.

سیب زمینی‌های شیرین

به گفته دانشمندان علوم غذایی، سیب زمینی شیرین حاوی نوع خاصی از نشاسته است که در برابر آنزیم‌های گوارشی مقاومت می‌کند و باعث می‌شود مدت طولانی‌تری در معده شما بماند و بنابراین شما را سیر نگه می‌دارد که به سرکوب اشتها کمک می‌کند. به علاوه، آنها سرشار از ویتامین A و ویتامین C هستند.

آلو

هوس شیرینی دارید که نمی‌توانید آن را از بین ببرید؟ گاهی اوقات بهترین کار این است که آن را با چیزی ترش شوکه کنید. آلوهای Umeboshi اساساً آلوهای ترشی هستند و می‌توانند برای از بین بردن هوس شیرینی فوق العاده باشند.

شکلات تلخ

بله، شکلات یک سرکوب کننده طبیعی اشتها است. فقط سعی کنید دفعه بعد که هوس کردید یک یا دو تکه شکلات تلخ (نه شکلات شیری) را با حداقل 70 درصد کاکائو میل کنید. شکلات تلخ به کاهش اشتهای شما کمک می‌کند زیرا طعم تلخ آن به بدن سیگنال می‌دهد که اشتهای شما را کاهش دهد. ناگفته نماند که اسید استئاریک موجود در شکلات تلخ به کند شدن هضم کمک می‌کند و به شما کمک می‌کند مدت طولانی تری احساس سیری کنید.

چای سبز

اگر اهل نوشیدن قهوه نیستید و به راحتی از آب بیمار می‌شوید، یک چای طبیعی سرکوب کننده اشتها را امتحان کنید. چای سبز می‌تواند به شما کمک کند تا از خوردن تنقلات خودداری کنید، و متخصصان تغذیه می‌گویند که کاتچین موجود در چای سبز به مهار حرکت گلوکز به سلول‌های چربی کمک می‌کند، که افزایش قند خون را کند می‌کند و از انسولین بالا و متعاقب آن ذخیره چربی جلوگیری می‌کند. و هنگامی که قند خون شما پایدارتر باشد، گرسنگی شما نیز پایدارتر می‌شود.

بلغور جو دوسر

در حالی که کربوهیدرات بالایی دارد، نوع کربوهیدرات موجود در بلغور جو دوسر دیر هضم می‌شود و ساعت‌ها بعد از صبحانه احساس سیری می‌کنید. به همین دلیل بلغور جو دو سر به یک سرکوب کننده طبیعی اشتها تبدیل شده است. زیرا هورمون گرسنگی گرلین را سرکوب می‌کنند. در واقع، بلغور جو دوسر از نظر شاخص گلیسمی بسیار پایین است.

آب سبزیجات

نشان داده شده است که آب سبزیجات نیز شما را سیر می‌کند و به عنوان یک نوشیدنی سرکوب کننده اشتها عمل می‌کند. در واقع، وقتی مردم قبل از غذا آب سبزیجات می‌نوشیدند، 135 کالری کمتر می‌خوردند. حالا این مقداری سرکوب اشتها است! فقط مطمئن شوید که انواع کم سدیم را بنوشید، که کمتر باعث نفخ می‌شوند.

کنترل اشتها

آب سبزیجات

نشان داده شده است که آب سبزیجات نیز شما را سیر می‌کند و به عنوان یک نوشیدنی سرکوب کننده اشتها عمل می‌کند. در واقع، وقتی مردم قبل از غذا آب سبزیجات می‌نوشیدند، 135 کالری کمتر می‌خوردند. حالا این مقداری سرکوب اشتها است! فقط مطمئن شوید که انواع کم سدیم را بنوشید، که کمتر باعث نفخ می‌شوند.

سبزیجات برگ سبز

اگر واقعاً به ‌دنبال غذای بسیار مغذی هستید که ساعت‌ها شما را سیر کند، می‌توانید از سبزیجات برگ‌دار سبز استفاده کنید. آنها بهترین سرکوب‌کننده اشتها هستند. از کلم پیچ گرفته تا اسفناج و شاتوت سوئیسی، این سبز‌ های فیبری (که خام خورده می‌شوند یا به آرامی با کمی روغن زیتون تفت داده می‌شوند) خوشمزه هستند و قطعا گرسنگی را از بین می‌برند.

ماهی سالمون

وقتی ماهی‌هایی مانند سالمون که سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 هستند مصرف می‌کنید، بدنتان میزان هورمون لپتین را در سیستم شما افزایش می‌دهد. لپتین برای سرکوب گرسنگی شناخته شده است.

دارچین

دارچین مانند سایر ادویه‌های آسیاب شده مانند میخک و زنجبیل به کاهش سطح قند خون شما کمک می‌کند که به کنترل اشتهای شما کمک می‌کند.

دانه‌های کتان

دانه‌های کتان با ترکیبی از فیبر محلول و اسیدهای چرب ضروری، مکمل مناسبی برای ماست، اسموتی یا سالاد شما هستند. فقط مطمئن شوید که ابتدا آنها را آسیاب کرده اید زیرا بدن انسان نمی‌تواند دانه‌های کامل کتان را هضم کند. به عنوان یک سرکوب کننده طبیعی اشتها، به شما کمک می‌کنند سیر شوید و انرژی داشته باشید.

پروتئین آب پنیر

پروتئین به عنوان یک سرکوب کننده اشتها شناخته می‌شود، اما به نظر می‌رسد که پروتئین آب پنیر خوب است. تحقیقات نشان می‌دهد که پس از خوردن شیک یا اسموتی با پروتئین آب پنیر، افراد به میزان قابل توجهی کمتر غذا مصرف می‌کنند.

کلام آخر

ما در این مقاله به بررسی مواد غذایی طبیعی که منجر به کاهش اشتها و کاهش وزن می‌‌شود پرداختیم. اگر شماهم به فکر کم کردن اشتها هستید، می‌توانید با نظر پزشک از این مواد غذای طبیعی برای کنترل اشتها و کاهش وزن خود استفاده کنید.

چه چیزی اشتها را کور می‌کند؟

شکلات تلخ یکی از بهترین مواد غذایی برای کاهش اشتهاست. شکلات تلخ می‌تواند اشتها را در مقایسه با شکلات‌های شیرین سرکوب می‌کند.همچنین افرادی که قبل از غذاهای خود شکلات تلخ می‌خورند وزن زیادی را از دست می‌دهند و اشتهای کمتری نسبت به غذا دارند.

راه‌های کنترل اشتها چیست؟

 آدامس جویدن
وعده غذاییتان را با مواد غذایی کم کالری شروع کنید.
از ظرف های آبی رنگ برای سرو غذایتان استفاده کنید.
سایز کاسه و بشقاب سرو غذا را کاهش دهید.
قبل از سیر شدن دست از خوردن غذا بکشید.
غذاهای ناسالم و پرکالری را دور از دسترس‌تان قرار دهید.
همیشه غذا و نوشیدنی را در سایز کوچک آن سفارش دهید.
آهسته غذا بخورید.

نتایج دوره:

مصاحبه با تعدادی از قهرمانان کاهش وزن ما رو ببینید و با تجربه اونا کاهش وزن سریعتری رو تجربه کنید.

نویسنده تیم تحقیقاتی اندام برتر

گروه تخصصی کاهش وزن اندام برتر، ارائه دهنده متد اختصاصی کاهش وزن ریشه ای است که به همه علاقمندان به تناسب اندام کمک می کند به راحتی در کنار سفره غذایی خانواده وزن کم کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه کاربران
مطالب مرتبط