برای دریافت مشاوره کاهش وزن تماس بگیرید
برای دریافت مشاوره کاهش وزن تماس بگیرید
چرا پروتئین در رژیم غذایی مهم است؟

چرا پروتئین در رژیم غذایی مهم است؟

آیا پروتئین کافی در رژیم غذایی خود دریافت می‌کنید؟ در حالی که ممکن است مراقب کالری، قند و نمک مصرفی خود باشید، باید مطمئن شوید که پروتئین کافی مصرف می‌کنید. این نقش کلیدی در ایجاد و نگهداری هر سلول در بدن ما دارد. به سلول‌های ما سوخت می‌دهد و بدن ما را نیرو می‌دهد.

بدن ما پروتئین ذخیره نمی‌کند. پروتئین جزء ضروری هر رژیم غذایی است زیرا سوخت سلول‌ها را تامین می‌کند تا انرژی لازم برای فعال ماندن را داشته باشید.

برای افراد مهم است که هر روز پروتئین مصرف کنند. مصرف روزانه پروتئین در حفظ سلامت سلول‌ها نقش دارد و باید بخشی از برنامه حفظ سلامت روزانه باشد.

پروتئین از اسیدهای آمینه تشکیل شده است که معمولاً به عنوان بلوک‌های سازنده شناخته می‌شوند زیرا در زنجیره‌های طولانی به هم متصل هستند. همچنین به عنوان یک “درشت مغذی” در نظر گرفته می‌شود، به این معنی که برای سالم ماندن به مقادیر نسبتا زیادی از آن نیاز دارید.

حقایقی درباره پروتئین

در اینجا چند واقعیت مهم دیگر در مورد پروتئین وجود دارد:

درشت مغذی ضروری، به این معنی که برای سالم ماندن به مقدار کافی پروتئین در رژیم غذایی خود نیاز دارید.
برای حفظ توده عضلانی مورد نیاز است.
به ثابت نگه داشتن قند خون کمک می‌کند.
گرسنگی را حفظ می‌کند.
مسئول رشد، ترمیم و نگهداری سلول‌ها – اسیدهای آمینه بلوک‌های سازنده پروتئین هستند – آنها نقش عمده‌ای در رشد مو دارند.
دریافت نکردن پروتئین کافی در رژیم غذایی می‌تواند منجر به استفاده از عضلات بدن برای انرژی شود.
عضله، غضروف و پوست را می‌سازد.
در تنظیم هورمونی نقش دارد.

چگونه پروتئین بیشتری در رژیم غذایی خود دریافت کنیم؟

مردم بیشتر پروتئین خود را از منابع حیوانی مانند گوشت، ماهی و تخم‌مرغ دریافت می‌کنند. افرادی که از رژیم گیاهخواری پیروی می‌کنند باید مطمئن شوند که پروتئین گیاهی کافی برای دریافت مواد مغذی مورد نیاز و تامین نیازهای غذایی خود مصرف می کنند. در اینجا چند راه ساده برای افزایش مصرف پروتئین و اطمینان از داشتن یک رژیم غذایی سالم آورده شده است:

حداقل به اندازه یک دسته کارت پروتئین در هر وعده غذایی هدف قرار دهید.
منابع پروتئین بدون چربی را هدف بگیرید.
سفیده تخم مرغ، تخم‌مرغ، مرغ، ماهی، صدف، گوشت خوک.
یک وعده پروتئین همراه میان وعده خود میل کنید (7 گرم پروتئین برابر با یک وعده پروتئین است).
سیب و کره بادام زمینی.
هویج و چوب پنیر.
کرفس و تخم مرغ آب پز سفت.
برای میان وعده‌ای که حاوی پروتئین است، مقداری چربی سالم اضافه کنید.
کره بادام زمینی، بادام هندی، بادام.
به ماست یونانی بروید زیرا ماست یونانی پروتئین بیشتری دارد.
اگر بافت یا طعم ماست یونانی را دوست ندارید، یک اسموتی با مقداری میوه یخ زده درست کنید تا کمی بافت و طعم به آن بدهد (مثلاً موز، تمشک).
میان وعده نخود سوخاری – منبع کربوهیدرات و پروتئین عالی است.

برخی از افراد در دریافت پروتئین کافی در رژیم غذایی خود مشکل دارند، فقط به این دلیل که ممکن است غذاهای غنی از پروتئین را دوست نداشته باشند یا در یافتن غذاهایی که دوست دارند مشکل داشته باشند. این می‌تواند منجر به عادات غذایی ناسالم، مانند مصرف بیش از حد کربوهیدرات شود. پیروی از این نکات می‌تواند به فرد کمک کند پروتئین بیشتری دریافت کنید، رژیم غذایی سالمی داشته باشید و سالم بمانید. اگر به کمک یا ایده‌های بیشتری در مورد چگونگی دریافت پروتئین بیشتر نیاز دارید، با یک متخصص تغذیه مشورت کنید تا غذاهای غنی از پروتئین را که می‌توانند به رژیم غذایی شما اضافه کنند، شناسایی کنید.

بهترین منابع پروتئین کدامند؟!

بهترین منابع پروتئین کدامند؟

بسیاری از مردم به دنبال مکمل‌ها هستند تا میزان پروتئین مصرفی خود را افزایش دهند، اما بیشتر افراد می‌توانند پروتئین مورد نیاز روزانه خود را از غذاها دریافت کنند. غذاهایی که می‌خورید سایر مواد مغذی ضروری را نیز فراهم می‌کند.

هم گیاهان و هم حیوانات منابع خوبی از پروتئین هستند. با این حال، آگاه بودن از این نکته مهم است که در حالی که بسیاری از گیاهان پروتئین دارند، اکثر آنها همه اسیدهای آمینه ضروری را تامین نمی‌کنند. به گفته هیئت غذا و تغذیه موسسه پزشکی، گوشت، مرغ، ماهی، تخم مرغ، شیر، پنیر، ماست، کینوا و دانه های سویا همه منبع پروتئین کامل هستند – به این معنی که هر 9 اسید آمینه ضروری را تامین می‌کنند.

بسیاری از غذاهای مختلف که از گیاهان به دست می‌آیند – از جمله میوه‌ها، حبوبات، دانه‌ها، آجیل، غلات کامل، غلات – پروتئین را تامین می‌کنند. با این حال، از آنجایی که پروتئین‌های گیاهی پروتئین کاملی نیستند، مهم است که بدانید این غذاها کدام اسیدهای آمینه را فراهم می‌کنند، به خصوص اگر گوشت یا لبنیات نمی‌خورید. برای اطمینان از دریافت تمام اسیدهای آمینه ضروری، باید به خوردن انواع پروتئین‌های گیاهی توجه کنید.

به عنوان یک قاعده کلی، اگر نیمی از پروتئین خود را از منابع حیوانی دریافت می‌کنید، این پروتئین‌های کامل به این معنی است که می‌توانید بقیه پروتئین خود را از منابع گیاهی دریافت کنید بدون اینکه نگران کامل بودن پروتئین‌های گیاهی باشید. پروتئین گیاهی در چربی‌های اشباع شده کمتر از پروتئین حیوانی است، بنابراین افزایش نسبت منابع گیاهی مزیت سلامتی دارد.

خوردن غذاهای متنوع حتی اگر غذاهایی می‌خورید که پروتئین کامل دارند، ضروری است. در حالی که پروتئین یک ماده مغذی مهم است، مواد مغذی زیادی وجود دارد که به همان اندازه برای حفظ سلامتی مهم هستند. یک رژیم غذایی سالم برای حفظ سلامتی بسیار مهم است، و همچنین ارتباط منظم با پزشک مراقبت‌های اولیه ضروری است.

چرا بدن شما به پروتئین نیاز دارد؟

در اینجا پنج دلیل قانع‌کننده وجود دارد که چرا باید مطمئن شوید که هر روز پروتئین کافی دریافت می‌کنید:

1. بسازید. پروتئین یک واحد سازنده مهم استخوان‌ها، ماهیچه‌ها، غضروف و پوست است. در واقع، مو و ناخن بیشتر از پروتئین تشکیل شده است.

2. تعمیر. بدن شما از آن برای ساختن و ترمیم بافت استفاده می‌کند.

3. اکسیژن‌رسانی کنید. گلبول‌های قرمز حاوی یک ترکیب پروتئینی هستند که اکسیژن را در سراسر بدن حمل می‌کند. این به تامین کل بدن با مواد مغذی مورد نیاز کمک می‌کند.

4. هضم. تقریباً نیمی از پروتئین رژیمی که هر روز مصرف می‌کنید، صرف ساخت آنزیم‌هایی می‌شود که به هضم غذا و ساخت سلول‌های جدید و مواد شیمیایی بدن کمک می‌کند.

5. تنظیم کنید. پروتئین نقش مهمی در تنظیم هورمون‌ها، به‌ویژه در هنگام تبدیل و تکامل سلول‌ها در دوران بلوغ دارد.

چگونه پروتئین می‌تواند به فرد در حفظ اندام کمک کند؟

خوردن غذاهای پر پروتئین فواید تناسب اندام زیادی دارد، از جمله:

  • تسریع ریکاوری پس از ورزش یا آسیب
  • کاهش از دست دادن عضلات
  • عضله سازی بدون چربی
  • کمک به حفظ وزن سالم
  • مهار گرسنگی
  • یکی دیگر از فواید پروتئین این است که این پروتئین فرد را سریعتر سیر می‌کند.

پروتئین به علاوه فیبر ما را برای مدت طولانی‌تری سیر نگه می‌دارد، به این معنی که شما تمایل زیادی به غذا خوردن ندارید. این به کاهش وزن کمک می‌کند و در عین حال سلول‌های ما را با مواد مغذی مناسبی که نیاز دارند تامین می‌کند.

چه مقدار پروتئین نیاز دارید؟

پروتئین چگالی انرژی مشابه کربوهیدرات‌ها را فراهم می‌کند. با این حال، بدن پروتئین‌ها را به همان روشی که کربوهیدرات‌ها و چربی‌ها را ذخیره می‌کند، ذخیره نمی‌کند. این بدان معنی است که شما باید هر روز پروتئین مصرف کنید. با این حال، نظرات متفاوتی در مورد میزان پروتئین مورد نیاز شما در روز وجود دارد. این تا حدی به دلیل تعداد چیزهایی است که بر میزان پروتئین مورد نیاز بدن تأثیر می‌گذارد.
میزان انرژی مصرفی بدن، سن، جنس، وزن بدن، سطح فعالیت، شرایط سلامتی و تعدادی از عوامل دیگر بر میزان پروتئین مورد نیاز شما تأثیر می‌گذارد. این امر تلاش برای تعیین یک عدد دقیق برای میزان پروتئین مصرفی یک فرد در روز را دشوار می‌کند.

نتایج دوره:

مصاحبه با تعدادی از قهرمانان کاهش وزن ما رو ببینید و با تجربه اونا کاهش وزن سریعتری رو تجربه کنید.

نویسنده تیم تحقیقاتی اندام برتر

گروه تخصصی کاهش وزن اندام برتر، ارائه دهنده متد اختصاصی کاهش وزن ریشه ای است که به همه علاقمندان به تناسب اندام کمک می کند به راحتی در کنار سفره غذایی خانواده وزن کم کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه کاربران
مطالب مرتبط