برای دریافت مشاوره کاهش وزن تماس بگیرید
برای دریافت مشاوره کاهش وزن تماس بگیرید
چاقی صورت

بهترین راه‌ها برای چاقی صورت ( پرکردن صورت)

یکی از مشکلات بسیار رایج، لاغری صورت است. برخی افراد با وجود اضافه وزن، صورت لاغری دارند، برخی از ابتدا صورتشان لاغر است و برخی نیز نگران لاغری صورت در حین رژیم غذایی‌اند. اما برای اینکه صورتمان چاق شود چه باید بکنیم؟ یا چکار کنیم که صورتمان در رژیم لاغری نشود؟ مواردی که در ادامه عنوان شده‌اند به شما کمک می‌کند تا چاقی صورت خود را تضمین کنید و پوست صورت شما در رژیم شل نشود.

چاقی صورت

رژیم غذایی برای چاق شدن صورت

اگر بیش از اندازه لاغر هستید، قبل از هر چیز باید بدانید که وقتی یک فرد وزن اضافه می‌کند، می‌تواند وزن صورت خود به خود  افزایش پیدا می‌کند. اگر وزن بسیار کمی دارید، بدانید که با داشتن رژیمی که باعث چاق شدن شما می‌شود، باید این مشکل قرار دادن صورت خود را نیز حل کنید.

برای افزایش وزن بدن، باید کالری بیشتری نسبت به کالری مصرفی روزانه مصرف کنید. همچنین لازم به یادآوری است که اگر بدن شما بنا به هردلیلی دچار ورم شده‌باشد، با احتباس مایعات، صورت شما نیز چاق‌تر به نظر می‌رسد. اگر غذا‌های غنی از سدیم زیاد مصرف کنید، متوجه خواهید شد که روز بعد بدن شما پف کرده و وزن بدن شما بیشتر خواهد شد.

چگونه صورت خود را چاق کنیم؟

موارد زیر به شما کمک می‌کند تا گونه‌های خود را برجسته کنید، پوست صافی داشته باشید و صورت شما پرتر به نظر برسد.

چاقی صورت با سیب

بسیاری از مردم بر این باورند که به دلیل داشتن آنتی اکسیدان‌ها و ویتأمین‌های A، B و C، سیب باید به طور منظم مصرف شود تا از آسیب بافتی و افتادگی گونه‌ها جلوگیری شود. برخی ادعا می‌کنند که کلاژن و الاستین موجود در سیب باعث می‌شود پوست شما نرم و صاف به نظر برسد.

به‌علاوه، جایگزین کردن میان‌وعده‌های کم‌مغذی مانند چیپس به جای سیب یا مرکبات غنی از ویتأمین ممکن است بیشتر از پوست شما مفید باشد.

گلیسیرین و گلاب را به پوست خود بمالید

ترکیب نصف و نیمه گلاب و گلیسیرین که قبل از خواب روی گونه‌هایتان مالیده شود، پوست را تمیز و هیدراته نگه می‌دارد و ظاهری جوان را تقویت می‌کند. گلاب دارای خواص ضد التهابی است و حتی ممکن است اثرات ضد میکروبی داشته باشد.

عسل را به پوست خود بمالید

بسیاری بر این باورند که عسل به دلیل خاصیت مرطوب کنندگی و ضد باکتریایی که دارد می‌تواند ظاهری جوان روی گونه‌ها ایجاد کند. برخی پیشنهاد می‌کنند ماسکی از مقدار مساوی عسل و خمیر پاپایا تهیه کنید، اگر نه می‌توانید از خود عسل به تنهایی استفاده کنید. مخلوط را روی گونه‌های خود بمالید و ۱۰ دقیقه صبر کنید و سپس آن را با آب گرم بشویید.

عسل خام، در مقایسه با عسل تصفیه شده، ممکن است حاوی مقدار بیشتری از مواد مغذی سالم خود باشد که ممکن است در طول فرآوری از بین برود.

برای چاقی صورت عسل بخورید

برخی افراد پیشنهاد می‌کنند که خوردن عسل با کیفیت در روز، در کنار سایر مواد مغذی، آنتی‌اکسیدان‌هایی را که برای پوست مفید است، تأمین می‌کند. عسل سرشار از قند است، بنابراین بهتر است از آن در حد اعتدال و به عنوان جایگزینی برای سایر شیرین‌کننده‌ها استفاده شود.

عسل همچنین کالری بالایی دارد، با۶۴ کالری در ۱ قاشق غذاخوری (۲۱ گرم) و ممکن است به افزایش وزن کمک کند.

چاق فوری صورت با عسل

شیر را به پوست خود بمالید

بسیاری از مردم احساس می‌کنند که استفاده از شیر روی گونه‌ها باعث تمیزی و مرطوب شدن گونه‌ها می‌شود. زیرا شیر حاوی آب، چربی و پروتئین است.

شیر لبنیات حاوی اسید لاکتیک است که یک اسید آلفا هیدروکسی است. این اسید‌ها معمولاً در محصولات مراقبت از پوست استفاده می‌شوند. آنها می‌توانند رشد سلول‌های جدید را تحریک کرده و سلول‌های مرده پوست را حذف کنند.

پروتئین‌ها و اسید‌های آمینه موجود در شیر نیز ممکن است در بهبود بافت آسیب دیده نقش داشته باشند.

با این حال، برای تعیین اینکه آیا استفاده از شیر بر روی صورت شما یک شکل مؤثر از مراقبت از پوست است، به مطالعات بیشتری نیاز است. درباره فواید بالقوه استفاده از شیر بر روی پوست خود بیشتر بدانید.

برای چاقی صورت شیر بنوشید

خوردن و نوشیدن غذا‌های غنی از مواد مغذی و چربی‌های سالم ممکن است به افزایش وزن در صورت کمک کند. شیر حاوی بسیاری از مواد مغذی است که به سلامت پوست کمک می‌کند:

  • آمینو اسید
  • کلسیم
  • ریبوفلاوین (ویتأمین B۱۲)
  • پروتئین
  • ویتأمین‌های A و D
  • اسید لاکتیک

بسیاری از مردم نوشیدن روزانه شیر را به میزان متعادل برای سلامت پوست و حفظ چاقی صورت توصیه می‌کنند.

روغن را به پوست خود بمالید

 روغن‌های خاصی که روی پوست گونه‌ها استفاده می‌شود، پوست را مرطوب و غنی می‌کند. این ممکن است ظاهری گرد و سالم را تقویت کند. روغن‌های پیشنهادی عبارتند از:

  •  بادام، که دارای خواص نرم کنندگی و اسکلروز کنندگی برای بهبود چهره و رنگ پوست است.
  •  آووکادو که برای پوست‌های ترک خورده مفید است.
  •  نارگیل که در برابر اشعه ماوراء بنفش نیز محافظت می‌کند.
  •  زیتون که دارای خواص ضد التهابی است.

هنگام استفاده از هر محصول جدید روی پوست خود قبل از استفاده از آن در یک منطقه بزرگ، روی بخش کوچکی از پوست دست خود دچک کنید. برخی از روغن‌ها ممکن است برای افرادی که بیماری‌های پوستی خاصی مانند آکنه دارند، مناسب نباشند.

فواید آجیل و دانه‌ها برای چاقی صورت

مانند شیر، آجیل و دانه‌ها حاوی چربی‌های سالم هستند و ممکن است به افزایش وزن کمک کنند. خوردن غذا‌های پر کالری ممکن است به پر شدن طبیعی گونه‌های شما کمک کند. البته آجیل‌ها در جوانسازی پوست نیز نقش به سزایی دارند.

آب بیشتری بنوشید

نوشیدن یک لیوان آب قبل از غذا می‌تواند باعث شود که احساس سیری بیشتری داشته‌باشیم. این می‌تواند به کاهش کل کالری مصرفی فرد کمک کند. به همین دلیل، نوشیدن آب قبل از غذا می‌تواند منجر به کاهش وزن تدریجی شود.

هیدراتاسیون و کاهش وزن، مصرف آب نیز لیپولیز را تقویت می‌کند. لیپولیز زمانی اتفاق می‌افتد که بدن ذخایر چربی را به اسید‌های چرب تجزیه می‌کند که می‌تواند به عنوان انرژی از آن‌ها استفاده کند. استفاده از این ذخایر چربی کلید کاهش وزن است.

رژیم غذایی خود را اصلاح کنید

غذا‌های فرآوری شده بیشتر از غذا‌های کامل حاوی کالری، نمک و شکر هستند. کربوهیدرات‌های تصفیه شده گروهی از غذا‌های بسیار فرآوری شده با غلات هستند. در طی فرآوری، این غذا‌ها فیبر و مواد مغذی خود را از دست می‌دهند. در نتیجه کالری خالی بالایی دارند.

کربوهیدرات‌های تصفیه شده همچنین می‌توانند باعث افزایش سریع قند خون شوند که ممکن است فرد را به پرخوری تشویق کند. نمونه‌هایی از غذا‌های کربوهیدرات تصفیه شده عبارتند از:

  1. پاستا
  2. برنج سفید
  3. نان سفید
  4. ساکارز
  5. شربت‌ها و فراستینگ‌ها
  6. اکثر غلات صبحانه
  7. محصولات کم چرب

در بیشتر موارد، افراد می‌توانند جایگزین‌های معقولی برای غذا‌های بیش از حد فرآوری شده و کربوهیدرات‌های تصفیه شده پیدا کنند. یک فرد می‌تواند کالری دریافتی خود را کاهش دهد و مقدار مواد مغذی مصرفی خود را با خوردن غذا‌های کامل تازه افزایش دهد.

هنگامی که با ورزش ترکیب می‌شود، یک رژیم غذایی سالم و متعادل ممکن است به افراد کمک کند چربی اضافی صورت و بدن را از بین ببرند.

مصرف نمک را کاهش دهید

رژیم‌های غذایی سرشار از نمک باعث می‌شود بدن آب را در خود نگه‌دارد و باعث تورم و پف در قسمت‌های مختلف بدن از جمله صورت شود. این ممکن است توهم چربی اضافی صورت را ایجاد کند.

افرادی که مشکوک هستند نسبت به احتباس مایعات حساس هستند باید سعی کنند غذا‌هایی با محتوای نمک بالا را محدود کنند. این شامل اکثر وعده‌های غذایی و میان وعده‌های فرآوری شده است. تهیه غذا و میان وعده در خانه به افراد کنترل بیشتری بر میزان نمک در رژیم غذایی خود می‌دهد. همانطور که بدن از نگه داشتن مایعات خودداری می‌کند، صورت باید لاغرتر به نظر برسد.

چاقی صورت با سیب

چگونه از لاغری صورت در هنگام رژیم غذایی جلوگیری کنیم؟

رژیم گرفته‌اید و نگرانید صورت شما بریزد؟ پوست شما شل شود و یا زیر چشم‌های شما گود برود؟ برای جلوگیری از این موارد باید توجه داشته باشید که رژیم غذایی نه تنها کالری دریافتی روزانه را کاهش می‌دهد بلکه اگر در مدت زمان طولانی‌تری یا هر از گاهی گرسنه بمانید و رژیم غذایی خود را به شدت تغییر دهید، این خطر وجود دارد که ارگانیسم دیگر به اندازه کافی با مواد مغذی مهم تأمین نشود. عواقب آن را می‌توان در مو‌های کدر، بی‌جان، ناخن‌های شکننده یا رنگ‌های ضعیف و گونه‌های فرورفته مشاهده کرد.

اگر پوست دیگر با مواد مغذی و رطوبت کافی از داخل تأمین نشود، بر تولید کلاژن و سلامت پوست تأثیر می‌گذارد. پوست به وضوح خاصیت ارتجاعی خود را از دست می‌دهد، تمایل به ایجاد چین و خطوط بیانی و افتادگی دارد (به ویژه در ناحیه گونه و دهان و زیر چشم). در این صورت چهره نه تنها به طرز چشمگیری رنگ پریده و بیمارگونه به نظر می‌رسد، بلکه شما بسیار مسن‌تر از آنچه هستید نیز به نظر می‌رسید.

کسانی که تصمیم به رژیم گرفته‌اند، رژیم غذایی خود راباید به طور گسترده با مفاهیم مختلف رژیم غذایی از قبل برخورد کند و در صورت لزوم، برنامه غذایی مربوطه را با مواد مغذی مناسب پوست تکمیل کند. علاوه بر رطوبت زیاد، پروتئین‌ها و اسید‌های چرب ضروری برای داشتن پوستی سالم ضروری هستند.

کربوهیدرات‌ها نیز تا حدی ضروری هستند. هر سه به کوچکترین مولکول‌ها متابولیزه می‌شوند که به عنوان بلوک‌های سازنده بافت همبند عمل می‌کنند. علاوه بر این، به اصطلاح لیپید‌های مانع که سطح پوست را انعطاف‌پذیر نگه می‌دارند و از آن محافظت می‌کنند، از چربی تشکیل شده‌اند. برای پوستی سفت، چاق و بدون چین و چروک، رژیم غذایی نه تنها باید سرشار از ویتأمین باشد، بلکه باید تأمین اولیه پروتئین و اسید‌های چرب ضروری را نیز تضمین کند.

تقویت پوست از درون:

علاوه بر این، محصولات مخصوص زیبایی و مکمل‌های غذایی می‌توانند پوست را از درون در طول رژیم تقویت کنند. محصولات با محتوای کلاژن بالا به ویژه توصیه می‌شود، اما اسید هیالورونیک، بیوتین، سلنیوم، روی و ویتأمین‌های C، E و B نیز از داخل پوست را تقویت می‌کنند. برای همین مصرف مواد غذایی زیر توصیه می‌شود:

  • انواع توت
  • بلغور جودوسر
  • ماهی سالمون
  • تخم مرغ
  • آجیل
  • کلم بروکلی
چاق شدن صورت با شیر

یوگای صورت برای رفع گودی و چین و چروک

یکی از تکنیک‌های طبیعی برای چاق شدن سریع صورت، به اصطلاح یوگای صورت است. این یک ورزش ملایم صورت است که گردش خون را در گونه‌ها تحریک می‌کند و پوست را درخشان‌تر و پر می‌کند، حتی اگر هیچ پوست یا چربی جدیدی روی صورت وجود نداشته باشد. برای گونه‌های گردتر می‌توانید این تمرین را هر روز انجام دهید.

روش کار به این صورت است:

باید روی صندلی بنشینید و پشت خود را صاف کنید، تیغه های‌شانه خود را پایین بیاورید و‌شانه‌های خود را شل کنید تا این ناحیه از بدن کمترین تنش ممکن را داشته باشد. همچنین قفسه سینه باید باز باشد.

 کمی دهان خود را باز کنید و تصور کنید که در حال گفتگوی عادی با شخص دیگری با صدای کم تا متوسط هستید. دهان باید در موقعیتی که معمولاً هنگام صحبت با کسی انجام می‌دهید باز باشد. در این مرحله، هم لب پایین و هم لب بالا باید به سمت داخل تا شوند تا ردیف اول دندان‌ها را بپوشانند.

گوشه‌های دهان را بیرون بکشید و آن‌ها را تا حد امکان به دندان مولر نزدیک کنید. گوشه‌ها باید در همان جهت و در همان سطح یا موقعیت عمودی صورت جمع شوند. گونه نیز باید کمی به جلو خم شود.

بنابراین مرحله بعدی این است که موقعیت را برای ۹۰ ثانیه نگه دارید. باید احساس کنید که عضلات گونه و دهانتان کشیده می‌شود. پس از این مدت، به آرامی به حالت عادی صورت برگردید. 

آیا افزایش چربی یا عضله به داشتن گونه های چاق کمک می‌کند؟

بله ، افزایش چربی یا عضله بر ویژگی های صورت شما تأثیر می‌گذارد . چربی بدن تقریباً 9 درصد از فرم صورت ما را تشکیل می دهد.  شاخص توده بدنی (BMI) بر شکل صورت ما تأثیر می گذارد.

شیر را با عسل برای چاقی صورت خوب است؟

شیر سرشار از اسیدهای آمینه و پروتئین است و عسل نیز کالری بالایی دارد. نوشیدن شیر و عسل به طور منظم می‌تواند به افزایش وزن شما کمک کند و گونه های چاق را به شما بدهد.  همچنین می‌توانید از ماسک‌های عسل برای داشتن صورت هیدراته، حجیم و گونه‌های پرتر استفاده کنید

دانه شنبلیله برای چاق شدن صورت خوب است؟

پوست کم آب رنگ پریده به نظر می‌رسد و همچنین می‌تواند با خطوط ریز افتاده به نظر برسد . بنابراین، باید 
روزانه حداقل 8 لیوان آب بنوشید تا پوست خود را هیدراته و حجیم نگه دارید. ممکن است به شما کمک کند گونه های پرتر داشته باشید.

نتایج دوره:

مصاحبه با تعدادی از قهرمانان کاهش وزن ما رو ببینید و با تجربه اونا کاهش وزن سریعتری رو تجربه کنید.

نویسنده تیم تحقیقاتی اندام برتر

گروه تخصصی کاهش وزن اندام برتر، ارائه دهنده متد اختصاصی کاهش وزن ریشه ای است که به همه علاقمندان به تناسب اندام کمک می کند به راحتی در کنار سفره غذایی خانواده وزن کم کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه کاربران
مطالب مرتبط