برای دریافت مشاوره کاهش وزن تماس بگیرید
برای دریافت مشاوره کاهش وزن تماس بگیرید
قرص هزال

قرص هزال : نحوه مصرف و خواص

قرص هزال یک مکمل  چربی است که به افرادی که در حال کاهش وزن هستند کمک می‌کند تا زودتر چربی‌های خود را از دست بدهند. ازآنجایی‌که این قرص کاملاً گیاهی است، عوارض کمی دارد و عوارض آن تنها مربوط به حساسیت‌های است که ممکن است به نوع گیاه موجود در آن مرتبط شود. از دیگر مزایای این قرص این است که مسهل نیست و باعث دفع مواد مغذی در بدن نیز نمی‌شود.

قرص لاغری هزال با خاصیت آرامش‌بخشی که دارد باعث می‌شود تا جلوی پرخوری عصبی و استرسی گرفته شود و همچنین  کاهش اشتها و جلوگیری از جذب قند و چربی‌ به کاهش وزن کمک می‌کند. اگر به‌تازگی یک رژیم غذایی را شروع کرده‌اید و یا می‌خواهید از این قرص لاغری استفاده کنید، محتوای این مقاله می‌تواند راهنمای خوبی برای شما باشد.

قرص لاغری هزال

ترکیبات قرص لاغری هزال چیست؟

برای ساخت قرص لاغری هزال از ترکیب گیاه زیره سیاه، زنیان، سداب، بوره ارمنی، مرزنجوش، رازیانه، و اشق استفاده شده است.  ترکیب این گیاهان  باعث ایجاد  خواص چربی‌سوزی و در نتیجه کاهش وزن می‌شود.

البته به جز گیاهانی که نام‌برده شد  در این قرص از  کارواکرول، تیمول، لیمونن، منتول، آنتول و لینالیل استات در ترکیب آن استفاده شده است که  از جمله مواد شیمیایی مؤثر در قرص هزال هستند. بااین‌وجود ترکیب مؤثر در لاغری در نتیجه خواص گیاهانی که نام بردیم ایجاد می‌شود.

قرص لاغری هزال چگونه باعث کاهش وزن و ازبین‌رفتن چربی اضافه می‌شود؟

شرکت تولیدکننده قرص لاغری هزال سینا فرآور است و یک قرص تولید داخل برای لاغری است که استانداردهای موجود برای کسب مجوز را گذرانده است. به همین جهت بسیاری از افراد مصرف این قرص را توصیه می‌کنند. بااین‌وجود بهتر است قبل از مصرف هر قرصی با متخصص تغذیه خود مشورت کنید.

برخی از گیاهانی که در ساخت قرص هزال استفاده شده‌اند،  خواص خواب‌آور و آرامش‌بخش دارند. همین خاصیت به کاهش وزن کمک می‌کنند، مخصوصاً به افرادی که دچار پرخوری عصبی هستند. ‌

همان‌طور که در بالا نیز اشاره کردیم،  ترکیب گیاهان دارویی  به کاهش میزان جذب قند، دفع مؤثر چربی‌ها و کم‌کردن اشتها بسیار کمک می‌کند. این تأثیر نه‌تنها باعث می‌شود که یک فرد به‌تناسب اندام برسد، بلکه به درمان برخی بیماری‌ها نیز کمک می‌کند، از جمله:

  • درمان کبد چرب
  • تنبلی معده
  • کاهش کلسترول و تری گلیسیرید خون

 نکته مثبت دیگری که درمورد قرص هزال وجود دارد این است که  بر خلاف برخی از داروهای لاغری که باعث  دفع ویتامین‌ها و مواد مغذی بدن می‌شوند، ترکیبات  گیاهی موجود در قرص هزال تأمین‌کننده برخی ویتامین‌ها و مواد مغذی مفید برای بدن هستند.

نحوه مصرف قرص لاغری هزال

 در اینجا نیز تأکید می‌کنیم باوجوداینکه این قرص گیاهی است، بهتر است قبل مصرف با پزشک یا متخصص تغذیه خود مشورت کنید.  در صورت کسب اجازه، می‌توانید روزانه 1 عدد نیم ساعت قبل از ناهار و شام میل کنید.

نکته دیگری که در اینجا بهتر است به آن اشاره کنیم این است که هریک از گیاهان به کار برده شده در این قرص می‌توانند برای افراد خاصی ایجاد حساسیت یا عارضه کنند. بهتر است قبل مصرف چک کنید که نسبت به گیاهان استفاده شده در قرص هزال حساسیتی نداشته باشید.

قرص لاغری هزال در دوران شیردهی

 به جز اینکه حساسیت خود نسبت به گیاهان به‌کاررفته را چک کنید، هیچ منع مصرفی برای عموم ندارد اما مصرف آن در زمان حاملگی و شیردهی استفاده از آن ممنوع است.

گیاهان دارویی قرص هزال

 گیاهان موجود در قرص هزال چه خواصی دارند؟

در این قسمت خواص گیاهانی که پایه ساخت قرص هزال را تشکیل داده‌اند، آورد شده است:

زیره سیاه

دانه‌های زیره سیاه و روغن آن که گاهی به طور گسترده در طب سنتی برای درمان انواع بیماری‌ها استفاده می‌شود و تأثیر مستقیم بر کاهش وزن دارد. سیاه دانه مشکلات گوارشی را تسکین می‌دهند. دانه‌ها و روغن آن برای التهاب استفاده می‌شود و برای کاهش علائم آسم و برونشیت و برای درمان آرتریت روماتوئید استفاده می‌شود. دانه‌ها دارای خواص ضدمیکروبی، ضد انگلی و ضدقارچی هستند و برخی از مطالعات حیوانی سرکوب تومور را نشان داده‌اند. علاوه بر این، شواهدی وجود دارد که زیره سیاه ممکن است در برابر دیابت و فشارخون بالا مؤثر باشد.

زنیان

به دلیل سطوح بالای تیمول، دانه‌های زنیان مدت‌هاست که در طب سنتی هندی برای فواید سلامتی آن استفاده می‌شود.  زنیان اثر ترمیم‌کننده و نشاط‌آور دارد که به کاهش استرس کمک می‌کند. از زنیان برای بیماری‌هایی مانند سوزش سر دل، سوءهاضمه و مشکلات کلیوی و ریوی استفاده می‌شود. همچنین می‌توان آن را به‌صورت موضعی برای درمان مشکلات پوستی مانند آکنه  استفاده کرد.

سداب

یک گیاه دارویی است که قرن‌هاست برای درمان بیماری‌های مختلف استفاده می‌شود. گیاه سداب  خاصیت ضد اسپاسم دارد و برای درمان سرفه، قولنج و نفخ شکم کاربرد دارد. از سایر خواص آن می‌توان به ازبین‌برنده انگل روده، کاهنده فشارخون، تنظیم‌کننده کار قلب و جلوگیری از سردرد اشاره کرد.

برگ  گیاه سداب  برای درمان سیاتیک، سردرد، درد قفسه سینه عضلانی، برونشیت، آرتریت استفاده می‌شود و روغن آن خاصیت ضد استفراغی دارد.

مرزنجوش

گل و برگ و روغن مرزنجوش همگی دارای خواص دارویی هستند. مرزنجوش دارای گیاهی مؤثر در کاهش وزن است. چای تهیه شده از برگ یا گل برای آبریزش بینی و سرماخوردگی در نوزادان و کودکان نوپا، سرفه‌های خشک و تحریک‌کننده، تورم بینی و گلو و درد گوش استفاده می‌شود.

چای مرزنجوش همچنین برای مشکلات گوارشی مختلف از جمله بیماری کبد، سنگ کیسه صفرا، گاز روده و گرفتگی معده استفاده می‌شود.

برخی از زنان از چای مرزنجوش برای تسکین علائم یائسگی، درمان نوسانات خلقی مربوط به دوره‌های قاعدگی، شروع قاعدگی و افزایش جریان شیر مادر استفاده می‌کنند.

از دیگر کاربردها می‌توان به درمان دیابت، مشکلات خواب، اسپاسم عضلانی، سردرد، رگ‌به‌رگ شدن، کبودی و کمردرد اشاره کرد. همچنین به‌عنوان “مقوی اعصاب” و “قوی قلب” و برای تقویت گردش خون بهتر استفاده می‌شود.

روغن مرزنجوش برای سرفه، شکایات کیسه صفرا، گرفتگی معده و اختلالات گوارشی، افسردگی، سرگیجه، میگرن، سردردهای عصبی، دردهای عصبی، فلج، سرفه، آبریزش بینی استفاده می‌شود.

رازیانه

سرشار از آنتی‌اکسیدان‌هایی است که با رادیکال‌های آزاد مبارزه می‌کند، همچنین استرس اکسیداتیو را در بدن کاهش می‌دهد که می‌تواند باعث دیابت و بیماری‌هایی مانند چاقی شود. با فواید متعدد سلامتی علاوه بر کاهش وزن، مصرف منظم دانه‌های رازیانه از هر نظر مفید است.

رازیانه حاوی بسیاری از مواد مغذی است. یک فنجان رازیانه حدود 14 درصد از ارزش روزانه شما را برای ویتامین C تأمین می‌کند. همچنین منبع خوبی از پتاسیم و فیبر است که هر دو ممکن است سلامت کلی قلب و عروق را بهبود بخشند. ترکیب آنتول که مسئول بوی متمایز رازیانه است نیز فوایدی دارد. به دلیل توانایی آن در سرکوب سلول‌های سرطانی و همچنین کاهش التهاب در مناطقی مانند لثه موردمطالعه قرار گرفته است.

قرص لاغری هزال در دوران بارداری و شیردهی ضرر دارد؟

بله. به طور کل بهتر است در زمان بارداری و شیردهی از هیچ قرص لاغری استفاده نکنید.

قرص هزال گیاهی است؟

 برای ساخت  قرص لاغری هزال از ترکیب گیاه زیره سیاه، زنیان، سداب، بوره ارمنی، مرزنجوش، رازیانه، و اشق استفاده شده است. اما برخی مواد شیمیایی نیز در ترکیب آن دیده می‌شود.

آیا مصرف قرص هزال ضرر دارد؟

قرص هزال ضرری ایجاد نمی‌کند مگر برای زنان شیرده یا باردار و یا در افرادی که به برخی از گیاهان موجود در آن حساسیت داشته باشند. قبل از مصرف هر دارویی توصیه می‌شود تا مواد موجود در ترکیبات آن را چک کنید.

نتایج دوره:

مصاحبه با تعدادی از قهرمانان کاهش وزن ما رو ببینید و با تجربه اونا کاهش وزن سریعتری رو تجربه کنید.

نویسنده تیم تحقیقاتی اندام برتر

گروه تخصصی کاهش وزن اندام برتر، ارائه دهنده متد اختصاصی کاهش وزن ریشه ای است که به همه علاقمندان به تناسب اندام کمک می کند به راحتی در کنار سفره غذایی خانواده وزن کم کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه کاربران

کی استفاده کرده؟؟

16 اسفند 1402 پاسخ
مطالب مرتبط