برای دریافت مشاوره کاهش وزن تماس بگیرید
برای دریافت مشاوره کاهش وزن تماس بگیرید
خواص کندر و سلامتی

خواص کندر و سلامتی

کندر از رزین درخت Boswellia ساخته می‌شود. این درخت معمولاً در مناطق خشک و کوهستانی هند، آفریقا و خاورمیانه می‌روید. همچنین کندر بوی چوبی و تند دارد و می‌توان آن را استنشاق کرد، از طریق پوست جذب کرد یا به عنوان مکمل مصرف کرد. این گیاه که در طب سنتی آیورودا استفاده می‌شود، به نظر می‌رسد فواید سلامتی خاصی دارد، از بهبود آرتریت (التهاب مفصل) تا کاهش آسم و سلامت دهان و دندان. حتی می‌تواند به مبارزه با انواع خاصی از سرطان کمک کند. ما در این مقاله به بررسی خواص کندر پرداخته ایم؛ پس با ما تا پایان این مقاله همراه باشید.

خواص کندر

تولید کندر

کندر به طور سنتی از درخت کندر استخراج می‌شود. برای انجام این کار، شاخه‌های گیاه به طور جداگانه بریده می‌شوند. سپس یک ماده چسبنده به عنوان رزین طبیعی از سطوح بریده شده می‌چکد. این رزین طبیعی چسبنده است و در هوای آزاد خشک می‌شود. رزین معمولی کندر را تشکیل می‌دهد. تولید کندر چندین ماه طول می‌کشد. مقدار تولید کندر به سن و شرایط درخت بستگی دارد و به طور معمول هر درخت، 3 تا 10 کیلوگرم کندر تولید می‌کند.

خواص شگفت انگیز کندر

در این قسمت به بررسی انواع خواص کندر پرداخته‌ایم. این خواص عبارتند از:

کاهش واکنش های استرس و احساسات منفی

اسانس کندر می‌تواند با کاهش خواب و حفظ ظرفیت آنتی‌اکسیدانی با اثر استرس مقابله کند؛ بنابراین می‌تواند در کاهش استرس مفید باشد.

بهبود بیماری آرتروز

کندر دارای اثرات ضد التهابی است که می‌تواند به کاهش التهاب مفاصل ناشی از آرتروز کمک کند. محققان بر این باورند که کندر می‌تواند از آزاد شدن ترکیباتی که باعث التهاب می‌شوند، جلوگیری کند.

کمک به مبارزه با سرطان و مقابله با عوارض جانبی شیمی درمانی

مطالعات نشان می‌دهد که اسیدهای بوسولیک موجود در کندر می‌تواند از گسترش سلول‌های سرطانی جلوگیری کند. هم چنین نشان می‌دهد که کندر می‌تواند با سلول‌های سرطان سینه، پروستات، لوزالمعده، پوست و روده بزرگ مبارزه کند.

بهبود عملکرد روده

مطالعه‌ی انجام شده در این زمینه نشان داده است که قرص‌های 250 میلی گرمی کندر که روزانه به مدت 6 ماه مصرف می‌شود، علائم را در افراد مبتلا به IBS (نوعی اختلال روده) بهبود می‌بخشد. این رزین به ویژه در کاهش علائم کولیت اولسراتیو، که یکی از بیماری‌های التهابی اصلی روده است، مؤثر واقع می‌شود.

محافظت از پوست و جلوگیری از علائم پیری

کندر برای جوانسازی پوست آسیب دیده به عنوان یک روغن شفابخش شناخته شده است. همچنین برای کاهش ظاهر علائم کشش و پیری پوست مفید است.

حافظه را بهبود می‌بخشد!

گیاه کندر سرشار از سسکی‌ترپن است که سیستم لیمبیک مغز را تحریک و اکسیژن تولید می‌کند. در نتیجه، مغز ما بهتر پردازش می‌کند، حفظ حافظه ما بهبود پیدا می‌کند.

کمک به سلامت دهان و دندان

اسید بوسولیک‌های تولید شده توسط کندر دارای خواص ضدباکتریایی قوی هستند که می‌تواند به پیشگیری و درمان عفونت‌های دهان و دندان کمک کند.

خواص شگفت انگیز کندر

نحوه  اثر بخشی کندر

کندر دارای اسیدهای بوسولیک ضروری بسیار قدرتمندی است که آنزیمی را که مسئول فرآیندهای التهابی در بدن است را می‌توانند مهار کند. بنابراین واکنش‌های التهابی را کاهش می‌دهد و در‌نتیجه از ایجاد تب و درد جلوگیری می‌کنند.

کندر و بیماری ام اس

در یک مطالعه آزمایشی، محققان هامبورگ در بررسی 28 بیمار مبتلا به ام اس با کندر درمان کردند و معلوم شد که اثر ضدالتهابی آن، بسیار بیش‌تر از آن چیزی است که قبلاً فکر می‌کردند. پزشکان با استفاده از تصویربرداری رزونانس مغناطیسی (MRI)، تأثیر کندر را بر روی مغز افراد بیمار بررسی کردند. آن‌ها مشاهده کردند که علائم التهابی به میزان قابل توجهی در مغز بیماران ام اسی، بعد از مصرف کندر کاهش یافته بود.

کندر در بیماران ام اس مانند کورتیزون عمل می‌کند. بیماران ام اس معمولا کورتیزون مصرف می‌کنند تا علائم حاد ناشی از بیماری خود را کاهش دهند. مصرف کندر تا حدی برای این بیماران مناسب است و علائم آن‌ها را کاهش می‌دهد.

آیا کندر عوارض دارد؟

در برخی از موارد می‌توان گفت بله. برخی از مطالعات شواهدی از عوارض نامطلوب (عوارض جانبی) مانند حالت تهوع، رفلاکس اسید معده (بازگشت محتویات معده به مری) و واکنش‌های آلرژیک هنگام مصرف عصاره کندر ارائه می‌دهند. عصاره کندر می‌تواند با انواع برخی از داروها تداخل داشته باشد. همچنین در صورت مصرف داروهای ضد انعقاد مانند وارفارین نباید از محصولات کندر استفاده کنید. بنابراین ضروری است قبل از مصرف، با پزشک مشورت کنید یا از داروخانه سوال کنید که آیا به طور منظم می‌توانید از کندر استفاده کنید یا خیر.

کندر را چگونه مصرف کنیم؟

روغن کندر را می‌توانید از طریق استنشاق و یا برای جذب بیشتر، آن را روی پوست بمالید. همچنین می‌توانید با روغن‌هایی مانند روغن نارگیل یا روغن جوجوبا مخلوط کنید. مقدار کمی از روغن کندر، تاثیر زیادی دارد و نباید به مقدار زیاد مصرف شود؛ زیرا می‌تواند سمی باشد.

جویدن کندر چه خواصی دارد؟

جویدن کندر ذهن را شاداب می‌کند، گردش خون مغزی را تقویت می‌کند و تفکر شفاف و متعادل را تقویت می‌کند. کندر قدرت و کیفیت صدا را بهبود می‌بخشد.

کندر را از چه مکان هایی تهیه کنیم؟

 کندر را می‌توانید از عطاری‌ها و فروشگاه‌های آنلاین خریداری کنید.

نتایج دوره:

مصاحبه با تعدادی از قهرمانان کاهش وزن ما رو ببینید و با تجربه اونا کاهش وزن سریعتری رو تجربه کنید.

نویسنده تیم تحقیقاتی اندام برتر

گروه تخصصی کاهش وزن اندام برتر، ارائه دهنده متد اختصاصی کاهش وزن ریشه ای است که به همه علاقمندان به تناسب اندام کمک می کند به راحتی در کنار سفره غذایی خانواده وزن کم کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه کاربران
مطالب مرتبط