برای دریافت مشاوره کاهش وزن تماس بگیرید
برای دریافت مشاوره کاهش وزن تماس بگیرید
جو دو سر برای لاغری

جو دوسر برای لاغری

بلغور جو دوسر یک غذای محبوب برای افرادی است که می‌خواهند وزن کم کنند و غذای سالم بخورند. جو دوسر برای لاغری بسیار مناسب است؛ زیرا به دلیل خاصیت سیرکنندگی به کاهش وزن کمک می‌کند. علاوه بر این، به لطف محتوای معدنی غنی آن، فواید بسیاری از مراقبت از پوست گرفته تا متعادل نگه داشتن قند خون را به همراه دارد. در کنار تمام فوایدی که به همراه دارد، می‌توان گفت که یک غله خوشمزه نیز هست. در این مقاله که برای شما آماده کرده‌ایم، دستور العمل‌های عالی وجود دارد که می‌توانید با بلغور جو دوسر درست کنید.

جو دوسر برای لاغری

بلغور جو دوسر از سبوس جو دوسر، یعنی از سر گیاه به دست می‌آید. پس از تمیز شدن سبوس، خشک شده، خرد شده و خوراکی می‌شود. اگرچه بلغور جو دوسر به دلیل خاصیت سیرکنندگی‌اش شناخته شده است، اما سرشار از ویتأمین است. فیبر‌های موجود در آن به بدن اجازه می‌دهد تا خود را تجدید کند. همچنین لازم به ذکر است که جو دو سر سرشار از مواد معدنی مانند منیزیم، سلنیوم، فولات ، پتاسیم و همچنین ویتأمین‌های B1، B2،  B6 است.

جو دوسر چگونه به کاهش وزن کمک می‌کند؟

همانطور که گفته شد بلغور جو دوسر ساختار فیبری دارد. میزان سیری بسیار بالاست و زمانی که بین وعده‌های غذایی مصرف شود، احساس گرسنگی را به طور جدی سرکوب می‌کند. همچنین شناخته شده است که تا حد زیادی هوس شیرینی را کاهش می‌دهد. به دلیل داشتن مواد معدنی، با ترشح اندورفین از هوس‌های بیش از حد معروف به بحران شیرین جلوگیری می‌کند. همچنین به متابولیسم کمک می‌کند تا به روشی برای کاهش وزن کار کند، زیرا تضمین می‌کند که قند خون در تعادل نگه داشته شود و غدد تیروئید به درستی کار کنند.

بلغور جو دوسر چند کالری دارد؟ 

مناسب ترین زمان برای مصرف بلغور جو دو سر صبحانه است؛ زیرا شما را برای مدت طولانی سیر نگه می‌دارد و می‌تواند 3 یا 4 کیلو کاهش وزن در یک ماه ایجاد کند. می‌توانیم با حفظ تعادل کالری دریافتی با توجه به‌ مقدار بلغور جو دوسر میزان کالری زیر را برای آن در نظر بگیریم:

1 قاشق غذاخوری (10 گرم) بلغور جو دوسر: 37 کیلوکالری

1 قاشق غذاخوری پر (15 گرم) بلغور جو دوسر: 56 کیلوکالری

یک فنجان (60 گرم) بلغور جو دوسر: 222 کیلوکالری

یک کاسه متوسط ​​ (100 گرم) بلغور

1 فنجان (200 میلی‌لیتر) بلغور جو دوسر: 259 کیلوکالری

100 گرم بلغور جو دوسر: 370 کیلوکالری

جو دوسر برای لاغری

چگونه بلغور جو دوسر مصرف کنیم؟

بلغور جو دوسر بهترین انتخاب برای صبحانه و میان‌وعده است. همچنین هضم و مصرف آن بسیار آسان است. با روش‌های زیر می‌توانید بلغور جو را به یک غذای خوشمزه و سالم تبدیل کنید.

اگر رژیم دارید و نیاز به مصرف شیرینی دارید، جو دوسر را با شیر بپزید، این روش برای شما ایده‌آل است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که جو دو سر را در شیر خیس کنید و بپزید تا نرم شوند. می‌توانید با اضافه کردن ملاس، پوست سیب، دارچین یا کاکائو آن را طعم‌دار کنید. وقتی آن را در بشقاب می‌برید، می‌توانید آن را با تزئین میوه مصرف کنید.

 اگر می‌خواهید بلغور جو دوسر را سرد مصرف کنید، می‌توانید آن را در یخچال نگهداری کنید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که بلغور جو دوسر را در همان شیشه شیر قرار دهید و درب آن را ببندید و بگذارید که یک شب بماند. جو دوسر شیر را جذب کرده و خوراکی می‌شود. می‌توانید بلغور جو دوسری را که یک شب است در یخچال نگهداری کرده‌اید با اضافه کردن میوه، کلوچه، ملاس، دارچین یا کاکائو طعم‌دار کنید. علاوه بر این، این مخلوط برای مصرف در محل کار نیز مناسب است.

نتایج دوره:

مصاحبه با تعدادی از قهرمانان کاهش وزن ما رو ببینید و با تجربه اونا کاهش وزن سریعتری رو تجربه کنید.

نویسنده تیم تحقیقاتی اندام برتر

گروه تخصصی کاهش وزن اندام برتر، ارائه دهنده متد اختصاصی کاهش وزن ریشه ای است که به همه علاقمندان به تناسب اندام کمک می کند به راحتی در کنار سفره غذایی خانواده وزن کم کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه کاربران
مطالب مرتبط