برای دریافت مشاوره کاهش وزن تماس بگیرید
برای دریافت مشاوره کاهش وزن تماس بگیرید
معروف ترین رژِیم های لاغری

انواع رژیم های لاغری معروف دنیا که باید بشناسید!

شما می‌خواهید وزن کم کنید اما نمی‌دانید کدام رژیم را انتخاب کنید. رژیم‌های متعددی در سایت‌ها وجود دارند و همیشه سالم نیستند. به برخی از انواع رژیم های لاغری معروف دنیا، مخصوصا رژیم‌هایی که کالری بسیار کم دارند یا بر اساس حذف برخی مواد مغذی هستند، اعتماد نکنید. همیشه بهتر است به یک متخصص تغذیه مراجعه کنید و یک مسیر درمانی شخصی‌سازی شده کنید و رژیم مخصوص خود را داشته باشید.

رژیم‌های غذایی متعددی با اهداف بسیار متفاوت وجود دارد. در این بخش، انواع رژیم‌های لاغری معروف دنیا را برای شما معرفی می‌کنیم.

انواع رژیم‌های لاغری معروف دنیا

انواع رژیم های لاغری معروف دنیا و بهترین آن‌ها

در حقیقت، هیچ رژیم غذایی بهتر از سایرین وجود ندارد، همانطور که هیچ رژیم غذایی جهانی وجود ندارد. اگر نیاز دارید وزن کم کنید یا برعکس، وزن اضافه کنید، بهترین انتخاب این است که با یک متخصص یا گروه تناسب اندام در ارتباط باشید تا برنامه‌ای شخصی‌سازی شده را در اختیار شما قرار دهند که تمام جنبه‌های مهم زندگی شما را در نظر بگیرد: برای مثال اگر کم تحرک هستید یا زیاد ورزش میکنید، اگر تیروئیدتان کم یا پرکار است، اگر آلرژی یا عدم تحمل غذایی دارید، اگر غذا‌هایی وجود دارد که نمی‌توانید بخورید، و خیلی چیز‌های دیگر. فقط از این طریق می‌توانید رژیم غذایی کاملاً مناسب خودتان داشته باشید که از ظاهر و در عین حال سلامتی شما مراقبت می‌کند.

ما در مجموعه اندام برتر با برنامه منظم کاهش وزن و تثبیت وزن، هر آنچه که مناسب هر فرد است را در اختیار شما قرار می دهیم. با ما به راحتی می توانید به وزن دلخواه خود برسید.

انواع رژیم های لاغری معروف دنیا

در ادامه به بررسی رژیم های لاغری معروف دنیا خواهیم پرداخت:

رژیم مدیترانه‌ای

رژیم غذایی مدیترانه‌ای ستاره تمام رژیم‌های غذایی است، همچنین در سال ۲۰۱۰ به عنوان میراث فرهنگی ناملموس بشریت انتخاب شد. یک رژیم معمولی برای مردمان حاشیه دریای مدیترانه است،به ویژه در ایتالیا، و یک رژیم محدود‌کننده نیست، برعکس، یک رژیم غذایی بسیار متنوع است، البته با رعایت نسبت‌های معین. در این رژیم باید ۵۵٪ کالری متشکل از کربوهیدرات، ۱۵-۲۰٪ از پروتئین و ۲۵/۳۰٪ از چربی مصرف شود. علاوه بر این، استفاده از چربی‌های غیراشباع مانند روغن زیتون بر چربی‌های اشباع شده مانند کره ترجیح داده می شود.

رژیم غذایی DASH

رژیم غذایی دش نسخه جایگزین و سالم رژیم غذایی مدیترانه‌ای است و در سراسر جهان توسط جامعه علمی ترویج می‌شود. این رژیم برای مبارزه با فشار خون بالا و همچنین کلسترول بد و کاهش وزن طراحی شده است. بدیهی است که بر اساس کاهش سدیم، دشمن فشار خون بالا، و غذا‌های حاوی آن است که اجازه می‌دهد روزانه ۲ گرم در مقابل ۵ گرم مجاز سازمان بهداشت جهانی مصرف شود.

رژیم کتوژنیک

رژیم کتوژنیک یک رژیم غذایی کم‌کربوهیدرات نرموپروتئین است زیرا بر این اصل استوار است که قند‌ها را کاهش می‌دهد و به بدن اجازه می‌دهد ذخایر چربی را بسوزاند. این یک رژیم پیچیده است که باعث می‌شود بدن کتون‌ها را در جریان خون آزاد کند. انتقال از استفاده از گلوکز در گردش به تجزیه چربی‌های ذخیره شده به عنوان منبع انرژی معمولاً ۲-۴ روز با مصرف کمتر از ۲۰-۵۰ گرم کربوهیدرات در روز طول می‌کشد.

بهترین رژیم لاغری دنیا

رژیم اتکینز

رژیم اتکینز یک رژیم غذایی کم کربوهیدرات محبوب است که در دهه ۱۹۶۰ توسط متخصص قلب رابرت سی اتکینز توسعه یافت. ساختار آن در فاز‌های مختلف برای کاهش وزن است و هدف آن مصرف صحیح و متعادل تمام مواد مغذی است. طبق رژیم غذایی اتکینز، چاقی و مشکلات مربوط به سلامتی، مانند دیابت نوع ۲ و بیماری قلبی، از عوارض رژیم غذایی غربی کلاسیک کم چرب و پر کربوهیدرات است.

رژیم پلانک

رژیم پلانک یک روش علمی برای کاهش وزن نیست، بلکه یک رژیم غذایی با پروتئین بالا با یک برنامه ثابت است که وعده کاهش چندین کیلوگرم (۹ در دو هفته) را به دنبال یک منوی جهانی می‌دهد. پلانک با تمرکز زیاد روی پروتئین‌ها و قهوه که برای انرژی دادن به شما استفاده می‌شوند، تقریباً به طور کامل کربوهیدرات‌ها و فیبر را از بین می‌برد. این رژیمی است که متابولیسم را تغییر می‌دهد و بدون شک باعث کاهش وزن سریع می‌شود، اما خطرات متعددی برای سلامتی وجود دارد.

رژیم دوکان

پیر دوکان متخصص تغذیه است که روش لاغری را که نام خودش را دارد ابداع کرد. رژیم دوکان همه دیگر را از نظر شهرت کنار گذاشته است: در سال‌های ۲۰۱۰ و ۲۰۱۱، این رژیم غذایی با فاصله زیاد، به لطف موفقیتی که افراد مشهور از دنیای سرگرمی و فرهنگ به خود می‌بالیدند، پرطرفدارترین رژیم غذایی در جهان بود. رژیم غذایی پیشنهادی توسط پزشک فرانسوی شامل ۴ مرحله است:

  • دو تا برای کاهش وزن
  • ۲ برای تجمیع

کسانی که از رژیم غذایی پیروی می‌کنند، می‌توانند با انتخاب بر اساس معیار‌های دقیق، منوی غذایی خود را از فهرستی از ۱۰۰ خوراکی تهیه کنند که می‌توان آن‌ها را بدون محدودیت در مقدار و بدون افزایش وزن، حتی یک پوند مصرف کرد!

رژیم نوردیک 

رژیم نوردیک بر محصولات فصلی و ماهی‌های چرب تمرکز دارد. دانمارک و سوئد به‌عنوان شادترین مکان‌های روی زمین شناخته می‌شوند، اما بسیاری از مردم این کشور تغذیه سالم را نیز به عنوان راهی برای زندگی انتخاب کرده‌اند. مانند رژیم مدیترانه‌ای، رژیم نوردیک مصرف میوه‌ها، سبزیجات و غلات کامل محلی را ترویج می‌کند. ماهی‌های چرب مانند سالمون و شاه ماهی، سبزیجات ریشه دار و محصولات لبنی کم چرب هسته اصلی رژیم غذایی هستند.

مردم شمال اروپا از محصولات ارگانیک، فصلی و غذا‌های وحشی در صورت در دسترس بودن استفاده می‌کنند. یکی دیگر از تفاوت‌های عمده بین این دو رژیم غذایی این است که همانطور که رژیم مدیترانه‌ای پیشنهاد می‌کند، رژیم نوردیک استفاده از روغن کانولا را به جای روغن زیتون ترجیح می‌دهد.

رژیم ولومتریک

رژیم MIND

 برای این رژیم، رژیم غذایی مدیترانه و DASH برای تأخیر عصبی (MIND) ترکیب می‌شوند تا یک الگوی غذایی ایجاد کنند که بر سلامت مغز تمرکز دارد. 

 رژیم غذایی MIND برنامه غذایی دقیقی ندارد، اما در عوض خوردن ۱۰ غذای خاص با فواید سلامت مغز را تشویق می‌کند.  رژیم MIND در هفته،  شامل خوردن وعده های زیر است:

  • شش وعده یا بیشتر سبزیجات سبز رنگ
  • یک وعده سبزیجات غیر نشاسته‌ای
  • پنج وعده یا بیشتر آجیل

سایر غذا‌هایی که چندین بار در هفته آن را تشویق می‌کند عبارتند از:

  • انواع توت‌ها
  • لوبیا
  • روغن زیتون
  • غلات کامل
  • ماهی
  • طیور

رژیم ویت واچرز

با رژیم Weight Watchers شما هفته‌ای یک کیلو وزن کم می‌کنید (طبق تبلیغات). با تشکر از Weight Watchers، کسانی که می‌خواهند وزن کم کنند، آگاهی کاملاً متفاوتی از مواد غذایی ایجاد می‌کنند که باید رویکرد هر رژیم غذایی باشد. این رژیم غذایی برای همه زنان و مردان در هر سنی مناسب است. اشتغال به غذا به طور اجتناب ناپذیری به بخش مهمی از زندگی روزمره تبدیل می‌شود. فعالیت بدنی نیز یکی از جنبه‌های کلیدی رژیم غذایی است.

اجرای این رژیم بسیار آسان است، زیرا هیچ ممنوعیتی وجود ندارد و حتی گناهان کوچک قابل تحمل است. نقاط غذا بر اساس آخرین یافته‌های علمی به طور مداوم تنظیم می‌شود.

تغذیه سالم و ورزش به راحتی با هم ترکیب می‌شوند، جلسات گروهی هفتگی (که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید، اما مجبور نیستید! ) انگیزه را افزایش می‌دهد.

رژیم حجم سنجی یا ولومتریک

رژیم Volumetrics توسط باربارا رولز، پروفسور تغذیه دانشگاه پن استیت ایجاد شده است و قرار است به جای یک رژیم غذایی سخت، تغییر سبک زندگی طولانی مدت باشد.

برنامه غذایی برای تقویت کاهش وزن طراحی شده است و از شما می‌خواهد غذا‌های غنی از مواد مغذی کم کالری و پر آب را پر کنید. در عین حال، غذا‌های پر کالری مانند کوکی‌ها، آب نبات‌ها، آجیل‌ها، دانه‌ها و روغن‌ها را محدود می‌کند.

رژیم Volumetrics غذا‌ها را بر اساس تراکم کالری غذا به چهار دسته تقسیم می‌کند که با فرمولی که توسط رولز ایجاد می‌شود قابل محاسبه است. این دسته‌بندی‌ها عبارتند از:

 اول: شامل غذا‌هایی با چگالی بسیار کم کالری مانند میوه‌ها و سبزیجات بدون نشاسته، شیر بدون چربی و سوپ بر پایه آبگوشت

دوم: شامل غذا‌های کم کالری، مانند میوه‌ها و سبزیجات نشاسته‌ای، غلات، غلات صبحانه، گوشت کم چرب، حبوبات، و غذا‌های مخلوط کم چرب مانند فلفل قرمز

 سوم: شامل غذا‌هایی با کالری متوسط، مانند گوشت، پنیر، پیتزا، نان و بستنی

 چهارم: شامل غذا‌های پر کالری، مانند کراکر، چیپس، آب نبات شکلاتی، آجیل، کره و روغن

وعده‌های غذایی در رژیم حجمی عمدتاً از غذا‌های دسته یک و دو تشکیل شده است، با مقادیر محدودی غذا از دسته‌های سه و چهار. هیچ غذایی در رژیم Volumetrics کاملاً ممنوع نیست و ورزش حداقل ۳۰ تا ۶۰ دقیقه در روز توصیه می‌شود.

معروف ترین رژیم غذایی در جهان چیست؟

در بین محبوب ترین رژیم‌های دنیا، رژیم مدیترانه‌ای در صدر جدول است.رژیم مدیترانه ای نشان دهنده مدل تغذیه ای کامل از یک رژیم غذایی سالم و متعادل بدون خطرات سلامتی است.

نتایج دوره:

مصاحبه با تعدادی از قهرمانان کاهش وزن ما رو ببینید و با تجربه اونا کاهش وزن سریعتری رو تجربه کنید.

نویسنده تیم تحقیقاتی اندام برتر

گروه تخصصی کاهش وزن اندام برتر، ارائه دهنده متد اختصاصی کاهش وزن ریشه ای است که به همه علاقمندان به تناسب اندام کمک می کند به راحتی در کنار سفره غذایی خانواده وزن کم کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه کاربران
مطالب مرتبط