برای دریافت مشاوره کاهش وزن تماس بگیرید
برای دریافت مشاوره کاهش وزن تماس بگیرید
آیا مولتی ویتامین چاق می کند

آیا مولتی ویتامین چاق میکند؟

هدف مولتی ویتامین‌ها رفع کمبود ویتامین‌ها و مواد معدنی در بدن ما در مواقعی است که نمی‌توانیم به اندازه کافی غذا بخوریم. ما برای حفظ سلامت خود به 13 ویتامین نیاز داریم: A، C، D، E، K و هشت ویتامین B. به غیر از ویتامین D و ویتامین B3، بدن ما نمی‌تواند ویتامین دیگری را به تنهایی تولید کند. بنابراین، ما باید آنها را به عنوان غذا و مکمل‌های غذایی مصرف کنیم. مولتی ویتامین‌ها به عنوان مکمل‌های غذایی حاوی ویتامین‌ها و مواد معدنی مختلف هستند که در صورت استفاده صحیح می‌توانند مشکل کمبود ویتامین را برطرف کنند. به طور خلاصه، مولتی ویتامین‌ها می‌توانند قرص‌ها، کپسول‌ها یا پودرهایی باشند که می‌توانید به موازات یک رژیم غذایی سالم مصرف کنید تا اطمینان حاصل شود که تمام مکمل‌های مورد نیاز بدن خود را برای ارتقای سلامت بهتر تامین می‌کنید.

آیا مولتی ویتامین چاق میکند

آیا مولتی ویتامین باعث افزایش وزن می‌شود؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم که خیر. مولتی ویتامین‌ها نمی‌توانند به طور مستقیم وزن شما را افزایش دهند، زیرا کالری زیادی ندارند. از سوی دیگر، کمبود ویتامین‌ها می‌تواند منجر به اثرات نامطلوب وزن شود. یک مطالعه نشان داد زنانی که کمبود ویتامین D داشتند، در مقایسه با گروه مشابهی که مقدار ویتامین D سالمی در رژیم غذایی خود داشتند، بیشتر در معرض افزایش وزن بودند. از سوی دیگر، افرادی که کمبود ویتامین B12 دارند نیز امکان دارد پس از جبران این کمبود، دچار افزایش وزن شوند. افزایش وزن بعد از تعمین کمبود ویتامین B12 به این دلیل است که از دست دادن اشتها یکی از علائم کمبود ویتامین B12 است. هنگامی که سطوح این ویتامین نرمال شود، اشتها باز می‌‌شود.

فواید مصرف مولتی ویتامین چیست؟

ویتامین‌ها و مواد معدنی عملکردهای فیزیولوژیکی ضروری را تضمین می‌کنند.  برای مثال ویتامین B1 به متابولیسم مناسب انرژی‌بخش، عملکرد طبیعی سیستم عصبی و وضعیت ذهنی پایدار کمک می‌کند. ویتامین D که کمبود آن هنوز در بین مردم بسیار رایج است، به عملکرد طبیعی سیستم ایمنی و حفظ استخوان‌های سالم کمک می‌کند. روی، که عمدتاً در غذاهای دریایی و گوشت‌ها یافت می‌شود، به حفظ سلامت مو و ناخن کمک می‌کند و در سنتز DNA و پروتئین مناسب شرکت می‌کند. بنابراین یک مکمل مولتی ویتامین یک منبع اضافی از مواد مغذی برای حمایت روزانه از بدن است. البته مولتی ویتامین به هیچ وجه جایگزین یک رژیم غذایی متعادل و یک سبک زندگی سالم نمی‌شود.

هنگام استفاده از محصولات ویتامینی باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

همانطور که ویتامین‌ها برای بدن انسان ضروری هستند، مصرف مکمل‌های غذایی با دوز بالا که به شکل قرص، پودر یا به صورت قرص‌های جوشان ارائه می‌شوند، می‌تواند مشکل ساز باشد. در برخی موارد، مقدار بیش از حد این محصولات در مدت زمان طولانی‌تر می‌تواند بیش از آنکه مفید باشد به اندام‌ها آسیب برساند. برای مثال، مصرف بیش از حد ویتامین D می‌تواند منجر به علائم مسمومیت شود یا باعث کلسیفیکاسیون قلب، کلیه‌ها یا ریه‌ها شود. ویتامین A بیش از حد می‌تواند پوست را تغییر دهد، ریزش مو یا سردرد می‌تواند رخ دهد.

آیا مولتی ویتامین چاق میکند

مولتی ویتامین‌ها برای چه مواردی استفاده می‌شوند؟

مکمل‌های مولتی ویتامین، می‌توانند کمبودهای تغذیه‌ای را در جایی که رژیم غذایی روزانه و سبک زندگی ناسالم است را اصلاح کنند. ویتامین‌های مختلف فواید متفاوتی دارند و گنجاندن آنها در یک رژیم غذایی متعادل به شما کمک می‌کند برای مدت طولانی‌تری قوی، سالم و پرانرژی بمانید. ویتامین‌ها و مواد معدنی ضروری بدن و ذهن را سالم و متعادل نگه می‌دارند. دریافت لازم و کافی از این مواد مغذی نقش کلیدی در یک زندگی طولانی و سالم ایفا می‌کند.

مضرات مولتی ویتامین‌ها

شکی نیست که مولتی ویتامین‌ها فواید بی شماری برای سلامتی دارند، اما مصرف بیش از حد آن می‌تواند خطرناک باشد. بسیاری از افراد با واکنش‌های آلرژیک به مکمل‌های ویتامینی مواجه هستند، اما با امید به نتیجه‌گیری آن را ادامه می‌دهند. بنابراین در اینجا مواردی وجود دارد که مکمل‌های ویتامین در صورت مصرف بیش از حد می‌توانند باعث ایجاد آن شوند. از جمله:

مصرف بیش از حد مولتی ویتامین می‌تواند باعث اختلالات سلامتی شود

مصرف بیش از حد مولتی ویتامین می‌تواند مضر باشد. ویتامین‌های اضافی می‌تواند باعث افسردگی و اضطراب شود. بسیاری از مردم همچنین از اختلالات سلامتی بسیار خطرناکی مانند تپش قلب و نارسایی کلیه رنج می‌بردند. سایر واکنش‌های آلرژیک عبارتند از بی خوابی، اسهال، یبوست و غیره. بنابراین، اگر هر نوع واکنش بدن را با استفاده از مکمل‌های ویتامین پیدا کردید، در اسرع وقت آن را متوقف کنید.

کلام آخر

ویتامین‌ها نمی‌توانند به طور مستقیم وزن شما را افزایش دهند، زیرا کالری زیادی ندارند. از سوی دیگر، کمبود ویتامین‌ها می‌تواند منجر به اثرات نامطلوب وزن شود. هدف مولتی ویتامین‌ها رفع کمبود ویتامین‌ها و مواد معدنی در بدن ما در مواقعی است که نمی‌توانیم به اندازه کافی غذا بخوریم. ما برای حفظ سلامت خود به 13 ویتامین نیاز داریم: A، C، D، E، K و هشت ویتامین B. به غیر از ویتامین D و ویتامین B3، بدن ما نمی‌تواند ویتامین دیگری را به تنهایی تولید کند.

مولتی ویتامین چیست؟

مولتی ویتامین یا مکمل چندگانه، یک مکمل غذایی است که ترکیبی از چندین ماده مغذی (مانند ویتامین‌ها، مواد معدنی و عناصر کمیاب) است.

نتایج دوره:

مصاحبه با تعدادی از قهرمانان کاهش وزن ما رو ببینید و با تجربه اونا کاهش وزن سریعتری رو تجربه کنید.

نویسنده تیم تحقیقاتی اندام برتر

گروه تخصصی کاهش وزن اندام برتر، ارائه دهنده متد اختصاصی کاهش وزن ریشه ای است که به همه علاقمندان به تناسب اندام کمک می کند به راحتی در کنار سفره غذایی خانواده وزن کم کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه کاربران
مطالب مرتبط