برای دریافت مشاوره کاهش وزن تماس بگیرید
برای دریافت مشاوره کاهش وزن تماس بگیرید
چکار کنم دوباره چاق نشم

چکار کنم دوباره چاق نشم؟ ۷ راه برای جلوگیری از بازگشت وزن

همه ما می‌دانیم که کاهش وزن چقدر دشوار است، فرآیندی که به تلاش و بیشتر از همه اراده نیاز دارد. برای رسیدن به اندامی متناسب و در نهایت ارزش‌های سالم، همه سختی‌ها را تحمل می‌کنیم و به نتایجی که می‌خواهیم می‌رسیم. بعدش چطور؟ آیا پس از دستیابی به نتایجی که می‌خواهیم، ​​باید مرتب خودمان را ناامید کنیم؟ البته نه، بهترین تصمیم این است که گام‌های دقیق و متفکرانه‌ای بردارید تا همیشه وزنی را که به دست آورده‌اید حفظ کنید تا تمام تلاش شما ارزشش را داشته باشد. در این بخش همراه ما باشید تا ۷ راه برای جلوگیری از بازگشت وزن از دست رفته را برای شما توضیح دهیم.

چکار کنم دوباره چاق نشم؟

چرا بعد از کاهش وزن دوباره چاق می‌شوم؟

آیا بعد از تلاش‌های طولانی وزن کم می‌کنید، اما آیا وزن از دست داده شده را دوباره به دست می‌آورید؟ آیا می‌گویید سالم غذا می‌خورید اما همچنان به افزایش وزن ادامه می‌دهید؟ دلایل این وضعیت شما را شگفت‌زده خواهد کرد. طبق تحقیقات، دلیل افزایش وزن مجدد ممکن است این باشد که بدن شما حالت قبلی خود را از دست داده است. بله درست شنیدید بدن شما عادتی به نام حافظه وزن یا حافظه وزن ایجاد می‌کند و شما را در سفر کاهش وزن خود تنها می‌گذارد. پس چرا بدنتان به شما خیانت می‌کند وقتی که برای بازگرداندن وزن از دست رفته تلاش می‌کنید؟ واقعاً چه چیزی باعث افزایش وزن شما می‌شود؟ آیا بازیابی وزن از دست رفته اجتناب ناپذیر است؟ بیایید دقیق‌تر نگاه کنیم…

حافظه وزن یا ناتوانی بدن در سازگاری؟

برخی از کارشناسان می‌گویند مشکل بازیابی وزن از دست رفته حافظه نیست بلکه سازگاری است. آن‌ها می‌گویند در حالی که میزان متابولیسم در تلاش است تا به وزن جدید عادت کند، ورزش‌های نامنظم، تغییر در روال خوردن و نوشیدن، یا عدم تعادل هورمونی ممکن است باعث افزایش وزن شود. به عبارت دیگر، به دست آوردن مجدد وزن از دست رفته در درجه اول به عنوان اختلال در نظم متابولیک فرد و پر کردن ذخایر چربی در حالی که بدن تلاش می‌کند خود را با این امر وفق دهد، تلقی می‌شود.

محققانی که معتقدند این وضعیت کسانی که می‌گویند وزن از دست داده را دوباره به دست آورده‌اند، حافظه وزنی است، می‌گویند که باکتری‌های روده برای ارضا شدن به مواد مغذی مختلفی نیاز دارند و در اراده و تصمیم‌گیری ما مؤثر هستند. به عبارت دیگر دلیل کافی نبودن یک برش دسر یا یک قاشق نوتلا را به این باکتری‌ها نسبت می‌دهند. آن‌ها می‌گویند که پس از کاهش ده‌ها کیلو، این باکتری‌ها گرسنه می‌مانند و اراده ما را به چالش می‌کشند و کسانی که تسلیم آن‌ها می‌شوند دوباره وزن اضافه می‌کنند. دلیل افزایش مجدد وزن تا حدودی به دلیل ناتوانی ما در کنترل اراده است.

محققان فقط نداشتن اراده را دلیل افزایش وزن ذکر نمی‌کنند. آن‌ها می‌گویند افرادی که در برابر تغییرات مقاوم هستند پس از کاهش وزن نیز به حمایت روانی و برنامه تغذیه منظم نیاز دارند. ظاهراً فقط کاهش وزن برای کسانی که نمی‌خواهند وزن کم شده خود را دوباره به دست آورند کافی نیست…

علت افزایش وزن بعد از رژیم

دلایل افزایش مجدد وزن به طور کلی به شرح زیر است:

  • بدن با رژیم‌های غذایی سنگین وزن کم کرده‌است.
  • ذخایر چربی و ویتأمین در بدن پس از کاهش ده‌ها کیلو کاهش زیادی یافته است.
  • عدم حفظ وزن
  • تغییرات هورمونی
  • ورزش نکردن یا رژیم گرفتن مکرر

بازگشت مجدد وزن از دست رفته به دلایلی که ذکر کردیم به دلیل عدم رعایت برنامه تغذیه‌ای مناسب برای شخص است. از آنجایی که دلیل افزایش مجدد وزن در افراد مختلف متفاوت است، بازیابی وزن از دست رفته همیشه به دلایل یکسانی نیست. کسانی که می‌گویند وزن کم شده خود را دوباره به دست آورده‌اند، حتماً باید با متخصص تغذیه خود تماس بگیرند و از دلیل افزایش وزن مجدد آگاه شوند.

جدا از دلایلی که ذکر کردیم، دلیل افزایش مجدد وزن نیز ممکن است ویژگی‌های ژنتیکی فرد و نحوه عملکرد سیستم فیزیولوژیکی او باشد. برای اینکه وزن از دست رفته برنگردید؛ لازم است از رژیم غذایی پرشتاب خودداری کنید، به طور منظم ورزش کنید، در طول روز آب فراوان بنوشید، پس از کاهش وزن به عادات غذایی غلط برنگردید و از هر گروه غذایی به اندازه کافی دریافت کنید. از آنجایی که دلیل افزایش مجدد وزن خود شخص است، باید انتخاب‌های درستی داشته باشد تا دوباره وزن خود را افزایش ندهد.

افزایش وزن بعد رژیم

از تغییرات ناگهانی اجتناب کنید!

زمان زیادی طول می‌کشد تا بدن ما پس از کاهش وزن به این روند عادت کند. به همین دلیل نباید بدن خود را در معرض تغییرات ناگهانی قرار دهیم. برای اینکه نگوییم وزنی که از دست داده بودیم دوباره به دست آوردیم، باید عادات غذایی ناسالم خود را کنار بگذاریم، زیر نظر یک متخصص تغذیه وزن کم کنیم و ورزش کنیم. ما باید شیر و لبنیات، غلات و پروتئین‌های سالم مصرف کنیم که متابولیسم را تسریع می‌کنند. ما باید از شیرین‌کننده‌های مصنوعی و غذا‌های فرآوری شده دوری کنیم.

برای جلوگیری از مشکلاتی مانند بازگشت وزن از دست رفته، باید یک عادت غذایی تدریجی و پایدار را به دست‌آوریم. نه تنها سلامتی خود را از دست خواهیم داد، بلکه به وزن‌ایده‌آل نیز خواهیم رسید. حمایت متخصص تغذیه برای دریافت اطلاعات در مورد دلیل افزایش مجدد وزن و جلوگیری از به دست آوردن مجدد وزن از دست رفته ضروری است!

چکار کنم دوباره چاق نشم؟

کاهش وزن تقریباً برای همه یک فرآیند چالش برانگیز است. بعد از این همه تلاش، اکثر ما از بازگشت وزنی که از دست داده بودیم شکایت داریم. کاهش وزن به اندازه عدم بازگشت آن مهم است. بنابراین، چگونه می‌توانیم از آن جلوگیری کنیم؟ با کمک هفت مورد زیر:

زیاد ورزش کنید.

پس از کاهش وزن هرگز ورزش را متوقف نکنید. یکی از مهم‌ترین دلایل بازگشت وزن، ترک ورزش و شروع یک زندگی بی‌تحرک است. اگر ساختار عضلانی خود را تقویت و شکل دهید، تجمع مجدد چربی در این نواحی دشوار خواهد بود.  ورزش‌های هوازی مانند پیاده‌روی، دویدن، دوچرخه‌سواری و شنا کالری بیشتری نسبت به تمرین‌هایی که هدفشان افزایش توده عضلانی است، مانند وزنه‌برداری، مصرف می‌کند. در حالی که انجام هر از چندگاهی تمرینات در گروه دوم مفید خواهد بود، اما این اولین گروه است که در واقع باعث کاهش وزن شما می‌شود.

همچنین بخوانید: جدول کالری سوزی ورزش‌ها

آب فراوان بنوشید.

نوشیدن آب یکی از بهترین راه‌ها برای کاهش وزن و حفظ آن است. مصرف حداقل ۲ لیتر آب در روز متابولیسم شما را تسریع می‌کند و گرسنگی شما را سرکوب می‌کند.  نوشیدن آب با معده خالی در صبح احساس اولیه گرسنگی را از بین می‌برد و به شما این امکان را می‌دهد که با صبحانه کافی احساس سیری کنید. علاوه بر این، تحقیقات نشان می‌دهد که نوشیدن یک لیوان آب بلافاصله پس از بیدار شدن از خواب، متابولیسم را تا ۲۴ درصد تسریع می‌کند

یک برنامه غذایی ایجاد کنید.

ایجاد یک برنامه غذایی و توجه به آنچه می‌خورید نباید محدود به دوره کاهش وزن باشد. پس از کاهش وزن، باید به تغذیه خود توجه کنید. برای این کار، می‌توانید یک برنامه رژیم غذایی را دنبال کنید، البته نه به اندازه زمانی که وزن کم کردید. اگر نمی‌خواهید از رژیم غذایی پیروی کنید، می‌توانید با چند پیشنهاد تغذیه‌ای بسیار ساده، برنامه غذایی خود را بهتر کنید. به عنوان مثال، می‌توانید با حذف کامل محصولات حاوی کربوهیدرات و قند از رژیم غذایی خود شروع کنید و آن‌ها را با محصولات بدون کالری و سالم جایگزین کنید که این نیاز‌ها را برآورده می‌کنند.

مراقب مقاومت به انسولین باشید.

 مقاومت به انسولین مشکلی مرتبط با سطح خون است و یکی از دلایل اصلی عدم کاهش وزن یا کاهش وزن برای مدت کوتاهی است. تشکیل چربی در اطراف شکم، خستگی و ضعف تنها تعدادی از علائم مقاومت به انسولین است. علاوه بر این، اگر مدام هوس شیرینی و شیرینی می‌کنید، باید شک کنید که شما هم این مشکل را دارید. راه خلاص شدن از شر آن این است که برنامه تغذیه خود را از محصولاتی که مقاومت به انسولین را افزایش می‌دهند، خلاص کنید.

 وعده‌های غذایی را حذف نکنید.

 حذف وعده‌های غذایی باعث عدم تعادل در برنامه تغذیه شما می‌شود. تعداد وعده‌های غذایی را افزایش دهید و مقدار غذایی که در وعده‌های غذایی مصرف می‌کنید کاهش دهید.

 از یک متخصص تغذیه کمک بگیرید.

 در نتیجه آزمایشات می‌توانید غذا‌های اولیه‌ای که باعث افزایش وزن شما می‌شوند را بیاموزید و بعد از رژیم و کاهش وزن بیشتر مراقب این غذا‌ها باشید. در این زمینه اندام برتر می‌تواند همراه مناسبی برای شما باشد. اگر به کمک نیاز داشتید، روی ما حساب کنید.

 سبک زندگی فعال را در پیش بگیرید.

 حتی اگر از یک برنامه ورزشی یا ورزشی خیلی سخت پیروی نکنید، می‌توانید با اتخاذ یک سبک زندگی فعال، کاهش وزن خود را دائمی‌تر کنید. می‌توانید با توقف استفاده از آسانسور و افزایش فاصله تا مقصد خود شروع کنید!

نتایج دوره:

مصاحبه با تعدادی از قهرمانان کاهش وزن ما رو ببینید و با تجربه اونا کاهش وزن سریعتری رو تجربه کنید.

نویسنده تیم تحقیقاتی اندام برتر

گروه تخصصی کاهش وزن اندام برتر، ارائه دهنده متد اختصاصی کاهش وزن ریشه ای است که به همه علاقمندان به تناسب اندام کمک می کند به راحتی در کنار سفره غذایی خانواده وزن کم کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه کاربران
مطالب مرتبط