برای دریافت مشاوره کاهش وزن تماس بگیرید
برای دریافت مشاوره کاهش وزن تماس بگیرید
چربی سوزی موضعی

چربی سوزی موضعی : چربی سوزی با زنجبیل!

چربی سوزی موضعی به این معنی است که با ورزش کردن و تمرکز به یک گروه عضلانی، دقیقاً در همان نقطه چربی سوزی خواهید داشت. وقتی در مورد کاهش چربی صحبت می‌کنیم، لازم است ابتدا نگاه دقیق‌تری به بافت چربی در بدن خود بیندازیم. اساساً سه نوع مختلف چربی وجود دارد. شناخته شده ترین بافت چربی سفید است که بیشترین مقدار در بدن را دارد. وظایف مختلف و مهمی به چربی سفید محول می‌شود. نوع دوم بافت چربی، عمدتاً ترموژنز است، یعنی تولید گرما در بدن. نوع سوم بافت چربی، چربی بژ است. این چربی نوعی هیبرید از گونه‌ای است که تاکنون دیده‌ایم و بنابراین می‌تواند چندین کار را انجام دهد.

بهترین رژیم‌های غذایی برای کاهش چربی رژیم‌های کم کربوهیدرات هستند. زیرا کربوهیدرات‌ها می‌توانند در مقادیر بیشتری در بدن به چربی تبدیل شوند. کربوهیدرات‌ها همچنین شما را گرسنه می‌کنند که باعث می‌شود بیشتر غذا بخورید. کاهش کربوهیدرات‌ها در رژیم غذایی روزانه به ذخایر چربی خود بدن نیز کمک می‌کند، به این معنی که چربی می‌تواند به سرعت در مدت زمان کوتاهی تجزیه شود. به منظور تسریع در کاهش چربی، رژیم غذایی غنی از پروتئین نیز در رژیم‌ها توصیه می‌شود، یعنی می‌توانید مقدار زیادی پروتئین مانند گوشت، ماهی، تخم مرغ، پنیر، سوسیس، آجیل، حبوبات، شیک‌های پروتئینی، ویفرهای پروتئینی مصرف کنید.

چربی سوزی موضعی

تاثیر ورزش در چربی سوزی 

وقتی چربی از طریق ورزش منظم و یک رژیم غذایی سالم تجزیه می‌شود، بدن در درجه اول چربی سفید را از دست می‌دهد. از آنجایی که این چربی شامل چربی احشایی و چربی زیر جلدی می‌شود، دو اثر مثبت دارد. از یک طرف ما به سلامت خود کمک می‌کنیم و از بیماری‌ها جلوگیری می‌کنیم. و از طرف دیگر به یک تغییر مثبت در ساختار بدن خود دست می‌یابیم.

چربی سوزی موضعی با زنجبیل

با زنجبیل می‌توانید وزن خود را کاهش دهید. زنجبیل حاوی بسیاری از مواد فعال خوب است که به شما در کاهش وزن نه تنها در کوتاه مدت، بلکه در دراز مدت کمک می‌کند. زنجبیل متابولیسم شما را فعال می‌کند و در نتیجه کالری می‌سوزاند. همچنین هضم غذا را بهبود می بخشد و در نتیجه به سم زدایی نیز کمک می‌کند. زنجبیل اشتها را در بسیاری از افراد سرکوب می‌کند. اگر می‌خواهید وزن کم کنید، در کنار زنجبیل غذای سالم بخورید. ویتامین‌ها، فیبر، پروتئین و کربوهیدرات‌های خوب بخورید.

با چای زنجبیل چربی سوزی کنید!

بهتر است در طول روز چای زنجبیل یا آب زنجبیل را همراه با غذا بنوشید. چای یا آب داغ نیز به عنوان یک سرکوب کننده اشتها بین وعده‌های غذایی مناسب است. یک تا دو لیتر آب را به جوش بیاورید. یک تکه بزرگ زنجبیل را پوست بگیرید و به برش‌های نازک برش دهید. زنجبیل را به مدت 20 دقیقه در آب خیس کنید. سپس آن را میل کنید. بهتر است صبح‌ها چای زنجبیل تهیه کنید و سپس آن را در طول روز بنوشید. در صورت امکان از زنجبیل ارگانیک استفاده کنید. زنجبیل نه تنها تأثیر مثبتی بر چربی سوزی موضعی دارد، بلکه اثر ضدالتهابی نیز دارد، هضم غذا را تقویت می‌کند و به کاهش سطح کلسترول کمک می‌کند. در قالب چای، مواد معدنی مهم و ویتامین‌های با ارزش بدن را تامین می‌کند. کافئین خواص درمانی زنجبیل را افزایش می‌دهد.

چربی سوزی موضعی

مصرف زنجبیل برای همه توصیه نمی‌شود

زنجبیل اثرات متعدد دیگری نیز دارد. جینجرول موجود در آن از نظر ساختاری شبیه اسید استیل سالیسیلیک است که از جمله موارد دیگر در مسکن‌ها استفاده می‌شود. جینجرول دارای اثر رقیق کنندگی و ضد انعقاد خون است و در نتیجه از انقباض عروق و ترومبوز جلوگیری می‌کند. به همین دلیل زنجبیل برای همه مناسب نیست. برای مثال، برخی از افراد باید از خوردن زنجبیل خودداری کنند یا به دلیل بیماری‌های قبلی فقط در مقادیر کم آن را مصرف کنند: اگر از سوزش سر دل رنج می‌برید، زنجبیل را فقط باید در حد اعتدال مصرف کنید. زنجبیل تولید اسید معده را تحریک می‌کند که می‌تواند سوزش سر دل را افزایش دهد. زنجبیل و فرآورده‌های تهیه شده از آن را همراه با داروهای ضد انعقاد مصرف نکنید. همچنین باید از خوردن زنجبیل قبل از عمل یا درمان دندانپزشکی آتی خودداری کنید.

زنجبیل یک درمان طبیعی برای تهوع در نظر گرفته می‌شود که بسیاری از زنان را در چند ماه اول بارداری تحت تاثیر قرار می‌دهد. با این وجود، زنان باردار فقط باید زنجبیل را در مقادیر بسیار کم مصرف کنند یا به طور کلی از آن اجتناب کنند. مواد تند موجود در زنجبیل می‌تواند ماهیچه‌های رحم را تحریک کند. در بدترین حالت، می‌تواند باعث سقط جنین در ابتدای بارداری شود. به خصوص در مورد بارداری پرخطر، بهتر است از مصرف زنجبیل به طور کامل اجتناب کنید.

اما همین امر در مورد افراد سالم نیز صدق می‌کند. شما نباید بیش از دو تا حداکثر چهار گرم زنجبیل در روز بخورید. زنجبیل که در اعتدال و همراه با یک رژیم غذایی متعادل با مقدار زیادی مواد تازه و ورزش منظم مصرف شود، می‌تواند به طور قابل توجهی از کاهش وزن از طریق متابولیسم و ​​اثر تحریک کننده گوارشی خود حمایت کند.

توصیه‌هایی برای چربی سوزی موضعی

کالری کمتری در روز نسبت به میزان سوخت و ساز بدن و ورزش مصرف کنید. این تنها راهی است که بدن شما مجبور می‌شود از ذخایر خود استفاده کند.  از نمک اضافه خودداری کنید. نمک آب را در بافت متصل می‌کند. از شکر دوری کنید. شکر به سرعت و به راحتی انرژی بدن را تامین می‌کند. آب کافی بنوشید حداقل ۸ لیوان در روز! برای اینکه متابولیسم شما به درستی کار کند، به آب نیاز دارید. اگر می‌خواهید چربی شکم خود را کم کنید، باید روی یک رژیم غذایی سالم و ورزش زیاد تمرکز کنید

آیا مصرف چای زنجبیل به چربی سوزی موضعی کمک می‌کند؟

بله! همانطور که گفته شد زنجبیل درترکیب با چای، مواد معدنی مهم و ویتامین‌های با ارزش بدن را تامین می‌کند. کافئین خواص درمانی زنجبیل را افزایش می‌دهد.

نتایج دوره:

مصاحبه با تعدادی از قهرمانان کاهش وزن ما رو ببینید و با تجربه اونا کاهش وزن سریعتری رو تجربه کنید.

نویسنده تیم تحقیقاتی اندام برتر

گروه تخصصی کاهش وزن اندام برتر، ارائه دهنده متد اختصاصی کاهش وزن ریشه ای است که به همه علاقمندان به تناسب اندام کمک می کند به راحتی در کنار سفره غذایی خانواده وزن کم کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه کاربران
مطالب مرتبط