برای دریافت مشاوره کاهش وزن تماس بگیرید
برای دریافت مشاوره کاهش وزن تماس بگیرید
رژیم آمریکایی

رژیم آمریکایی چیست؟

وقتی اکثر مردم نام رژیم غذایی آمریکایی را می‌شوند، احتمالاً به یک رژیم غذایی بسیار ناسالم فکر می‌کنند. غذا‌های بسته‌بندی شده فراوان، فست فود‌های با محتوای چربی بسیار بالا و غیره. با این حال، وقتی به رژیم آمریکایی که در آمریکا به رژیم ساحلی جنوبی معروف است نگاه می‌کنیم، می‌بینیم که این یک برنامه رژیمی است که برخلاف بسیاری از مدل‌های رژیم شوک، به مدل تغذیه سالم نزدیک‌تر است.

چاقی و در نتیجه بیماری‌های قلبی عروقی یکی از بزرگترین مشکلات سلامتی در آمریکا است. در مطالعات انجام شده برای جلوگیری از این امر، توصیه‌هایی برای افزایش مصرف چربی‌های سالم، افزودن سبزیجات و میوه‌ها و غلات بیشتر به رژیم غذایی وجود دارد. در کنار این توصیه‌ها، از افراد چاق خواسته می‌شود که وزن خود را کاهش دهند. رژیم لاغری آمریکایی با درک نزدیک به این توصیه‌ها برنامه‌ریزی شده است و در مقایسه با بسیاری از رژیم‌های غذایی کم کالری، یک مدل رژیم نسبتاً سالم است. هدف کلی این رژیم، تغییر تعادل کلی غذا‌هایی است که می‌خورید تا به کاهش وزن و سبک زندگی سال برسید.

اگر شما نیز جزو افرادی هستید که فست فود و غذاهای ناسالم زیادی مصرف می‌کنید، می‌توانید به کمک رژیم غذایی آمریکایی وزن خود را کم کنید و همچنین برای سلامت بدن خود یک گام موثر برداشته باشید.

رژیم آمریکایی

چه کسانی نباید رژیم آمریکایی را انجام دهند؟

افراد مبتلا به مشکلات سلامتی مانند دیابت، فشار خون، کم‌کاری تیروئید، نارسایی کلیه و کبد، نقرس، زنان باردار و شیرده، کودکان و سالمندان که رژیم غذایی خاصی دارند، نباید از این رژیم غذایی پیروی کنند. مصرف مقادیر زیاد سبزیجات، برخی میوه‌ها و غذا‌های غلات کامل برای برخی بیماری‌ها مناسب نیست. افرادی که از دارو‌های مرتبط با خونریزی استفاده می‌کنند، ابتدا باید با پزشک خود مشورت کنند. جدای از این، در صورت داشتن مشکل سلامتی یا مصرف هر گونه دارویی، قبل از پیروی از این رژیم باید با متخصص تغذیه و پزشک خود مشورت کنید.

رژیم آمریکایی ۱۵ روزه

این رژیم برای ۱۵ روز طراحی شده است که در برنامه غذایی آن یک قطره الکل، شکر، نمک، نان (تازه) وجود ندارد. ترکیب مورد نظر محصولات باید بدون تغییر مصرف شود تا تغییری در متابولیسم بدن ایجاد شود. در طول رژیم، روزانه بیش از یک و نیم لیتر آب جوشیده گرم مصرف نکنید. کاهش وزن باید ۷-۸ کیلوگرم باشد.

توجه: از روز هشتم تا پانزدهم رژیم غذایی باید تا روز اول به ترتیب معکوس تکرار شود. تقریباً تمام کاهش وزن تخمین‌زده شده در هفته اول اتفاق می‌افتد و در هفته دوم فقط ۱۰۰-۱۵۰ گرم در روز کم می‌شود. اسفناج، کاهو و کرفس را می‌توان با کلم تازه، گوجه فرنگی و آب گوجه فرنگی جایگزین کرد.

منوی رژیم غذایی آمریکایی:

شنبه

  • صبحانه: قهوه سیاه
  • ناهار: ۲ عدد تخم مرغ آب پز سفت، اسفناج، گوجه فرنگی
  • شام: یک تکه گوشت آب پز، سالاد سبزیجات با  آب لیموی تازه

یکشنبه

  • صبحانه: قهوه سیاه، ۱ کراکر
  • ناهار: یک تکه گوشت آب پز، سالاد سبز
  • شام: یک تکه ژامبون، کفیر

دو شنبه

  • صبحانه: قهوه سیاه، ۱ کراکر
  • ناهار: کرفس سرخ شده در روغن نباتی، ۱ گوجه فرنگی، ۱ میوه کوچک
  • شام: ۲ تخم مرغ آب پز، یک فنجان هویج رنده شده، یک تکه پنیر

سه شنبه

  • صبحانه: قهوه سیاه
  • ناهار: ۱ تخم مرغ آب پز سفت، یک فنجان هویج رنده شده، یک تکه پنیر
  • شام: مقدار زیادی سالاد میوه

چهارشنبه

  • صبحانه: قهوه سیاه
  • ناهار: ماهی بدون چربی بزرگ
  • شام: یک فنجان هویج رنده شده با آب لیموی تازه

پنج شنبه

  • صبحانه: قهوه سیاه، کراکر
  • ناهار: تکه بزرگ مرغ، سالاد سبز
  • شام: ۱ تخم مرغ آب پز، یک فنجان هویج رنده شده

جمعه

  • صبحانه: چای بدون شکر، کراکر
  • ناهار: تکه بزرگ مرغ، سالاد سبز
  • شام: عادی، بدون رژیم، اما کم
رژیم غذایی آمریکایی

رژیم آمریکایی ۴ هفته‌ای

نویسنده این رژیم غذایی محبوب، مربی تناسب اندام و متخصص تغذیه آمریکایی، دیوید کرش است. ماهیت آن مصرف بیشتر غذا‌های پروتئینی و حداقل کربوهیدرات است. رژیم آمریکایی ۴ هفته‌ای یا رژیم نیویورک طرفداران زیادی دارد. از جمله در میان افراد مشهور مانند هایدی کلوم، سارا کانر، نائومی کمپبل، لیو تایلر و سایر افراد مشهور که در یک زمان وزن کم کردند.

رژیم آمریکایی ۴ هفته‌ای به سه مرحله تقسیم می‌شود. در مرحله اول رژیم (۲ هفته طول می‌کشد) سخت‌ترین محدودیت‌ها وجود دارد.

کربوهیدرات‌ها به طور کامل از منو حذف می‌شوند. در مرحله دوم و سوم (مدت آن‌ها ۲ و ۴ هفته است) مجاز است به تدریج غذا‌های ممنوعه را وارد رژیم غذایی کنید. شما باید ۵ بار در روز غذا بخورید. فاصله بین وعده‌های غذایی ۳ ساعت است.

بخش اجباری هر مرحله از رژیم، فعالیت بدنی است. نویسنده توصیه می‌کند بیشتر پیاده روی و دوچرخه سواری کنید و هر روز تمریناتی را روی گروه‌های مختلف عضلانی انجام دهید.

به خاطر داشته باشید که رژیم غذایی نیویورک کاملاً سفت و سخت و نامتعادل است (به خصوص در مرحله اول). این رژیم برای همه مناسب نیست. در صورت داشتن هر گونه بیماری مزمن، حتماً با پزشک خود مشورت کنید.

مرحله ۱: ۲ هفته

الکل، شیرینی، چربی، غلات، ماکارونی، نان، کلوچه، سیب زمینی، برنج ممنوع است. اساس رژیم غذایی، پروتئین است. سبزیجات، ماهی، مرغ، بوقلمون، لبنیات، آجیل، قارچ و تخم مرغ بخورید.

مرحله ۲: 1 هفته

محدودیت‌ها در این مرحله شدت کمتری دارند. در منو، می‌توانید به تدریج میوه‌ها، غلات کامل، سیب زمینی را معرفی کنید. روزی یک بار جایز است به خودتان چیزی شیرین بدهید اما در حد اعتدال.

مرحله ۳: 1 هفته

دیگر محدودیت سختی وجود ندارد. محصولاتی را که در دو مرحله اول ممنوع شده بودند به تدریج مصرف کنید. اما سعی کنید آرد و شیرینی‌ کمی مصرف کنید. در غیر این صورت، وزن به همان سرعتی که رفته است، برمی گردد.

توصیه‌های کلی برای کاهش وزن

ما به شدت توصیه می‌کنیم که قبل از شروع کاهش وزن در رژیم آمریکایی با یک پزشک یا متخصص تغذیه مشورت کنید تا از بیماری‌ها و ویژگی‌هایی که در  چنین رژیم غذایی غیرقابل قبول است، حذف شود.

همه انواع سیستم غذایی آمریکا به معنای رد هر غذایی بعد از ساعت ۵ بعد از ظهر است، بنابراین باید برنامه خود را با این نیاز تنظیم کنید که زودتر از خواب بیدار شوید و زودتر به رختخواب بروید.

هر سیستم تغذیه‌ای که انتخاب می‌کنید، به یاد داشته باشید که آب کلید کاهش وزن مؤثر است. حداقل دو لیتر آب آشامیدنی تمیز باید در روز نوشیده شود.

مانند هر رژیم دیگری، رژیم غذایی آمریکایی، محدودیت‌های ملموسی را بر رژیم اعمال می‌کند. همه متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند برای جلوگیری از سرگیجه، کاهش قدرت و خواب آلودگی، رژیم غذایی را با مصرف ویتأمین‌های پیچیده همراه کنید.

در طول کاهش وزن باید بیشتر در فضای باز باشید، از استرس و تنش دوری کنید و به اندازه کافی بخوابید.

اگر نتوانستید مقاومت کنید و به خودتان اجازه دادید که غذا‌های شیرین یا چرب بخورید، حتماً آناناس یا گریپ فروت تازه میل کنید. این میوه‌ها تجزیه چربی‌ها را تسریع می‌کنند و به حذف آن‌ها از بدن کمک می‌کنند.

با رژیم آمریکایی 15 روزه چقدر وزن کم می‌کنیم؟

اگر رژیم به طور کامل رعایت شود و متابولیسم شما نیز مناسب باشد، بین هفت الی هشت کیلو گرم کاهش وزن را تجربه خواهید کرد.

نتایج دوره:

مصاحبه با تعدادی از قهرمانان کاهش وزن ما رو ببینید و با تجربه اونا کاهش وزن سریعتری رو تجربه کنید.

نویسنده تیم تحقیقاتی اندام برتر

گروه تخصصی کاهش وزن اندام برتر، ارائه دهنده متد اختصاصی کاهش وزن ریشه ای است که به همه علاقمندان به تناسب اندام کمک می کند به راحتی در کنار سفره غذایی خانواده وزن کم کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه کاربران
مطالب مرتبط