برای دریافت مشاوره کاهش وزن تماس بگیرید
برای دریافت مشاوره کاهش وزن تماس بگیرید
رژیم شوک چیست؟

رژیم شوک و کاهش وزن سریع

رژیم شوک یک نام عمومی است که برای رژیم‌هایی که هدف آن کاهش وزن سریع است، استفاده می‌شود. به عبارت دیگر، رژیم شوک واحدی وجود ندارد، اما لیست‌های رژیم غذایی شوک زیادی وجود دارد. یک رژیم شوک می‌تواند به شما کمک کند تا تنها در دو هفته ۱۱ کیلوگرم وزن کم کنید، اما قبل از امتحان این نوع رژیم ابتدا با پزشک یا متخصص تغذیه خود مشورت کنید. این یک رژیم غذایی محدود است و برای همه مناسب نیست. اگر دوست دارید رژیم غذایی دیگری را مشاهده کنید که می‌تواند به شما در تغذیه سالم و کاهش وزن کمک کند، پیشنهادات ذکر شده در اینجا را بخوانید.

آیا درست که رژیم شوک بگیریم؟

آیا درست که رژیم شوک بگیریم؟

رژیم‌های شوک گرچه به طور کلی توصیه نمی‌شود، اما در برخی موارد می‌توان از آن استفاده کرد و بدون آسیب رساندن به بدن وزن زیادی کم کرد.
برای افراد چاقی که به طور جدی در شرایطی مانند اضافه وزن، بیماری قلبی یا دیابت نقش دارند، یا تا زمانی که وزن خود را کاهش دهند نمی‌توانند تحت عمل جراحی قرار گیرند، پزشکان می‌توانند رژیم غذایی بسیار کم کالری را تجویز کنند.

رژیم‌های کم کالری که از یک برنامه غذایی متعادل استفاده می‌کنند، می‌توانند راهی مطمئن برای کاهش وزن باشند و برای افراد دارای اضافه وزن محدودی باشند، اما برای اطمینان از صلاحیت، فقط باید تحت نظر یا مشورت با یک متخصص تغذیه باشند.

اگرچه می‌توان سه کیلو یا کمی بیشتر در هفته از طریق رژیم غذایی و ورزش وزن از دست داد، اما مهم است که رژیم غذایی خود را طوری برنامه‌ریزی کنید که مواد مغذی ضروری نیاز روزانه شما را برآورده می‌کنند.
همانطور که از اینجا می‌توان فهمید، رژیم‌های شوک استراتژی‌های تغذیه‌ای را تشکیل می‌دهند که اجرای آن‌ها دشوار است و برای سلامتی خطرناک است.

باید تحت نظر پزشک و متخصص تغذیه باشید:

البته در برخی موارد اجباری همان طور که در بالا اشاره کردیم، ممکن است لازم باشد این کار تحت نظر پزشک انجام شود. به طور کلی رژیم‌های شوک را نمی‌توان برای مدت طولانی حفظ کرد. برای طولانی مدت یک برنامه کاهش وزن دائمی که متناسب با شرایط شما تعیین شده باشد بهترین گزینه است. درعوض، باید سخت و فداکار تلاش کنید تا برنامه کاهش وزنی را پیدا کنید که برای شما کارساز باشد.
یافتن روشی برای دستیابی به کاهش وزن آهسته و تدریجی نه تنها برای اهداف کاهش وزن درازمدت پایدار خواهد بود، بلکه بر سلامتی شما تأثیر  مثبت هم می‌گذارد.

آیا رژیم‌های شوک جنبه منفی دارند؟

آیا رژیم‌های شوک جنبه منفی دارند؟

برای پاسخ به این سوال باید موارد زیادی را در نظر بگیریم. رژیم شوک را می‌توان در شرایط بسیار اجباری، زیر نظر پزشک و برای مدت کوتاهی رعایت کرد. در شرایط تهدید‌کننده زندگی یا در افراد دارای اضافه وزن، می‌تواند در مرحله اول رژیم غذایی برای کاهش سریع وزن و ایجاد انگیزه مؤثر باشد. اما به شرطی که زیاد طول نکشد. همچنین در برخی مواقع که ورزشکاران در نزدیکی وزن‌کشی مسابقات اضافه وزن دارند، از یک رژیم شوک برای کاهش سریع وزن استفاده می‌شود. البته نکته‌ای که باید به آن توجه شود این است که مواد غذایی رژیم شوک باید توسط متخصص تغذیه تنظیم شود تا بتوان گفت آسیبی به بدن نمی‌زند.

چالش رژیم شوک چیست؟

چالش رژیم شوک شگفت‌انگیز برای کسانی که نمی‌خواهند روی یک نوع تغذیه یا یک غذا تمرکز کنند در دسترس است. بسیاری از مردم نمی‌خواهند فقط به خوردن انواع خاصی از غذا‌ها بچسبند، خواه آن غذا گیاهی باشد، کتو، پالئو، رژیم مدیترانه‌ای یا چیز دیگری. بیایید ببینیم چگونه می‌توان منوی خود را با لیست نمونه رژیم شوک ایجاد کرد.

همه چیز درباره چالش رژیم غذایی شوک 

برخی از این‌ها رژیم‌های ماست، رژیم‌های تخم‌مرغ و رژیم‌هایی هستند که در آن یک ماده مغذی مورد توجه قرار می‌گیرد و باعث ایجاد یک رژیم غذایی یکنواخت برای مدت کوتاهی می‌شود. اما رژیم‌های شوک مختلفی نیز برای کسانی که نمی‌خواهند چنین رژیمی را دنبال کنند، وجود دارد.

در حالی که چالش‌های رژیم شوک با تنوع غذایی بالاتر به طور کلی ترجیح داده می‌شود، همه رژیم‌های شوک یک هدف مشترک دارندو آن کاهش بیشترین وزن در کوتاه‌ترین زمان است.

دقیقاً برای این منظور، تقریباً همه رژیم‌های شوک دارای یک برنامه تغذیه بسیار کم کالری از ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ کالری هستند.
به این ترتیب کالری مصرفی در طول روز همیشه بیشتر از کالری دریافتی است و میزان کاهش وزن افزایش پیدا می‌کند.

برنامه غذایی چالشی رژیم شوک

برنامه غذایی چالشی رژیم شوک

بهتر است رژیم‌های زیادی را تهیه کنید که هدف آن کاهش وزن سریع با توجه به سن، وزن، جنسیت، فعالیت‌های روزانه فرد است. اگر می‌خواهید نمونه‌ای از لیست رژیم شوک را در زیر مشاهده کنید، می‌توانید نگاهی به لیست رژیم شوک بیندازید که به شما کمک می‌کند در ۳ روز  ۶ کلیو وزن کم کنید.

روز ۱

صبحانه: ۱ تکه نان سبوس دار، ۱ تخم مرغ آب پز، ۱ لیوان چای شیرین نشده
ناهار: ۱ وعده غذای سبزیجات کم چرب یا بدون چربی، ۱ کاسه ماست
شام: ۱ کاسه سوپ سبزیجات (بدون خامه)، ۱ کاسه سالاد بزرگ با مقدار زیادی سبزی (سس‌های سالاد تهیه شده با مواد حاوی روغن فراوان نباید استفاده شود)

روز ۲

صبحانه: ۱ تکه نان سبوس دار، ۲ برش پنیر فتا، ۱ لیوان چای شیرین نشده
ناهار: ۱۰۰ گرم گوشت قرمز کبابی، ۱ کاسه بزرگ سالاد سبز
شام: ۱ وعده سبزیجات آب پز

روز ۳

صبحانه: ۱ لیوان شیر کم چرب، ۱ تخم مرغ آب پز، ۱ لیوان چای شیرین نشده
ناهار: ۱ کاسه سوپ سبزیجات، ۱ کاسه بزرگ سالاد سبز
شام: ۲۰۰ گرم ماهی کبابی، ۱ کاسه بزرگ سالاد سبز

علاوه بر همه این‌ها، در طول رژیم ۳ روزه، می‌توانید در میان وعده‌ها مقدار زیادی دوغ و چای گیاهی بنوشید و می‌توانید مقادیر بسیار کمی از آجیل‌های فرآوری نشده مانند گردو، فندق و بادام مصرف کنید. و هرگز در طول رژیم از نوشیدن آب فراوان در طول روز غافل نشوید.

مضرات رژیم شوک

۱. اول از همه، رژیم شوک در صورت استفاده طولانی مدت می‌تواند باعث کمبود شدید مواد مغذی در بدن شود. پیروی از این رژیم کم کالری و بسیار سخت برای بیش از ۱ هفته توصیه نمی‌شود.

۲. اگرچه رژیم‌های شوک می‌تواند باعث شود در مدت زمان کوتاهی با بازگشت به یک رژیم غذایی عادی، وزن زیادی کم کنید، اما افزایش وزن نیز می‌تواند تسریع شود.

۳. برای کسانی که دارای بیماری‌های مزمن و جدی مانند ناراحتی‌های قلبی یا دیابت، کسانی که بدن حساس دارند، کسانی که واکنش‌های آلرژیک دارند و کسانی که در دوران بارداری و شیردهی هستند توصیه نمی‌شود، زیرا ممکن است مشکلات جدی ایجاد کند.

تاثیر رژیم شوک بر خلقیات

علاوه بر موارد بالا، رژیم‌های شوک می‌تواند باعث تغییرات روحی و همچنین تغییرات فیزیکی شود. از آنجایی که در این دوره‌ها کالری کمتری مصرف می‌کنید، ممکن است همیشه احساس خستگی، تنبلی، عصبی یا استرس داشته باشید.
مجدداً، قبل از اینکه تصمیم به شروع یک برنامه غذایی سختگیرانه، از جمله هرگونه چالش رژیم غذایی شوک بگیرید، باید از یک متخصص تغذیه یا متخصص تغذیه کمک بگیرید، بهترین لیست رژیم غذایی را برای خود ایجاد کنید، با پزشک خود مشورت کنید و به توصیه‌های او عمل کنید.

رژیم شوک سه روزه چیست؟

رژیم شوک سه روزه یک رژیمی است که برای سه روز شما را در معرض کمترین حجم کالری که باید دریافت کنید قرار می‌دهد که بتوانید مقدار زیادی از وزن خود را کم کنید.

در چه مواردی می‌توان از رژیم شوک استفاده کرد؟

اول از همه باید زیر نظر یک متخصص این کار را انجام دهید و باید متخصص تغذیه شما اجازه آن را بدهد. معمولا در شرایطی چون لاغری برای جراحی یا نیاز به کاهش وزن در بازه کوتاه از این رژیک استفاده می‌شود.

رژیم لاغری شوک هالیوودی چیست؟

بازیگران از یک رژیم کوتاه مدت استفاده می‌کنند تا در کمترین زمان، بیشترین مقدار کالری بسوزانند.

نتایج دوره:

مصاحبه با تعدادی از قهرمانان کاهش وزن ما رو ببینید و با تجربه اونا کاهش وزن سریعتری رو تجربه کنید.

نویسنده تیم تحقیقاتی اندام برتر

گروه تخصصی کاهش وزن اندام برتر، ارائه دهنده متد اختصاصی کاهش وزن ریشه ای است که به همه علاقمندان به تناسب اندام کمک می کند به راحتی در کنار سفره غذایی خانواده وزن کم کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه کاربران
مطالب مرتبط