برای دریافت مشاوره کاهش وزن تماس بگیرید
برای دریافت مشاوره کاهش وزن تماس بگیرید
دمنوش لاغری برای مادران شیرده

دمنوش لاغری برای مادران شیرده : بهترین دمنوش لاغری شکم و پهلو!

رژیم غذایی مادر در دوران شیردهی باید غنی، متنوع و متعادل باشد زیرا در دوران شیردهی میزان کالری مورد نیاز روزانه حدود 350 کالری افزایش می‌یابد و تولید شیر به انرژی زیادی نیاز دارد. بنابراین توصیه می‌کنیم در دوران شیردهی از غذاهایی مانند: میوه، تازه و خشک، سبزیجات فصل، خام و پخته، کربوهیدرات‌ها، ماکارونی، برنج، نان و غلات و همچنین پروتئین‌های حیوانی و گیاهی گوشت، ماهی و … استفاده شود. تخم مرغ، لبنیات و حبوبات. تمام غذاهای مختلف که تغذیه و انرژی مادر و نوزاد را تامین می‌کند. اشتها در دوران شیردهی افزایش می‌یابد و این می‌تواند به دلیل ترس از اینکه نتوانید بعد از 9 ماه به اندام خود بازگردید، باعث اضطراب ‌شود. زیرا شیردهی انرژی زیادی از مادران می‌گیرد.

لاغری شکم و پهلو در دوران شیردهی

برای کاهش وزن در دوران شیردهی، باید صبور باشید، به تدریج وزن کم کنید تا با کمبودهای تغذیه‌ای مواجه نشوید. رژیم‌های غذایی شدید و بیش از حد کم کالری باید کاملاً ممنوع شود. کربوهیدرات‌ها، چربی‌ها، پروتئین‌ها، ویتامین‌ها و مواد معدنی باید با تعادل مناسب در اختیار بدن قرار گیرند که احتمالاً به 5 وعده صبحانه، ناهار، شام و 2 میان ‌وعده، اواسط صبح تقسیم می‌شوند. این وعده‌ها کمک می‌کنند تا انرژی‌ها ثابت بماند. برخی از غذاها باید جایگزین غذاهای دیگر شوند.

مصرف زیره در دوران شیردهی برای لاغری چه فایده‌ای دارد؟

دانه‌های زیره در صورت مصرف متعادل به تحریک تولید شیر مادر کمک می‌کنند. همچنین می‌تواند از یبوست و نفخ جلوگیری کند. به عنوان منبع خوبی از آهن، می‌تواند به مادران جدید در بهبودی پس از زایمان کمک کند. پودر زیره را به یک لیوان دوغ یا آب لیمو اضافه کنید یا آن را صبح زود یا هنگام خواب با یک لیوان آب گرم مصرف کنید. این نوشیدنی به افزایش شیر در دوران شیردهی کمک می‌کند.

نیازهای تغذیه‌ای در دوران شیردهی چیست؟

اگر کودک در 4 تا 6 ماه اول به طور انحصاری با شیر مادر تغذیه می‌شود، یعنی بدون نیاز به شیر خشک و غذای کمکی، دریافت انرژی اضافی در حدود 500 کیلو کالری در روز توصیه می‌شود. ترکیبی از غذاهای سالم مانند سبزیجات، سالاد و محصولات غلات کامل، حبوبات و میوه‌ها، آجیل و دانه‌ها، محصولات لبنی و در حد اعتدال ماهی و گوشت در دوران شیردهی توصیه می‌شود. تنوع زیاد بهترین راه برای تامین نیازهای تغذیه‌ای کودک است. زیرا در این حالت شیر مادر حاوی تمام مواد مغذی ارزشمند است.

چند نکته طلایی برای کاهش وزن در دوران شیردهی

شما می‌توانید وعده‌های غذایی خود را کاهش دهید، اما کل کالری دریافتی نباید کمتر از 1800 کیلوکالری در روز باشد. قانون کلی برای کاهش وزن سالم در دوران شیردهی نیم کیلو در هفته، یعنی دو کیلو در ماه است. اگر بیش‌تر وزن کم کنید، خطر انتقال سموم و آلاینده‌هایی که در طول سال‌ها در بافت چربی ذخیره شده‌اند از طریق شیر مادر به نوزادتان بیشتر می‌شود. اگر کل کالری دریافتی روزانه شما کمتر از 1500 کیلوکالری باشد، این موضوع نیز صادق است. از نوشیدنی‌های شیرین از جمله آب میوه‌ها خودداری کنید و از تنقلات چرب، شیرین یا شور و همچنین شیرینی‌های تهیه شده از آرد سفید خودداری کنید.  

خطرات احتمالی کاهش وزن در دوران بارداری

پزشکان نسبت به کاهش وزن بیش از حد در دوران شیردهی هشدار می‌دهند زیرا این امر باعث می‌شود که بقایای مضر زیادی وارد شیر مادر شود. زمینه آلاینده‌های ناشی از آفت کش‌ها در بافت چربی تجمع می‌یابند. ما فقط مواد محلول در آب را از طریق ادرار و مدفوع دفع می کنیم اما این مواد شیمیایی محلول در چربی هستند. آنها در بافت چربی مادر جمع می‌شوند.

آیا می‌توان در دوران شیردهی از دمنوش میوه ای استفاده کرد؟

مصرف دمنوش میوه‌ای در دوران شیردهی هیچ اشکالی ندارد. حتی می‌توانید در دوران شیردهی طعم چای خود را با کمی عسل شیرین کنید، اما باید آن را در حد اعتدال مصرف کنید. با این حال، توصیه می‌شود هنگام مصرف دمنوش مراقب کودک خود باشید. بسته به ترکیب گیاه یا میوه موجود در دمنوش شما، کودکتان امکان دارد به مصرف آن واکنش نشان دهد. اگرچه کودک تمام غذاها و نوشیدنی‌هایی را که می‌خورید به شکل بسیار رقیق شده از طریق شیر مادر جذب می‌کند.

دمنوش گیاهی برای لاغری در دوران شیردهی

 در این قسمت به برررسی چند دمنوش که می توانید در دوران شیردهی ارزآن ها اتفاده کنید آورده‌ایم. این دمنوش‌ها عبارتند از:

شنبلیله

شنبلیله علاوه بر اینکه بسیار مغذی است، به عنوان ادویه و به عنوان یک گیاه دارویی برای حمایت از گوارش، سلامت قلب و قند خون استفاده می‌شود.دمنوش شنبلیله یکی از دمنوش‌هایی است که به کاهش وزن در دوران بارداری کمک می‌کند.

گزنه

گزنه (Urtica dioica) یک گیاه خاردار و گزنده است که بسیار مغذی است و هنگام پختن خار خود را از دست می‌دهد. گیاه گزنه بومی اروپا، آسیا، شمال آفریقا و آمریکای شمالی است. این گیاه گلدار یک گیاه چندوجهی است و به کاهش وزن به مادران شیرده کمک می‌کند.

دانه رازیانه

رازیانه (Foeniculum vulgare) را می‌توان در بسیاری از نقاط جهان یافت، اگرچه بومی مدیترانه است. این گیاه با برگ‌های پر، در طول تاریخ توسط انسان‌ها مصرف می‌شد رازیانه باعث افزایش شیر می‌شود.

آیا شنبلیله واقعا به افزایش تولید شیر کمک می‌کند؟

بله. بررسی سال 2018 از مطالعات مادرانی که شنبلیله مصرف می‌کردند نشان داد که این گیاه میزان شیر تولیدی آن‌ها را افزایش می‌دهد.

نتایج دوره:

مصاحبه با تعدادی از قهرمانان کاهش وزن ما رو ببینید و با تجربه اونا کاهش وزن سریعتری رو تجربه کنید.

نویسنده تیم تحقیقاتی اندام برتر

گروه تخصصی کاهش وزن اندام برتر، ارائه دهنده متد اختصاصی کاهش وزن ریشه ای است که به همه علاقمندان به تناسب اندام کمک می کند به راحتی در کنار سفره غذایی خانواده وزن کم کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه کاربران
سورانی

در دوران شیردهی هستم وبخاطر شکم وپهلویی که دارم میخوام وزن کم کنم.

4 خرداد 1402 پاسخ
مطالب مرتبط