برای دریافت مشاوره کاهش وزن تماس بگیرید
برای دریافت مشاوره کاهش وزن تماس بگیرید
چگونه تثبیت وزن داشته باشیم

چگونه تثبیت وزن داشته باشیم؟

کاهش وزن آسان نیست. هنگامی که یک رژیم غذایی کوتاه مدت و سفت و سخت دارید، هدف شما کاهش وزن است. پس از آن باید به فکر تثبیت وزن باشید. ما در این مقاله به بررسی تثبیت وزن پس از کاهش وزن پرداخته‌ایم. با ما همراه باشید.

موفق‌ترین راه برای تثبیت وزن پس از کاهش وزن، ایجاد تغییراتی در سبک زندگی است که برای شما مفید است. نکات زیر در مورد غذا خوردن بعد از کاهش وزن به شما کمک می‌کند تا با موفقیت بعد از یک رژیم غذایی سالم تثبیت وزن داشته باشید.

چگونه تثبیت وزن داشته باشیم؟

هوشمندانه غذا بخورید

عادات غذایی آگاهانه را در وعده‌های غذایی بگنجانید. با خود عهد ببندید که از خوردن بدون فکر خودداری کنید. خوردن آگاهانه به شما این امکان را می‌دهد که سیگنال‌های بدن خود را بهتر پردازش کنید و هنگامی که بدنتان می‌گوید سیر شده است، خوردن را متوقف کنید.

برای انجام این کار، زمان غذا را به کار مهم تبدیل کنید. میز را بچینید، تلویزیون و تلفن را خاموش کنید و فقط از غذا لذت ببرید. برای ارج نهادن به غذا و تمام چیزهایی که برای آوردن آن به بشقاب شما لازم است، وقت بگذارید. به نحوه رشد، برداشت و تهیه آن فکر کنید. سرعت غذا خوردن خود را کاهش دهید و هر لقمه را که میل می‌کنید. به خود اجازه دهید به عطر، بافت و طعم غذا فکر کنید.

خوردن آگاهانه امکان دارد برای شما چالش برانگیز باشد، زیرا یه طور کلی همه ما تمایل داریم با سرعت غذا بخوریم و در فرهنگ خود به وعده‌های غذایی سریع اهمیت می‌دهیم. صبور باشید و به خودتان زمان بدهید تا یاد بگیرید چگونه عادات غذایی یک عمر خود را تغییر دهید.

انتظار شکست را داشته باشید

بله، مواقعی پیش می‌آید که نمی‌توانید به کیک نه بگویید، کمی بیش از حد نوشیدنی مصرف کنید، یا کنترل خود را روی خوردن پیش غذا از دست داده‌اید. زندگی همین است! یادگیری نحوه برخورد با لغزش‌های غذایی و بازگشت به مسیر اصلی که ضروری‌ترین ابزار برای حفظ کاهش وزن است. سعی کنید این شرایط را مدیریت کنید و تکرار نکنید.

از خوردن سفت و سخت بعد از کاهش وزن خودداری کنید

از یک رژیم غذایی بیش از حد محدود اجتناب کنید. محدود کردن یا اجتناب از برخی غذاها از مشکلات رایج شکستن رژیم های غذایی و از بین رفتن انگیزه کاهش وزن هستند. وقتی کسی غذای خاصی را محدود می‌کند، تمایل به خوردن آن دارد و حتی ممکن است در خوردن غذاهای دیگر زیاده روی کند تا از غذایی که میل می‌کند اجتناب کنند.

چگونه تثبیت وزن داشته باشیم

فقط زمانی که گرسنه هستید غذا بخورید

سعی کنید تعیین کنید که آیا بدن شما واقعاً احساس گرسنگی می‌کند (معده شما غرغر می‌کند) یا گرسنگی شما پاسخی به یک نشانه عاطفی است. تعیین این موضوع در ابتدا می‌تواند دشوار باشد. امکان دارد یادگیری نشانه‌های واقعی گرسنگی در مقابل عادات غذایی قدیمی پاسخ به استرس زمان ببرد. اولین قدم، توجه به نشانه‌ها، اجتناب از پاسخ فوری و انتخاب‌های سالم‌تر است. مراجعه به مشاوری که در اختلالات خوردن عاطفی تخصص دارد می‌تواند بسیار مفید باشد. او می‌تواند ابزارهایی را برای جایگزینی موفقیت آمیز غذا خوردن احساسی با انتخاب‌های سالم‌تر ارائه دهد.

در هر وعده غذایی پروتئین بخورید

پروتئین می‌تواند به کاهش اشتهای شما کمک کند زیرا هورمون مسئول گرسنگی را کاهش می‌دهد و به شما کمک می‌کند زودتر احساس سیری کنید و مدت طولانی‌تری سیر بمانید. همین امر منجر به تثبیت وزن شما می‌شود. حداقل 20 گرم پروتئین در هر وعده غذایی خود بگنجانید. مطمئن شوید که میان وعده‌های شما حاوی پروتئین است تا قدرت ماندگاری داشته باشند.

در حالت ایده آل، پروتئین حدود 30 درصد از رژیم غذایی روزانه شما را تشکیل می‌دهد. منابع بدون چربی و کم چرب مانند ماهی، تکه‌های بدون چربی گوشت و مرغ و لبنیات کم چرب را انتخاب کنید. بیشتر بزرگسالان پروتئین کافی در رژیم غذایی خود دریافت نمی‌کنند و باید میزان مصرف خود را افزایش دهند، به خصوص با افزایش سن، بنابراین آن را جزء کلیدی هر وعده غذایی خود قرار دهید.

داشتن خواب کافی

مطالعات نشان داده‌اند که بی خوابی می‌تواند سیگنال‌های گرسنگی بدن شما را مختل کند. وقتی خواب با کیفیت کافی نداشته باشید، بدنتان کم‌تر به گلوکز حساس می‌شود. به همین علت داشتن خواب کافی به تثبیت وزن کمک می‌کند. هورمون گرسنگی گرلین افزایش می‌یابد، در حالی که هورمون کنترل اشتها لپتین کاهش می‌یابد. خطر چاقی در افرادی که به اندازه کافی نمی‌خوابند، افزایش می‌یابد. بنابراین، اگر برای 8 ساعت خوابیدن در هر شب مشکل دارید، تغییرات زیر را انجام دهید.

  • تا حد امکان با زمان خواب و بیدار شدن خود سازگار باشید.
  • چندین ساعت قبل از خواب تمام صفحه‌های الکترونیکی را خاموش کنید.
  • اگر نور بیرون مشکل ساز است، از چشم بند استفاده کنید. سایر منابع نور (ساعت زنگ دار الکترونیکی، شارژر تلفن) را حذف کنید.
  • اگر به سر و صدا حساس هستید سعی کنید از گوش گیر استفاده کنید. انواع مختلفی از گوش گیرها موجود است، بنابراین آنها را امتحان کنید تا مواردی را که راحت هستند پیدا کنید.
  • دمای اتاق را کم کنید. تحقیقات نشان داده است که نگه داشتن دما بین 60 تا 67 درجه در شب کیفیت خواب را بهبود می‌بخشد.

کلام آخر

به خاطر داشته باشید که هر فردی متابولیسم منحصر به فرد خود و تعداد کالری مورد نیاز برای حفظ وزن خود را دارد. برای مثال، فردی که فعالیت بیشتری دارد، نسبت به فردی که فعالیت کمتری دارد، باید کالری بیشتری دریافت کند. راه برای حفظ وزن موفق از طریق ایجاد تغییرات مثبت در شیوه زندگی و سازگاری با این تغییرات است. تغییر الگوهای مادام‌العمر زمان می‌برد، بنابراین با خود صبور باشید.

آیا خوردن صبحانه به تثبیت وزن کمک می‌کند؟

بله. سعی کنید 15 تا 25 گرم پروتئین در وعده صبحانه را هدف قرار دهید. پروتئین به آرامی هضم می‌شود و هورمون‌های گرسنگی را سرکوب می‌کند و به سیر نگه داشتن شما کمک می‌کند. علاوه بر این، یک صبحانه با پروتئین بالا به کاهش هوس‌ها در اواخر روز کمک می‌کند.

آیا نحوه تثبیت وزن در همه افراد یکسان است؟

کارهای کلی که در این مقاله گفته شده بود برای تثبیت وزن همه افراد لازم است. اما بخش دیگری از این کار به کالری دریافتی و مصرفی هر فرد بستگی دارد

نتایج دوره:

مصاحبه با تعدادی از قهرمانان کاهش وزن ما رو ببینید و با تجربه اونا کاهش وزن سریعتری رو تجربه کنید.

نویسنده تیم تحقیقاتی اندام برتر

گروه تخصصی کاهش وزن اندام برتر، ارائه دهنده متد اختصاصی کاهش وزن ریشه ای است که به همه علاقمندان به تناسب اندام کمک می کند به راحتی در کنار سفره غذایی خانواده وزن کم کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه کاربران
مطالب مرتبط