برای دریافت مشاوره کاهش وزن تماس بگیرید
برای دریافت مشاوره کاهش وزن تماس بگیرید
چگونه بعد از کاهش وزن چاق نشویم

چگونه بعد از کاهش وزن چاق نشویم ؟

هرکسی که رژیم داشته است می‌داند که هدف فقط رسیدن به وزن مدنظر نیست، بلکه حفظ آن است. پس از هفته‌ها تلاش و چشم‌پوشی، اولین واکنش، بازیابی هوس‌های ازدست‌رفته است. چیزی بیشتر از این اشتباه نیست. رژیم را در واقع نباید به‌عنوان چیزی موقتی دید، بلکه باید به‌عنوان یک روش جدید و سالم برای ادامه زندگی و تجربه عادات غذایی نگاه کرد. یک سبک زندگی که همیشه باید برای مراقبت از خود، ظاهر و سلامتی خود اتخاذ کنید. به همین دلیل، هنگامی که وزن اضافه را از دست دادید، باید به پیروی از برخی قوانین ساده ادامه دهید تا از بازگشت به عادات قدیمی خودداری کنید. در اینجا هشت نکته کاربردی قرار دارد که  توضیح می‌دهد چگونه بعد از کاهش وزن چاق نشویم؟

چگونه بعد از کاهش وزن چاق نشویم ؟

چگونه بعد از کاهش وزن چاق نشویم؟

 در ابتدا می‌توانید رژیم تثبیت وزن را در نظر بگیرید و برای ادامه کار بیایید به نکات زیر توجه کنیم:

مراقب وسوسه باشید

حتی اگر اکنون احساس تناسب‌اندام و آزادی می‌کنید که به خود استراحت دهید، فریب نخورید و سعی کنید مصرف شکر خود را تاحدامکان محدود کنید.

اگر با دوستانتان برای شام بیرون می‌روید، هر از چند گاهی یک دسر ‌بخورید (حداکثر یک‌بار در هفته)، اما روز بعد را با دویدن بعدازظهر یا با کاهش چربی و کربوهیدرات جبران کنید. به همین ترتیب مراقب غذاهای سرخ شده و تنقلات باشید. 

خوب بخوابید

نصیحتی است که برای همه چیز تکرار می‌شود و در هر زمینه‌ای از نظر سلامتی اعم از جسمی و روحی معتبر است خوب خوابیدن است. کیفیت خواب برای داشتن یک سبک زندگی صحیح‌وسالم ضروری است. تحقیقات زیادی وجود دارد که ارتباط بین خواب خوب و توانایی داشتن یک رژیم غذایی متعادل را نشان داده است. این به این دلیل است که کسانی که شب‌های بی‌خوابی را سپری می‌کنند یا هرازگاهی از خواب بیدار می‌شوند، احساس گرسنگی را بیشتر می‌کنند و بنابراین اغلب آن را با تنقلاتی باارزش غذایی پایین (و سطح قند بالا) ارضا می‌کنند.  

خوب خوابیدن به شما کمک می‌کند نه‌تنها تناسب‌اندام داشته باشید، بلکه انرژی بیشتری داشته باشید و بهره‌وری بیشتری داشته باشید. به همین دلیل مهم است که یک برنامه روتین ایجاد کنید، سعی کنید به رختخواب بروید و در زمان‌های کم‌وبیش یکسان از خواب بیدار شوید و 7-8 ساعت استراحت بدن را تضمین کنید.

منفی‌ها را کنار بگذارید

یک مؤلفه اساسی هنگام شروع یک مسیر قضایی موفق، مؤلفه روانی است. برای حرکت روبه‌جلو باید به طور مداوم به خود روحیه دهید، سعی کنید افکار منفی را معکوس کنید و آنها را به افکار مثبت تبدیل کنید. به‌عنوان‌مثال، به‌جای اینکه به این فکر کنید که کاهش وزن چقدر سخت خواهد بود، سعی کنید روی اهدافی که قبلاً به آنها دست‌یافته‌اید تمرکز کنید.  این از همه جهات صادق است، حتی در هنگام ورزش.

وقتی احساس خستگی می‌کنید و فکر می‌کنید دیگر نمی‌توانید این کار را انجام دهید، جلوتر بروید، به نتیجه فکر کنید. افکار منفی نه‌تنها شما را پایین می‌آورند، بلکه نتیجه معکوس نیز دارند. یک غذای فوق‌العاده هم همین‌طور است، بنابراین هضم آن ساعت‌ها طول می‌کشد. به‌جای اینکه فکر کنید نباید آن را بخورید تا رژیم‌تان را خراب نکنید، فکر می‌کنید نمی‌خواهید آن را بخورید، به این صورت نتیجه بهتری می‌گیرید می‌کند و این احساس را  به شما می‌دهد که این انتخاب آزاد شماست.

رژیم تثبیت

فعالیت‌های سرگرم‌کننده انجام دهید!

وقتی از رژیم غذایی و تمرین برای کاهش وزن صحبت می‌کنیم، همیشه فکر می‌کنیم که این چیزی کسل‌کننده است. راز کاهش وزن و خوش اندام ماندن پس از آن، یافتن چیزی است که از آن لذت می‌برید، هم از نظر دستورالعمل‌ها و هم از نظر فعالیت بدنی.

اگر از دویدن متنفرید، مجبور به دویدن هستید، هیچ فایده‌ای ندارد، زیرا در اولین بهانه مفید خطر تسلیم‌شدن را خواهید داشت.

فعالیتی را پیدا کنید که از آن لذت می‌برید و به شما انگیزه می‌دهد که نه‌تنها برای سوزاندن کالری بلکه برای رهایی از تنش و استرس به آن نیاز دارید.

صبحانه را حذف نکنید!

همه با هم تکرار می‌کنیم:

 صبحانه مهم‌ترین وعده غذایی روز است. مهم نیست که صبح چقدر عجله دارید، پنج دقیقه وقت بگذارید و بنشینید و غذای سالم بخورید که مقدار مناسبی از مواد مغذی را به شما بدهد تا در طول روز به شما کمک کند. شیر و غلات یا چند لقمه نان سنگک با عسل یا مربا بهتر است.

مراقب کالری‌های  غذای خود باشید!

تثبیت وزن به‌اندازه یک رژیم غذایی محدودکننده نیست، اما باید چیزی باشد که می‌توانید بدون فکر زیاد دنبال کنید. هدف این رژیم فقط کاهش وزن نیست؛ بلکه  از آن برای تغییر شیوه برخورد با غذا و سبک زندگی خود استفاده کنید. این به معنای شمردن کالری و زندگی با اضطراب عدم کشش بیش از حد نیست، بلکه به معنای آگاهی از آنچه می‌خورید، انتخاب آگاهانه در هر وعده غذایی است.

به وزن کردن خود ادامه دهید!

به طور مداوم خود را وزن کنید تا تغییرات را سریع‌تر متوجه شوید.

اگر به‌موقع متوجه آن شدید، افزایش وزن یک کیلو تراژدی نیست. فقط برای چند روز دوباره توجه خود را شروع کنید یا کمی بیشتر حرکت کنید تا سریع وزن خود را کاهش دهید و این تنها در صورتی امکان‌پذیر خواهد بود که به نظارت بر وزن خود ادامه دهید. عادتی که نباید تبدیل به وسواس شود. فقط یک‌بار در هفته برای بررسی تغییرات وزن کافی است.

به خودتان  و راهی که آمده‌اید فکر کنید

برای یافتن محرک مناسب برای حرکت روبه‌جلو، سبک زندگی جدید خود را حفظ کنید و به الگوهای ذهنی قدیمی و عادات بدغذایی برنگردید، توقف کنید، در آینه نگاه کنید و به اهدافی که تاکنون به دست آورده‌اید افتخار کنید. این بهترین راه برای به‌یادآوردن شرایط گذشته است، زمانی که خودمان را دوست نداشتیم، احساس راحتی نمی‌کردیم، اما نمی‌توانستیم کاری برای تغییر انجام دهیم. حالا تو موفق شدی، بدترین‌ها به پایان رسید، فقط باید به جلو نگاه کنی و به عقب برنگردی.

چگونه در تعطیلات می‌توان وزن خود را ثابت نگه داشت؟!

باید از قبل برنامه ریزی کنید و هر روز تا حدودی به خود اجازه غذا خوردن بدهید.حفظ تعادل بسیار اهمیت دارد. در این مدت باید فعالیت داشته باشید برای مثال پیاده روی، دوچرخه سواری و یا شنا کردن. البته ورزش شدید توصیه نمی‌شود.

جلوگیری از چاقی بعد از کاهش وزن با:

اندازه‌گیری چربی‌ها
اندازه گیری روزانه وزن
مصرف لبنیات
پر کردن بشقاب با مقادیر مشخص غذا
اجتناب از تماشای زیاد تلویزیون
خوردن صبحانه
افزایش حجم عضلات
خوردن غذاهای حجیم کننده معده
اجتناب از وسوسه
محاسبه میزان کالری دریافتی
برنامه ریزی برای وعده های غذایی
افزایش فعالیت فیزیکی

نتایج دوره:

مصاحبه با تعدادی از قهرمانان کاهش وزن ما رو ببینید و با تجربه اونا کاهش وزن سریعتری رو تجربه کنید.

نویسنده تیم تحقیقاتی اندام برتر

گروه تخصصی کاهش وزن اندام برتر، ارائه دهنده متد اختصاصی کاهش وزن ریشه ای است که به همه علاقمندان به تناسب اندام کمک می کند به راحتی در کنار سفره غذایی خانواده وزن کم کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه کاربران
مطالب مرتبط