برای دریافت مشاوره کاهش وزن تماس بگیرید
برای دریافت مشاوره کاهش وزن تماس بگیرید
پیلاتس و لاغری

پیلاتس و لاغری

تأثیر پیلاتس و لاغری ، به گونه‌ای است که عضله‌سازی بدون چربی و بهبود وضعیت بدن آشکار می‌شود. به این ترتیب خیلی بیشتر از وزنی که روی ترازو از دست می‌دهید در ظاهر شما منعکس می‌شود و زودتر سایز کم می‌کنید. مطالعات مربوط به سلامت عمومی ثابت کرده است که تمرینات منظم پیلاتس اثرات بسیار مثبتی بر سلامت جسمی و روحی دارد. علاوه بر داشتن اندامی بهتر، تأثیرات روانی پیلاتس نیز بسیار مهم است.

پیلاتس به شما این امکان را می‌دهد که کالری کمتری نسبت به سایر تمرینات قلبی، شنا و دویدن بسوزانید، اما اثر لاغری پیلاتس در روند جاری پنهان است. در حالی که به تدریج به وزنی که می‌خواهید می‌رسید، پیلاتس نیز راه را برای افزایش وزن مجدد شما می‌بندد.

تأثیر اصلی پیلاتس، چربی سوزی نیست؛ بلکه تأثیر آن در حفظ وزن و جلوگیری از بازیابی وزن از دست رفته است. به عبارت دیگر، بسته به عزم خود می‌توانید به وزن ۱۰۰%‌ ایده‌آل خود برسید و در آن وزن بمانید. در نتیجه پیلاتس و لاغری با یک دیگر مرتبط هستند.

پیلاتس و لاغری

رابطه پیلاتس و لاغری

پیلاتس به شما کمک می‌کند تا به اندامی مناسب برسید. علاوه بر این، به بدن شما انعطاف می‌دهد، تمرینات تنفسی منظم و صحیح را آموزش می‌دهد و به شما اجازه می‌دهد به روح خود استراحت دهید. همچنین در درمان بیماری‌های مختلف استفاده می‌شود. پیلاتس، وضعیت صحیح، کاهش درد مفاصل و استخوان، افزایش توده عضلانی، ظاهر فیزیکی مطلوب، پشتیبانی از کیفیت زندگی و سهولت در روند سازگاری با محیط را فراهم می‌کند.

بیشتر مطالعه کنید: برنامه ورزش رژیم لاغری

چقدر کالری با پیلاتس سوزانده می‌شود؟

مطالعات نشان داده است که پیلاتس در افراد مبتدی به طور متوسط ​​۲۸۰ کالری، ۳۹۰ کالری در سطح متوسط ​​و ۴۸۰ کالری در سطح پیشرفته می‌سوزاند. 

تأثیر پیلاتس در کاهش وزن

کاهش وزن با پیلاتس اخیراً یکی از موضوعات مورد توجه است. موضوع کاهش وزن با پیلاتس با نتایج تحقیقات مشخص شده است. پیلاتس یک سیستم ورزشی است که فواید قابل توجهی برای بدن ما دارد. با تمرکز بر استفاده از ذهن و بدن، پیلاتس بدن شما را سفت می‌کند، به شما کمک می‌کند تا توده عضلانی بدون چربی به دست‌آورید و وضعیت بدنی شما را اصلاح می‌کند. انجام پیلاتس حداقل سه بار در هفته قدرت، استقامت و انعطاف‌پذیری شما را افزایش می‌دهد. ما با جزئیات بیشتری به کاهش وزن با پیلاتس خواهیم پرداخت.

پیلاتس به شما کمک می‌کند تا به روشی سالم وزن کم کنید. اگر شما برای کاهش وزن پیلاتس انجام می‌دهید، باید عادات غذایی خود را اصلاح کنید و خارج از پیلاتس ورزش کردن را به زندگی خود اضافه کنید. بدون این‌ها انتظار تغییر نداشته باشید. تمرینات پیلاتس که به طور منظم انجام می‌دهید به کاهش وزن کمک می‌کند.

تحقیقات در مورد کاهش وزن با پیلاتس چه می‌گویند؟

یک مطالعه در سال ۲۰۱۴ روی ۳۰۰ زن نشان داد که انجام پیلاتس در ترکیب با تمرینات هوازی به کاهش وزن و کاهش توده چربی کمک می‌کند. مطالعه دیگری در سال ۲۰۱۷، روی ۳۷ زن چاق بین ۳۰ تا ۵۰ سال انجام شد. محققان به این نتیجه رسیدند که هشت هفته تمرین پیلاتس در این زنان منجر به کاهش وزن بدن، شاخص توده بدنی و اندازه‌ شکم و لگن شده است.

کاهش وزن به عوامل دیگری مانند سبک زندگی و عادات غذایی نیز بستگی دارد. اگر تغییراتی در زندگی خود در مورد این مسائل ایجاد کنید، پیلاتس واقعاً برای شما مفید خواهد بود.

پیلاتس و لاغری

پیلاتس را هر چند وقت یک بار باید انجام داد؟

پیلاتس را نباید ورزشی دانست که فقط برای فرم دادن به بدن انجام می‌شود. این ورزش علاوه بر شکل دادن به بدن ما، بر روی افکار و روح ما نیز تأثیر دارد.

مردم فکر می‌کنند که وقتی ورزش می‌کنند، خیلی راحت‌تر می‌توانند ذهن خود را منحرف کنند. در واقع می‌توان گفت که این فکر یک فکر درست است. ورزش یا هر فعالیت دیگری با افزایش سطح رفاه زندگی اجتماعی به فرد کمک می‌کند تا در زندگی اعتماد به نفس بیشتری داشته باشد. مثلاً با ورزش و رژیم غذایی برای مدت طولانی، ۵۰ کیلو وزن کم کردید. هیچ اثری از خود قدیمی شما نیست. اعتماد به نفستان برنمیگردد؟ مشخصا برمی‌گردد.

زمانی که تصمیم به انجام پیلاتس دارید، حداقل با ۲ روز در هفته شروع کنید. این کار را هر روز هفته شروع کنید و با گذشت مدتی، این زمان را افزایش دهید.

پیلاتس را که هر روز به مدت حداقل ۱۵ تا ۳۰ دقیقه انجام می‌دهید، می‌تواند صد‌ها مزیت را برای سالیان متمادی برای شما به ارمغان آورد. این کاملاً به شما بستگی دارد که حتی پس از ۴۰ سالگی هم تناسب اندام داشته باشید و جوان به نظر برسید. عجله نکنید و صبور باشید. همانطور که تغییر خود را احساس می‌کنید و می‌بینید، عزم شما افزایش می‌یابد و انجام پیلاتس را وظیفه خود می‌دانید.

انتخاب‌هایی که در طول زندگی انجام می‌دهید، تعیین‌کننده سرنوشت شما هستند. اگر می‌خواهید بدن شما تغییر کند، باید ترجیحات خود را در آن جهت تنظیم کنید و به جلو حرکت کنید. هر کس حق دارد زندگی سالم و بدنی زیبا داشته باشد. تلاشی که برای رسیدن به این هدف انجام خواهید داد، کمک بزرگی به شما در زندگی آینده شما خواهد کرد.

پیلاتس و لاغری

آیا می‌توانم به سرعت با پیلاتس وزن کم کنم؟

اگر می‌خواهید سریع وزن کم کنید، فقط با انجام پیلاتس نمی‌توانید این کار را انجام دهید. بنابراین، آیا می‌توان با پیلاتس وزن کم کرد؟ پیلاتس از نظر سفت شدن بدن و لاغرتر به نظر رسیدن بیشتر از آنچه می‌خواهید به شما می‌دهد. کاهش وزن با پیلاتس امکان‌پذیر است. قرار دادن پیلاتس به برنامه تمرینی خود به کاهش وزن در طولانی مدت کمک می‌کند. کاهش وزن با پیلاتس به سرعت اتفاق نمی‌افتد. اما این بدان معنا نیست که نمی‌توانید با پیلاتس وزن کم کنید.

بیشتر مطالعه کنید: افزایش متابولیسم بدن

یک ورزش کاردیو ۲۰ دقیقه‌ای که قبل یا بعد از جلسه پیلاتس انجام می‌دهید به کاهش وزن سریع کمک می‌کند. یک فرد ۶۰ کیلوگرمی با یک جلسه ۵۰ دقیقه‌ای پیلاتس به طور متوسط ۲۰۰ کالری می‌سوزاند. حمایت از این کار با یک ورزش کاردیو ۲۰ دقیقه‌ای قبل یا بعد از جلسه، در کل تقریباً ۵۰۰ کالری می‌سوزاند. این به کاهش وزن سریع کمک می‌کند. با یک رژیم غذایی متعادل و برنامه‌ریزی شده، می‌توانید با انجام پیلاتس به سرعت وزن کم کنید.

فواید ورزش پیلاتس برای لاغری

پیلاتس برای تقویت، به دست آوردن عضله بدون چربی و وضعیت بدنی خوب مؤثر است. پیلاتس به شما کمک می‌کند تا به روشی سالم وزن کم کنید. با این حال، پیلاتس ممکن است به اندازه سایر تمرینات قلبی مانند دویدن، پیاده روی و دوچرخه سواری در کاهش وزن مؤثر نباشد. دلیل این امر این است که شما در یک جلسه پیلاتس در مقایسه با این تمرینات کالری کمتری می‌سوزانید. اگر می‌خواهید با انجام پیلاتس به سرعت وزن کم کنید، باید آن را همراه با تمرینات پرکالری انجام دهید.

پیلاتس در چند هفته تأثیر خود را نشان می‌دهد؟

پیلاتس نوعی ورزش است که حالت‌ایستاده و ظاهر سالم‌تری برای بدن ایجاد می‌کند. در سال‌های اخیر، محبوبیت آن بسیار افزایش یافته است، به خصوص به این دلیل که اغلب افرادی که ورزش‌های سنگین را دوست ندارند، ترجیح می‌دهند.

انجام پیلاتس حداقل ۴ روز در هفته هم برای جسم و هم برای روح شما بسیار مفید خواهد بود. حرکات گرم کردن در ابتدای پیلاتس، به دنبال آن یک برنامه سبک و شدت آن هنگام نزدیک شدن به پایان، تمرین‌کنندگان پیلاتس را بسیار خوشحال و راضی می‌کند. با صرف حداقل نیم ساعت در طول روز می‌توانید در عرض ۴۵ تا ۶۰ روز به بدن مورد نظر خود برسید. البته این ممکن است بسته به شدت پیلاتس، رژیم غذایی و بدن شما متفاوت باشد. مهم این است که آن را با پشتکار و بدون وقفه انجام دهید. در ۱-۲ هفته اول که پیلاتس را شروع می‌کنید، باید برنامه‌های سبک را ترجیح دهید. شروع پیلاتس با برنامه‌های سنگین به طور ناگهانی می‌تواند به بدن و عضلات شما آسیب برساند. اما سالم‌ترین کار این است که در وهله اول پیلاتس را با یک مربی شروع کنید.

مهم این است که تصمیم بگیرید و باورتان را که تغییر خواهید کرد از دست ندهید. تکمیل یکپارچگی جسم، روح و روان شما نیز به لطف پیلاتس آسان‌تر خواهد بود.

پیلاتس و لاغری

آیا پیلاتس بدن را شکل می‌دهد؟

مردم اکنون لاغری را به یک وسواس بصری تبدیل کرده‌اند. می‌توان گفت که آن‌ها تقریباً برای دستیابی به ویژگی‌هایی که درک موجود از زیبایی به ارمغان می‌آورد، می‌جنگند. در این مرحله، پیلاتس یکی از ورزش‌هایی است که برای خوش فرم شدن بدن انجام می‌شود. پس از دانستن نکاتی که باید در نظر گرفته شود، می‌توان آن را به راحتی در محیط خانه انجام داد. این یک فرصت عالی برای کسانی است که به دلیل کار و دویدن نمی‌توانند به ورزشگاه بروند. ورزش، صرف نظر از هر شاخه‌ای، به شکل‌گیری بدن شما کمک می‌کند.

بیشتر مطالعه کنید: تیپ بدنی به چه معناست؟

به عنوان مثال به راحتی می‌توانیم بدن یک وزنه بردار را از بدن یک مربی تناسب اندام تشخیص دهیم. از آنجایی که انجام پیلاتس به بدن شما و همچنین فرم دادن به آن کمک می‌کند، سالم‌تر و خوش اندام‌تر به نظر خواهید رسید. اگر می‌خواهید خوش اندام شوید، پیلاتس را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. فراموش نکنید که بدن یک فرد ۵۰ کیلوگرمی که پیلاتس انجام می‌دهد و یک فرد هم وزن که پیلاتس انجام نمی‌دهد، یکسان نخواهد بود. اگرچه قد و وزن یکسان است، اما بدن فردی که پیلاتس را انجام می‌دهد بسیار مناسب‌تر و سالم‌تر به نظر می‌رسد.

پیلاتس که تمرکز، تنفس و مهارت‌های فکری شما را بهبود می‌بخشد، نباید به عنوان عملی تلقی شود که فقط بدن را شکل می‌دهد. باید با عشق و احساس انجام شود و به این ترتیب نتایج دائمی و عاقلانه حاصل شود.

پیلاتس و لاغری

حرکات پیلاتس برای لاغری

حرکت کششی

به پشت در حالت کشیده دراز بکشید و دستانتان را در دو طرف سرتان بالا ببرید. در حالی که بازو‌ها در وضعیت بالا قرار دارند، نفس بکشید و به آرامی بازو‌ها را به سمت پا‌ها دراز کنید. در این حین بازدم را انجام دهید و سر زانو‌ها را لمس کند و مدتی با حالت تنش منتظر بمانید.

پیلاتس و لاغری شکم

در حالت ۹۰ درجه، پا‌ها بلند و کشیده هستند. پا‌ها تا نیمه بلند می‌شوند و سعی می‌شود در ناحیه کمر تعادل خود را حفظ کنند. بازو‌ها به پا‌ها رسیده و حرکت کششی برای تغییر زاویه بین آن‌ها تکرار می‌شود.

جنبش صد

به پشت روی زمین دراز بکشید. با بازو‌های کشیده، فقط گردن با خم شدن به جلو و بلند کردن حمایت می‌شود و حرکت نیمه شاتل را فراهم می‌کند.

حرکت پا

در حالت خوابیده به پشت، پا‌ها روی دست‌ها با پاشنه‌ها متعادل می‌شوند. پا‌ها به ترتیب به سمت بالا و پایین کشیده می‌شوند. برای هر دو پا تکرار کنید.

حرکات پیلاتس برای لاغری ران

به پشت روی زمین دراز بکشید. پا‌ها به هم نزدیک شده و از ناحیه کمر به سمت سر خم می‌شوند. کمر توسط دست‌ها حمایت می‌شود. در حالی که پا‌ها بالا هستند، ساق پا به ترتیب با خم کردن زانو پایین آمده و دوباره بالا می‌رود. حرکت مکرر پدال زدن در هر دو پا مشاهده می‌شود.

حرکت هیپ

در حالت ۹۰ درجه، پا‌ها کشیده می‌شوند. دست‌ها روی زمین در پشت قرار می‌گیرند. دو پا به هم نزدیک شده و به سمت بالا بلند می‌شوند. بازدم کنید و پا را به سمت راست و چپ بکشید.

نکاتی که باید در حین انجام پیلاتس در نظر بگیرید

همچنین شروع پیلاتس بعد از بیدار شدن از غذا و با معده خالی ناخوشایند است. بهتر است حداقل ۱ – ۱.۵ ساعت بعد از غذا انجام شود تا در حین ورزش مشکلی ایجاد نشود. بدن نباید به طور ناگهانی با آب پر شود. در صورت نیاز، آب با دمای اتاق باید جرعه جرعه نوشیده شود.

در وعده غذایی تهیه شده قبل از پیلاتس، باید غذا‌های غنی از کربوهیدرات و پروتئین مصرف شود. نان‌های سبوس دار را می‌توان برای کربوهیدرات‌ها ترجیح داد و تخم مرغ، مرغ کبابی، ماهی و محصولات گوشتی را می‌توان برای پروتئین ترجیح داد.

پیلاتس نسبت به بسیاری از ورزش‌های دیگر کالری کمتری مصرف می‌کند. بیشتر شامل حرکاتی برای انعطاف بدن و قدرت عضلات است. بنابراین باید به میزان کالری دریافتی با غذا توجه کرد. در غیر این صورت ممکن است باعث افزایش وزن شما شود.

از آنجایی که این یک نوع تمرین مؤثر برای عضلات است، مصرف شیر بدون چربی بعد از آن از افزایش توده عضلانی حمایت می‌کند. در طول این تمرین، افرادی که قصد کاهش وزن دارند باید به کلسیم روزانه، دریافت مواد معدنی و اسید‌های چرب امگا ۳ توجه کنند.

پیلاتس در یک ماه چقدر وزن کم می‌کند؟

اثرات پیلاتس بیشتر در ناحیه مرکزی (شکم و پشت) علاوه بر تقویت نواحی مانند باسن و بازو‌ها آشکار است. به شما کمک می‌کند حداکثر ۲ یا ۳ کیلو در ماه کم کنید.

۱ ساعت پیلاتس در روز چند کالری می‌سوزاند؟

۱ ساعت پیلاتس روزانه بین ۲۵۰ تا ۴۰۰ کالری از فردی به فرد دیگر متغیر است.

نتایج دوره:

مصاحبه با تعدادی از قهرمانان کاهش وزن ما رو ببینید و با تجربه اونا کاهش وزن سریعتری رو تجربه کنید.

نویسنده تیم تحقیقاتی اندام برتر

گروه تخصصی کاهش وزن اندام برتر، ارائه دهنده متد اختصاصی کاهش وزن ریشه ای است که به همه علاقمندان به تناسب اندام کمک می کند به راحتی در کنار سفره غذایی خانواده وزن کم کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه کاربران
مطالب مرتبط