برای دریافت مشاوره کاهش وزن تماس بگیرید
برای دریافت مشاوره کاهش وزن تماس بگیرید

قویترین چربی سوز شکم و پهلو 7 کیلو در 7 روز

چربی شکم و پهلو می‌تواند سرسخت باشد و باعث بیماری‌های طولانی مدت مانند دیابت، بیماری قلبی، PCOS و بسیاری موارد دیگر مرتبط با آن شود. همه ما باید در اسرع وقت چربی‌های شکم و پهلو را از بین ببریم. این مقاله نکات ارزشمندی در مورد اینکه چگونه می‌توانید چربی شکم و پهلو را در یک هفته از بین ببرید به شما ارائه می‌دهد. همچنین در این مقاله به بررسی قویترین چربی سوز شکم و پهلو 7 کیلو در 7 روز پرداخته‌ایم. تا آخر این مقاله همراه اندام برتر باشید.

قویترین چربی سوز شکم و پهلو 7 کیلو در 7 روز

چاقی چیست؟

چاقی یکی از مهم‌ترین مشکلات بهداشتی کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه است. بافت چربی 18-15 درصد وزن بدن در مردان بالغ و 20 تا 25 درصد در زنان را تشکیل می‌دهد. اگر این میزان در مردان بیش از 25 درصد و در زنان بیش از 30 درصد باشد، چاقی به حساب می‌آید. اگر انرژی دریافتی روزانه بیشتر از انرژی مصرف شده باشد، انرژی غیر قابل مصرف به صورت چربی در بدن ذخیره می‌شود و باعث چاقی می‌شود.

علت چاقی چیست؟

مهم‌ترین علت چاقی کم تحرکی و خوردن غذای زیاد hست. به خصوص مصرف غذاهای غنی از چربی و قند، اجرای برنامه غذایی نامتعادل حتی در صورت بالا نبودن محتوای انرژی و عدم فعالیت بدنی و ورزش، باعث می‌شود انرژی گرفته شده به صورت چربی در بدن ذخیره شود. یک مرد بالغ سالم به طور متوسط ​​به 2500 کالری در روز و یک زن بالغ سالم به طور متوسط ​​به 2000 کالری در روز نیاز دارد. یک همبرگر متوسط ​​تقریباً 1500 کالری دارد. به همین ترتیب، نوشیدنی‌های گازدار و الکلی حاوی کالری زیادی هستند. بنابراین مصرف مکرر این گونه مواد غذایی می‌تواند باعث چاقی شود. علاوه بر این، موارد زیر نیز باعث چاقی می‌شود:

  • عدم فعالیت بدنی
  • عوامل ژنتیکی
  • ناتوانی غده تیروئید در تولید هورمون کافی
  • سندرم کوشینگ (این سندرم باعث تولید بیش از حد هورمون‌های استروئیدی می‌شود.)

چگونه چربی شکم و پهلو را ۷ کیلو در ۷ روز در خانه کاهش دهیم؟

در این قسمت چند مواد غذایی ساده را بررسی کرده‌ایم که می‌توانید آنها را در برنامه روزانه خود بگنجانید تا به از بین بردن چربی‌های ناخواسته شکم و پهلو در سریع‌ترین زمان ممکن کمک کنید.

نوشیدن آب کافی چربی شکم و پهلو را کاهش می‌دهد

نوشیدن آب کافی می‌تواند به کاهش چربی شکم به طور طبیعی در یک هفته کمک کند. بر اساس مطالعات مختلف، شما می‌توانید با نوشیدن تقریباً هشت لیوان آب در روز، از بین بردن چربی را افزایش دهید. بنابراین، برای شروع کاهش چربی شکم، نوشیدن آب را در طول روز ادامه دهید.

از کربوهیدرات‌های تصفیه شده برای کمک به کاهش چربی شکم خودداری کنید

راه دیگر برای از بین بردن چربی شکم و پهلو در یک هفته، پرهیز از مصرف شکر و کربوهیدرات‌های تصفیه شده است. می‌توان با مصرف بیش از حد قند و کربوهیدرات‌های تصفیه شده وزن اضافه کرد، زیرا آنها سطح گلوکز خون را افزایش می‌دهند و احساس سیری را کاهش می‌دهند چون هضم آنها آسان است. علاوه بر این، افزایش رسوب چربی و افزایش وزن ناشی از التهاب با مصرف شکر تصفیه شده وجود دارد. بنابراین، نوشابه، شیرینی، پیتزا، کیک، برگر و.. از جمله غذاهایی هستند که برای از بین بردن چربی شکم باید از آنها اجتناب کنید.

نوشیدن چای سبز به کاهش چربی شکم و پهلو کمک می‌کند

چای سبز راهی عالی برای کاهش چربی شکم و پهلو ۷ کیلو در ۷ روز در خانه است. چای سبز حاوی یک آنتی اکسیدان به نام EGCG است که التهاب بدن شما را کاهش می‌دهد و سموم را به طور موثر دفع می‌کند. علاوه بر این، چای سبز دارای کافئین و اسید کلروژنیک است که باعث ایجاد گرما و افزایش سیری می‌شود و به کاهش وزن کمک می‌کند. در نتیجه می‌توانید سه تا چهار فنجان چای سبز را در یک روز بنوشید.

خوردن فیبر محلول بیشتر چربی شکم و پهلو را کاهش می‌دهد

با افزودن فیبر غذایی به رژیم غذایی خود قادر خواهید بود در عرض یک هفته چربی شکم را از بین ببرید. فیبر رژیمی یک لایه ژل مانند در معده با شاخص گلیسمی پایین تشکیل می‌دهد و به افزایش سیری کمک می‌کند. فیبر غذایی همچنین به عنوان غذا برای باکتری‌های خوب روده به تجزیه چربی به اسیدهای چرب با زنجیره کوتاه کمک می‌کند. این اسیدهای چرب با زنجیره کوتاه همچنین به شما کمک می‌کند چربی شکم را به طور موثر کاهش دهید.

فیبر با اضافه کردن حجم به مدفوع، انتقال غذا در روده بزرگ را آسان‌تر می‌کند، که هضم را بهبود می‌بخشد و باعث می‌شود احساس سیری کنید. با احساس سیری، میل شما به خوردن کاهش می‌یابد و باعث کاهش وزن می‌شود. در ادامه لیستی از غذاهایی که باید در رژیم غذایی خود بگنجانید را آورده‌ایم:

  • دانه کتان
  • آووکادو
  • کلم بروکسل
  • تمشک
  • حبوبات
  • رشته فرنگی

قهوه بنوشید

قهوه یکی از محبوب‌ترین نوشیدنی‌ها در جهان است که می‌تواند به بهبود خلق و خو و افزایش عملکرد ذهنی و فیزیکی با اثر آرامش‌بخش خود کمک کند. کافئین موجود در آن باعث تسریع متابولیسم می‌شود. قهوه مصرف شده توسط ورزشکاران قبل از تمرین از جمله غذاهایی است که چربی سوزی می‌کند.

پیاده روی می‌تواند به شما در کاهش چربی شکم و پهلو کمک کند

پیاده روی نوعی ورزش است که به کاهش چربی شکم و پهلو در یک هفته کمک می‌کند. همچنین ورزش‌های هوازی مشابه پیاده روی می‌تواند یکی از راه‌های موثر برای کاهش چربی شکم باشد. زنان چاق با پیاده روی 50 تا 70 دقیقه سه بار در هفته به مدت 12 هفته، دور کمر و چربی بدن خود را می‌توانند کاهش دهند.

از سرکه سیب در رژیم غذایی خود برای کاهش چربی شکم و پهلو استفاده کنید

کاهش سطح قند خون و کاهش چربی شکم برخی از مزایای سلامتی چشمگیر نوشیدن سرکه سیب است. طبق بسیاری از مطالعات، سرکه سیب به کاهش چربی شکم در یک هفته کمک می‌کند زیرا حاوی اسید استیک است.

برای سوزاندن چربی شکم و پهلو، غذای پر پروتئین بخورید

پروتئین یک ماده مغذی است که نقش مهمی در کاهش چربی شکم و پهلو ۷ کیلو در ۷ روز ایفا می‌کند. مصرف پروتئین بالا باعث سیری می‌شود. پروتئین همچنین با افزایش میزان متابولیسم به شما کمک می‌کند تا توده عضلانی را در طول کاهش وزن حفظ کنید. افرادی که در رژیم غذایی پروتئین کمتری مصرف می‌کنند، نسبت به افرادی که پروتئین بیشتری مصرف می‌کنند، چربی شکمی بیشتری دارند. برخی از منابع پروتئینی که می‌توانید در وعده غذایی خود بگنجانید، عبارتند از:

  • لوبیا
  • پروتئین آب پنیر
  • گوشت
  • ماهی
  • تخم مرغ
  • لبنیات

تخم مرغ

تخم مرغ که حاوی پروتئین بالایی است، منبع غنی از ویتامین‌ها و مواد معدنی نیز است و دارای خاصیت سیری طولانی مدت است، همچنین به دلیل محتوای پروتئین بالا، متابولیسم را تسریع می‌کند. با گنجاندن آن در برنامه غذایی روزانه خود می‌توانید متابولیسم خود را تسریع کرده و میزان چربی سوزی خود را افزایش دهید.

تمرین HIIT می‌تواند به شما در سوزاندن چربی شکم و پهلو در ۷ روز کمک کند

HIIT که به آن تمرین اینتروال با شدت بالا نیز می‌گویند، یک فرآیند تمرینی است که به ساخت عضلات شما و کاهش وزن کمک می‌کند. این تمرین با شدت بالا همانطور که از نامش پیداست با حداقل استراحت انجام می‌شود. این تمرینات به تقویت بدن و افزایش متابولیسم، چربی سوزی و کاهش وزن کمک می‌کند. بنابراین لازم است در کنار داشتن یک رژیم غذایی سالم، ورزش را جزئی از برنامه روزانه خود قرار دهید. چرا که ورزش به شما کمک می‌کند تا به طور موثر چربی‌های سرسخت شکم را از بین ببرید. در اینجا چند تمرین برای کاهش چربی شکم در 7 روز را آورده‌ایم:

  • پرش اسکات
  • پلانک جک
  • طناب
آیا ورزش برای کاهش وزن ضروری است

آیا ورزش برای کاهش وزن ضروری است؟

فقط با رژیم غذایی نمی‌توانید وزن کم کنید. تحرک شما در طول روز و ورزش‌هایی که انجام می‌دهید در کاهش وزن بسیار مهم هستند. سن، وضعیت متابولیک، عوامل ژنتیکی و حتی رژیم‌هایی که در گذشته داشته‌اید در کاهش وزن شما نقش دارند. با توجه به بسیاری از عوامل متغیر مؤثر بر کاهش وزن، انتظار نمی‌رود همه افراد با سرعت یکسان وزن خود را کاهش دهند. اگر سابقه کم کاری تیروئید، مقاومت به انسولین یا هیپوگلیسمی دارید، احتمال کاهش وزن شما نسبتاً آهسته خواهد بود. با این حال، اگر اختلال متابولیک ندارید، کاهش وزن آنقدرها هم که به نظر می‌رسد سخت نیست.

چهار نوع سبک ورزشی وجود دارد که شامل: تمرینات قلبی عروقی، قدرتی، تمرینات کششی و تمرینات تعادلی می‌شوند. دویدن، پیاده روی، طناب زدن، رکاب زدن از جمله تمرینات قلبی عروقی هستند و کمک قابل توجهی در کاهش وزن دارند.

ورزش‌های قلبی عروقی با افزایش ضربان قلب به کاهش وزن و چربی سوزی کمک می‌کند. تمرینات قدرتی به افزایش توده عضلانی بدن فرد کمک می‌کند. تمرینات کششی به افزایش انعطاف پذیری کمک می‌کند، تمرینات تعادلی به بدن کمک می‌کند تعادل خود را پیدا کند. برای داشتن سلامتی لازم است هر چهار تمرین را به طور متعادل انجام دهید.

دلایل بزرگتر به نظر رسیدن شکم زنان چیست؟

دلایل متعددی وجود دارد که شکم زنان بزرگتر به نظر می‌رسد. آن‌ها عبارتند از: مصرف غذای اضافی، فعالیت بدنی کمتر، اثرات بعد از بارداری و نفخ در دوره قاعدگی.

آیا می‌توان با تخم مرغ چربی‌های شکم را سوزاند؟

بله. تخم مرغ با افزایش متابولیسم در تقویت کالری سوزی موثر است زیرا منابع پروتئینی غنی دارد.

نتایج دوره:

مصاحبه با تعدادی از قهرمانان کاهش وزن ما رو ببینید و با تجربه اونا کاهش وزن سریعتری رو تجربه کنید.

نویسنده تیم تحقیقاتی اندام برتر

گروه تخصصی کاهش وزن اندام برتر، ارائه دهنده متد اختصاصی کاهش وزن ریشه ای است که به همه علاقمندان به تناسب اندام کمک می کند به راحتی در کنار سفره غذایی خانواده وزن کم کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه کاربران
فاطمه

امیدوار م بتونم ب وزن ایده خود بریم واندام خوبی پیدا کنم از راهنمایی شما سپاسگزارم

12 بهمن 1401 پاسخ
    اندام برتر

    قطعا در صورتی که از یک دوره اصولی کاهش وزن استفاده کنید و همینطور نکات این مطلب رو رعایت کنید، به وزن ایده آل خودتون میرسید

    12 بهمن 1401 پاسخ
مطالب مرتبط