برای دریافت مشاوره کاهش وزن تماس بگیرید
برای دریافت مشاوره کاهش وزن تماس بگیرید

لاغری با چای سبز + بهترین زمان مصرف چای سبز برای لاغری

چای سبز یکی از پرطرفدار ترین نوشیدنی ها در سراسر دنیا می باشد و به دلیل خواص فوق العاده آن برای تناسب اندام و لاغری، جایگاه ویژه ای میان ورزشکاران دارد. مصرف چای سبز در آسیای شرقی، قدمتی دیرینه دارد و اهالی چین از این نوشیدنی برای لاغری، حفظ سلامتی و پیشگیری از امراض مختلف استفاده می نمودند. با نمایان شدن فواید و خواص چای سبز برای لاغری و سلامتی، این نوشیدنی پر خاصیت به کشور های دیگر وارد شده و هم اکنون جزو یکی از پر مصرف ترین نوشیدنی های جهان می باشد. لاغری با چای سبز یکی از بی خطر ترین راه ها برای کاهش وزن و دستیابی به تناسب اندام است.

اگر تصمیم به لاغری دارید، مصرف چای سبز می تواند شما را به هدفتان نزدیک تر کرده و در حین لاغری به حفظ سلامتی شما کمک نماید. در این مقاله از اندام برتر به بررسی لاغری با چای سبز پرداخته و بهترین زمان مصرف چای سبز برای لاغری، بهترین نوع چای سبز، فواید و عوارض چای سبز و هر آنچه که پیش از مصرف چای سبز باید بدانید را خدمت شما دوستداران تناسب اندام و زندگی سالم توضیح خواهیم داد.

فهرست مطالب

لاغری با چای سبز در یک هفته!

اغلب افرادی که تصمیم به کاهش وزن و لاغری می گیرند، به دنبال ساده ترین و سریع ترین راه برای دستیابی به لاغری می گردند. باید بدانید که لاغری و کاهش وزن به صورت سالم و طبیعی کمی زمان بر بوده و نیاز به صبر و ممارست دارد. با این حال مصرف برخی از نوشیدنی های چربی سوز مانند چای سبز می تواند به سرعت لاغری و کاهش وزن شما افزوده و تناسب اندام را به شما هدیه دهد.

ادعای لاغری با چای سبز در یک هفته، کاملا نا درست بوده و نه تنها چای سبز، بلکه هیچ ماده غذایی نمی تواند در یک هفته شما را به صورت کامل لاغر نماید. البته با مصرف چای سبز و کمی ورزش می توانید تاثیرات لاغری با چای سبز را در همان هفته های اول مشاهده نمایید.

اینفوگرافیک توضیحات لاغری با چای سبز در خانه، بهترین زمان مصرف چای سبز برای لاغری

چای سبز چقدر به سلامتی کمک میکند؟

نوشیدن چای سبز به دلیل وجود کافئین به افزایش سوخت و ساز بدن شما کمک کرده و باعث افزایش سرعت چربی سوزی و لاغری شما می شود. تاثیر چای سبز برای لاغری به تعداد فنجان های چای سبز مصرفی شما در روز و مواد غذایی دریافتی بستگی دارد. اگر وعده های غذایی شما مدیریت شده باشند و رژیم غذایی شما از مواد غذایی کم کالری و مغذی تشکیل شده باشد، مصرف چای سبز بر روی لاغری شما تاثیر بسیار مناسبی خواهد داشت.

برای لاغری و حفظ تناسب اندام خود، مصرف چند فنجان چای سبز در روز می تواند باعث لاغری شما شده و از ایجاد شدن بافت های چربی سفید در بدن جلوگیری نماید.

چای سبز برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن چای سبز برای لاغری شکم و پهلو مفید می باشد، اما اینطور نیست که چای سبز تنها باعث لاغری شکم و پهلو گردد. در اصل با مصرف چای سبز، متابولیسم شما افزایش پیدا کرده و چربی های تمامی نقاط بدن کاهش پیدا می کنند. برای افزایش چربی سوزی شکم و پهلو خود لازم است تا در کنار مصرف چای سبز برای لاغری شکم و پهلو، ورزش و تمرین های هوازی و شکمی را دنبال کرده و در فعالیت های فیزیکی خود بر روی شکم و پهلو ها تمرکز نمایید.

خواص چای سبز برای لاغری

نوشیدن چند فنجان چای سبز برای لاغری و سلامتی فواید بسیار زیادی داشته و می تواند از شما در برابر بسیاری از بیماری ها و چاقی محافظت نماید. خواص چای سبز برای لاغری سبب شده تا بسیاری از ورزشکاران از چای سبز برای بهبود تناسب اندام خود استفاده نمایند. چای سبز با افزایش متابویسم بدن، کاهش اشتها، کمک به هضم غذا، جلوگیری از احتباس آب در بدن به کاهش وزن کمک می کند.

1. چای سبز برای لاغری: افزایش سوخت و ساز

چای سبز حاوی کافئین بوده و بطور متوسط، هر فنجان چای سبز حاوی 30 الی 50 میلی گرم کافئین می باشد. کافئین با افزایش سوخت و ساز به بدن در سوزاندن کالری و چربی کمک کرده و باعث کاهش وزن و لاغری می شود.

2. لاغری با چای سبز: کاهش احتباس آب در بدن

چای سبز خاصیت دیورتیکی داشته و نوشیدن آن باعث کاهش تجمع آب در بدن می شود. خاصیت ادرار آوری چای سبز می تواند به صورت ویژه به افرادی که به دلیل احتباس آب در بدن خود به اضافه وزن دچار شده اند، کمک نموده و با کاهش التهابات بدن و کاهش آب محبوس شده باعث لاغری و کاهش وزن آن ها شود.

3. چای سبز برای لاغری: هضم غذا بهتر غذا

نوشیدن چای سبز باعث تحریک و بهبود عملکرد آنیزیم های گوارشی شده و هضم غذا را تسریع می کند. بنابراین نوشیدن چای سبز پس از صرف وعده های غذایی در کنار بهبود عملکرد دستگاه گوارش به هضم غذا و کاهش وزن کمک می کند.

4. لاغری با چای سبز: کاهش اشتها

اغلب افراد پس از نوشیدن چای سبز، کم اشتها شده و وعده های غذایی کمتری مصرف می کنند. میزان اشتها با کالری دریافتی ارتباط مستقیمی داشته و هر چه اشتهای بیشتری داشته باشید، بیشتر غذا می خورید. با مصرف چای سبز می توانید اشتهای خود را کاهش داده و کالری کمتری دریافت کنید.

سایر خواص چای سبز برای سلامتی و بدن

مزایا و خواص چای سبز را می توان در سلامتی، طول عمر تناسب اندام مردمان آسیای شرقی مشاهده کرد. چای سبز یک نوشیدنی بسیار پر خاصیت برای سلامتی و بدن می باشد که به دلیل سطح بالای آنتی اکسیدان و عناصر ارزشمند خود از بدن در برابر بسیاری از بیماری ها محافظت می کند. از خواص چای سبز برای سلامتی و بدن می توان به موارد زیر اشاره نمود.

1. خواص چای سبز: پیشگیری از سرطان

آنتی اکسیدان ها نقش بسزایی در پیشگیری از سرطان ها دارند. چای سبز حاوی آنتی اکسیدان هایی چون کافئین، تانین و کاتچین می باشد که از بدن در برابر رادیکال های آزاد محافظت کرده و احتمال ابتلا به سرطان را به شکل چشمگیری کاهش می دهند.

2. خواص چای سبز: افزایش سطح ایمنی بدن

افرادی که به صورت روزانه از چای سبز استفاده می کنند در برابر بسیاری از بیماری ها و عفونت های ویروسی مقاومت بالاتری نسبت به سایر افراد دارند. کاتچین موجو در چای سبز از سلول ها در برابر باکتری ها و ویروس ها محافظت کرده و مانع از گسترش ویروس در بدن می شود.

3. خواص چای سبز: دفع سموم بدن

مصرف چای سبز به سم زدایی از بدن کمک کرده و برای پاکسازی کبد و بهبود بیماری کبد چرب مفید است. با مصرف چای سبز به صورت ناشتا می توان از تاثیر آن بر روی پاکسازی سموم بدن به خوبی برخوردار شد.

4. خواص چای سبز: پیشگیری از ابتلا به دیابت

نوشیدن چای سبز باعث کاهش شانس ابتلا به دیابت نوع 2 می شود. افرادی که روزانه 4 فنجان چای سبز می نوشند، در برابر ابتلا به دیابت نوع 2 مقاوم تر بوده و احتمال افزایش قند خون آن ها کمتر است. کاتچین چای سبز با کاهش جذب کربوهیدرات به کاهش مقاومت به انسولین کمک نموده و از احتمال ابتلا به دیابت نوع 2 بکاهد.

5. خواص چای سبز: کاهش کلسترول خون

مصرف روزانه چای سبز سبب کاهش کلسترول بد خون شده و از احتمال بروز بیماری های قلبی می کاهد. پلی فنول موجود در چای سبز، کلسترول بد خون را کاهش داده و به کاهش التهابات کمک می کند.

6. خواص چای سبز: افزایش انرژی

نوشیدن چای سبز به دلیل دارا بودن کافئین به افزایش انرژی کمک می کند. با نوشیدن چای سبز در شروع روز و در حین کار می توان از خستگی، کسالت و خواب آلودگی جلوگیری نموده و سطح انرژی را افزایش داد. همچنین نوشیدن چای سبز سبب بهبود خلق و خو و افزایش نشاط می شود.

عوارض مصرف چای سبز برای سلامتی

چای سبز در کنار فواید و مزایای خود، عوارضی نیز دارد. البته عوارض چای سبز عمدتا در صورت مصرف بیش از اندازه آن ظاهر می شوند. بطور کل عوارض چای سبز برای سلامتی در برابر فواید چای سبز برای لاغری و بدن بسیار کم بوده و با مصرف صحیح آن، جایی برای نگرانی وجود ندارد. از عوارض چای سبز می توان به موارد زیر اشاره کرد.

1. عوارض مصرف چای سبز: کاهش جذب آهن

مصرف بیش از اندازه چای سبز سبب کاهش جذب آهن در بدن شده و می تواند منجر به کم خونی شود. افرادی که به آنمی مبتلا هستند باید در مصرف چای سبز احتیاط کنند.

2. عوارض مصرف چای سبز: تکرار ادرار

چای سبز ادرار آور بوده و مصرف زیاد آن می تواند منجر به تکرر ادرار شود.

3. عوارض مصرف چای سبز: اختلال در عملکرد تیروئید

نوشیدن بیش از اندازه چای سبز بر روی فعالیت غده تیروئید تاثیر گذاشته و عملکرد آن را بر هم می ریزد.

4. عوارض مصرف چای سبز: اثر انعقادی

مصرف چای سبز باعث کاهش انعقاد خون شده و این موضوع برای افرادی که خون رقیقی دارند و یا از دارو هایی چون وارفارین استفاده می کنند می تواند مشکل ساز شود.

5. عوارض مصرف چای سبز: رفلاکس و سوزش معده

نوشیدن چای سبز برای افرادی که معده های ضعیفی داشته و رفلاکس معده دارند می تواند به دلیل وجود ماده ای به نام تئوفیلین باعث ایجاد سوزش سر معده و افزایش رفلاکس شود. البته در صورت مصرف چای سبز با معده پر، این عارضه از بین خواهد رفت.

6. عوارض مصرف چای سبز: کاهش تراکم استخوان

کافئین موجود در چای سبز از جذب کلسیم کاسته و می تواند باعث کاهش تراکم و شکنندگی استخوان ها شود. دقت داشته باشید که این عارضه تنها در صورت مصرف بیش از حد چای سبز رخ خواهد داد. افرادی که با کمبود کلسیم روبرو بوده و تارکم استخوان پایینی دارند، باید در مصرف چای سبز دقت نمایند.

7. عوارض مصرف چای سبز: کم خوابی

نوشیدن چای سبز پیش از خواب می تواند باعث کاهش کیفیت خواب و بی خوابی شود. بهتر است تا بین مصرف آخرین فنجان از چای سبز و خواب، حداقل 2 ساعت فاصله بگذارید.

چای سبز برای لاغری چگونه مصرف شود؟

برای لاغری سریع با چای سبز می توانید از ترکیب چای سبز با مواد غذایی افزایش دهنده متابولیسم استفاده کنید. ترکیب چای سبز با مواد غذایی لاغر کننده باعث افزایش تاثیر لاغری با چای سبز شده و تاثیر چای سبز برای لاغری را دو چندان می کند. همچنین در پی گرفتن یک رژیم غذایی سالم و حرفه ای در کنار مصرف چای سبز سبب لاغری سریع تر شده و به کاهش وزن شما شیب بیشتری می دهد.

چای سبز برای لاغری چه زمانی مصرف شود؟

در مصرف چای سبز برای لاغری محدودیت زمانی خاصی وجود ندارد و با نوشیدن چای سبز در هر ساعتی از روز می توانید چربی سوزی داشته باشید. با این حال اگر معده شما حساس است، از مصرف چای سبز با معده خالی پرهیز نمایید. همچنین چای سبز را در ساعات انتهایی شب ننوشید.

بهترین زمان مصرف چای سبز برای لاغری، ابتدای صبح، قبل از نهار، پس از نهار، عصر، پیش از شام و پس از شام می باشد. اگر ورزش می کنید، نوشیدن یک فنجان چای سبز پیش از ورزش می تواند کالری سوزی شما را در حین تمرینات، افزایش دهد.

میزان مصرف چای سبز برای لاغری در روز

هر نوشیدنی و ماده غذایی در صورت استفاده بیش از اندازه می تواند به سلامتی شما آسیب بزند. چای سبز نیز در صورت مصرف بیش از اندازه سبب ایجاد تکرر ادرار، کم آبی بدن، کاهش تراکم استخوان، مسمومیت با کافئین، یبوست، اسهال، درد معده و حالت تهوع می شود. حداکثر مقدار مجاز برای نوشیدن چای سبز، 8 فنجان در روز است و مصرف بیش از این مقدار برای سلامتی خطرناک است. همچنین بهتر است تا بین فنجان های چای سبز شما، حداقل 2 ساعت فاصله قرار داشته باشد.

بطور کل برای لاغری با چای سبز به صورت ایمن، بهتر است تا مصرف چای سبز را از 1 الی 2 فنجان در روز شروع کرده و به مرور زمان، تعداد فنجان های چای سبز خود را به نهایتا 4 فنجان در روز برسانید.

چای سبز برای لاغری قبل از خواب

نوشیدن چای سبز برای لاغری قبل از خواب بسیار سودمند بوده و به لاغری شما در خواب کمک می کند. البته افرادی که با کم خوابی مواجه هستند، نباید پیش از خواب چای سبز بنوشند. همچنین سایر افراد نیز برای داشتن خوابی آرام و با کیفیت می بایست چای سبز را حداقل 2 ساعت قبل از خواب مصرف کنند.

چای سبز برای لاغری صورت مفیده؟

چای سبز برای لاغری صورت مفید بوده و نوشیدن آن باعث کاهش چربی های ذخیره شده زیر پوست می شود. اگر می خواهید صورتی لاغر داشته باشید، می توانید از چای سبز استفاده کرده و در کنار آن، رژیم غذایی خود را اصلاح نمایید. مصرف چای سبز علاوه بر لاغری صورت برای پوست صورت نیز مفید بوده و به دلیل دارا بودن آنتی اکسیدان بالا از پیری زودرس پوست جلوگیری می کند. همچنین نوشیدن چای سبز به حفظ کیفیت پوست و کاهش صدمات محیطی به پوست صورت کمک قابل توجهی می کند.

بهترین نوع چای سبز برای لاغری

چای سبز دارای تنوع بوده و انواع آن در مواردی چون رنگ، عطر، طعم و میزان کافئین با یکدیگر تفاوت دارند. با این حال تمامی چای های سبز برای لاغری مفید بوده و می توانند به کاهش وزن شما کمک کنند. برای تعیین کیفیت چای سبز می توانید به رنگ آن پس از دم کشیدن توجه کنید. چای سبز با کیفیت پس از دم کشیدن به رنگ سبز روشن و یا تیره در خواهد آمد، در حالی که چای سبز بی کیفیت پس از دم کشیدن، رنگ قهوه ای و یا طلایی پیدا خواهد کرد.

چای سبز برای لاغری با چی بخوریم؟

برای لاغری با چای سبز می توانید از مواد غذایی لاغر کننده در کنار نوشیدن چای سبز استفاده نمایید. مواد غذایی چون دارچین، زیره، لیمو و عسل جزو مواد غذایی لاغر کننده و مناسب برای سرو در کنار چای سبز می باشند. با مصرف این ترکیب ها می توانید لاغری سریع تری را با چای سبز تجربه نمایید.

چای سبز با زیره برای لاغری

زیره به دلیل دارا بودن ویژگی هایی چون کاهش اشتها، بهبود هضم غذا و افزایش متابولیسم در دسته مواد غذایی لاغر کننده قرار دارد. مصرف چای سبز با زیره برای لاغری، تاثیر چای سبز بر روی افزایش متابولیسم را دو چندان کرده و باعث افزایش نرخ کالری سوزی شما می شود. برای تهیه چای سبز با زیره می توانید در حین دم کردن چای سبز، 1 قاشق چای خوری پودر زیره به آن اضافه نمایید.

چای سبز با دارچین برای لاغری

چای سبز با دارچین برای لاغری جزو ترکیب های بسیار موثر برای کاهش وزن می باشد. دارچین همانند چای سبز، سوخت و ساز بدن را افزایش داده و به هضم بهتر غذا کمک می کند. همچنین مصرف دارچین سبب می شود تا کمتر هوس شیرینی کرده و کالری کمتری دریافت نمایید. شما می توانید با اضافه کردن 1 تکه کوچک چوب دارچین به چای سبز خود از مزایای چای سبز و دارچین در کنار هم بهره مند شوید.

چای سبز با لیمو برای لاغری

لیمو ترش از قدیم برای کاهش وزن، چربی سوزی، دفع سموم بدن و افزایش مقاومت بدن کاربرد داشته است. مصرف آب لیمو ترش برای هضم غذا و لاغری مفید است. ترکیب چای سبز با لیمو برای لاغری جزو ترکیب های بسیار خوش طعم و موثر برای لاغری و کاهش وزن می باشد.

چای سبز با عسل برای لاغری

چای سبز دارای طبع سرد و خشک بوده و مصرف مداوم آن برای افرادی که طبع سردی دارند، می تواند مشکل ساز شود. مصرف عسل در کنار چای سبز می تواند طبع سرد چای سبز را اصلاح نماید. عسل به دلیل شیرینی خود، تمایل به مصرف قند و شیرینی را کاهش می دهد. مصرف چای سبز با عسل برای لاغری سودمند بوده و در کنار افزایش کالری سوزی، کالری دریافتی حاصل از خوردن شیرینی را کاهش می دهد.

چای سبز برای لاغری بهتر است یا قهوه؟

قهوه حاوی درصد کافئین بالاتری از چای سبز بوده و تاثیر قوی تری بر روی سوخت و ساز بدن دارد. با این قهوه باب طبع برخی از افراد نبوده و به دلیل تاثیر آن بر روی اسید معده، برای افرادی که معده های ضعیف و حساس دارند، توصیه نمی شود.

چای سبز و قهوه، هر دو برای لاغری بسیار سودمند بوده و نمی توان یکی از آن ها را نسبت به دیگری برتر دانست. اصلی ترین فاکتور چای سبز و قهوه برای لاغری، کافئین آن ها می باشد. با اینکه کافئین قهوه از چای سبز بالاتر است اما به همان نسبت مقدار مجاز مصرف قهوه نیز از چای سبز کمتر می باشد. بنابراین انتخاب بین قهوه و چای سبز برای لاغری به سلیقه و طبع شما بر می گردد.

دقت داشته باشید که مصرف قهوه و چای سبز در کنار هم می تواند سبب مسمومیت با کافئین شده و شما را با مشکلاتی چون سر درد، سر گیجه شدید، تپش قلب، کمبود کلسیم و عدم انعقاد خون روبرو سازد. حداکثر دوز کافئین مجاز در روز برای بزرگسالان، 400 میلی گرم است و مصرف بیش از این مقدار می تواند سلامتی شما را تهدید کند. در نتیجه اگر قصد مصرف چای سبز و قهوه را در کنار هم دارید، به میزان کافئین دریافتی خود در روز توجه داشته باشید.

جمع بندی؛ تجربه لاغری با چای سبز

چای سبز یک نوشیدنی اصیل و بسیار پر خاصیت است که به صورت گسترده در دنیا به هدف سلامتی و تناسب اندام مورد استفاده قرار می گیرد. لاغری با چای سبز در صورت عدم زیاده روی می تواند ضمن کاهش وزن شما برای سلامتی نیز مفید واقع شده و شما را از ابتلا به بسیاری از بیماری ها مصون گرداند.

نوشیدن چند فنجان چای سبز در روز از شما در برابر ابتلا به سرطان، دیابت، کلسترول بالا، چاقی و بیماری های قلبی محافظت کرده و به دلیل وجود کافئین، سطح انرژی و نشاط شما را افزایش می دهد. آنتی اکسیدان های موجود در چای سبز نیز روند پیری را کاهش داده و کیفیت پوست و موی شما را افزایش می دهد.

برای لاغری سریع با چای سبز باید از مصرف وعده های پر کالری پرهیز کرده و ورزش کردن را شروع نمایید. رژیم غذایی سالم و کم کالری باعث کاهش کالری دریافتی شما شده و مصرف چای سبز برای لاغری به افزایش کالری سوزی منتهی می شود. همچنین ورزش کردن نیز باعث کالری سوزی شما شده و در نهایت با کاهش کالری دریافتی و افزایش کالری مصرفی، بدن برای تامین انرژی به سراغ چربی های ذخیره شده رفته و وزن شما کاهش پیدا می کند.

پاسخ به سوالات پرتکرار درباره لاغری با چای سبز

چند فنجان چای سبز برای کاهش وزن باید بنوشید؟

توصیه می شود روزانه 1-2 فنجان چای سبز مصرف کنید.

زمان دم کشیدن چای سبز

بهتر است بگذارید چای سبز حدود 5 دقیقه دم بکشد و سپس استفاده کنید تا خواص خود را از دست ندهد.

بهترین زمان مصرف چای سبز برای لاغری کیه؟

در میان وعده صبح و عصر بهترین زمان مصرف است.

چای سبز برای چه کسانی مضر است؟

برای کسانی که مشکلات فشار، بیماری های قلبی، افت قند و همینطور اختلالات گوارشی دارند مضر است.

چند لیوان چای سبز در روز برای لاغری مناسب است؟

تا 2 فنجان در روز کفایت می کند.

چای سبز بهتره یا قهوه؟

خواص این دو نوشیدنی متفاوت است اما از آنجایی که هر دو دارای کافئین هستند توصیه میکنیم به میزان دریافتی کافئین روز خود توجه کنید.

چای سبز برای لاغری قبل از خواب مفیده؟

مصرف چای سبز قبل از خواب می تواند کیفیت خواب شما را بهم بزند! به همین دلیل حداقل 2 ساعت قبل از خواب نباید چای سبز بنوشید.

نتایج دوره:

مصاحبه با تعدادی از قهرمانان کاهش وزن ما رو ببینید و با تجربه اونا کاهش وزن سریعتری رو تجربه کنید.

نویسنده تیم تحقیقاتی اندام برتر

گروه تخصصی کاهش وزن اندام برتر، ارائه دهنده متد اختصاصی کاهش وزن ریشه ای است که به همه علاقمندان به تناسب اندام کمک می کند به راحتی در کنار سفره غذایی خانواده وزن کم کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه کاربران
سعید سمندری

با سلام بنده ۳۸سال سن دارم با ۷۵ کیلو وزن چای سبز هم استفاده می کنم ولی لاغر نشودم ولی دل درد می شوم و در ضمن معد ه ام از کار افتاده

21 تیر 1402 پاسخ
حمیرا رنجبری۰۹۱۷

من ۷۲ کیلو هستم.سنم هم۳۵.قرص اعصاب میخورم ورزش میکنم ولی رژیم نمیتونم بگیرم دمنوشم نمیتونم بخورم فقط چای سبز میخورم شکم پهلو هم زیاد دارم

29 مهر 1402 پاسخ
الهه الیاسی

لرستان دورود داریاب

19 بهمن 1402 پاسخ
مطالب مرتبط