برای دریافت مشاوره کاهش وزن تماس بگیرید
برای دریافت مشاوره کاهش وزن تماس بگیرید
رژیم پاکسازی بدن

رژیم پاکسازی بدن : موادغذایی که به پاکسازی بدن کمک می‌کنند!

رژیم پاکسازی می‌تواند در زمان‌های خاصی از سال مفید باشد و این رژیم می‌تواند راه خوبی برای سم زدایی بدن و بازگشت به مسیر درست باشد. سم زدایی بدن همچنین به معنای افزایش سطح انرژی، بهبود هضم و کمک به کاهش اضافه وزن است. رژیم پاکسازی در حالی که شبیه یک رژیم غذایی سریع به نظر می‌رسد (بدون غلات، الکل، شیر و شکر)، اما به معنای کاهش سریع وزن نیست. هدف از رژیم پاکسازی بدن، در واقع، سبک کردن اندام‌هایی است که بدن را سم ‌زدایی می‌کنند (کبد، کلیه‌ها و روده‌ها) و در عین حال، عملکرد آن‌ها را پشتیبانی و بهبود می‌بخشد.

رژیم پاکسازی بدن

چگونه رژیم پاکسازی بدن را شروع کنیم؟

یک تقویم بگیرید و هفته‌ای را که در آن تصمیم دارید با موقعیت‌ها و اتفاقاتی که می‌تواند هدف سم زدایی را از بین ببرد، علامت بزنید، مانند تولد، عروسی و وعده‌های غذایی خاص. پس باید در نظر داشت که برخی در روزهای اول رژیم امکان دارد دچار سردرد و اسهال شوند. این به دلیل ترک ناگهانی برخی غذاها و تحریک اندام‌های سم زدایی است. اگر این علائم بیش از 24 ساعت ادامه داشت، توصیه می‌شود فورا رژیم را قطع کرده و با پزشک خود تماس بگیرید. با این حال، به طور معمول، این علائم باید ظرف 24 ساعت از بین بروند.

چه چیزهایی را می‌توان در رژیم غذایی پاکسازی بدن گنجاند؟

در اینجا لیستی از غذاهایی که می‌توانید در رژیم پاکساز بدن بخورید آورده شده است:

میوه
سبزیجات
ماهی تازه، کنسرو شده
گوشت قرمز بدون چربی و مرغ
حبوبات خشک یا کنسرو شده، مانند لوبیا، نخود و عدس
تخم مرغ ترجیحا ارگانیک
روغن زیتون ترجیحا فوق بکر
روغن نارگیل
آجیل
دانه‌ها مانند: کنجد خام و بدون نمک، تخمه کدو و آفتابگردان
آب: یک تا سه لیتر در روز

واضح است که همچنین مهم است که مقادیر را به خوبی مصرف کنید و به یاد داشته باشید که مقدار مناسب کالری روزانه را مصرف کنید.

موارد منع مصرف در رژیم پاکسازی بدن چیست؟

مراقب باشید بیش از 3 تا 5 روز از رژیم پاکسازی بدن پیروی نکنید و کالری روزانه را بیش از حد کاهش ندهید و در حد آستانه که برای خانم‌ها 1200 کیلوکالری و برای آقایان 1800 کیلوکالری است نگه دارید. رژیمی از این نوع اجازه نمی‌دهد به دوزهای توصیه شده از مواد مغذی برسد و در واقع کاهش وزن عمدتاً از دست دادن آب خواهد بود. علاوه بر این، خوردن غذاهای کم کالری متابولیسم پایه (انرژی مصرف شده توسط بدن در حالت استراحت) را کاهش می‌دهد، بنابراین کاهش وزن فقط آشکار است. وقتی دوباره مثل قبل به غذا خوردن برگردید، مسلماً افزایش می‌یابد. در حین پیروی از این رژیم روزه گرفتن توصیه نمی‌شود، زیرا بدن ما در غیاب کربوهیدرات، اجسام کتون تولید می‌کند که از پروتئین‌هایی که به عنوان منبع انرژی استفاده می‌شود، به دست می‌آید.

رژیم پاکسازی بدن

مواد غذایی پاکسازی بدن

در واقع برخی از مواد غذایی وجود دارند که طبیعتاً به بدن در دفع سموم و چربی‌ها کمک می‌کنند. بدن ما در واقع عادت دارد که به خودی خود مواد اضافی را از بین ببرد. طبعاً اولین غذاهای مفید برای طهارت، آب است. در ادامه به بررسی سایر موادغذایی پرداخته‌ایم.

رازیانه

رازیانه سرشار از آب و کم کالری است. به همین دلیل همیشه در رژیم‌های غذایی کم کالری و در مراحل تغذیه سم زدایی وجود دارد. آن‌ها خاصیت تصفیه کنندگی و ادرارآوری دارند، هضم غذا، عملکرد کبد و در نتیجه دفع سموم موجود در بدن ما را تحریک می‌کنند. به لطف وجود الیافی که حس سیری را تضمین می‌کند. رازیانه به عنوان میان وعده های سالم برای خوردن در هر زمانی از روز، بین وعده های غذایی بسیار عالی است.

دانه کتان

دانه‌های کتان، سرشار از فسفر، امگا 3، منیزیم و خواص آنتی اکسیدانی هستند. به زبان ساده، آن‌ها از مو تا روده برای سلامتی ما مفید هستند. از زمان یونانیان به عنوان یک داروی طبیعی برای مبارزه با بیماری‌های روده استفاده می‌شد و اگر به روش صحیح مصرف شود، می‌تواند اثر تصفیه کنندگی و پاکسازی بسیار قوی داشته باشد و روند لاغری را تسهیل کند. این غذاهای کوچک اساساً بی مزه هستند و به همین دلیل می‌توان از آن‌ها برای افزودن به سالاد، در یک فنجان ماست خامه‌ای برای صبحانه یا برای تهیه روغن یا ژل برای مصرف صبح، ترجیحاً با معده خالی استفاده کرد.

کنگر فرنگی

کنگر فرنگی که متعلق به خانواده Asteraceae است، سرشار از آب و آنتی اکسیدان است. به همین دلیل به دلیل حضور گسترده سینارین که از عملکرد کبد پشتیبانی می کند، یکی از سم زدایی‌ترین مواد غذایی برای کبد است. کنگر فرنگی علاوه بر مبارزه با رادیکال‌های آزاد، به عملکرد طبیعی ادرارآور، گوارشی و در نتیجه سم زدایی کمک می‌کند.

کلم بروکلی

کلم بروکلی و گل کلم غذاهایی هستند که اگر واقعاً می‌خواهید به طور طبیعی کاهش وزن داشته باشید، باید آن‌ها را ذخیره کنید. سرشار از آب، املاح معدنی، آهن، کلسیم و پتاسیم هستند و کالری کمی دارند که با تحریک و بهبود عملکرد به مبارزه با احتباس آب کمک می‌کنند.

غلات کامل

غلات تصفیه‌ شده باید با غلات کامل جایگزین شوند. علاوه بر غنی بودن از آنتی‌اکسیدان‌ها، به لطف حضور گسترده فیبرها، به منظم بودن روده کمک می‌کنند. اگر واقعاً می‌خواهید تمام سموم را از بین ببرید، وزن کم کنید و احساس بهتری نسبت به بدن خود داشته باشید، باید روی روده خود کار کنید. غلات کامل به شما کمک می‌کنند بعد از هر وعده غذایی، احساس سیری کنید.

زنجبیل

زنجبیل که از زمان‌های قدیم به عنوان یک داروی طبیعی مانند انار در نظر گرفته می‌شود، ریشه تصفیه کننده فوق العاده است و خواص مفید آن بی پایان است. زنجبیل ضد التهاب، ضد باکتری است و مهم‌تر از همه متابولیسم بدن ما را تسریع می‌کند، هضم را تسهیل می‌کند، جذب مواد مغذی و دفع مواد زائد را تسهیل می‌کند زنجبیل یک دیورتیک عالی است، به خصوص اگر در دم کرده‌های سرد و گرم مصرف شود، به از بین بردن سموم کمک می‌کند و در نتیجه کل ارگانیسم را تصفیه می‌کند و باعث از بین رفتن طبیعی چربی‌ها می‌شود. همچنین زنجبیل یک درمان عالی برای سرماخوردگی‌های آزار دهنده، گلودرد و بیماری‌های فصلی است.

هویج

هویج درست مانند کنگر فرنگی، به عملکرد کبد کمک می‌کند و آن را تحریک می‌کند که به بدن ما اجازه می‌دهد سموم و تمام موادی را که آن را می‌گیرند، دفع کند. علاوه بر این، هویج نیز مانند رازیانه همیشه به عنوان میان وعده بین وعده‌های غذایی توصیه می‌شود، زیرا حس سیری دلپذیری را ایجاد می‌کند و کالری بسیار کمی را به بدن ما می‌رساند.

رژیم دتاکس برای چه کسانی مناسب نیست؟

رژیم پاکسازی می‌تواند در زمان‌های خاصی از سال مفید باشد و می‌تواند راه خوبی برای سم زدایی بدن و بازگشت به مسیر درست باشد.

سم زدایی به چه معنا است؟

سم زدایی بدن به معنای افزایش سطح انرژی، بهبود هضم و کمک به کاهش اضافه وزن است. در حالی که ممکن است شبیه یک رژیم غذایی سریع به نظر برسد (بدون غلات، الکل، شیر و شکر)، اما سم زدایی به معنای کاهش سریع وزن نیست.

نتایج دوره:

مصاحبه با تعدادی از قهرمانان کاهش وزن ما رو ببینید و با تجربه اونا کاهش وزن سریعتری رو تجربه کنید.

نویسنده تیم تحقیقاتی اندام برتر

گروه تخصصی کاهش وزن اندام برتر، ارائه دهنده متد اختصاصی کاهش وزن ریشه ای است که به همه علاقمندان به تناسب اندام کمک می کند به راحتی در کنار سفره غذایی خانواده وزن کم کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه کاربران
مطالب مرتبط