برای دریافت مشاوره کاهش وزن تماس بگیرید
برای دریافت مشاوره کاهش وزن تماس بگیرید

بهترین ویتامین برای چاقی صورت (معجزه چاقی صورت)

اولین چیزی که در برخورد با افراد مختلف جلب توجه می کند، صورت و فرم چهره می‌باشد. یکی از مواردی که باعث افزایش جذابیت چهره می‌شود، تو پر بودن صورت است. ممکن است شخصی فرم چهره بسیار زیبایی داشته باشد اما به دلیل لاغری بیش از اندازه صورت خود، زیبایی کمتری از چهره‌اش نمایان شود. از عمده‌ترین مشکلات رژیم های لاغری، کاهش حجم صورت یا به اصطلاح، لاغری صورت است.

یکی از راه های چاقی صورت، مصرف ویتامین ها و ریز مغذی های مختلف می باشد. در این مقاله از اندام برتر، بهترین ویتامین ها برای چاقی صورت را به شما معرفی کرده و تاثیر استفاده از ویتامین و ریز مغذی ها را بر روی چاقی صورت مورد بررسی قرار خواهیم داد. اگر به دلیل ورزش و رژیم های لاغری، حجم صورت‌تان کاهش پیدا کرده و به دنبال راهی برای چاقی صورت خود هستید، مطالعه این مقاله را به شما توصیه می کنیم.

مصرف ویتامین برای چاقی صورت

بسیاری از افراد پس از رژیم‌های لاغری و کاهش وزن دچار لاغری صورت می‌ شوند و همانطور که می‌دانید، لاغری صورت سبب شل شدن پوست و نمایان شدن چین و چروک های پوست خواهد شد. یکی از بی عارضه ترین و طبیعی ترین روش های چاقی صورت، مصرف ویتامین ها می باشد. البته لازم به ذکر است که تاکنون هیچ آزمایش و پژوهشی نتوانسته تا تاثیر علمی مصرف ویتامین برای چاقی صورت را به اثبات برساند. با این حال شواهد حاکی از تاثیر مستقیم مصرف ویتامین ها بر روی چاقی صورت می باشد.

مصرف ویتامین ها می تواند اشتها را افزایش دهد و جذب مواد مغذی را بهتر گرداند. بنابراین اگر مصرف ویتامین ها را با یک رژیم غذایی مناسب همراه شود، می تواند تاثیرات مثبت زیادی بر روی چاقی صورت گذاشته و به تو پر شدن صورت شما کمک نماید.

دقت داشته باشید که تاثیر مصرف ویتامین بر روی افزایش اشتها در همه افراد یکسان نبوده و حتی در بعضی از موارد حتی باعث تغییر اشتها نمی شود. بطور کل افرادی که دچار کمبود ویتامین هایی نظیر ویتامین های گروه بی هستند، دچار کمبود اشتها می شوند. تاثیر مصرف ویتامین ها بر روی اشتها این افراد بسیار بیشتر از افرادی است که کمبود ویتامین چندانی ندارند.

اینفوگرافیک توضیحات بهترین ویتامین برای چاقی صورت کدومه؟ معجزه چاقی صورت

میزان تاثیر ویتامین بر چاقی صورت

تاثیر ویتامین ها بر چاقی صورت برای همه یکسان نیست. اگر انواع ویتامین ها را مصرف کنید اما رژیم غذایی شما بسیار کم کالری باشد، احتمالا تاثیر زیادی در افزایش حجم صورت خود مشاهده نخواهید کرد. برای رسیدن به چاقی صورت با مصرف ویتامین باید از یک رژیم غذایی خوب پیروی کرده و به اندازه کافی آب بنوشید.

رژیم غذایی کم کالری، رکن اصلی اغلب رژیم های لاغری می باشد. پیروی از رژیم های لاغری سنگین در طولانی مدت باعث لاغری و افتادگی پوست صورت خواهد شد. پس اگر به دنبال چاقی صورت خود هستید، در کنار مصرف ویتامین ها، مقدار کافی کالری نیز دریافت نمایید.

اگر مصرف آب شما در طول روز پایین باشد، به مرور زمان آب زیر پوست شما کاهش پیدا خواهد کرد. بنابراین در کنار مصرف ویتامین ها برای چاقی صورت، حتما در طول روز به اندازه کافی آب بنوشید.

آیا چاق شدن صورت در یک هفته امکان پذیره؟

چاقی صورت همانند سایر نواحی بدن نیاز به زمان و پیروی از رژیم غذایی مناسب دارد. ممکن است افرادی که چاقی و لاغری سریعی دارند بتوانند در طول یک هفته صورت خود را کمی چاق تر نمایند اما بطور کل هیچ راه طبیعی و ماندگاری برای چاق شدن صورت در یک هفته وجود ندارد. البته با استفاده از ماسک های آب رسان می توانید حجم صورت خود را در زمانی کوتاه افزایش دهید اما دقت نمایید که صرف استفاده از ماسک های آب رسان ماندگاری بالایی ندارند.

برای سرعت بخشیدن به چاقی صورت خود می توانید در کنار مصرف ویتامین ها، از مواد غذایی چون شیر خشک و ژله استفاده نمایید. اگر استفاده از ماسک های آب رسان طبیعی را نیز در کنار مصرف ویتامین برای چاقی بگنجانید، بسیار سریع تر از آن چه انتظارش را دارید، حجم صورت شما افزایش خواهد یافت.

کدوم ویتامین ها برای چاقی صورت مفید هستن؟

بطور کل، ویتامین ها برای تنظیم سوخت و ساز و مکانیزم های مختلف بدن، ضروری هستند. کمبود ویتامین ها باعث بروز مشکلات متعددی در بدن شده و سیستم دفاعی شما را ضعیف می گرداند. در نتیجه مصرف مقدار کافی از تمامی ویتامین ها برای حفظ کارکرد بدن ضروری می باشد و کمبود هر ویتامینی می تواند به شکل مستقیم و یا غیر مستقیم باعث لاغری بدن و درنتیجه، لاغری صورت شما شود.

مصرف ویتامین A برای چاقی صورت

شاید کمبود ویتامین A برای چاقی صورت موثر واقع نشود اما کمبود آن حتما باعث افتادگی و ایجاد چروک های پوستی خواهد شد. کلاژن نوعی پروتئین سخت است که در لایه میانی پوست قرار داشته و به تولید سلول های پوستی جدید کمک می کند. تابش نور آفتاب باعث تجزیه شدن کلاژن خواهد شد. مصرف ویتامین A باعث می شود تا روند تجزیه کلاژن پوست کاهش یافته و بدین ترتیب از پیری و افتادگی پوست صورت جلوگیری می کند. دقت داشته باشید که مصرف ویتامین A را زیر نظر پزشک خود شروع نمایید، چراکه مصرف بالای ویتامین A سبب ایجاد آسیب های زیادی ازجمله آسیب های کبدی می شود.

مصرف ویتامین D برای چاقی صورت

مصرف ویتامین D فواید بسیار زیادی برای پوست صورت دارد. ویتامین D خاصیت ضد التهابی بالایی داشته و برای درمان خشکی پوست صورت، آکنه‌های پوستی، رفت تیرگی پوست و پیش‌ گیری از چین و چروک های صورت بسیار سودمند است. شاید دانستن این موضوع جالب باشد که بسیاری از شرکت های لوازم آرایشی و مراقبت از پوست، از ویتامین D در کرم های جوان سازی و مرطوب کننده های خود استفاده می کنند.

مصرف ویتامین C برای چاقی صورت

ویتامین C جزو آنتی اکسیدان های قوی می باشد که با تقابل با رادیکال های آزاد از پوست شما به خوبی محافظت می کند. مصرف ویتامین C با کمک به تولید پروکلاژن باعث افزایش سطح کلاژن پوست شده و به این شکل می تواند باعث چاقی صورت شود. بطور کل مصرف دوز مناسبی از ویتامین C در کنار افزایش کلاژن، به حفاظت از پوست در برابر آسیب های محیطی کمک فراوانی می کند.

مصرف ویتامین B3 برای چاقی صورت

مصرف ویتامین های گروه B باعث افزایش اشتها شده و به این شکل می توانند باعث افزایش چاقی صورت شوند. دریافت دوز مناسبی از ویتامین B3 یا نیاسین به از کاهش آب بدن جلوگیری کرده و به حفظ رطوبت زیر پوست کمک می کند. یکی از موثرترین راه ها برای جلوگیری از پیری پوست، مصرف ویتامین B3 است. همچنین ویتامین B3 باعث افزایش تولید سرامیدها یا همان چربی لایه بیرونی پوست شده و باعث چاقی صورت شما می‌ شود.

مصرف ویتامین E برای چاقی صورت

طبق بسیاری از شواهد مصرف ویتامین E برای چاقی صورت موثر بوده و همچنین استفاده از ویتامین E به صورت موضعی باعث افزایش شفافیت پوست صورت و جلوگیری از کاهش رطوبت پوست می شود. استفاده موضعی از ویتامین E به دلیل اثر آنتی اکسیدانی خود از پوست در برابر پرتوهای مضر نور آفتاب محافظت کرده و از ایجاد شدن چین و چروک های پوستی جلوگیری می کند.

کدام مواد مغذی برای چاقی صورت مفید هستند؟

همانند ویتامین ها، مصرف مواد مغذی نیز در چاقی صورت بسیار موثر بوده و کمبود این مواد می تواند باعث کاهش حجم صورت و افتادگی پوست شود. با اینکه تمامی مواد مغذی برای چاقی صورت مفید هستند، مصرف مواد مغذی چون کلسیم، منیزیم و آهن بیشترین نقش را در چاقی صورت ایفا می کنند. در یک رژیم غذایی کامل تمامی مواد مغذی مورد نیاز بدن تامین می شود اما امروزه کمتر شاهد رعایت رژیم های غذایی کامل هستیم. جهت تامین مواد مغذی برای چاقی صورت و همچنین حفظ سلامتی خود بایستی از مواد غذایی حاوی مواد مغذی استفاده نمایید. در غیر این صورت، لازم است تا از مکمل های دارویی استفاده کنید.

تاثیر کلسیم در چاقی صورت

کلسیم برای رشد بدن، حفظ تراکم استخوان ها ضروری بوده و کمبود آن باعث ایجاد مشکلاتی چون پوکی استخوان خواهد شد. همچنین مصرف کلسیم برای چاقی صورت نیز مفید است. مصرف مقدار کافی از کلسیم باعث انسجام و انقباض کافی عضلات شده و از افتادگی و شل شدن عضلات جلوگیری می کند. اگر بدن دچار کمبود کلسیم شود، عضلات صورت شل شده و انسجام خود را از دست خواهند داد. توجه نمایید که مصرف زیاد کلسیم نیز باعث صدمات جدی کلیوی خواهد شد، درنتیجه لازم است تا دوز مصرفی کلسیم را رعایت کرده و از مصرف بیش از اندازه کلسیم خودداری نمایید.

تاثیر منیزیم در چاقی صورت

منیزیم یکی از مواد معدنی بسیار مهم برای سلامتی بدن و تنظیم عصب ها می باشد. کمبود منیزیم در بدن بسیار خطرناک بوده و می تواند منجر به مشکلات قلبی، افزایش احتمال دچار شدن به دیابت و سردردهای عصبی شود. یکی از تاثیرات منیزیم، چاقی صورت است و از دیگر تاثیرات منیزیم بر روی صورت، کاهش آکنه های پوستی و بهبود کلی ظاهر پوست است. منیزیم با بهبود گردش خون در بدن و ایجاد سهولت در اکسیژن رسانی به بخش های مختلف بدن، به سفتی پوست صورت کمک می کند.

تاثیر قرص آهن در چاقی صورت

مصرف قرص آهن می‌تواند برای چاقی صورت بسیار مفید واقع شود. آهن همانند منیزیم یکی از مواد مغذی بسیار حیاتی برای بدن بوده و کمبود آن باعث بروز مشکلاتی زیادی چون کم خونی، بی حالی و تنگی نفس خواهد شد. از اصلی‌ترین وضایف آهن، تولید هموگلوبین و رساندن اکسیژن به عضلات و ارگان های بدن می باشد. مواردی چون خون ریزی، مشکلات روده کوچک و رژیم غذایی نا کامل باعث کاهش سطح آهن در بدن خواهد شد. اگر دچار کمبود آهن هستید، لازم است تا از قرص آهن استفاده کرده و یا مواد غذایی سرشار از آهن را در برنامه غذایی خود جای دهید.

بهترین قرص جوشان برای چاقی صورت

مصرف قرص های جوشان یکی از بهترین راه ها برای جبران کمبود ریز مغذی های مورد نیاز بدن می باشد. همانطور که پیش تر اشاره شد، کمبود ریز مغذی ها به صورت مستقیم و یا غیر مستقیم باعث لاغر شدن صورت شده و مشکلات زیادی را برای سلامتی شما ایجاد خواهد کرد. بنابراین اگر لاغری صورت شما به دلیل کمبود ریز مغذی ها باشد، مصرف ویتامین برای چاقی صورت شما به شدت توصیه می شود. بهترین قرص های جوشان برای چاقی صورت شامل موارد زیر می شوند.

قرص جوشان ویتامین B برای چاقی صورت

قرص های جوشان ویتامین B برای چاقی صورت بسیار مفید و موثر بوده و استفاده از آن برای افرادی که رژیم غذایی نا کاملی دارند، توصیه می شود. قرص جوشان ویتامین B یا ب کمپلکس شامل ویتامین های B1، B2، B3، B5، B6، B7، B9 و B12 می شود که کمبود آن ها به خصوص ویتامین B1 سبب کاهش اشتها خواهد شد.

قرص جوشان ویتامین C برای چاقی صورت

یکی از بهترین ویتامین ها برای چاقی صورت، ویتامین C می باشد. این آنتی اسکیدان قوی نه تنها به چاقی صورت کمک می کند، بلکه کیفیت پوست شما را نیز بهتر کرده و از پوشت شما در برابر آسیب های محیطی محافظت می کند. مصرف قرص جوشان ویتامین C با افزایش سطح کلاژن پوست شما، به صورت شما طرابت می بخشد.

قرص جوشان زینک برای چاقی صورت

مصرف زینک می‌ تواند متابولیسم بدن را به خوبی تنظیم کرده و فرآیند رشد را به خصوص در کودکان بهتر گرداند. کمبود زینک یا روی سبب کاهش اشتها شده و لاغری بدن را در پی دارد. با مصرف قرص جوشان زینک می توانید به چاقی صورت خود کمک کرده و در کنار آن از سایر مزایای زینک برای سلامتی بدن نیز برخوردار شوید.

قرص جوشان کلسیم برای چاقی صورت

مصرف دوراه ای قرص های جوشان کلسیم برای زنان و مردان بالای 50 سال توصیه می شود. با افزایش سن، جذب کلسیم بدن کاهش پیدا کرده و تراکم استخوان ها رو به کاهش می روند. همچنین کمبود کلسیم سبب می شود تا عضلات صورت تحلیل پیدا کنند. بنابراین مصرف قرص جوشان کلسیم برای چاقی صورت مفید بوده و در کنار تاثیر آن بر روی عضلات صورت شما از کاهش تراکم استخوان ها نیز جلوگیری می کند.

قرص جوشان منیزیم برای چاقی صورت

قرص جوشان منیزیم برای چاقی صورت شما مفید بوده و مصرف دوز مناسبی از آن باعث بهبود کیفیت پوست شما و انقباض مناسب عضلات صورت تان می شود. با مصرف قرص جوشان منیزیم می توانید در کنار چاقی صورت خود، از دیگر مزایای آن بر روی سلامتی خود بهره مند شوید.

قرص جوشان مولتی ویتامین برای افزایش حجم صورت

نوشیدن انواع قرص های جوشان ویتامین، منیزیم، کلسیم و روی در کنار هم ممکن نیست. بنابراین شما می توانید با مصرف قرص جوشان مولتی ویتامین برای چاقی صورت از تمامی ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن در کنار هم بهره مند شوید.

دو میوه برای چاقی صورت

میوه ها در یک رژیم غذایی سالم جایگاه بسیار ویژه ای دارد. مصرف میوه یکی از بهترین راه های دریافت ویتامین می باشد. همچنین مصرف برخی از میوه ها برای چاقی صورت بسیار مفید می باشد. همانطور که پیش تر گفته شد، مصرف آب به میزان کافی می تواند سبب افزایش چاقی صورت شما گردد.

میوه هایی چون خیار و گلابی به دلیل دارا بودن مقدار زیادی آب برای چاقی صورت و افزایش شفافیت پوست بسیار مفید می باشند. مصرف خیار و گلابی به افزایش آب میان بافتی پوست کمک کرده و بدین ترتیب، صورت شما را تو پر تر نشان می دهد. مصرف خیار و گلابی برای افرادی که می خواهند در حین کاهش وزن، صورتی تپل تر داشته باشند، بسیار مناسب می باشد، چراکه مصرف این دو میوه باعث چاقی نخواهد شد. همچنین شما می توانید از این دو میوه به عنوان ماسک صورت استفاده نموده و در کنار افزایش آب رسانی به پوست خود، صورتی روشن تر داشته باشید.

از میوه های دیگری که باعث چاقی صورت می شوند می توان به موز و انبه اشاره کرد. موز و انبه دارای کالری بالایی بوده و مصرف آن ها برای چاقی صورت بسیار مناسب می باشد. همچنین می توانید موز و انبه را به صورت ماسک صورت استفاده نمایید. برای تهیه ماسک موز و انبه کافیست تا یک تکه موز را با 4 تکه کوچک انبه مخلوط کرده و آن ها را له نمایید. سپس کمی گلاب و کمی روغن نارگیل به مخلوط له شده اضافه کنید. پیش از استفاده از این ماسک، پوست صورت خود را شست و شو داده و سپس آن را برای مدت 15 دقیقه روی پوست خود قرار دهید.

کدام مولتی ویتامین چاق کننده است؟

تقریبا ترکیبات تمامی مولتی ویتامین ها مشابه هم می باشند و مصرف تمامی مولتی ویتامین ها برای چاقی صورت مناسب می باشند. هر چند بهتر است تا برای چاقی صورت از مولتی ویتامین هایی استفاده کنید که در کنار ویتامین ها دارای مواد مغذی کاملی نیز باشند. دقت نمایید که قرص های جوشان مولتی ویتامین فاقد آهن می باشند و برای دریافت آهن باید از قرص های آهن استفاده کنید.

در نهایت ویتامین به چاقی صورت کمک می کند؟

مصرف ویتامین ها برای چاقی صورت یکی از بهترین راه های افزایش حجم صورت بوده و در کنار مزایای آن برای چاقی صورت، باعث افزایش سطح سلامتی خواهند شد. برای چاقی سریع صورت با ویتامین لازم است تا از مقدار زیادی آب نیز استفاده نمایید. با استفاده از میوه هایی چون موز و انبه و یا خیار و گلابی در کنار ویتامین ها می توانید به چاقی صورت خود سرعت دهید.

از مناسب ترین ویتامین ها برای چاقی صورت می توان به ویتامین های گروه B، ویتامین C، ویتامین E، ویتامین A و ویتامین D اشاره کرد. همچنین مصرف ریز مغذی هایی چون کلسیم، منیزیم و آهن نیز برای چاقی صورت توصیه می شوند.

برای داشتن صورتی چاق و تو پر کافیست تا مصرف ویتامین ها و مواد مغذی را در برنامه غذایی خود گنجانده و از مواد غذایی چون ژله، گلابی، خیار، انبه و موز استفاده کنید.

پاسخ به سوالات پر تکرار درباره بهترین ویتامین برای چاقی

آیا کمبود ویتامین باعث افزایش وزن می‌شود؟

کمبود ویتامین B12 اغلب در ارتباط با یک رژیم غذایی نامتعادل، رژیم گیاهخواری یا یک بیماری رخ می دهد. 
افزایش وزن می تواند یکی دیگر از علائم چنین بیماری باشد.

کدام ویتامین ها در چاقی صورت موثر هستند؟

ویتامین های D، E، B3، C و A در چاقی صورت موثر هستند.

بهترین قرص چاقی صورت کدام است؟

مجموعه اندام برتر از معرفی هر گونه قرص برای حجم گرفتن و یا چربی سوزی معذور است.

آیا قرص جوشان برای چاقی صورت مفید است؟

بله

نتایج دوره:

مصاحبه با تعدادی از قهرمانان کاهش وزن ما رو ببینید و با تجربه اونا کاهش وزن سریعتری رو تجربه کنید.

نویسنده تیم تحقیقاتی اندام برتر

گروه تخصصی کاهش وزن اندام برتر، ارائه دهنده متد اختصاصی کاهش وزن ریشه ای است که به همه علاقمندان به تناسب اندام کمک می کند به راحتی در کنار سفره غذایی خانواده وزن کم کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه کاربران
جواهر

سلام وزنم ۴۳هست سنم ۳۴سالم خیلی لاغرم هم صورتم هم بدنم خیلی خجالت میکشم چکارکنم چاق بشم اندام خوبی دارم؟

13 مرداد 1402 پاسخ
۰۹۰۳۶۷۰۳۵۵۳

سلام خوبیدمن دختری هستم وزنم خیلی پایین ۴۳کیلووسنم ۳۴ساله هستم خیلی میرنجم ازلاغری چکارکنم ک وزنم بالابشه

13 مرداد 1402 پاسخ
مطالب مرتبط