برای دریافت مشاوره کاهش وزن تماس بگیرید
برای دریافت مشاوره کاهش وزن تماس بگیرید
برنامه غذایی برای چاق شدن کودکان

برنامه غذایی برای چاق شدن کودکان

افزایش وزن در کودکان یک موضوع حساس است. در برخی دوره‌ها، افزایش وزن ممکن است کند شود. اگر کودک بیماری نداشته باشد و ضعیف باشد، به این معنی است که نمی‌تواند به اندازه کافی غذا بخورد یا بیشتر از آنچه می‌خورد، انرژی صرف کند. در این صورت کاری که باید انجام شود این است که با متخصصین تغذیه کودکان گرد هم آمده و برنامه‌های تغذیه سالم ایجاد کنیم. رشد سالم و ایمن کودک با تغذیه مناسب و متعادل تضمین می‌شود. در این بخش از اندام برتر پیشنهاد‌های مختلفی را برای والدینی که می‌گویند چگونه یک کودک ضعیف را چاق کنیم به اشتراک می‌گذاریم و نکات مهم برنامه غذایی برای چاق شدن کودکان را بررسی می‌کنیم.

برنامه غذایی برای افزایش وزن کودک

آیا به اندازه کافی به سلامت فرزندان خود اهمیت می‌دهید؟

بسته به سن، رشد جسمی و روانی کودکان ممکن است آنها با از دست دادن اشتها، ضعیف شوند، یا ممکن است نتوانید نیاز‌های انرژی-مغذی روزانه آن‌ها را برآورده کنید. بنابراین مهم است که والدین  نسبت به تغذیه‌  فرزندان ضعیف و لاغر خود آگاهی کسب کنند. پس برای چاق شدن کودکان چه کنیم؟ آیا باید به کودکان غذا‌های افزایش وزن داد؟ چه غذا‌هایی برای افزایش وزن کودکان وجود دارد؟ برای پاسخ به سوالات با ما همراه باشید.

غذا‌هایی که باعث افزایش وزن کودکان می‌شود:

غذا‌هایی که باعث چاق شدن کودکان می‌شوند باید پر کالری، سالم و در عین حال خوش طعم باشند. برای افزایش وزن در کودکان باید یک برنامه تغذیه کاملاً شخصی تهیه کرد. آووکادوی تازه با ارزش غذایی و انرژی بالا، پوره‌های میوه برای کودکانی که دوست ندارند، غذا یا صبحانه بخورند، ماست پرچرب، کره فندق یا کره بادام زمینی به وزن‌گیری سالم کودک شما کمک می‌کند. هوموس و لوبیا نیز منابع عالی پروتئین و چربی هستند.

غذا‌هایی که باعث افزایش وزن کودکان می‌شوند، منبع قابل توجهی از پروتئین، چربی و ویتأمین هستند و باعث می‌شوند کودکان شما به وعده‌های غذایی خود علاقه داشته باشند. برای کودکانی که دوست ندارند غذا بخورند، می‌توان با امتحان راه‌های سرگرم‌کننده، غذا خوردن را برای آن‌ها لذت بخش کرد.

برنامه غذایی برای افزایش وزن کودکان

حال بیایید غذاهایی که می‌توان در برنامه غذایی برای چاق شدن کودکان، قرار داد را فهرست کنیم:

نوشیدنی‌هایی مانند آب میوه و شیر سرشار از کالری و قند هستند. کودکان باید بعد از غذا، نوشیدنی‌هایی مانند آب میوه و شیر مصرف کنند تا اشتهای خود را از دست ندهند.

اول از همه باید دانست که غذا‌هایی که در هر دوره سنی برای افزایش وزن باید مصرف شود، متفاوت است. از آنجایی که متابولیسم هر کودک متفاوت است، دریافت خدمات متخصص تغذیه ضروری است. برای خانواده‌هایی که نگران این هستند که فرزندم چاق نمی‌شود، لیست مواد غذایی و تغذیه‌ای که باعث افزایش وزن کودک می‌شود توسط متخصص تغذیه توصیه می‌شود.

گردو

منبع مهم پروتئین و چربی است و سرشار از چربی‌های امگا ۳ و اسید‌های آلفالینولنیک است. از جمله غذا‌هایی است که باعث افزایش وزن کودکان می‌شود.

آووکادو

منبعی عالی از محتوای چربی بالا و چربی تک غیراشباع می‌باشد. یک آووکادو حداقل ۲۰۰ کالری دارد، به همین دلیل در طبقه میوه‌های پر کالری قرار می‌گیرد.

میوه‌های خشک

مانند زردآلو خشک، کشمش، انجیر خشک باعث افزایش سریع وزن می‌شوند. میوه‌های خشک نیز خون می‌سازند، انرژی می‌دهند، از یبوست جلوگیری می‌کنند، حاوی اسید‌های چرب امگا ۳ هستند، از سلامت استخوان و چشم حمایت می‌کنند. والدینی که می‌گویند فرزندم افزایش وزن ندارند، حتما به این میوه‌ها توجه کنند.

خرما

هر ۱۰۰ گرم خرما، ۲۸۲ کالری دارد. به رفع یبوست، درمان کم خونی، تقویت ایمنی و افزایش وزن کمک می‌کند.

کره بادام زمینی

از جمله غذا‌هایی است که باعث افزایش وزن می‌شود و همچنین خوشمزه و مغذی است. داشتن ۵۸۸ کالری در ۱۰۰ گرم کره بادام زمینی آن را در زمره غذا‌های افزایش وزن سریع قرار می‌دهد.

آجیل

شامل بادام زمینی، فندق، بادام هندی، بادام و غیره می‌شود. نکته مشترک آجیل‌ها این است که کالری بالایی دارند و باعث می‌شوند به سرعت وزن اضافه کنید. ۱۰۰ گرم آجیل به طور متوسط ​​حاوی ۶۰۰ تا ۸۰۰ کالری است. از جمله غذا‌هایی است که باعث افزایش وزن کودک می‌شود.

برنامه غذایی برای افزایش وزن کودکان

نکات مهم در برنامه غذایی برای چاق شدن کودکان

نکاتی برای تغذیه کودکانی که نمی‌توانند وزن اضافه کنند را می‌توان به شرح زیر فهرست کرد:

نوشیدن نوشیدنی‌های سالم و پرکالری

اگر می‌گویید فرزندتان وزن اضافه نمی‌کند، باید نوشیدنی‌های سالم و پرکالری را نیز امتحان کنید. نوشیدنی‌ها را می‌توان با غذا و بین وعده‌های غذایی مصرف کرد.

خوردن غذا‌هایی که به شما انرژی زیادی می‌دهد.

غذا‌هایی که باعث افزایش وزن کودکان می‌شوند، مواد مغذی هستند که به انرژی بخشیدن، عضله‌سازی و ذخیره چربی در بدن کمک می‌کنند. غذا‌هایی مانند شیر، سینه مرغ، توت فرنگی و عسل از این نظر غذا‌های مهمی هستند. آجیل، برنج، پاستا، آووکادو، روغن‌های سالم (روغن زیتون در وعده شام)، میوه‌های خشک و آب میوه‌های تازه نیز انرژی زیادی به کودک می‌دهند. غذا‌هایی مانند کره، کره بادام زمینی، پنیر خامه‌ای که با نان صبحانه خورده می‌شود، در این زمینه مفید هستند.

میان وعده‌ها بین وعده‌های اصلی

میان وعده‌های سالم، راه خوبی برای افزایش وزن در کودکان است. ساندویچ پنیر، میوه‌های خشک، میوه‌های تازه، آبمیوه تازه، شیر، ماست، سیب زمینی آب پز، ساندویچ کره بادام زمینی و غیره از انواع میان وعده‌هایی هستند که به شما پیشنهاد می‌کنیم.

مراجعه به یک متخصص تغذیه

اگر می‌گویید که فرزندتان وزن اضافه نمی‌کند، می‌توانید برای غذا‌های افزایش وزن و برنامه‌های تغذیه با پزشک متخصص اطفال مشورت کنید. پزشک می‌تواند با توجه به سن، جنسیت و استاندارد‌های زندگی کودک، برنامه غذایی مناسب او را ارائه دهد که به راحتی باعث افزایش وزن فرزندتان شود. با این روش، کمبود‌ها در رژیم غذایی کودک مشخص می‌شود و رژیم غذایی مناسب و سالم‌تری ارائه می‌شود.

بیشتر مطالعه کنید: چاقی و اضافه وزن در نوجوانان

کمبود وزن در کودکان می‌تواند نشانه‌ای از بیماری باشد!

اگر می‌گویید هر کاری که می‌کنم، فرزندم وزن اضافه نمی‌کند، بهتر است با پزشک یا متخصص تغذیه تماس بگیرید. با این کار می‌توانید اطلاعات دقیق‌تری در مورد غذا‌ها یا رژیم‌هایی که باعث افزایش وزن کودکان و اجتناب از اعمال ناخودآگاه می‌شود، به دست‌آورید.

مشکلات جسمی و روانی نیز می‌تواند باعث کاهش وزن کودکان شود. در این موارد باید با پزشک مشورت کرد تا علت عدم افزایش وزن را بررسی کند. معاینات انجام شده توسط پزشک دلایل مشکل عدم افزایش وزن یا کاهش وزن را مشخص می‌کند. همچنین غذا‌هایی که باعث افزایش وزن کودکان می‌شوند نیز با توجه به مشکل مشخص می‌شوند.

نتایج دوره:

مصاحبه با تعدادی از قهرمانان کاهش وزن ما رو ببینید و با تجربه اونا کاهش وزن سریعتری رو تجربه کنید.

نویسنده تیم تحقیقاتی اندام برتر

گروه تخصصی کاهش وزن اندام برتر، ارائه دهنده متد اختصاصی کاهش وزن ریشه ای است که به همه علاقمندان به تناسب اندام کمک می کند به راحتی در کنار سفره غذایی خانواده وزن کم کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه کاربران
مطالب مرتبط