برای دریافت مشاوره کاهش وزن تماس بگیرید
برای دریافت مشاوره کاهش وزن تماس بگیرید
فواید انار برای لاغری

فواید انار برای لاغری؛ رژیم انار برای کاهش وزن

با خواص فوق‌العاده انار آشنا هستید اما می‌دانید که انار برای لاغری چقدر مؤثر است؟ میوه انار که با ظاهر قرمز خونی خود چشم و سپس معده را اشباع می‌کند، یکی از محبوب‌ترین غذاهای فصل زمستان است. انار که برای سلامتی و رژیم غذایی بسیار مفید است، از جمله قسمت‌های سفید آن، یکی از توصیه‌های موردعلاقه متخصصان تغذیه است، زیرا شما را برای مدت طولانی سیر نگه می‌دارد. در این بخش از اندام برتر درمورد خواص انار برای لاغری و نحوه استفاده از آن در رژیم غذایی استفاده خواهیم کرد.

خواص پوست انار برای لاغری

خواص انار برای لاغری

خوردن یک عدد انار کوچک با گندم پخته، نه‌تنها به عنوان میان‌وعده، بلکه حتی برای صبحانه می‌تواند جایگزینی برای دستورالعمل‌های مغذی و سیرکننده باشد. انار که در صورت عدم مصرف نامنظم شما را سیر نگه می‌دارد، با بیشترین بیماری‌های چاقی در زمینه سلامت مبارزه می‌کند و برای بهبودی فرد استفاده می‌شود.

مصرف انار که از نظر آنتی‌اکسیدان و فیبر منبعی شفابخش است، توصیه می‌شود بین وعده‌های غذایی یا قبل از شام مصرف شود. برای اینکه شام ​​زیاد نخورید ساعت 15 -16 است. می‌توانید میوه انار را که برای رفع نیاز روزانه فیبر به تنهایی کافی است را در برنامه تغذیه خود اضافه کنید. طرز تهیه رژیم انار که می‌توانید از آن استفاده کنید؛ زیرا سرعت سوخت‌وساز بدن را افزایش می‌دهد، با هم ببینیم.

برای آشنایی بیشتر مقاله خواص انار را مطالعه فرمایید.

انار برای کاهش وزن

از جمله خواص انار می‌توان به خواصی اشاره کرد که برای کسانی که می‌خواهند لاغر شوند بسیار جالب است . ترکیبات آن می‌توانند از تجمع بافت چربی در نقاط بحرانی مانند لگن و ران جلوگیری کنند. انار همچنین به عنوان یک چربی‌سوز طبیعی عمل می‌کند. به لطف مواد موجود در آن (فلاونوئیدها، پلی‌فنول‌ها، تانن‌ها و آنتوسیانین‌ها)، واکنش‌های متابولیک تسریع می‌شود. این واقعاً یک مزیت است؛ زیرا متابولیسم کند ارتباط نزدیکی با افزایش وزن دارد.

همچنین بخوانید: بهترین خوراکی‌ها چربی سوزی شکم و پهلو

ارزش غذایی 100 گرم انار  در جدول زیر قرار داده شده‌است:

میزان کالری83
پروتئین
1.67 گرم
چربی1.17 گرم
کربوهیدارت18.7 گرم
فیبر4 گرم
پتاسیم236 میلی گرم
منیزیم12 میلی گرم
فلز روی0.35 میلی گرم
آهن0.3 میلی گرم
ویتامین سی10.2 میلی گرم
فولات38 میکروگرم
ویتامین K16.4 گرم
شاخص گلیسمی35
کلسترول0 گرم

رژیم انار چیست و چگونه درست می‌شود؟

بسیاری از مردم می‌توانند با سالادها یا با دستورالعمل‌های درمانی سالم تهیه شده با آنها خوش‌اندام شوند، همچنین کسانی که آب آنها را با فشاردادن می‌نوشند. کارشناسان در مورد این که با آب انار زودتر ضعیف می‌شود یا با خوردن مستقیم دانه‌های انار، مصرف دانه‌های انار را برای کاهش وزن بسیار مفید دانسته و مصرف مستقیم آن را توصیه می‌کنند.

متخصصان با اشاره به اینکه خوردن انار باعث کاهش وزن می‌شود، خاطرنشان می‌کنند که روزانه یک عدد انار در مجموع ۷ گرم فیبر دارد و این فیبرها باعث افزایش احساس سیری می‌شود. اگر می‌خواهید از مزایای انار برای کاهش وزن استفاده کنید، می‌توانید لیست رژیم غذایی انار را به شرح زیر تهیه کنید:

  • می‌توانید صبحانه را با 150 گرم گندم پخته شروع کنید و 1 عدد انار کوچک بخورید.
  • صبح‌ها می‌توانید یک عدد سیب، یک عدد انار و یک کاسه ماست بخورید.
  • برای ناهار می‌توانید 100 گرم گوشت گاو، 150 گرم گندم پخته بخورید.
  • برای شام می‌توانید یک کاسه سالاد ماست، جعفری و کرفس میل کنید. می‌توانید 3 ساعت قبل از شام یک عدد انار بخورید.

چگونه می‌توانیم انار را به وعده‌های غذایی خود اضافه کنیم؟

ساختار غنی انار از نظر آنتی‌اکسیدان‌ها و پلی‌فنول‌ها نیز با چاقی مبارزه می‌کند. هورمون‌ها را متعادل می‌کند و بنابراین کنترل وزن را تسهیل می‌کند. همچنین انار؛ از بیماری‌های قلبی، خونی و عروقی جلوگیری می‌کند، تشکیل کلسترول را کند می‌کند. به لطف ویتامین A موجود در آن، سیستم ایمنی بدن را نیز تقویت می‌کند.

  • ۱ قاشق غذاخوری انار را در وعده ناهار به سالاد خود اضافه کنید.
  • در میان‌وعده، 2 قاشق غذاخوری انار را به 1 کاسه ماست اضافه کنید.
  • 3 قاشق غذاخوری انار را به عنوان نیاز روزانه میوه اضافه کنید.

فواید آب انار چیست؟ روش کاهش وزن با آب انار

انار که به عنوان نماد باروری شناخته می‌شود، یکی از میوه‌های کمیاب است که می‌تواند هر قسمت درخت را از ریشه تا پوست آن التیام بخشد. اسیدهای موجود در انار خاصیت ضدباکتریایی و ضدعفونی‌کنندگی دارند. به لطف این خواص، راه حل شماره یک به ویژه در برابر التهاب لثه، التهاب کلیه، فشار خون بالا و نازک شدن دیواره رحم است.

– اگر می‌خواهید با آب انار از التهاب لثه محافظت کنید یا از شر آن خلاص شوید، اولین کاری که باید انجام دهید این است که انار را مانند فشاردادن پرتقال به دونیم کنید. در اینجا هدف این است که مواد ضدباکتری، ضدعفونی‌کننده و ضدالتهابی موجود در قسمت داخلی پوست انار را با آب انار به دست آمده مخلوط کنید.

در صورت بروز التهاب لثه، آب انار فشرده را باید 2 تا 3 بار در روز برای یک لیوان چای آماده کرد و در دهان نگه داشت و جرعه‌جرعه میل کرد.

انار که به عنوان یک حامی خوب برای شکایات فشار خون بالا شناخته می‌شود، یک منبع عالی برای شفابخشی است، به ویژه برای افرادی که به‌تازگی در فرایند درمان تشخیص داده شده‌اند. این یک منبع مهم برای بیماران مبتلا به فشار خون بالا است که برای کنترل این بیماری تازه شروع شده روزانه دو لیوان آب انار مصرف می‌کنند.

موارد منع مصرف انار

انار میوه‌ای است که موارد منع مصرف بسیار کمی دارد، اما با توجه به اینکه در هر صورت میوه‌ای اسیدی است، مصرف آن در صورت بروز مشکلات اسیدی معده یا ریفلاکس توصیه نمی‌شود. علاوه بر این، مصرف بیش از حد انار می‌تواند منجر به مسمومیت شود که با سرگیجه، سردرد، خواب‌آلودگی و مشکلات تنفسی مشخص می‌شود.

با این حال، این علائم خفیف و کاملاً گذرا هستند که نباید باعث نگرانی خاصی شوند. در واقع، مصرف بیش از حد این میوه دشوار است، به خصوص اگر از قوانین یک رژیم غذایی متنوع و متعادل پیروی کنید. در نهایت در صورت مصرف داروهای ضدانعقاد، توصیه می‌شود قبل از مصرف انار با پزشک خود مشورت کنید.

خواص انار برای لاغری

اگر روزی یک انار بخورید چه اتفاقی می‌افتد؟

وزن یک انار متوسط ​​حدود ۷۰۰ تا ۸۰۰ گرم (با احتساب پوست) و مربوط به قسمتی از میوه است. بنابراین، مصرف روزانه یک انار برای تضمین بخش خوبی از فواید این میوه کافی است. به طور خلاصه آنچه در بالا دیدیم، مصرف روزانه این میوه مقدار زیادی آنتی اکسیدان و مواد ضد التهابی به بدن می‌دهد که برای مقابله با به اصطلاح  التهاب مزمن با درجه پایین، استرس اکسیداتیو و تمام مشکلات مربوط به آن مفید است.

علاوه بر این، مصرف یک انار در روز برای قلب مفید است، زیرا از تشکیل پلاک‌های آترواسکلروتیک جلوگیری می‌کند و به کاهش کلسترول اضافی کمک می‌کند. به سلامت سیستم عصبی کمک می‌کند و با بهبود جذب آهن به پیشگیری از کم خونی کمک می‌کند. در نهایت، سیستم ایمنی نیز تقویت می‌شود، مقاومت بدن در برابر بیماری‌های زمستانی افزایش می‌یابد و وضعیت عمومی رفاه بهبود می‌یابد.

نتایج دوره:

مصاحبه با تعدادی از قهرمانان کاهش وزن ما رو ببینید و با تجربه اونا کاهش وزن سریعتری رو تجربه کنید.

نویسنده تیم تحقیقاتی اندام برتر

گروه تخصصی کاهش وزن اندام برتر، ارائه دهنده متد اختصاصی کاهش وزن ریشه ای است که به همه علاقمندان به تناسب اندام کمک می کند به راحتی در کنار سفره غذایی خانواده وزن کم کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه کاربران
مطالب مرتبط