برای دریافت مشاوره کاهش وزن تماس بگیرید
برای دریافت مشاوره کاهش وزن تماس بگیرید
اسفناج برای لاغری

اسفناج برای لاغری و دلایل استفاده از اسفناج

اسفناج یک سبزی برگ سبز است که به‌راحتی در فروشگاه‌ها در هر دو نوع تازه و منجمد موجود است. برگ‌های اسفناج نرم هستند و طعم شیرینی دارند و همچنین این سبزی برای به علت تاثیرش در کاهش وزن، محبوبیت پیدا کرده است. اسفناج دارای دو نوع پهن برگ و فرفری ترد است که سرشار از مواد مغذی برای سلامتی هستند. استفاده از اسفناج برای لاغری ، روشی نوین محسوب می شود . 

همچنین مطالعه کنید : رژیم لاغری بدون گرسنگی

علاوه بر این، اسفناج را می‌توان به‌صورت خام یا پخته مصرف کرد و در انواع رژیم‌ها جای می‌گیرد. اسفناج را می‌توان در دستورالعمل‌های گیاهی، و همچنین غیر گیاهی استفاده کرد. اگر از رژیم لاغری و سبز پیروی می‌کنید، این سبزی می‌تواند یک عنصر کلیدی در وعده‌های غذایی شما باشد.

اسفناج برای لاغری

دلایل مصرف اسفناج برای لاغری

در اینجا چند دلیل وجود دارد که چرا اسفناج برای کاهش وزن عالی است :

اسفناج کم‌کالری است

یکی از عناصر اصلی که هنگام تلاش برای کاهش وزن باید بررسی شود، کالری موجود در هر ماده غذایی است. اسفناج بسیار کم‌کالری است و آن را به یک انتخاب عالی از سبزیجات برگ سبز تبدیل می‌کند. در واقع یک فنجان (30 گرم) برگ اسفناج خام 7 کالری و وقتی پخته شود 41 کالری است. اسفناج می‌تواند به شما کمک کند تا 500 کالری دریافتی در روز را کاهش دهید. همین امر موجب کاهش وزن در عرض یک هفته می‌شود.

فیبری و آب‌رسان است

اسفناج یک برگ فیبری است که به کاهش وزن کمک می‌کند. مواد غذایی با فیبر بالا موجب می‌شود تا برای مدت طولانی احساس سیری کنید که همین مصرف میان‌وعده‌های ناسالم یا پرخوری را محدود می‌کند. در یک فنجان اسفناج نپخته حدود 0.7 گرم فیبر وجود دارد. به حفظ عملکرد سالم گوارش کمک می‌کند و از یبوست جلوگیری می‌کند. همچنین 91 درصد آن آب است؛ بنابراین، وقتی اسفناج را در رژیم غذایی روزانه خود قرار می‌دهید، به شما کمک می‌کند هیدراته بمانید.

اسفناج سرشار از مواد مغذی است

یک شکست بزرگ در کاهش وزن زمانی رخ می‌دهد که کاهش کالری دریافتی، مواد مغذی ضروری بدن را کاهش می‌دهد و بر بدن تأثیر منفی می‌گذارد. هنگام استفاده از اسفناج برای لاغری می‌توان از این امر جلوگیری کرد؛ زیرا سرشار از مواد مغذی و ریزمغذی است. اسفناج یک سبزی مغذی حاوی ویتامین A، B6، C و K1 است. همچنین دارای مقدار مناسبی آهن، فولات، اسیدفولیک، ریبوفلاوین، منیزیم و کلسیم است.

وعده‌های غذایی آسان اسفناج برای لاغری

می‌توانید اسفناج را در اسموتی‌های خود مخلوط کرده و آن را در ساندویچ خود قرار دهید. همچنین می‌توانید با آن ظرف سالاد خود را به همراه سبزیجات تازه فصلی، سس کم چرب سبک و مقداری آجیل یا دانه تزئین کنید.

برای یک میان‌وعده یا غذای جانبی سالم، می‌توانید مقداری برگ اسفناج را با کمی روغن‌ زیتون و سیر تفت دهید. یک‌ کاسه سوپ اسفناج گرم لذت‌بخش است. برای استفاده روزمره، مقداری از برگ‌های اسفناج بلانچ شده را پوره کنید و در یخچال نگهداری کنید تا به‌عنوان اسپری سبز مغذی یا دیپ استفاده کنید.

چگونه می‌توانم اسفناج را سالم بخورم ؟

کسانی که به دنبال دستورالعمل‌های اسفناج برای لاغری هستند، سوالی مطرح می‌شود که چگونه اسفناج را به روشی صحیح مصرف کنند. مانند تمام میوه‌ها و سبزیجات، اسفناج نیز باید در فصل مخصوص خودش مصرف شود و دستورالعمل‌های اسفناج سالم برای کاهش وزن تهیه شود. هنگام خوردن اسفناج، هر برگ را جدا کرده و آن را در آب سرکه خیس کنید.

اسفناج تهیه شده به‌عنوان غذا نباید باحرارت دادن مکرر آن مصرف شود. زیرا محتوای نیترات می‌تواند در هنگام گرم‌شدن به نیتریت تبدیل و در نهایت باعث مسمومیت شود؛ بنابراین، مهم است فقط به همان اندازه که می‌خورید آماده کنید. همچنین خردکردن اسفناج محتوای ویتامین C آن را کاهش می‌دهد، خوردن آن به‌صورت کامل تاحدامکان سالم‌تر است. اگر می‌خواهید ارزش غذایی اسفناج را حفظ کنید، آن را به ورقه‌های کوچک برش ندهید.

خواص اسفناج

چرا باید هر روز اسفناج بخوریم ؟

  • اسفناج حاوی ویتامین A، اسیدفولیک، کلسیم، ویتامین K1 و ویتامین C است. از سیستم ایمنی سالم پشتیبانی می‌کند. باعث رشد و تولید مثل سالم می‌شود.
  • اسیدفولیک: اسیدفولیک به بدن شما کمک می‌کند تا سلول‌های جدید تولید و حفظ کند و همچنین از تغییرات DNA که می‌تواند منجر به سرطان شود، جلوگیری کند. اسیدفولیک معمولاً برای زنان باردار تجویز می‌شود.
  • ویتامین C: ویتامین C برای رشد، نمو و ترمیم تمام بافت‌های بدن ضروری است. همچنین به تشکیل کلاژن کمک می‌کند، پوست و دندان‌ها را سالم نگه می‌دارد.
  • کلسیم: بدن انسان برای ساختن و حفظ استخوان‌های قوی به کلسیم نیاز دارد. قلب، ماهیچه‌ها و اعصاب شما نیز برای عملکرد صحیح به کلسیم نیاز دارند. مهم‌تر از همه، افرادی که مقدار کافی کلسیم دارند، با رژیم غذایی مناسب و ورزش، سریع‌تر از افرادی که کمبود کلسیم دارند چربی شکمی را از بین می‌برند؛ بنابراین، کلسیم بدن خود را از طریق این غذاهای طبیعی افزایش دهید.
  • آهن: بدن برای سوزاندن چربی به اکسیژن نیاز دارد. کمبود آهن بر سطح هموگلوبین و عملکرد تیروئید مؤثر است و باعث افزایش وزن می‌شود.
  • سبزیجات متراکم آب: این سبزی متراکم آب، کم‌کالری و سرشار از مواد مغذی است.
  • متابولیسم را افزایش می‌دهد: اسفناج به دلیل داشتن آهن و مواد مغذی زیاد، متابولیسم بدن را افزایش می‌دهد و  در نتیجه کالری سوزی بدن را سرعت می‌بخشد.
  • پروتئین بالا: همه ما می‌دانیم که پروتئین یک درشت مغذی ضروری است که باعث کاهش وزن می‌شود و اسفناج نیز منبع خوبی از پروتئین است.
  • تیلاکوئیدها: اسفناج دارای ترکیبی به نام “تیلاکوئیدها” است که اشتها را سرکوب کرده و سطح گرلین (هورمون گرسنگی) را کاهش می‌دهد. تیلاکوئیدها همچنین از افزایش انسولین و ذخیره چربی در بدن جلوگیری می‌کنند. گرسنگی را سرکوب کرده و سیری را افزایش می‌دهد.

آیا خوردن اسفناج برای لاغری هر روز اشکالی ندارد ؟

ازآن‌جایی‌که اسفناج منبع کاملی از فیبر است، در 100 گرم آن حدود 2.5 گرم فیبر دارد. اسفناج مخصوصاً زمانی که به مدت ۷ روز به صورت خام مصرف شود مؤثر است. کمبود آهن ناشی از کاهش نسبت اکسیژن به آب در بدن است. کمبود آهن نیز منجر به ضعیف‌شدن بدن می‌شود. اسفناج که یکی از غنی‌ترین مواد غذایی در طبیعت است در رفع این کمبود مؤثر است.

آیا باید از اسفناج اجتناب کرد ؟

افرادی که در معرض خطر ابتلا به سنگ کلیه و نقرس هستند باید اسفناج را بااحتیاط مصرف کنند و افرادی که داروهای ضدانعقاد مصرف می‌کنند به دلیل داشتن ویتامین K باید آن را فقط در مقادیر توصیه شده مصرف کنند.

چرا باید هر روز اسفناج بخوریم ؟

اسفناج حاوی ویتامین A، اسیدفولیک، کلسیم، ویتامین K1 و ویتامین C است. از سیستم ایمنی سالم پشتیبانی می‌کند. باعث رشد و تولید مثل سالم می‌شود.

نتایج دوره:

مصاحبه با تعدادی از قهرمانان کاهش وزن ما رو ببینید و با تجربه اونا کاهش وزن سریعتری رو تجربه کنید.

نویسنده تیم تحقیقاتی اندام برتر

گروه تخصصی کاهش وزن اندام برتر، ارائه دهنده متد اختصاصی کاهش وزن ریشه ای است که به همه علاقمندان به تناسب اندام کمک می کند به راحتی در کنار سفره غذایی خانواده وزن کم کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه کاربران
مطالب مرتبط