برای دریافت مشاوره کاهش وزن تماس بگیرید
برای دریافت مشاوره کاهش وزن تماس بگیرید
بهترین ادویه برای لاغری

بهترین ادویه برای لاغری

اگر شما هم جزو کسانی هستید که هر راهی را برای کاهش وزن امتحان می‌کنید، از خواص شگفت‌انگیز ادویه برای لاغری غافل نشوید! به لطف ادویه‌هایی که به کاهش وزن کمک می‌کنند، می‌توانید تأثیر رژیم غذایی خود را دوچندان کنید. با ادویه‌های لاغری که در وعده‌های غذایی خود استفاده می‌کنید، فرایند لاغرشدن آسان‌تر خواهد بود. اما کدام ادویه باعث لاغری می‌شود؟ کدام ادویه برای چربی‌سوزی شکم مناسب است؟ این بخش از اندام برتر را با دقت مطالعه کنید و پاسخ این سؤالات را دریابید.

ادویه برای لاغری

کدام ادویه باعث لاغری می‌شود؟

ادویه‌هایی که باعث کاهش وزن می‌شوند از شما در برابر بسیاری از بیماری‌ها نیز محافظت می‌کنند.

بهترین ادویه‌ها برای لاغری، عبارت‌اند از:

دارچین برای لاغری

دارچین با طعم و بوی خود یکی از اصیل‌ترین ادویه‌هاست. به لطف طعم و مواد مغذی موجود در آن، می‌تواند به کاهش وزن کمک کند. به خصوص از آنجایی که حاوی مواد مغذی است که متابولیسم را تسریع می‌کند، با توصیه پزشک آن را در رژیم غذایی خود بگنجانید. شما می توانید از این ادویه که برای مدت طولانی سیری ایجاد می‌کند و در عین حال از افت ناگهانی قند خون جلوگیری می‌کند، در دستورالعمل‌های مختلف برای هوس‌های شیرین خود استفاده کنید. 1 قاشق غذاخوری دارچین به طور متوسط ​​8 گرم و تقریباً 19 کالری دارد. بعلاوه حاوی 0.3 گرم پروتئین، 6.2 گرم کربوهیدرات و 0.1 گرم چربی است.

بیشتر مطالعه کنید: چگونه متابولیسم را افزایش دهیم؟

پودر فلفل قرمز برای چربی‌سوزی

فلفل چیلی یکی از پرطرفدارترین و ضروری‌ترین چاشنی‌هاست. کپسایسین که فلفل چیلی را تند می‌کند، به‌سرعت متابولیسم کمک می‌کند. 100 گرم فلفل چیلی 318 کیلوکالری کالری دارد. 1 قاشق غذاخوری، به طور متوسط ​​10 گرم پاپریکا حاوی 32 کالری است.

زردچوبه و خواص چربی‌سوزی آن

زردچوبه، یکی از معروف‌ترین ادویه‌های هندی، به لطف محتوای مغذی خود، از کاهش وزن و چربی‌سوزی نیز پشتیبانی می‌کند. 1 قاشق غذاخوری زردچوبه حدود 7 گرم و به طور متوسط ​​23.9 کالری دارد.

لاغری با فلفل سیاه

فلفل سیاه یکی از لذیذترین ادویه‌هاست که تقریباً برای هر دستور پختی مناسب است. به طور خاص، طبق تحقیقات انجام شده توسط دانشمندان کره‌ای، ماده خط لوله‌ای که به فلفل سیاه طعم منحصربه‌فرد و غالب آن می‌دهد، خاصیت چربی‌سوزی دارد. 1 قاشق غذاخوری فلفل سیاه به طور متوسط ​​6 گرم و به طور متوسط ​​15.9 کالری دارد.

کاهش سایز با زنجبیل

زنجبیل به ویژه در غذاهای آسیایی، هم به عنوان چای و هم برای استفاده در دستورالعمل‌های مختلف استفاده می‌شود. این ادویه ضمن تسریع متابولیسم به شما احساس سیری می‌دهد و هم با ورزش و رژیم غذایی مناسب، به لطف مواد مغذی موجود در آن، دستگاه گوارش را تسریع می‌کند. یک قاشق چای‌خوری زردچوبه به طور متوسط ​​5 کالری دارد.

همچنین می‌توانید با ادویه‌هایی که به کاهش وزن کمک می‌کنند وارد روند کاهش وزن سالم شوید. با افزودن این ادویه‌ها به وعده‌های غذایی خود در حین کاهش وزن، می‌توانید یک رژیم غذایی خوشمزه و متعادل داشته باشید.

بیشتر مطالعه کنید: تفاوت کاهش وزن مردان با زنان

شنبلیله

شنبلیله یک ادویه غیر معمول است و ممکن است قبلاً از آن استفاده نکرده باشید. وقت آن است که طعم جدیدی را تجربه کنید! این ادویه نه‌تنها به دلیل طعم آن، بلکه به دلیل خواص ضدالتهابی و ضد چاقی آن در یونان، غرب آسیا و جنوب اروپا شناخته شده است.

جینسینگ

جینسینگ شاید اولین چیزی نباشد که در مورد ادویه به ذهن خطور می‌کند، اما قرن‌هاست که در طب چینی از آن استفاده می‌شود. این ادویه به تنظیم قند خون، تسهیل هضم و کاهش استرس کمک می‌کند.

هل

هل علاوه بر طعم بی‌نظیرش، خاصیت چربی‌سوزی فوق‌العاده‌ای دارد. سیستم سلامت آیورودا قرن‌هاست که از این ادویه استفاده می‌کند! برای تأثیرگذاری بیشتر، نوشیدنی‌های موردعلاقه خود را با هل دم کنید یا با چای سبز برای تهیه دمنوش هل استفاده کنید.

همچنین بخوانید: دمنوش لاغری شکم و چربی سوزی

ادویه‌های گرم برای لاغری

کدام ادویه برای چه چیزی استفاده می‌شود؟

خوشبختانه ادویه‌هایی که به کاهش وزن کمک می‌کنند در کشور ما به‌وفور یافت می‌شود. ادویه‌جات که هر کدام خوشمزه‌تر و مؤثرتر از دیگری هستند به گروه‌های خاصی تقسیم می‌شوند. هنگامی که ادویه‌های کاهش وزن طبقه‌بندی می‌شوند، جدول زیر را مشاهده می‌کنیم:

  • ادویه‌های برگ و سبزیجات (ادویه‌هایی که به لاغری کمک می‌کنند): فلفل قرمز، فلفل‌سبز، فلفل زینتی، نعناع، ​​شوید، شاهی، آویشن، جعفری و غیره.
  • ادویه‌های ریشه (ادویه‌های تضعیف‌کننده): کرفس، سالپ، سیر و غیره.
  • ادویه‌های میوه و دانه (ادویه‌هایی که به کاهش وزن کمک می‌کنند): رازیانه، زیره سیاه، گشنیز، خردل، وانیل، فلفل سیاه، نارگیل، زیره، فلفل‌دلمه‌ای، سماق و غیره.
  • ادویه‌های گل و شاخه (گیاهان کاهش وزن): دارچین، میخک، لیندن
  • ادویه‌های ضد میکروبی (ادویه‌هایی که به لاغری کمک می‌کنند): سیر، خردل، آویشن، پاپریکا، میخک دارچینی، فلفل‌دلمه‌ای
  • ادویه‌های آنتی اکسیدان (ادویه‌های تضعیف‌کننده): رزماری، مریم گلی، آویشن، سماق، میخک
  • ادویه تقویت کننده: شنبلیله

ادویه‌های کاهش وزن بسته به کاربرد مورد نظرشان یک داروی درمان هستند. ورم را تسکین می‌دهند، چربی می سوزانند، آرامش می بخشند، خوابی آرام و بدنی شاداب را نوید می‌دهند. این یک راه حل عالی برای کسانی است که می‌خواهند به روشی سالم وزن کم کنند. به لطف ادویه‌های تضعیف‌کننده، هم طعم وعده‌های غذایی خود را افزایش می‌دهید و هم از شر مواد اضافی موجود در بدن خود خلاص می‌شوید.

ادویه چربی سوز قوی

ادویه چربی سوز قوی

ادویه‌های چربی سوز می‌توانند برای هرکسی که قصد دارد چربی‌سوزی انجام دهد، حتی اگر رژیم غذایی نداشته باشد، مناسب باشد. بهترین ادویه‌های چربی سوز، موارد زیر هستند:

سیاه دانه

به لطف اجزای موجود در زیره سیاه، خواص آنتی اکسیدانی، ضد توموری، ضدالتهابی، ضد باکتریایی، اثر محرکی بر روی سیستم ایمنی بدن دارد.

دانه زیره سیاه حاوی کربوهیدرات ها، چربی ها، ویتامین ها، مواد معدنی و 8 نوع اسید آمینه است. علاوه بر این، حاوی ماده فعال تیموکینون است که از اهمیت بالایی برخوردار است. مشخص شده است که زیره سیاه اثرات مثبتی به ویژه بر روی مقادیر چربی خون دارد و باعث کاهش تری گلیسیرید سرم می‌شود.

زردچوبه

ترکیب اصلی زردچوبه، کورکومین است و اثرات آنتی اکسیدانی، ضدالتهابی، ضد باکتریایی و ضد آترواسکلروتیک برای بدن ما دارد. به صورت پودر کریستالی زرد نارنجی وجود دارد. حاوی چربی، پروتئین، کربوهیدرات، فیبر و انواع مختلف ویتامین ها و مواد معدنی است.

زردچوبه به لطف ترکیبات فعال خود از تولید اجزای عفونی خطرناک سنتز شده از بافت چربی جلوگیری می‌کند یا اثربخشی آنها را کاهش می‌دهد. همچنین برای افزایش تولید پروتئین تنظیم کننده اشتها شناخته شده است.

زنجبیل

استفاده از زنجبیل در درمان چاقی و تشکیل چربی بسیار مهم است. علاوه بر این، مخلوط عسل اتیوپیایی و پودر زنجبیل به عنوان یک روش درمانی موثر در باکتری های مقاوم به آنتی بیوتیک استفاده می‌شود. همچنین با کاهش سرعت تشکیل چربی در بدن با اجزای قدرتمند خود در درمان چاقی استفاده می‌شود.

پونه کوهی

کارواکرول که یکی از اسانس های موجود در آویشن است، نقش محافظتی به ویژه در برابر باکتری ها و قارچ ها دارد و بدن ما را از سموم پاک می‌کند. در نتیجه، ما می توانیم با افزودن این ادویه‌ها به مقدار کافی به رژیم غذایی روزانه خود هم ایمنی خود را تقویت کنیم و هم وزن بدن خود را حفظ کنیم.

ادویه‌ برای لاغری، کار شما را آسان تر می‌کند!

به لطف ادویه‌هایی که به کاهش وزن کمک می‌کنند، نتایج کارآمدتری که از رژیم غذایی خود انتظار دارید، به دست آورید. با تأیید متخصص تغذیه، می‌توانید ادویه‌هایی را که در صفحه خود ذکر کردیم به برنامه های تغذیه ای متناسب با سبک زندگی خود اضافه کنید و در وعده‌های غذایی و نوشیدنی‌های خود استفاده کنید.

می‌دانید نعمت مادر طبیعت، شفای هر دردی است. گیاهانی که قرن‌ها در درمان بیماری‌ها مورد استفاده قرار گرفته‌اند، اکنون برای شیوه‌های مدرن رژیم غذایی ضروری هستند. همچنین می‌توانید از نعمت مادر طبیعت برای کاهش وزن سالم بهره مند شوید. ادویه‌هایی که باعث کاهش وزن شما می‌شوند و گیاهانی که با ذائقه شما مطابقت دارند را امتحان کنید و فوراً متوجه تغییر شوید.

نتایج دوره:

مصاحبه با تعدادی از قهرمانان کاهش وزن ما رو ببینید و با تجربه اونا کاهش وزن سریعتری رو تجربه کنید.

نویسنده تیم تحقیقاتی اندام برتر

گروه تخصصی کاهش وزن اندام برتر، ارائه دهنده متد اختصاصی کاهش وزن ریشه ای است که به همه علاقمندان به تناسب اندام کمک می کند به راحتی در کنار سفره غذایی خانواده وزن کم کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه کاربران
مطالب مرتبط