برای دریافت مشاوره کاهش وزن تماس بگیرید
برای دریافت مشاوره کاهش وزن تماس بگیرید
تاثیر شام نخوردن در لاغری

آیا شام نخوردن باعث لاغری می شود؟

آیا نخوردن شام باعث کاهش وزن می‌شود؟ این سؤالی است که همه کسانی که می‌خواهند سریع وزن کم کنند نسبت به پاسخ آن کنجکاو هستند. زیرا کسانی که می‌خواهند وزن کم کنند معمولاً شام را حذف می‌کنند. علاوه بر این، خوردن شام کمتر و زود هنگام در لیست‌های رژیم غذایی نیز باعث سردرگمی می‌شود. در ادامه همراه ما باشید تا به این سوال پاسخ دهیم.

تاثیر شام نخوردن در لاغری آیا شام نخردن باعث لاغری می شود؟

چون شام نخوردن اشتباه است!

وقتی بدن برای مدت معینی غذا دریافت نمی‌کند، به حالت آماده باش می‌رود. یعنی انرژی مصرف نمی‌کند، آن را ذخیره می‌کند تا با وضعیت اضطراری روبرو شود؛ بنابراین به جای کاهش کالری، آن‌ها را ذخیره می‌کنیم. همچنین این بدان معنا نیست که ما مجاز به افراط و صرف ناهار زیاد هستیم. در هر دو صورت ذکر شده، بدن ممکن است آسیب ببیند.

به یاد داشته باشید هنگام تنظیم وعده‌های غذایی خود، ضرب المثل صبحانه را خودت بخور، ناهار را با دوستت و شام را به دشمن بده را به خاطر بسپارید. در واقع بهتر است صبح‌ها کمی بیشتر بخورید تا به بدن انرژی و مواد مغذی برای مواجهه با روز بدهید، با ناهار کامل ادامه دهید و در نهایت شام‌های سبک‌تری مصرف کنید.

در شب، بدن فقط به چند ماده مغذی ضروری نیاز دارد، زیرا زمان خواب است. خوردن یک شام سبک به معنای نخوردن چیزی نیست! به همین دلیل اکیدا به شما توصیه می‌کنیم که این وعده غذایی را حذف نکنید. اگر شام نخورید، احتمالاً گرسنه و مضطرب از خواب بیدار می‌شوید، در یخچال را باز می‌کنید و همه چیز داخل آن را می‌بلعید.

همچنین مطالعه کنید: لاغری بدون ورزش

بهترین شام برای کنترل وزن

از آنجایی که ما بعد از شام فعالیت‌های کم کالری انجام می‌دهیم، غذایی که به عنوان شام می‌خوریم باید تا حد امکان سبک باشد. بنابراین ما باید روی پروتئین تمرکز کنیم، ترجیحا از خوردن غذا‌های کم چرب اجتناب کنیم. به عنوان مثال می‌توانیم از سینه مرغ، ماهی قزل آلا و سبزیجات برگ سبز استفاده کنیم. اگر قصد کاهش وزن دارید، نکته مهم این است که کالری دریافتی خود را محدود کنید، گرسنه نمانید یا با معده خالی به رختخواب نروید.

تاثیر شام نخوردن در لاغری آیا شام نخردن باعث لاغری می شود؟

تاثیر شام نخوردن در لاغری

پیامد‌های تاثیر شام نخوردن در لاغری مثبت نیست. اول از همه، یک رفتار غذایی نامنظم فقط می‌تواند اختلال بیشتری در رژیم غذایی ایجاد کند و به مرور زمان بدتر شود. بنابراین حذف وعده‌های غذایی بسیار مضر است. دوم، بسته به اینکه صبحانه، ناهار، میان وعده یا شام باشد، حذف غذا‌هایی که معمولاً در آن مقطع مصرف می‌شوند، احتمالاً باعث ایجاد عدم تعادل تغذیه‌ای می‌شود. در زیر سعی خواهیم کرد دلیل آن را بهتر درک کنیم.

بیشتر مطالعه کنید: راهکارهای کنترل گرسنگی کاذب

آیا با حذف وعده‌های غذایی وزن کم می‌کنید؟

به طور کلی حذف وعده‌های غذایی منجر به کاهش وزن نمی‌شود. همان طور که در بالا توضیح دادیم، به این علت که هرچه کاهش کالری بیشتر باشد، محرک گرسنگی در نتیجه آن بیشتر می‌شود. بنابراین، با حذف صبحانه در ناهار بیشتر می‌خورید، با حذف ناهار در شام پرخوری می‌کنید و با حذف شام در ۴ تا ۶ ساعت اول روز بعد پرخوری خواهید کرد.

از آنجایی که کاهش وزن به دلیل کمبود در تعادل انرژی [ENERGY IN – ENERGY OUT] رخ می‌دهد، با انتقال غذا از یک وعده غذایی به وعده دیگر، ذخایر چربی در ابتدا تحت تأثیر قرار می‌گیرند و سپس بلافاصله بازسازی می‌شوند.

توصیه ما به شما این است که برای کاهش وزن اصولی، به جای حذف وعده غذایی، از یک رژیم مناسب پیروی کنید و همه اقدامات خود را با مشورت متخصص تغذیه انجام دهید.

آیا حذف شام میزان متابولیسم پایه شما را کاهش می‌دهد؟

میزان متابولیسم پایه تحت تأثیر قرار نمی‌گیرد و مصرف کالری در حالت استراحت یکسان است. آنالیز‌های آزمایشگاهی در واقع نشان داده‌اند که حتی یک روز کامل روزه داری فعالیت غده تیروئید را کاهش نمی‌دهد.

آیا شام نخوردن بر کاهش وزن تاثیر دارد ؟

به طور کلی حذف وعده‌های غذایی منجر به کاهش وزن نمی‌شود. به این علت که هرچه کاهش کالری بیشتر باشد، محرک گرسنگی در نتیجه آن بیشتر می‌شود. بنابراین، با حذف صبحانه در ناهار بیشتر می‌خورید، با حذف ناهار در شام پرخوری می‌کنید و با حذف شام در ۴ تا ۶ ساعت اول روز بعد پرخوری خواهید کرد.

نتایج دوره:

مصاحبه با تعدادی از قهرمانان کاهش وزن ما رو ببینید و با تجربه اونا کاهش وزن سریعتری رو تجربه کنید.

نویسنده تیم تحقیقاتی اندام برتر

گروه تخصصی کاهش وزن اندام برتر، ارائه دهنده متد اختصاصی کاهش وزن ریشه ای است که به همه علاقمندان به تناسب اندام کمک می کند به راحتی در کنار سفره غذایی خانواده وزن کم کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه کاربران
مطالب مرتبط