برای دریافت مشاوره کاهش وزن تماس بگیرید
برای دریافت مشاوره کاهش وزن تماس بگیرید
صحبت کردن هنگام خوردن

صحبت کردن هنگام خوردن: چرا موقع غذا خوردن نباید صحبت کرد؟ 

از کودکی به ما یاد داده‌اند که هنگام غذا خوردن حرف نزنیم زیرا این رفتار بد محسوب می‌شود اما آیا می‌دانید دلیل واقعی چرا موقع غذا خوردن نباید صحبت کرد، چیست؟ در این مقاله، به دلایل علمی این که صحبت کردن هنگام خوردن خوب نیست، خواهیم پرداخت. برای آشنایی با علل آن تا انتهای مقاله، همراه ما باشید.

صحبت کردن هنگام غذا خوردن

بررسی علل اینکه چرا صحبت کردن هنگام خوردن غذا خوب نیست؟

دلایلی علمی این که چرا نباید موقع غذاخوردن صحبت کرد، عبارت‌اند از: 

  • ورود غذا به نای
  • مشکل در هضم غذا

ورود غذا به نای

دلیل اینکه هنگام خوردن غذا به ما توصیه می‌شود صحبت نکنیم، این است که غذا به جای لوله غذا وارد نای می‌شود. برای توضیح دقیق آن، وقتی غذا می‌خوریم و همزمان صحبت می‌کنیم، اپی گلوت باز می‌ماند و غذا می‌تواند وارد نای شود و باعث سرفه‌های شدید و حتی خفگی شود. به همین دلیل است که به ما توصیه می‌شود هنگام خوردن غذا صحبت نکنیم. 

مشکل در هضم غذا

بسیاری از ما در حین خوردن غذا به صحبت کردن ادامه می‌دهیم. اگر حرف بزنیم و بخوریم غذا هضم نمی‌شود و قند بی‌کیفیت، چربی بی‌کیفیت و… ایجاد می‌کند. وقتی دهان را برای صحبت باز می‌کنیم، هوا وارد دهان می‌شود. وقتی غذا و بزاق با هم کار هضم را انجام می‌دهند، با ورود هوا به داخل هضم غذا خراب می‌شود. هوا دشمن هضم صحیح در دهان است. 

علاوه بر این، به طور کلی هنگام غذا خوردن چه صحبتی می‌کنیم؟ ما بیشتر در مورد مشکلات خانوادگی، مشکلات تجاری و موارد دیگر صحبت می‌کنیم و احساساتی مانند عصبانیت، غم، تنش و ترس به سراغمان می‌آید. وقتی در حین غذا خوردن به چنین مسائل غیرضروری فکر می‌کنیم، به دلیل احساسات، تغییرات شیمیایی در بدن ما ایجاد می‌شود و هضم غذا تحت تأثیر قرار می‌گیرد. ممکن است بلافاصله برخی از مردم بپرسند: «آیا می‌توانیم در حین غذا خوردن در مورد مسائل خوب صحبت کنیم؟» نه. این به این دلیل است که هنگام صحبت لب‌های ما باز می‌شود و هوا وارد آن می‌شود. بنابراین، لطفاً هنگام غذا خوردن در مورد هیچ موضوعی صحبت نکنید. 

همچنین بخوانید: غذاهایی که نباید دو بار گرم شوند

مضرات صحبت کردن هنگام خوردن غذا

اگر چند مهمان به خانه ما می‌آیند، به آن‌ها تنقلات، چای، قهوه، نوشیدنی‌های خنک و غیره می‌دهیم تا بخورند و با آن‌ها صحبت می‌کنیم. اگر میهمانان نیم ساعت در خانه ما حضور داشته باشند، آیا قانونی وجود دارد که نیم ساعت به خوردن چیزی ادامه دهند و با ما صحبت کنند؟ چه لذتی می‌بریم که مهمانانی را که به خانه ما می‌آیند مجبور کنیم تنقلات بخورند و در حین غذا خوردن با ما صحبت کنند و در نتیجه سلامتی آن‌ها را از بین ببرند؟ 

بنابراین، لطفاً هنگام غذا خوردن صحبت نکنید و وقتی صحبت می‌کنید غذا نخورید. تمام افرادی که هنگام غذا خوردن صحبت می‌کنند، به چندین بیماری مختلف دچار شده‌اند در غیر این صورت به زودی به چندین بیماری مبتلا می‌شوند. 

نکات صحبت کردن هنگام خوردن

نکات مهم صحبت کردن هنگام خوردن

نکته‌هایی که بهتر است هنگام غذا خوردن و صحبت کردن رعایت کنید عبارت‌اند از: 

  • اگر هنگام غذا خوردن لزوماً باید صحبت کنیم، می‌توانیم غذا را در دهان بجویم، آن را خمیر کنیم و قبل از صحبت، غذا را قورت دهیم. با این حال، بسیار خوب است که از زمانی که شروع به غذا خوردن می‌کنیم تا زمانی که غذا را تمام می‌کنیم، اصلاً صحبت نکنیم. 
  • آیا می‌توانیم حداقل وقتی غذا می‌خوریم به صحبت‌های کسی گوش دهیم؟ نه. دلیلش این است که، اگر کسی هنگام غذا خوردن با ما صحبت کند، فکر ما به سخنان او خواهد بود نه به غذایمان، بنابراین غذای ما به درستی هضم نمی‌شود. 
  • هر وقت به هر خانه یا هتلی رفتید، فقط مراقب مردم باشید، مردم فقط وقتی غذا می‌خورند در مورد هر موضوع روی زمین صحبت می‌کنند. 
  • فقط زمانی که بدون صحبت غذا می‌خوریم، تمام توجه ما به غذایمان خواهد بود. تنها، زمانی که حواس ما به غذا باشد، تمام غدد مربوط به هضم غذا ترشح می‌کنند. فقط در این صورت است که غذای ما به مواد خوب تبدیل شده و با خون مخلوط می‌شود. 
  • همچنین بخوانید: مواد غذایی که بهتره خام خورده نشن!

کلام پایانی

امروزه هر گاه دو نفر مدتی در مورد هر موضوعی صحبت کنند، میان آن‌ها میان وعده‌هایی قرار می‌گیرد. آن‌ها همچنان به خوردن آن در حین صحبت کردن ادامه می‌دهند. برخی از تاجران یکدیگر را برای ناهار به هتل صدا می‌زنند و در حالی که ناهار خود را می‌خورند، درباره تجارتی به ارزش چند ده میلیارد صحبت می‌کنند. وقتی آن‌ها از تجارت صحبت می‌کنند، آیا توجه آن‌ها به غذای آن‌ها خواهد بود؟ نه، آن غذا تبدیل به سم می‌شود. در این مقاله، به تمام نکات مهم در مورد این موضوع پرداختیم. 

سوالات متداول

آیا صحبت کردن در زمان غذا خوردن باعث التهاب دستگاه تنفسی می‌شود؟ 

بله، با صحبت کردن در هنگام خوردن، تحریک و التهاب در دستگاه تنفسی رخ می‌دهد. 

آیا وقتی غذا می‌خوریم اگر همزمان صحبت کنیم باعث خفگی می‌شود؟ 

اگر هنگام خوردن غذا صحبت کنیم، احتمال ورود غذا به نای و خفگی وجود دارد.

نتایج دوره:

مصاحبه با تعدادی از قهرمانان کاهش وزن ما رو ببینید و با تجربه اونا کاهش وزن سریعتری رو تجربه کنید.

نویسنده تیم تحقیقاتی اندام برتر

گروه تخصصی کاهش وزن اندام برتر، ارائه دهنده متد اختصاصی کاهش وزن ریشه ای است که به همه علاقمندان به تناسب اندام کمک می کند به راحتی در کنار سفره غذایی خانواده وزن کم کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه کاربران
مطالب مرتبط