برای دریافت مشاوره کاهش وزن تماس بگیرید
برای دریافت مشاوره کاهش وزن تماس بگیرید
غذاهایی که نباید دو بار گرم شوند

غذاهایی که نباید دو بار گرم شوند

غذایی که با دو بار گرم‌شدن خورده می‌شود گاهی اوقات می‌تواند خطرناک باشد. در این بخش از اندام برتر 10  ماده غذایی را معرفی می‌کنیم که برای بار دوم نباید خورده شوند. احتمالا با دیدن نام برخی از غذاها در لیست زیر تعجب کنید؛ اما بهتر است توضیحات هرکی را مطالعه کرده و نکاتی که عنوان می‌شود را رعایت کنید تا بد نسالمی داشته باشید.

غذاهایی که نباید دو بار گرم شوند

غذاهایی که نباید دو بار گرم شوند

به گفته متخصصان 10 ماده غذایی وجود دارد که نباید دوبار گرم شوند؛ زیرا ممکن است منجر به مسمومیت غذایی شدید شود و پس از گرم‌شدن، چنین غذایی خاصیت مفید خود را از دست می‌دهد، بنابراین هیچ سودی از آن نخواهید داشت.

هویج

هویج را نباید دوباره گرم کرد، متخصصان می‌گویند که  هویج گرم شده هضم را دشوار می‌کند و باعث ایجاد تغییراتی در بدن می‌شود.

اسفناج و کلم

اسفناج یکی از غذاهایی است که نباید در دمای خیلی بالا گرم شود. سبزیجات داخل می‌توانند به مواد شیمیایی مضر تبدیل شوند و ارزش ویتامین خود را از دست بدهند. اسفناج و کلم‌پیچ بسیار سالم هستند مگر اینکه دوباره گرم شوند، بنابراین باید از مصرف آنها خودداری کرد. هنگامی که محصول در مایکروویو گرم می‌شود، می‌تواند نیتروزامین ها را تشکیل دهد – ترکیباتی که باعث سرطان نازوفارنکس، مری و معده می‌شوند.

کرفس

کرفس برای سیستم ایمنی بسیار مفید است، اما حرارت دادن مداوم آن می‌تواند باعث افزایش سموم و تلخ شدن غذا شود. به همین دلیل می‌توان آن را در دمای پایین گرم کرد.

ماهی‌ها

اگر ماهی در یخچال نگهداری نشود، گوشت آن می‌تواند هیستامین تولید کند که می‌تواند منجر به واکنش‌های خطرناکی در افرادی شود که آن را می‌خورند. افراد ممکن است حالت تهوع، درد معده، اسهال و استفراغ را تجربه کنند. در حالت شدیدتر، حساسیت به ماهی با قرمزی و بثورات پوستی، سوزش در دهان و کاهش فشار خون همراه است؛ بنابراین ماهی را همان زمان که می‌پزید، میل کنید.

سیب‌زمینی

سیب‌زمینی باید به‌سرعت مصرف شود؛ زیرا ممکن است بعد از پختن به‌سرعت کهنه شود. هوای گرم باعث رشد باکتری‌ها می‌شود که با گرم‌شدن از بین نمی‌روند؛ بنابراین غذاهای سیب‌زمینی باید بلافاصله پس از سرو در یخچال خنک شوند.

قارچ

قارچ‌ها که معمولاً غذایی هستند که باید بااحتیاط مصرف شوند، پس از پختن نباید زیاد نگهداری شوند یا دوباره گرم شوند. حرارت دادن مکرر باعث تخریب ساختار پروتئینی قارچ می‌شود. و در این صورت محصول می‌تواند مشکلاتی در هضم و خاصیت ایجاد کند. اگر از دیروز قارچ باقی‌مانده است، توصیه می‌کنیم آن را سرد مصرف کنید تا خواص غذایی آن را حفظ کنید.

غذاهایی که نباید دو بار گرم شوند

مرغ

مرغ حاوی پروتئین‌هایی است که به عملیات حرارتی مکرر پاسخ خوبی نمی‌دهند و سخت گرم می‌شوند. خوردن مرغ سرد پس از گرم‌شدن مجدد باعث مشکلات گوارشی می‌شود. اگر می‌خواهید مرغ را دوباره گرم کنید، مطمئن شوید که از همه طرف گرم شده است. مرغ باید به اندازه کافی داغ باشد. در صورت تمایل، باقی مانده مرغ را می‌توان در سالاد یا ساندویچ های سرد بدون آسیب به سلامتی استفاده کرد.

برنج

در شرایط عادی، برنج مضر نیست. با این حال، اگر برنج پخته شده به طور نادرست ذخیره شود، می‌تواند خطرناک باشد. اگر برنج پخته شده بیش از یک ساعت در دمای اتاق بماند، باکتری در آن تشکیل می‌شود. این غذا هر نوع غذا با برنج است؛ زیرا دانه برنج حاوی باکتری باسیلوس سرئوس است. که ممکن است در حین پخت بمیرد، اما هاگ‌ها باقی می‌مانند و می‌توانند در فرایند پخت برنج زنده بمانند. این باکتری‌ها در دمای اتاق رشد می‌کنند و قادر به تولید سم هستند که منجر به مسمومیت می‌شود. این باکتری باعث استفراغ، اسهال، درد معده و حتی مرگ‌ومیرهای متعددی شده است. برای جلوگیری از مشکلات ناشی از مسمومیت، برنج را نباید بیشتر از 24 ساعت در یخچال نگهداری کرد و در هنگام مصرف مجدد آن را تا 74 درجه حرارت داد.

بنابراین، برنج باقی‌مانده را پس از سرو حتماً باید در ظرف دربسته قرار داده و در یخچال نگهداری کنید. در این صورت می‌توانید برنج را دوباره گرم کنید.

چغندر

به گفته متخصصان تغذیه، چغندر محصولی منحصربه‌فرد است که سرشار از ویتامین‌ها و ریز عناصر مختلف است. در هنگام پخت اولیه، این سبزی خواص مفید خود را از دست نمی‌دهد. متخصصان تغذیه به طور قاطع گرم کردن مجدد چغندر  را ممنوع کرده‌اند. در نتیجه حرارت ثانویه، ساختار و ترکیب چغندر تغییر می‌کند و منجر به مشکلات جدی سلامتی شود. به خصوص اگر به طور منظم از آن استفاده کنید. سالادهای سالم و خوش‌طعم و پیش‌غذای سرد زیادی با چغندر وجود دارد.

تخم مرغ

 اغلب این محصول نیازی به گرم‌شدن ندارد. اما هنوز هم برای شما مفید است که بدانید اثر ثانویه دمای بالا بر روی تخم‌مرغ‌های تمام شده، میزان ریز عناصر مفید را کاهش می‌دهد و خطر ظاهرشدن مواد سمی افزایش می‌یابد. این مشکل به راحتی قابل‌حل است. بلافاصله پس از پختن، یک املت یا تخم مرغ سرخ شده بخورید و تخم مرغ آب پز مکمل خوبی برای سالادهای مختلف خواهد بود. می‌توانید ساندویچ هم درست کنید. چنین غذاهای اشتهاآور و سالمی سرد سرو می‌شوند.

همچنین بخوانید: مواد غذایی که بهتره خام خورده نشن!

نتایج دوره:

مصاحبه با تعدادی از قهرمانان کاهش وزن ما رو ببینید و با تجربه اونا کاهش وزن سریعتری رو تجربه کنید.

نویسنده تیم تحقیقاتی اندام برتر

گروه تخصصی کاهش وزن اندام برتر، ارائه دهنده متد اختصاصی کاهش وزن ریشه ای است که به همه علاقمندان به تناسب اندام کمک می کند به راحتی در کنار سفره غذایی خانواده وزن کم کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه کاربران
مطالب مرتبط