برای دریافت مشاوره کاهش وزن تماس بگیرید
برای دریافت مشاوره کاهش وزن تماس بگیرید
میوه‌های ممنوعه در بارداری

میوه‌های ممنوعه در بارداری را بشناسید!

بارداری با محدودیت‌های غذایی زیادی همراه است. از یک طرف، مادر قرار است برای دو نفر غذا بخورد و از طرف دیگر، غذاهای زیادی وجود دارد که باید از آن‌ها اجتناب کند. در واقع، میوه‌هایی هستند که در دوران بارداری باید از آن‌ها اجتناب کرد. اگرچه میوه‌ها سالم هستند و بیشتر توصیه می‌شوند، اما برخی از میوه‌ها برای زنان باردار مناسب نیستند. میوه‌ها هر چقدر هم که سالم و مغذی باشند یکسان هستند. بنابراین، میوه‌های ممنوعه در بارداری کدام هستند؟ برای یافتن پاسخ این سوال به خواندن این مقاله ادامه دهید. 

میوه های ممنوعه در بارداری

میوه‌های ممنوعه در بارداری 

در حالی که به طور کلی میوه‌ها به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی سالم بارداری توصیه می‌شوند، برخی از میوه‌ها در دوران بارداری وجود دارند که باید از آن‌ها اجتناب کنید. میوه‌های ممنوعه در بارداری، معمولا یا برای سلامت جنین مشکل ایجاد می‌کنند و یا برای سلامت مادر، به همین دلیل باید از خوردن آن‌ها در دوره بارداری خودداری کرد. 

بیشتر بخوانید: آیا رژیم کتوژنیک در بارداری مجاز است؟

انواع میوه‌های ممنوعه در بارداری 

میوه‌هایی که در دوران بارداری باید از آن‌ها پرهیز کرد، عبارت‌اند از: 

پاپایا 

به دلایل واضح در صدر فهرست قرار دارد، پاپایای خام یا نیمه رسیده حاوی لاتکس است که می‌تواند باعث انقباضات زودرس شود و برای کودک خطرناک است. با این حال، پاپایای رسیده سرشار از ویتامین و آهن است؛ مصرف آن به مقدار کنترل شده ضرری ندارد اما از خوردن پاپایای نارس در دوران بارداری کاملاً خودداری کنید. 

آناناس 

آناناس میوه‌ای شیرین و لذیذ است که متاسفانه، آن‌ها در دسته میوه‌هایی قرار می‌گیرند که در دوران بارداری باید از آن‌ها اجتناب کرد. آن‌ها حاوی آنزیم‌هایی هستند که می‌توانند بافت دهانه رحم را تغییر دهند که باعث انقباضات زودرس می‌شود. یکی از این آنزیم‌ها بروملین نام دارد. این آنزیمی است که پروتئین را تجزیه می‌کند که می‌تواند دهانه رحم را نرم کند و حتی می‌تواند منجر به خونریزی نامنظم شود. همچنین می‌تواند برای کودک بسیار مضر باشد. 

انگور

مصرف انگور در سه ماهه آخر بارداری توصیه نمی‌شود. ، آن‌ها گرما را در بدن زیاد می‌کنند که برای مادر و کودک خوب نیست. آن‌ها حاوی ترکیبی به نام رسوراترول هستند که می‌تواندعدم تعادل هورمونی را افزایش دهد. 

تمر هندی

تمر هندی، ممکن است یکی از هوس‌های غذایی شما باشد و ممکن است واقعاً تمایل به خوردن آن داشته باشید. این بدترین میوه برای خوردن در دوران بارداری نیست زیرا می‌تواند مانند یک پادزهر برای تهوع صبحگاهی عمل کند. با این حال، باید به صورت متعادل استفاده شود. این میوه، حاوی ترکیباتی است که می‌تواند تولید پروژسترون را سرکوب کند. تولید کم پروژسترون می‌تواند باعث زایمان زودرس شود و حتی ممکن است باعث آسیب سلولی در جنین شود. 

خرما

انواع خرما را زیاد مصرف نکنید، اگرچه سرشار از ویتامین‌ها هستند، اما همچنان در فهرست میوه‌هایی که در دوران بارداری نباید مصرف شوند، قرار دارند. آن‌ها می‌توانند باعث گرم شدن بدن و انقباضات اولیه شوند. 

موز

انواع موز، بسیار سالم هستند اما در صورت داشتن آلرژی یا دیابت بارداری باید از مصرف آن‌ها اجتناب کرد. آن‌ها حاوی کیتیناز هستند که یک ماده لاتکس مانند است که می‌تواند باعث واکنش‌های آلرژیک شود. همچنین قند بالایی دارد که می‌تواند سطح قند خون شما را افزایش دهد. 

خربزه

خربزه‌ها حاوی کینین، ساپونین، گلیکوزیدها و مورودیسین هستند. همه این‌ها محرک‌های رحمی هستند که می‌توانند باعث زایمان زودرس شوند. آن‌ها همچنین می‌توانند باعث تهوع، بثورات، اسهال و درد شکم شوند. 

توت خشک شده

به عنوان یک اصل کلی، بهتر است در دوران بارداری از میوه‌های خشک شده و بسته‌بندی شده خودداری کنید. سعی کنید فقط میوه‌های تازه مصرف کنید. 

همچنین بخوانید: غذاهای ممنوعه در بارداری و شیردهی

کلام پایانی 

میوه‌ها حاوی مقدار زیادی فیبر هستند و همچنین دارای بسیاری از مواد مغذی و آنتی اکسیدان‌های مفید هستند که دقیقا همان چیزی است که پزشک در دوران بارداری تجویز کرده است. با این حال، همه میوه‌ها یکسان نیستند. برخی از آن‌ها مفیدتر از دیگران هستند و برخی از آن‌ها می‌توانند کاملاً مضر باشند. در صورت‌عدم رعایت احتیاط در هنگام مصرف آن‌ها می‌توانند باعث خونریزی واژینال و در بدترین موارد سقط جنین نیز شوند. در اینجا با میوه‌هایی که در دوران بارداری باید از آن‌ها اجتناب کنید آشنا خواهید شد. 

سوالات متداول 

خانم باردار در روز چه مقدار میوه باید بخورد؟ 

کارشناسان به زنان باردار توصیه می‌کنند که روزانه تقریباً ۴۰۰ گرم میوه مصرف کنند. اگر میوه‌ها را به صورت آب میوه مصرف می‌کنید، فقط یک لیوان در روز کافی است. 

آیا زن باردار می‌تواند در دوران بارداری آب نارگیل بخورد؟ 

بله، مصرف آب نارگیل در دوران بارداری برای خانم‌ها بی‌خطر است. 

آیا انار برای بارداری مفید است؟ 

انار مواد مغذی مختلفی مانند ویتامین K، کلسیم، فولات، آهن، پروتئین و فیبر را تامین می‌کند. از آنجایی که میوه‌ای غنی از مواد مغذی است، منبع خوبی برای انرژی برای زنان باردار است. محتوای آهن بالا می‌تواند به زن باردار کمک کند تا از کمبود آهن در امان بماند.

نتایج دوره:

مصاحبه با تعدادی از قهرمانان کاهش وزن ما رو ببینید و با تجربه اونا کاهش وزن سریعتری رو تجربه کنید.

نویسنده تیم تحقیقاتی اندام برتر

گروه تخصصی کاهش وزن اندام برتر، ارائه دهنده متد اختصاصی کاهش وزن ریشه ای است که به همه علاقمندان به تناسب اندام کمک می کند به راحتی در کنار سفره غذایی خانواده وزن کم کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه کاربران
مطالب مرتبط