برای دریافت مشاوره کاهش وزن تماس بگیرید
برای دریافت مشاوره کاهش وزن تماس بگیرید
انواع ساندویچ‌های رژیمی

بهترین دستور انواع ساندویچ‌های رژیمی

ساندویچ در مدت زمان بسیار کوتاهی آماده می‌شود و به راحتی قابل حمل و نقل است و می‌تواند یک گزینه وعده غذایی آسان برای افرادی باشد که در عین رژیم باید به کارهای زیادی بپردازند و بیرون بروند. شما می‌توانید آن را در انواع بی‌شماری تهیه کنید و به صورت گرم و سرد سرو کنید. اگر رژِیم دارید و می‌خواهید ساندویچ‌های رژیمی و کم‌کالری یاد بگیرید، این بخش از اندام برتر را مطالعه کنید.

ساندویچ‌های رژیمی

نکاتی برای تهیه ساندویچ‌های رژیمی و کم کالری

کالری ساندویچی که تهیه می‌کنید با موادی که در آن قرار می‌دهید تعیین می‌شود. اصولاً توصیه می‌کنم از سه ماده تجاوز نکنید. هر ماده‌ای که اضافه می‌کنید، ساندویچ شما را کالری بیشتری می‌بخشد. به خصوص باید به افزودنی‌هایی که می‌زنید توجه کنید، گاهی اوقات غذای کم‌کالری را که تهیه کرده‌اید ناخواسته با افزودن‌های ناخودآگاهتان به بمب کالری تبدیل می‌کنید.

برای تهیه ساندویچ مناسب برای رژیم، باید نان مناسب را انتخاب کنید.

نان یکی از مواد اصلی است که باید اندازه و نوع آن را درست انتخاب کرد. می‌توان انواع نان تست، همبرگر و ساندویچ تهیه شده با گندم کامل، چاودار و گندم کامل را فهرست کرد. ناگفته نماند زمانی که می‌خواهید لاغر شوید باید به جای نان سفید به سراغ نان چند غله بروید. 

موادی که به جای نان استفاده می‌شود

برای تهیه ساندویچ نیز می‌توانید از مواد سالم مختلف استفاده کنید. ساندویچ‌های تهیه شده با پنیر پیچیده شده در برگ‌های کاهو و قرار دادن بین گوجه فرنگی یا خیار به جای نان، هم سالم هستند و هم کم کالری. اگر می‌خواهید مواد تشکیل دهنده را متنوع کنید؛ می‌توانید قارچ‌های کبابی را انتخاب کنید که کمی بزرگتر باشند، می‌توانید آن‌ها را با قرار دادن مواد مورد نظر بین برش‌های کدو سبز یا بادمجان کبابی، فلفل قرمز یا دو برش بزرگ سیب زمینی آب پز تهیه کنید.

همچنین بخوانید: رژیم کم کالری چیست و چگونه می‌توانیم رژیم کم کالری بگیریم؟

ساندویچ کم کالری

مواد داخل ساندویچ‌های رژیمی

شما باید از آن برای مرطوب کردن نان خود استفاده کنید و از چسبیدن مواد به هم اطمینان حاصل کنید. مانند سس مایونز، خردل، کره، پنیر پخش شده. همه ما می‌دانیم که سس مایونز بسیار چرب و پر کالری است. بیایید به جای آن سالم تر‌ها را فهرست کنیم. سسی که می‌توانید با نعناع و ماست تهیه کنید را می‌توانید با له کردن آووکادو به عنوان فیلینگ استفاده کنید. علاوه بر این، هوموس، پوره گوجه فرنگی، رب زیتون و رب فلفل تند نیز به عنوان سس پرکننده جایگزین هستند.

چه موادی را در این بین قرار دهیم؟

این می‌تواند هر چیزی باشد که به ذهن شما می‌رسد، من می‌خواهم کالری کمتر و سالم را در اینجا ارائه دهم. از آنجایی که محصولات لذیذ فرآوری می‌شوند، حاوی سدیم زیادی هستند و چربی اشباع زیادی دارند. گوشت سفید به خصوص بوقلمون انتخاب خوبی است. ماهی تن و ماهی آزاد دودی از نظر محتوای امگا ۳ مفید هستند. باز هم می‌توان از تخم مرغ و پنیر استفاده کرد. پنیر سرشار از کلسیم و پروتئین است اما باید توجه داشت که سرشار از چربی است. باز هم باید آن‌هایی را انتخاب کنید که نمک کمی دارند. بهتر است از پنیر خامه‌ای بدون چربی، پنیر کشک، پنیر رشته‌ای، پنیر دلمه یا پنیر بزی استفاده کنید. ترکیب سبزیجات کبابی با پنیر کم چرب یک راه حل عالی است.

زمان تزئین ساندویچ رژیمی است:

برخی از مواد برای تزئین ساندویچ‌های رژیمی شما هستند و کالری زیادی ندارند. می‌توانید از سبزیجاتی مانند فلفل دلمه‌ای قرمز و سبز، تربچه، خیار و گوجه فرنگی استفاده کنید. نکته‌ای که باید به آن توجه کنید این است؛ باید انواع سفت و تازه را انتخاب کنید و از برش‌های ضخیم خودداری کنید. می‌توانید انتخاب‌های بی‌شماری مانند انواع سبزی‌های تازه سبز، نعناع، ​​جعفری، آرگولا، ترشک، رزماری، ریحان، ساقه کرفس، کاهو یسبرگ، کاهو، پیاز قرمز، ترشی، گوجه‌فرنگی خشک، زیتون، کپر، جوانه سویا را انتخاب کنید. باز هم، انتخاب شما باید بیشتر سبزیجات برگ سبز، گوجه فرنگی و برش‌های خیار باشد. اگرچه ترشی‌ها و فلفل هالاپینو افزودنی‌های کوچکی به نظر می‌رسند، اما نباید فراموش کنید که حاوی مقدار زیادی سدیم هستند.

خوشمزه‌ترین ساندویچ‌های رژیمی

علاوه بر مواردی که در بالا ذکر کردیم با استفاده که دستورهای زیر می‌توانید چند ساندویچ متنوع و خوشمز درست کنید:

ساندویچ مکزیکی کم کالری

برای تاکو‌های مکزیکی، نان تورتیلا برای قرار دادن لوبیا سیاه، سس سالسا، برش‌های آووکادو و فلفل قرمز مناسب است. نمونه دیگر پیچیدن آرگولا، چغندر، تکه‌های استیک نازک برش خورده با خردل و تربچه برای بسته‌بندی، روکش و لواش است. می‌توانید از خلاقیت خود استفاده کنید و طعم‌های متفاوتی از ساندویچ‌های کلاسیک ایجاد کنید.

ساندویچ آووکادو

 

دو تکه نان سبوس دار را به آرامی برشته کنید.  سپس پنیر خامه‌ای را روی هر دو برش بمالید. ۳ قاشق غذاخوری آووکادوی له شده را روی دو برش تقسیم کنید.  برش‌های نازک خیار را روی ساندویچ قرار دهید و با نمک و فلفل مزه دار کنید. همچنین می‌توانید برش‌های ساندویچ خود را به صورت دو برش بدون درپوش بخورید.

ساندویچ اسفناج

اسفناج یک سبزی بسیار پرخاصیت است که کالری کمی دارد و با فیبر بالا حس سیرکنندگی ایجاد می‌کند. می‌توانید کمی پیاز رنده شده را به صورت کاراملی تفت دهید و با اسفناج بخارپز شده ترکیب کنید و یک ساندویچ خوشمزه درست کنید.

ساندویچ مرغ و هویچ

بسیار ساده و کاربرددی می‌توانید با هویچ و مرغ یک ساندویچ ساده و خوشمزه درست کنید. سینه مرغ را خورد کرده و با ادویه دلخواه تفت دهید. سپس هویج را رنده کرده و با لیمو در همان تابه‌ای که مرغ را تفت داده بودید، تفت دهید. در آخر مرغ را دوباره به مواد برگردانده و باهم مخلوط کنید.

همچنین بخوانید: غذاهای کم کالری اما سیر کننده و خوشمزه

نتایج دوره:

مصاحبه با تعدادی از قهرمانان کاهش وزن ما رو ببینید و با تجربه اونا کاهش وزن سریعتری رو تجربه کنید.

نویسنده تیم تحقیقاتی اندام برتر

گروه تخصصی کاهش وزن اندام برتر، ارائه دهنده متد اختصاصی کاهش وزن ریشه ای است که به همه علاقمندان به تناسب اندام کمک می کند به راحتی در کنار سفره غذایی خانواده وزن کم کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه کاربران
مطالب مرتبط