برای دریافت مشاوره کاهش وزن تماس بگیرید
برای دریافت مشاوره کاهش وزن تماس بگیرید
بهترین زمان مصرف دمنوش لاغری

بهترین زمان مصرف دمنوش لاغری

همه ما می دانیم که نوشیدن انواع دمنوش گیاهی برای کاهش وزن مفید است، اما چگونه آن را بنوشیم و بهترین زمان مصرف دمنوش لاغری چه زمانی است؟ در ادامه بهترین بازه زمانی نوشیدن دمنوش برای کاهش وزن را معرفی می کنیم تا بتوانید در بهترین لحظه به بهترین اثر کاهش وزن دست پیدا کنید.

بهترین زمان مصرف دمنوش لاغری

بهترین زمان مصرف دمنوش لاغری بعد از غذا است.

مصرف یک دمنوش گیاهی بعد از شام می‌تواند یک عادت خوب روزانه باشد که برای سلامتی مفید است و همچنین می‌تواند بیانگر لحظه‌ای باشد که هرکسی را به خود و سلامتی بدنش اختصاص می‌دهد. اما نکته مهم این است که در انتخاب دمنوش دقت کنید زیرا همه آن‌ها ویژگی‌های یکسانی ندارند و می‌توانند برای هر فردی مناسب باشند.

هر گیاه، سبزی، میوه، در واقع دارای خواصی است که می‌تواند از برخی جهات مفید باشد، اما می‌تواند موارد منع مصرف نیز داشته باشد. به همین دلیل مهم است که دمنوش خود را با دقت انتخاب کنید تا بر روی آن جنبه‌های بدن و بدن خود عمل کنید، بدون اینکه دیگران را تحت تأثیر قرار دهید.

نوشیدن دمنوش گرم بعد از غذا به هضم غذا کمک می‌کند

اول از همه، نوشیدن یک دم کرده گرم بعد از غذا به هضم غذیا کمک می‌کند و باعث انتقال روده می‌شود. به خصوص اگر گیاهانی را انتخاب کرده باشید که دارای خواص خاص (ملین، هضم‌کننده) هستند یا می‌توانند با تسریع متابولیسم بر روی متابولیسم اثر بگذارند. علاوه بر این، تزریق می‌تواند به جلوگیری از تشکیل گاز روده به دلیل تخمیر ظروف مصرف شده کمک کند.

به عنوان مثال، دم کرده با نعناع یا بادیان، از بهترین‌ها برای هضم و متابولیسم هستند.

کمک به احساس سیری

دلیل دوم مفید بودن دمنوش‌های گیاهی بعد از غذا این است که به احساس سیری کمک می‌کند و باعث افزایش حس سیری می‌شود. در واقع، دم کرده معده را پر می‌کند و غذایی که تازه خورده شده را رقیق می‌کند. اگر با احساس گرسنگی از روی میز بلند می‌شوید، اما به اندازه کافی غذا خورده‌اید، یک دمنوش گیاهی به شما کمک می‌کند که دچار وسوسه نشوید.

اغلب اوقات چند ترفند برای جلوگیری از افزایش وزن، برای حفظ وزن سالم کافی است، بلکه فقط، به سادگی، سلامتی خود را به دست‌آورید یا به بدنی که دچار اختلال است کمک کنید. سبک زندگی سالم، خواب مناسب، عادات غذایی صحیح و برخی عادات روزانه بقیه کار را انجام می‌دهند.

به طور خلاصه، عادت به نوشیدن یک دمنوش گیاهی بعد از غذا واقعاً می‌تواند یک ترفند کوچک باشد که به بهبود زندگی و بازیابی تعادل و تندرستی برای بدن شما بدون نیاز به تلاش زیاد کمک کند.

نوشیدن چای بلافاصله بعد از غذا خطرناک است!

بلافاصله بعد از غذا چای ننوشید. چون بعد از غذا نیاز به هضم دارد، نوشیدن فوری چای باعث ورود آب زیادی به معده می شود که ترشح معده را رقیق کرده و بر هضم غذا تاثیر می‌گذارد. چای حاوی مقدار زیادی تانن است. نوشیدن چای بلافاصله بعد از غذا باعث می‌شود مواد موجود در غذا مانند تانن و پروتئین جذب نشده به شکل ثابتی سنتز شوند که برای هضم مناسب نیست. در نتیجه بر جذب و هضم پروتئین تأثیر می‌گذارد. بنابراین بهتر است بعد از غذا چای ننوشید که بر عملکرد گوارشی بدن انسان تأثیر می‌گذارد و حتی منجر به بیماری کم خونی فقر آهن می شود.

بنابراین به طور کلی نوشیدن چای نیم ساعت قبل و نیم ساعت بعد از غذا توصیه نمی‌شود.

چه زمانی دمنوش بنوشیم؟

چای گیاهی مناسب را در طول روز انتخاب کنید

همانطور که گفتیم، برای بهره‌مندی از مزایای یک دمنوش گیاهی، مهم است که آن را بر اساس زمان و ساعت روز با دقت انتخاب کنید.

صبح‌ها برای نعناع، زغال اخته و انواع توت‌ها یا زردچوبه و زنجبیل‌ ایده‌آل است. زیرا با ارزش افزوده آنتی اکسیدان انرژی و خلق و خوی خوب را منتقل می‌کنند. برای نشاط بخشیدن به چای صبحگاهی، توصیه می‌کنیم عسل یا شکر قهوه‌ای و کمی لیمو به آن اضافه کنید.

بعد از ناهار، گیاهان معطر مانند ریحان، آویشن و رزماری و همچنین شیرین بیان و بادیان برای کمک به هضم غذا و تحریک متابولیسم‌ایده‌آل هستند. یک چای بابونه یا یک چای میوه‌ای با طعم دارچین نیز‌ایده‌آل است.

در بعد از ظهر، به عنوان جایگزینی برای چای سنتی، یک چای سبز با زنجبیل یا یک چای گیاهی مرکبات‌ایده‌آل است. شب همیشه مناسب‌ترین زمان برای لذت بردن از یک دمنوش گیاهی گرم و کمی شیرین است. مناسب‌ترین آن‌ها آن‌هایی هستند که به استراحت می‌پردازند، مانند بابونه، سنبل الطیب، زالزالک و لیموترش.

بهترین زمان مصرف دمنوش لاغری چای سبز 

به عنوان بخشی از رژیم غذایی چای سبز، مصرف منظم چای توصیه می‌شود. با این حال، این واقعیت که مصرف چای در ساعات خاصی از روز است، به بهره‌مندی بیشتر از محصول کمک می‌کند. به دلیل کافئین بالای موجود در آن، قبل از ورزش ترجیح داده می‌شود. چایی که مصرف آن در صبح خیلی زود توصیه نمی‌شود، مصرف آن حداکثر از ساعت ۱۰ تا ۱۱ صبح توصیه می‌شود. مصرف چند ساعت بعد از غذا و بین وعده‌های غذایی‌ایده‌آل است. به ویژه بلافاصله پس از مصرف غذا مصرف نمی‌شود تا در جذب اجزای غذایی مانند آهن اختلال ایجاد نکند.

اگر می خواهید وزن کم کنید، نوشیدن چای در شب را انتخاب نکنید.

از یک طرف، نوشیدن چای در شب باعث می شود که آب اضافی در بدن به راحتی منجر به ادم در روز بعد شود . البته می‌توان برای از بین بردن آن اقداماتی انجام داد. از طرفی ترکیبات موجود در چای دارای ترکیبات ضد خستگی است که بر کیفیت خواب شما تاثیر می‌گذارد که باعث پف کردن شما نیز می‌شود.

صبح ناشتا چه بنوشیم تا لاغر شویم؟

2 لیوان آب 
صبح ناشتا
چای سبز
آب دارچین
مخلوطی از زردچوبه و زنجبیل
لیمو و دانه چیا
آب جعفری

نتایج دوره:

مصاحبه با تعدادی از قهرمانان کاهش وزن ما رو ببینید و با تجربه اونا کاهش وزن سریعتری رو تجربه کنید.

نویسنده تیم تحقیقاتی اندام برتر

گروه تخصصی کاهش وزن اندام برتر، ارائه دهنده متد اختصاصی کاهش وزن ریشه ای است که به همه علاقمندان به تناسب اندام کمک می کند به راحتی در کنار سفره غذایی خانواده وزن کم کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه کاربران
مطالب مرتبط