برای دریافت مشاوره کاهش وزن تماس بگیرید
برای دریافت مشاوره کاهش وزن تماس بگیرید
گرانولا چیست؟

گرانولا چیست؟ چه فوایدی دارد؟

گرانولا یک موسلی ترد است و بنابراین یکی از وعده‌های صبحانه است آن به عنوان میان وعده مصرف می‌شود. گرانولا از تکه‌های جو دوسر با روغن و عسل یا شربت به عنوان شکر اضافه شده تهیه می‌شود. همچنین آن را می‌توان به تنهایی به عنوان موسلی برای صبحانه میل کرد. همچنین به عنوان به اصطلاح تاپینگ در ماست یا شیر می‌توان مصرف کرد. گرانولا، که در اصل به عنوان موسلی ترد شناخته می‌شود، در ابتدا در نیویورک اختراع شده است. انواع بی شماری از موسلی‌های ترد وجود دارد. از گرانولای مغزی شکلاتی و گرانولای بادام نارگیل گرفته تا گرانولای کتو و پروتئینی و گرانولای کریسمس.

گرانولا چیست

آیا خوردن هر روز گرانولا مفید است؟

گرانولا یک صبحانه قابل هضم است. شما را برای مدت طولانی سیر نگه می‌دارد و مهم‌ترین مواد مغذی را برای روز فراهم می‌کند. بسیار سالم است و هضم غذا را نیز تحریک می‌کند. صبحانه کامل شامل بلغور جو دوسر، میوه‌های تازه مانند انواع توت‌ها، موز یا سیب، آجیل یا دانه‌ها و مغز است. ترکیبی از ویتامین‌ها، مواد معدنی، کربوهیدرات‌ها و فیبر انرژی مورد نیاز روز را تامین می‌کند.

برای کاهش وزن در صبحانه چه بخوریم؟

گرانولا در صبحانه می‌تواند برای کاهش وزن مناسب باشد. این ماده غذایی لزوماً نباید با شکر صنعتی بسته بندی شود، همچنین دستور العمل‌های متعددی برای گرا نولا بدون شکر وجود دارد. برای مثال می‌توان از شیرینی طبیعی موز به جای شربت یا عسل استفاده کرد. شربت آگاو نیز جایگزین خوبی برای شکر پرکالری است.

موسلی، گرانولا، فرنی  چه تفاوتی با یک دیگر دارند؟

هر سه نوع صبحانه از یک ماده اولیه ساخته شده‌اند. موسلی معمولا حاوی بلغور جو دوسر است که با شیر مصرف می‌شود. تکه‌های موسلی معمولاً فرآوری نمی‌شوند، اما مستقیماً با شیر یا ماست مخلوط می‌شوند. برای تهیه گرانولا از تکه‌های جو دوسر، ابتدا باید تکه‌های جو دو سر پخته شوند. فرنی، بلغور جو دوسر پخته شده است که یک فرنی صبحانه نرم و خامه‌ای می‌سازد. گرا نولا غذای لذیذی است که از تکه‌های جو دوسر یا دانه‌ها و آجیل مخلوط با عسل و سایر مواد طبیعی تهیه می‌شود که می‌توانید به دلخواه آن‌ها را (میوه خشک، دانه‌ها، ادویه‌جات و حتی کاکائو) اضافه کنید. می‌توانید آن را برای صبحانه با ماست، یک لیوان شیر یا یک نوشیدنی گیاهی یا با میوه‌های تازه مانند موز، سیب یا توت فرنگی میل کنید.

گرانولا چیست

خودت گرانولا درست کن

تهیه گرانولا در خانه اصلا سخت نیست. هر کسی می‌تواند به راحتی آن را درست کند. تنها چیزی که به عنوان پایه برای این کار نیاز دارید بلغور جو دوسر است، مقداری روغن مانند روغن نارگیل و عسل یا شربت نیز، نیاز دارید. ابتدا تمام مواد خشک گرانولا را در ظرفی با هم مخلوط کنید. سپس شربت و روغن آگاو را اضافه کنید و خیلی خوب با بقیه مواد مخلوط کنید. سپس کل مواد را به طور یکنواخت در سینی فر پهن کرده و به مدت 20 تا 30 دقیقه (بسته به مواد) در فری که از قبل با دمای 180 درجه گرم شده است قرار دهید.

حتما باید سینی را یک بار در این مدت زمان بچرخانید. همچنین باید هر از چند گاهی چک کنید تا نسوزد. پس از پخته شدن می‌گذاریم گرانولا روی سینی فر خنک شود و سفت می‌شود. پس از خنک شدن، آن را در ظرفی سبک و دربسته قرار دهید تا گرانولای خانگی برای مدت طولانی تازه بماند.

فواید سلامتی گرانولا

گرانولا می‌تواند منبع کربوهیدرات خوبی باشد. بسیاری از کوهنوردان و دیگر علاقه مندان به طبیعت دوست دارند وقتی یک روز طولانی ورزش می‌کنند، گرانولا را برای سوخت رسانی استفاده کنند. اگر گرانولا با آجیل مانند بادام یا گردو را مصرف کنید می‌تواند پروتئین بدن را تقویت کند. فیبر غلات کامل موجود در گرانولا می‌تواند به شما کمک کند برای مدت طولانی‌تری احساس سیری کنید. بنابراین آیا باید گرانولا بخورید یا از آن اجتناب کنید؟ بستگی به نحوه استفاده شما دارد. اگر به منبع مناسبی از کربوهیدرات نیاز دارید، انتخاب خوبی است. اما کسی که سعی در کاهش وزن دارد امکان دارد بخواهد از این غذا صرف نظر کند مگر اینکه بتواند اندازه وعده‌های خود را کنترل کند. به طور کلی فواید این ماده غذایی خوشمزه عبارتند از؛

  • بهبود هضم غذا
  • کمک به کاهش وزن
  • کاهش سطح کلسترول
  • تقویت سطح انرژی
  • جلوگیری از کم خونی

کلام آخر

گرانولا یک موسلی ترد است و بنابراین یکی از وعده‌های صبحانه است آن به عنوان میان وعده مصرف می‌شود. همچنین یک غذای لذیذی است که از تکه‌های جو دوسر یا دانه‌ها و آجیل مخلوط با عسل و سایر مواد طبیعی تهیه می‌شود که می‌توانید به دلخواه آن‌ها را (میوه خشک، دانه‌ها، ادویه جات و حتی کاکائو) اضافه کنید. می‌توانید این ماده غذایی جذاب را برای صبحانه با ماست، یک لیوان شیر یا یک نوشیدنی گیاهی یا با میوه‌های تازه مانند موز، سیب یا توت فرنگی میل کنید.

گرانولا چیست؟

گرانولا از تکه‌های غلات پخته شده، معمولاً تکه‌های جو دوسر، تشکیل شده است که با مواد دیگری مانند آجیل، دانه‌ها یا میوه‌های خشک ترکیب می‌شود تا یک نوع موسلی هیجان‌انگیز ایجاد شود.

آیا گرانولا همان موسلی کرانچی است؟

می‌توانید از اصطلاحات موسلی ترد و گرانولا به عنوان مترادف استفاده کنید. نحوه نامگذاری نهایی محصول به برند بستگی دارد نه به تولید.

نتایج دوره:

مصاحبه با تعدادی از قهرمانان کاهش وزن ما رو ببینید و با تجربه اونا کاهش وزن سریعتری رو تجربه کنید.

نویسنده تیم تحقیقاتی اندام برتر

گروه تخصصی کاهش وزن اندام برتر، ارائه دهنده متد اختصاصی کاهش وزن ریشه ای است که به همه علاقمندان به تناسب اندام کمک می کند به راحتی در کنار سفره غذایی خانواده وزن کم کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه کاربران
مطالب مرتبط