برای دریافت مشاوره کاهش وزن تماس بگیرید
برای دریافت مشاوره کاهش وزن تماس بگیرید
کره بادام زمینی برای لاغری

کره بادام زمینی برای لاغری

کره بادام زمینی یک خوراکی خوشمزه و همه کاره است. سرشار از مواد مغذی است و هم با غذا‌های شور و هم شیرین سازگار است. در حالی که کره بادام زمینی در بسیاری از خانه‌ها جایگاه ویژه‌ای دارد، ممکن است تعجب کنید که آیا برای کاهش وزن مناسب است یا خیر. برخی استدلال می‌کنند که محتوای کالری و چربی بالا می‌تواند منجر به افزایش وزن شود، در حالی که برخی دیگر می‌گویند دوز‌های بالای پروتئین می‌تواند به کنترل وزن کمک کند. این مقاله همچنین بررسی می‌کند که آیا کره بادام زمینی برای لاغری مناسب است و چگونه بر وزن شما تأثیر می‌گذارد.

کره بادام زمینی برای لاغری

کره بادام زمینی برای لاغری

کره بادام زمینی، سرشار از چربی‌های مفید و سالم، پروتئین، فیبر و چندین ویتأمین و مواد معدنی ضروری است. این غذا‌ها می‌توانند به کاهش وزن کمک کنند، زیرا بهترین رژیم‌ها شامل مقدار زیادی غذا‌های غنی از مواد مغذی هستند تا به اندازه کافی نیاز‌های غذایی شما را برآورده کنند. مواد موجود در یک وعده ۲ قاشق غذاخوری (۳۲ گرم) کره بادام زمینی را در ادامه بررسی می‌کنیم:

  • کالری: ۱۸۸
  • چربی کل: ۱۶ گرم
  • چربی اشباع شده: ۳ گرم
  • کربوهیدرات: ۷ گرم
  • الیاف: ۳ گرم
  • پروتئین: ۸ گرم
  • منیزیم: ۱۳ درصد از مصرف روزانه مرجع
  • پتاسیم: ۷ درصد از مصرف روزانه مرجع
  • ویتأمین B۳ (نیاسین): ۲۲ درصد از مصرف روزانه مرجع
  • ویتأمین B۹ (فولات): ۷ درصد از مصرف روزانه مرجع

به طور خاص، بیشتر کالری کره بادام زمینی از چربی‌های اشباع نشده تأمین می‌شود. تحقیقات نشان می‌دهد که جایگزینی چربی‌های اشباع شده در رژیم غذایی با چربی‌های غیراشباع می‌تواند سطح کلسترول و خطر کلی بیماری قلبی را کاهش دهد. یک وعده کره بادام زمینی نیز حدود ۱۰ درصد از نیاز روزانه شما به فیبر را تأمین می‌کند. مصرف بیشتر فیبر با شاخص توده بدنی (BMI) پایین‌تر و سایر فواید مرتبط است.

بیشتر مطالعه کنید: محاسبه BMI برای چیست؟

آیا کره بادام زمینی چاق کننده است؟

کره بادام زمینی به دلیل پتانسیل کاهش اشتها ممکن است از اهداف کاهش وزن شما نیز حمایت کند.

اگرچه بادام زمینی یک غذای بسیار چرب و پرکالری است، اما آنطور که انتظار دارید با افزایش وزن مرتبط نیست. در واقع، بیشتر تحقیقات فعلی نشان می‌دهند که رژیم‌های غذایی غنی از بادام زمینی و آجیل درختی نسبت به رژیم‌هایی که آن‌ها را حذف می‌کنند، به حفظ وزن کمک می‌کنند. همچنین، افرادی که به طور منظم بادام زمینی و کره بادام زمینی مصرف می‌کنند، نسبت به افرادی که این کار را نمی‌کنند، شاخص توده بدنی کمتری دارند.

دلایل دقیقی که چرا بادام زمینی به کاهش وزن کمک می‌کند، نامشخص است. برخی از کارشناسان معتقدند که این به روش منحصر به فرد متابولیزه آن‌ها مربوط می‌شود. با این وجود، تحقیقات بیشتری برای درک بهتر نقش بادام زمینی و کره بادام زمینی در مدیریت وزن مورد نیاز است. با این حال، شواهد فعلی نشان می‌دهد که خوردن این غذا‌ها می‌تواند به شما در حفظ وزن بدن کمک کند.

در یک مطالعه سه دوره‌ای بر روی ۱۵ زن چاق، کسانی که ۴۲.۵ گرم (حدود ۳ قاشق غذاخوری) کره بادام زمینی را به صبحانه خود اضافه کردند، به طور قابل توجهی احساس سیری بیشتر و هوس کمتری نسبت به بقیه افرادی که این کار را نکرده بودند، داشتند. برخی تحقیقات مصرف بادام زمینی و آجیل درختی را با رضایت بیشتر وعده‌های غذایی و بهبود متابولیسم مرتبط می‌دانند که ممکن است از کنترل وزن حمایت کند.

پروتئین کره بادام زمینی باعث سیری و از دست دادن چربی می‌شود

تصور می‌شود محتوای پروتئین بالای کره بادام زمینی به کاهش اشتها کمک می‌کند. حدود ۱۷ درصد از کالری کره بادام زمینی از پروتئین تأمین می‌شود. تحقیقات نشان می‌دهد که مصرف پروتئین کافی می‌تواند احساس سیری را افزایش دهد و به طور بالقوه میل به ادامه خوردن را کاهش دهد. به نوبه خود، این می‌تواند باعث کاهش وزن شود. از آنجایی که ماهیچه برای حفظ قدرت شما مهم است، خوردن پروتئین کافی برای حفظ توده عضلانی در طول تلاش‌های کاهش وزن نیز مهم است.

اگر بیش از حد عضله از دست بدهید، متابولیسم شما کند می‌شود و کاهش وزن را سخت‌تر می‌کند. گنجاندن غذا‌های غنی از پروتئین، مانند کره بادام زمینی، در یک رژیم کم کالری ممکن است کاهش چربی را بیشتر از همان رژیم بدون پروتئین کافی افزایش دهد.

کره بادام زمینی برای لاغری

میزان کالری کره بادام زمینی

یکی از دلایل اصلی اجتناب از کره بادام‌زمینی به دلیل کالری و چربی بالای آن است. کره بادام زمینی مقدار کالری زیادی دارد و در هر وعده ۲ قاشق غذاخوری (۳۲ گرمی) نزدیک به ۲۰۰ کالری دارد. علاوه بر این، بیش از ۷۵ درصد از این کالری‌ها از چربی حاصل می‌شود. افزایش وزن، زمانی رخ می‌دهد که شما کالری بیشتری نسبت به کالری که می‌سوزانید، مصرف کنید. به همین دلیل است که کنترل کالری یکی از اصول اصلی تقریباً هر رژیم کاهش وزن است. با این حال، هنگام تصمیم‌گیری در مورد اینکه کدام غذا‌ها را در رژیم غذایی خود بگنجانید، باید بیشتر از کالری به تنهایی را در نظر بگیرید. کره بادام زمینی همچنین پروتئین، فیبر، ویتأمین‌ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان‌ها را تأمین می‌کند که همگی سلامتی را افزایش می‌دهند.

کالری بالا اما سالم

از آنجا که کره بادام زمینی برای لاغری، کالری باکیفیت و غنی از مواد مغذی را فراهم می‌کند، ۲۰۰ کالری کره بادام زمینی نسبت به ۲۰۰ کالری غذای فوق فرآوری شده رژیمی، تأثیر مثبت بیشتری بر سلامتی خواهد داشت. البته این بدان معنا نیست که می‌توانید هر چقدر که می‌خواهید کره بادام زمینی بخورید. مانند هر غذای دیگری، رعایت حد متعادل مهم است. در نتیجه، رژیم غذایی شما باید متناسب با ترجیحات و نیاز‌های غذایی شما باشد. خوردن کره بادام زمینی در کنار سایر غذا‌های مغذی کاملاً سالم است تا زمانی که کالری مورد نیاز خود را بیشتر نکنید.

همه کره‌های بادام زمینی یکسان نیستند

در حالی که کره بادام زمینی برای لاغری در طبیعی‌ترین شکل خود بسیار سالم است، بسیاری از فرم‌های تهیه‌شده تجاری، حاوی مواد افزودنی مانند روغن‌های هیدروژنه هستند که می‌توانند حاوی قند و چربی‌های ترانس باشند. هنگام خرید کره بادام زمینی، برچسب آن را بررسی کنید تا مطمئن شوید که حاوی مواد افزودنی نیست. به طور معمول، چربی موجود در کره بادام زمینی طبیعی (آن‌هایی که هیچ افزودنی ندارند) می‌تواند جدا شده و تا بالای شیشه بالا بیاید، اما این نباید باعث نگرانی باشد. پس از باز کردن شیشه، فقط آن را هم بزنید. سپس آن را در یخچال قرار دهید تا دوباره پخش نشود.

کره بادام زمینی چاق کننده است

میان وعده رژیمی با کره بادام زمینی

اگر می‌خواهید وزن خود را بدون دست کشیدن از کره بادام زمینی کاهش دهید، چند استراتژی ساده می‌تواند کمک زیادی به شما کند. اندازه‌گیری مقدار وعده‌ها می‌تواند به شما کمک کند تا میزان کره بادام زمینی مصرفی خود را پیگیری کنید. به این ترتیب، می‌توانید مطمئن باشید که به اهداف کالری یا درشت مغذی‌های خود پایبند هستید. همچنین ممکن است لازم باشد غذای دیگری را حذف کنید تا در پارامتر‌های برنامه غذایی خود باقی بمانید. به عنوان مثال، می‌توانید از کره بادام زمینی برای پخش مواد مغذی کمتری مانند ژله یا کره روی نان تست استفاده کنید یا سعی کنید از کره بادام زمینی برای برش‌های میوه خود به جای سس شیرین استفاده کنید. راه‌های دیگر برای خوردن کره بادام زمینی عبارت‌اند از:

  • روی کیک برنجی (رایس کیک) یا کراکر بمالید.
  • روی پاپ کورن بپاشید.
  • برای استفاده به عنوان سس برای کرفس یا هویج
  • آن را با ماست یونای یا بلغور جو دوسر مخلوط کنید.
آیا کره بادام زمینی برای همه مفید است؟

اگر به بادام زمینی حساسیت ندارید، می‌توانید با خیال راحت آن را میل کنید؛ اما دقت کنید که افرادی که چربی بالا و اضافه وزن دارند باید کمتر از میزان نرمال افراد عادی مصرف کنند.

نتایج دوره:

مصاحبه با تعدادی از قهرمانان کاهش وزن ما رو ببینید و با تجربه اونا کاهش وزن سریعتری رو تجربه کنید.

نویسنده تیم تحقیقاتی اندام برتر

گروه تخصصی کاهش وزن اندام برتر، ارائه دهنده متد اختصاصی کاهش وزن ریشه ای است که به همه علاقمندان به تناسب اندام کمک می کند به راحتی در کنار سفره غذایی خانواده وزن کم کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه کاربران
مطالب مرتبط