برای دریافت مشاوره کاهش وزن تماس بگیرید
برای دریافت مشاوره کاهش وزن تماس بگیرید
کاهش سایز سریع در عرض چند هفته

کاهش سایز سریع در عرض چند هفته

آیا شده است که با وجود رعایت رژیم لاغری احساس کنید هیچ تغییری درظاهر شما ایجاد نشده است یا سایز شما تغییر نکرده است؟ چاقتر از وزنی که دارید به نظر می‌رسید؟ آیا با افزایش کمی وزن سریعاً سایز شما بالا می‌آورد؟ این موضوع ممکن است به ظاهر نگران‌کننده باشد اما نکاتی وجود دارند که با انجام آن‌ها می‌توانید سایز خود را کم کنید. تمام اسرار چگونگی کاهش سایز در چند هفته بدون گرسنگی و صرف ساعت‌های بی‌پایان در باشگاه را در اینجا برای شما قرار داده شده است.

ورزش برای کاهش سایز سریع

کاهش وزن سریع یا کاهش سایز سریع؟

وقتی صحبت از کاهش وزن به میان می‌آید، ممکن است به این فکر کنید که سخت‌ترین چالش، عدد روی ترازو است. اما اگر یک روش مناسب داشته باشید، کاهش وزن آنقدر‌ها هم سخت نیست. چالش واقعی هدایت کاهش وزن به سمت توده چربی و دست نخورده نگه داشتن توده عضلانی است که نقش اساسی در حفظ متابولیسم در سطوح بالایی از کارایی دارد. هنگامی که می‌خواهید وزن اضافی را به سرعت از دست بدهید، همیشه به دنبال سریع‌ترین راه حل هستید و معمولاً روی یکی از این دو استراتژی تمرکز می‌کنید (در برخی موارد می‌توانید هر دو را انتخاب کنید):

۱. کاهش بیش از حد کالری روزانه

۲. فعالیت هوازی برای ساعت‌ها متوالی، احتمالاً با معده خالی.

انجام این استراتژی‌ها به کاهش وزن شما به روشی سالم کمک نمی‌کند، برعکس، عواقب منفی به همراه خواهند داشت. رژیم غذایی بسیار سخت و فعالیت هوازی بیش از حد متابولیسم را کاهش می‌دهد و به جای چربی، عضلات بدن شما را ازبین می‌برد. بدنی که ماهیچه‌های کمی دارد توخالی، شل و ول شده و فاقد تن به نظر می‌رسد. مطمئناً دوست ندارید چنین ظاهری داشته باشید! پس برای کاهش سایز سریع باید فکر بهتری داشته باشید.

رژیم غذایی مناسب برای کاهش سریع سایز

برای یک کاهش سایز سریع باید به نوع غذاهایی که میخوریم نیز توجه کنیم:

غذا‌هایی که باید ترجیح داده شوند، غذا‌های خام، هیدراته‌تر، احتمالاً کمتر فرآوری شده، با چگالی کالری کم هستند. بنابراین، میوه‌ها و سبزیجات فصلی، پروتئین‌های بدون چربی مانند گوشت، ماهی و تخم‌مرغ حاصل از کشاورزی آزاد، چربی‌های خوب مانند روغن زیتون و روغن نارگیل، دانه‌ها و مغز‌ها.

غذا‌هایی با چگالی انرژی کم، به عبارت دیگر کم کالری، می‌توانند به مقدار زیاد مصرف شوند، به احساس سیری کمک می‌کنند و با احساس خالی بودن از سفره خارج نمی‌شوند.

در عین حال، مصرف پروتئین‌های بیشتر مهم است:

آن‌ها نسبت به وعده‌های غذایی که ماده اصلی آن کربوهیدرات‌ها است (ماکارونی، برنج، نان، سیب‌زمینی) ساعت‌های بیشتری احساس گرسنگی را سیر می‌کنند.

بنابراین، رژیم غذایی‌ایده‌آل برای کسانی که می‌خواهند سریع وزن کم کنند، مبتنی بر پروتئین‌ها و سبزیجات بدون چربی، کمی چربی‌های سالم و میوه‌های فصلی است، اما بدون اغراق در مقادیر.

اگر ثابت ماندن سایز، تقصیر متابولیسم باشد:

آیا شکم متورم دارید؟ اول از همه تاریخ آخرین قاعدگی خود را به خاطر بسپارید زیرا به طور کلی تقریباً همه خانم‌ها در قسمت دوم سیکل احساس نفخ می‌کنند. در واقع، در مرحله قبل از قاعدگی، حفظ مایعات و بنابراین وزن بیشتر حتی اگر رژیم غذایی را دنبال می‌کنید، رایج است.

راه حل:

نگران نباشید، ظرف ۲/۳ روز زهکشی دوباره متعادل می‌شود. عادت به نوشیدن حداقل ۱. ۵ / ۲ لیتر آب در روز داشته باشید و سعی کنید تا حد امکان فعال باشید: آن‌ها دارو‌های عالی برای مبارزه با تورم هستند.

غذای نفاخ می‌خورید؟

آیا خود را متورم می‌بینید و فکر می‌کنید چند کیلو اضافه کرده‌اید؟ لزوماً اینطور نیست. نفخ روده لزوماً با اضافه وزن یا بافت چربی انباشته شده روی شکم مرتبط نیست، بلکه نتیجه غذا‌هایی است که می‌خوریم.

راه حل:

چگونه می‌توانید آن را تعمیر کنید؟ مراقب رژیم غذایی خود باشید و با تخمیر‌های لاکتیک تعادل را پیدا کنید. یاد بگیرید که به بدن خود گوش دهید و سعی کنید غذا‌هایی که باعث نفخ شکم شما می‌شوند را شناسایی کنید. ویدیوی مربوط به غذا و نفخ را تماشا کنید، که در آن لوکا پیرتا، متخصص تغذیه و متخصص ملارؤسا، پیشنهاد می‌کند که مراقب کدامیک باشید. به آرامی بجوید و آب زیادی بنوشید. یبوست را با درمان‌های طبیعی توصیه شده توسط متخصص تغذیه ما شکست دهید: نوشیدن آب آلو یا خوردن کیوی می‌تواند به شما کمک کند تعادل خود را پیدا کنید.

کاهش سریع سایز و وزن

کاهش مصرف نمک کمک زیادی به کاهش سریع سایز می‌کند:

نمک زیاد = احتباس آب = تورم!

یک قانون کلی خوب برای مبارزه با احتباس آب، کاهش مصرف سدیم با رژیم غذایی است، بنابراین باید از غذا‌های کنسرو شده، غذا‌های کنسرو شده، غذا‌های سرد، ترجیح دادن غذا‌های تازه و به ویژه سبزیجات و میوه‌ها اجتناب کنید. استفاده از نمک ممنوع نیست اما توصیه می‌شود مصرف آن را محدود کنید زیرا می‌تواند احتباس آب و در افراد مستعد فشار خون را تسهیل کند. سازمان بهداشت جهانی مصرف روزانه نمک را به کمتر از ۵ گرم (معادل یک قاشق چایخوری چای خوری کوچک) محدود کرده است، اما متأسفانه محدود کردن مصرف آن در هنگام پخت و پز آسان نیست. نمک در همه جا وجود دارد. با این حال، حذف کامل آن غیرممکن است زیرا ۵۴ درصد نمکی که می‌بلعید در مواد اولیه یا وعده‌های غذایی از قبل آماده شده در خارج از خانه یافت می‌شود.

راه حل:

حتماً برچسب‌ها را بخوانید تا بفهمید کجا و در چه مقداری می‌توانید آن را پیدا کنید. برای مثال بدانید که یک قوطی ماهی تن ۱۰ برابر بیشتر از ماهی تن تازه نمک دارد.

یک ترفند برای افزایش طعم غذا‌ها و در نتیجه کاهش مصرف نمک، طعم دادن به غذا‌ها با ادویه، لیمو و سرکه است.

آیا ورزش کمکی به کاهش سایز سریع می‌کند؟

از نظر تئوری، بله، اما مراقب باشید چرا که ورزش باعث کاهش وزن نمی‌شود، برای کاهش وزن، ترکیب فعالیت بدنی با یک رژیم غذایی متعادل مهم است.

راه حل:

افزایش فعالیت بدنی نه تنها به کاهش سریع وزن شما کمک می‌کند، بلکه به متابولیسم شما نیز زنگ بیداری خوبی می‌دهد. به شرط اینکه تمرینات مناسب را انتخاب کنید.

همانطور که در بالا ذکر شد، فعالیت هوازی بیش از حد بهترین انتخاب برای کاهش وزن نیست. برعکس، اثر کاتابولیک روی توده بدون چربی دارد. باورش سخت است؟ فقط به فیزیک یک دونده ماراتن و یک دونده سرعت نگاه کنید. تفاوت زیبایی ظاهری بسیار زیاد است!

بنابراین برای کاهش وزن و سایز باکیفیت چه تمرین‌هایی را انجام دهیم؟

فعالیت بدنی‌ایده‌آل، فعالیتی است که به شما این امکان را می‌دهد که نه در حین تمرین، بلکه در ساعات بعدی، در حالی که به راحتی روی مبل خود استراحت می‌کنید یا در خواب هستید، کالری بسوزانید.

ورزش مجموعه‌ای از رویداد‌های متابولیک و هورمونی را به حرکت در می‌آورد. برای بازگرداندن تمام این پارامتر‌ها به سطوح پایه خود در پایان فعالیت بدنی، بدن به مقادیر قابل توجهی اکسیژن نیاز دارد. این مصرف اکسیژن اضافی EPOC نامیده می‌شود و از جمله تأثیر آن بر افزایش متابولیسم و مصرف چربی‌های ذخیره‌سازی برای ساعت‌ها بعد از جلسه در باشگاه است.

چگونه از اثر EPOC حداکثر استفاده را ببریم؟

پاسخ این است که تمرینات دایره‌ای، ترجیحاً وزنه‌های متناوب و تمرینات هوازی انجام دهید. می‌توانید با استفاده از دمبل و ترکیب تمرینات قلبی عروقی شروع کنیدو درنهایت اینکه:

اگر نمی‌توانید یک ورزش حرفه‌ای انجام دهید، فقط تحرک روزانه را شروع کنید، پیاده روی کنید، از پله‌ها بروید… مهم این است که یک سبک زندگی فعال داشته باشید و اگر فردی تنبل هستید، باز هم بتوانید حرکت کنید!

چطور سایز دقیق خود را پیدا کنیم؟

متر خیاطی جز بهترین وسایل اندازه‌گیری سایز بدن است. در زمان اندازه‌گیری، متر باید کاملاً کشیده شده و روی بدن بچسبد، البته نباید متر را بیش‌ازحد بکشید.

مواد چربی‌سوز برای کم کردن سایز

لیموترش
چای‌سبز
خیار
فلفل
دارچین
زیره
زنجبیل
و غیره

نتایج دوره:

مصاحبه با تعدادی از قهرمانان کاهش وزن ما رو ببینید و با تجربه اونا کاهش وزن سریعتری رو تجربه کنید.

نویسنده تیم تحقیقاتی اندام برتر

گروه تخصصی کاهش وزن اندام برتر، ارائه دهنده متد اختصاصی کاهش وزن ریشه ای است که به همه علاقمندان به تناسب اندام کمک می کند به راحتی در کنار سفره غذایی خانواده وزن کم کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه کاربران
مطالب مرتبط