برای دریافت مشاوره کاهش وزن تماس بگیرید
برای دریافت مشاوره کاهش وزن تماس بگیرید
چای اولانگ

چای اولانگ چیست و چه فوایدی برای بدن دارد؟

با افزایش روند زندگی سالم در سال‌های اخیر، مصرف چای  کشورهای مختلف در کشور ما نیز آغاز شده است. به عنوان ملتی که به طور گسترده از چای در زندگی روزمره استفاده می‌کند، عادت‌کردن به چای‌های جدید آسان‌تر شده است.  چای اولانگ که معمولاً با تاثیرات لاغری همراه است، فواید مختلفی نیز دارد. در این مقاله می‌توانید اطلاعات مفید زیادی در مورد فواید چای اولانگ  و نحوه مصرف آن را بیابید.

خواص چای اولانگ

چای اولانگ چیست؟

چای اولانگ مانند چای سبز و سیاه که همه آنها را به خوبی می‌شناسند از برگ‌های گیاهی به نام کاملیا سیننسیس تولید می‌شود و نحوه پردازش چای به عنوان ویژگی متمایز آن از سایر چای‌ها شناخته می‌شود. زمان تخمیر چای اولانگ بیشتر از چای سبز و کوتاه‌تر از چای سیاه است. مدت ماندگاری آن بیشتر از چای سبز و سیاه است که طراوت آن را برای مدت طولانی تضمین می‌کند.

خاستگاه این چای چین، ژاپن و تایوان است اما در حال حاضر توسط بسیاری از مردم در سراسر جهان استفاده می‌شود. همچنین در بسیاری از مشکلات سلامتی به عنوان یک نوشیدنی کمکی توصیه می‌شود.

زیبایی چای اولانگ در تهیه برگ‌های آن نهفته است. تهیه برگ‌ها نسبت به چای‌های دیگر بسیار سخت است و هر دانه این چای زحمت زیادی می‌طلبد. به این ترتیب هم طعم خاکی و هم طعم گلی در چای احساس می‌شود. این چای که در خاور دور به معنای اژدهای سیاه است، قرن‌ها در آن جغرافیا از احترام بالایی برخوردار بوده است. دوستداران چای حتماً باید آن را با عطر و فواید قوی امتحان کنند.

خواص چای اولانگ چیست و برای چه چیزی خوب است؟

چای اولانگ به دلیل فوایدی که دارد در بسیاری از نقاط جهان استفاده می‌شود. دلیل استفاده از آن به عنوان چای اصلی و کمکی در درمان بسیاری از بیماری‌ها ویتامین‌ها و مواد معدنی موجود در آن است. اگرچه کسانی که می‌خواهند وزن خود را کاهش دهند، این چای را ترجیح می‌دهند، اما این بدان معنا نیست که هیچ شکایتی از چای اولانگ وجود ندارد. همان‌طور که در ادامه مقاله خواهید خواند، این دم‌نوش عوارض جانبی نیز دارد و در مصرف بیش از حد ایجاد می‌شود. اما ابتدا به بررسی اثرات مفید آن می‌پردازیم:

  • چای اولانگ که به نوسازی پوست کمک می‌کند برای بیماری‌های پوستی مانند اگزما بسیار مفید است.
  • چایی که موها را نرم می‌کند و درخشندگی می‌بخشد از ریزش مو نیز جلوگیری می‌کند.
  • چای اولانگ برای افراد دیابتی نیز توصیه می‌شود. تنظیم قند خون آن را به مبارزه با دیابت تبدیل می‌کند.
  • حاوی ویتامین‌های A، B، C، E و K و همچنین کلسیم، پتاسیم، سلنیوم، منگنز، مواد معدنی مس است. در این راستا، مواد معدنی و ویتامین‌هایی که در بسیاری از غذاهای مختلف می‌توانید پیدا کنید را می‌توان از یک چای دریافت کرد.
  • وقتی در دوزهای منظم و مفید مصرف شود، انرژی بدن را تأمین می‌کند و شما را در تمام طول روز تناسب‌اندام نگه می‌دارد.
  • با متعادل‌کردن کلسترول، خاصیت شفابخشی برای بیماران مبتلا به کلسترول دارد.
  • به لطف تسکین دستگاه گوارش، در مشکلات روده نیز تا حد زیادی مؤثر است. همچنین معده را آرام می‌کند.
  • خطر سکته مغزی را کاهش می‌دهد.
  • همچنین با جلوگیری از چین‌وچروک روی پوست شما در برابر پیری مقاومت می‌کند.
چگونه چای اولانگ مصرف کنیم؟

چگونه چای اولانگ دم کنیم؟

برای به دست آوردن حداکثر کارایی از چای اولانگ، استفاده از قوری چینی توصیه می‌شود. قوری‌های چینی به شما این امکان را می‌دهند که از عطروطعم چای دم شده در آن لذت ببرید. می‌توانید فرایند دم‌کردن را با خوردن یک قاشق چایخوری شروع کنید. شما نباید بیش از حد از مواد استفاده کنید. زیرا چای اولانگ در مقایسه با چای سیاه که در زندگی روزمره استفاده می‌شود، به عنوان یک چای بسیار قوی شناخته می‌شود.

قبل از ریختن چای در آب باید آن را بشویید و در ظرفی صاف کنید؛ اما در حین انجام این کار نباید چای را در آب نگه دارید. استفاده از آب داغ به عنوان آب شستشو به تولید چای سالم‌تر کمک می‌کند.

قبل از ریختن آب روی چایی که می‌شویید، می‌توانید آن را به مدت 5 دقیقه در قوری استراحت دهید. سپس می‌توانید به آن آب اضافه کنید.

استفاده از 200 میلی لیتر آب داغ برای یک قاشق چای‌خوری اولانگ برای دم‌کردن چای کافی است. شما می‌توانید این مقدار را با توجه به تعداد افرادی که برای آنها چای تهیه می‌کنید تغییر دهید.

پس از افزودن آب به چای باید 15 دقیقه صبر کرد. تا زمانی که چای در قوری بماند، ممکن است طعم چایی که تهیه می‌کنید تلخ شود؛ بنابراین، این نکته را نباید از دست داد.

اگرچه ممکن است در اولین خرید شما گران به نظر برسد، اما به شما کمک می‌کند تا یک چای بسیار پربار و کارآمد سرو کنید.

آیا چای اولانگ  برای لاغری خوب است؟

اگر می‌خواهید لاغر شوید می‌توانید از این دم‌نوش استفاده کنید که به دلیل فواید آن بر سیستم گوارشی شناخته شده است. چای اولانگ همچنین به تجزیه چربی‌های غذاهایی که می‌خورید کمک می‌کند و به راحتی از بدن خارج می‌شود. جدای از این، همه کسانی که دوست دارند چای بنوشند باید این چای متفاوت را هم بچشند.

مصرف چای اولانگ بعد از غذا به کسانی که می‌خواهند وزن کم کنند کمک می‌کند. وقتی 1 فنجان چای اولانگ بعد از غذا میل شود، مشکلاتی مانند تجزیه سموم و چربی‌ها در وعده‌های غذایی و دفع آن از بدن آسان‌تر می‌شود.

علاوه بر این، چای که مقاومت بدن را افزایش می‌دهد، بر میزان متابولیسم نیز تأثیر می‌گذارد. یعنی باعث کاهش وزن شما می‌شود و باعث می‌شود کالری سریع‌تر بسوزانید.

کاهش وزن با چای اولانگ چقدر است؟

چای اولانگ چایی است که باید حداکثر یک لیوان در روز نوشیده شود. وقتی به مدت یک هفته به طور منظم آن را بنوشید، به راحتی می‌توانید با تغییرات متابولیسم خود سازگار شوید.

می‌توانید متوجه شوید که این چای که می‌توانید تا زمانی که بخواهید از آن استفاده کنید، در عرض یک هفته اثرات باورنکردنی دارد. این دم‌نوش که در طی 10 روز کاهش وزن باورنکردنی را تجربه خواهید کرد، نه به رژیم غذایی نیاز دارد و نه به ورزش؛ بنابراین، هر زمان که بخواهید می‌توانید با چای اولانگ وزن کم کنید. اولانگ که یکی از دم‌نوش‌هایی است که برای کاهش وزن آهسته و سالم استفاده می‌شود، طعم و بوی مطبوعی دارد. کاهش وزن همراه با لذت نوشیدن یک فنجان هر روز بسیار آسان خواهد بود.

هر قدمی که با هدف کاهش وزن انجام می‌شود بسته به فرد متفاوت است. رژیم غذایی که در یک هفته برای شما کافی است ممکن است برای شخص دیگری در 3 هفته نتیجه دهد. همین امر در مورد چای اولانگ نیز صادق است. چایی که تقریباً همه به طور مثبت از آن استفاده می‌کنند، همه را به راحتی لاغر می‌کند. حداقل مدت زمان 1 هفته و 10 روز است. چای که به شما کمک می‌کند در یک هفته حداقل ۲ کیلو وزن کم کنید، در صورت مصرف منظم، کاهش وزن را افزایش می‌دهد.

همچنین بخوانید: دمنوش لاغری برای انواع مزاج

مضرات چای اولانگ چیست؟

مانند بسیاری از غذاهای موجود در طبیعت، مصرف بیش از حد چای اولانگ می‌تواند نتایج بدی به همراه داشته باشد. به دلیل کافئین موجود در آن، می‌تواند؛ مانند سایر چای‌ها و قهوه باعث تپش قلب شود. همچنین به دلیل خاصیت ادرارآور بودن، در مصرف زیاد ممکن است مشکلاتی مانند از دست دادن مایعات ایجاد شود. به همین دلیل باید در دوز آن دقت کرد.

نتایج دوره:

مصاحبه با تعدادی از قهرمانان کاهش وزن ما رو ببینید و با تجربه اونا کاهش وزن سریعتری رو تجربه کنید.

نویسنده تیم تحقیقاتی اندام برتر

گروه تخصصی کاهش وزن اندام برتر، ارائه دهنده متد اختصاصی کاهش وزن ریشه ای است که به همه علاقمندان به تناسب اندام کمک می کند به راحتی در کنار سفره غذایی خانواده وزن کم کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه کاربران
سیده زهرا یکتا

من یک خانم هستم قدم ۶۵ وزن ۷۰قرص گواتر میخورمدوست دارم اندام خوبی داشته باشم ۶۴ سالمه

25 مرداد 1402 پاسخ
مطالب مرتبط